Kunst!?!

Mies komt uit school. In haar handen draagt ze werkstukken. Ik zie haar klasgenoten ook met zo’n zelfde bouwwerkjes lopen.
Ik kijk en vraag me af wat het voor moet stellen. Is het kunst? Is het een bouwwerk a la flatgebouw? Is het een prehistorische rups? Meteen schaam ik me als blijkt dat ik geen enkel voorstellingsvermogen heb op dit moment.
Tevens vraag ik me af of ze aan het bouwwerk gehecht is want tjemig, waar moet ik dat weer kwijt? Immers, al die trouwe bezoeken aan deze papierverwerkende industrie school heeft in de loop der jaren al een flinke berg veroorzaakt op zolder.

Ik besluit Mies te vragen wat het voorstelt en repeteer voor mezelf even de juiste vraagstelling. Ik zou haar tere kinderzieltje eens kunnen verminken wanneer ze erachter komt dat ik haar waanzinnig goedgelukt brouwsel niet als zodanig herken.
Voorzichtig kleed ik mijn vraag in.

“Oh”, zegt ze met een toon dat-ze-er-niet-veel-woorden-over-vuil-wil-maken-maar-merkt-dat-mams-daar-geen-genoegen-mee-neemt:” Gewoon….een constructie!”
Terwijl het angstzweet langzaam opdroogt onder mijn oksels besluit ik er niet op door te vragen.
Constructie is constructie en daar leek het bouwwerk ook op. Basta!

Marc heeft het niet gevolgd en staart even later naar het kunststuk. Hij heeft zichtbaar hetzelfde dilemma; zijn wenkbrauwen doen een “wave” en eindigen in een flinke frons.
Voorzichtig vraagt hij aan Mies wat het moet voorstellen. Ook hij heeft zijn vraag netjes geformuleerd (watjes zijn wij he? hahaha).

Omdat ik nu misschien een beter antwoord op mijn vraag krijg, luister ik mee.
“Oh eh…” zegt ze:” Een constructie! Ik weet ook niet wat het voor moet stellen!”

Whaahaa

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op Kunst!?!

  1. Peter zegt:

    Tjonge jonge zeg wat een watjes ja. Je zou bijvoorbeeld ook kunnen proberen hun fantasie te stimuleren. Het lijkt een beetje op een vogelhuisje “al is het dan van papier gemaakt” maar als dat het niet is heb jij ook geen schade aangericht en als het dat wel is zet je het in de tuin en lossen alle problemen zich als vanzelf op met al die regen. ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜‰

  2. epie zegt:

    ja emmelinda , mijn zoon kwam ooit ook met zoiets thuis.
    gelukkig wist hij nog wat het geweest was al die scherven.
    jaa een asbak voor vaderdag , gelukkig had ik hem niet nodig
    ik rook niet

  3. epie zegt:

    en zonder gekheid het is een constructie , het lijkt op een soort huis waarbij alle dwarsvwrbindingen alle bij elkaar houden , eigenlijk leerzaam tijden het maken en voor inteligente ouder leuk om over te praten . In Maastricht zijn indertijd wat balkons naar beneden gekomen dat was ook een contructei

  4. Pasula zegt:

    ziet er wel eh….boeiend uit ๐Ÿ˜‰

  5. Emmelinda zegt:

    @Peter; hahaha jua dat was ook niet eens zo’n slecht idee. Scheelt weer ruimte op zolder hahaha;)

    @epie; Tja hihi…was die meccano nog zo slecht niet om mee te spelen he?

    @Pasula; Boeiend hahaha…ja dat is inderdaad een prima omschrijving;) hahaha

  6. lianne zegt:

    eeeh leuke constructie,blij zeker dat je hem niet hoeft te bewaren nu?hihihihi

    een gelukkig nieuwjaar gewenst, lianne

  7. Emmelinda zegt:

    Hihi en het mooiste is..hij ligt TOCH op zolder;)

    Ik wens jou ook een gelukkig nieuwjaar! XXX

  8. Fran & Mick zegt:

    Wahahaha eigenlijk moet je deze log uitprinten en erbij bewaren! Kun je later nog eens lachen ๐Ÿ˜€

  9. Emmelinda zegt:

    Whaahaa eigenlijk heb je helemaal gelijk. Er zit hier trouwens een heleboel in waarvan ik een deel eens zou moeten inbinden ofzo…lijkt me wel leuk voor later;)

  10. Mieraja zegt:

    whahahahahahaha
    Ik lig hier blauw! En dat komt door dat stukje over die wenkbrauwen! Woehahahahahahahaha ik zie het helemaal voor me??
    Goddank ben ik dus niet de enige die wikt en weegt om te vragen wat het in hellsname voor moet stellen..
    Heb je het ook weggegooit?

  11. Emmelinda zegt:

    Whaahaa….jaaa erg is dat he? Staan ze zo trots voor je en dan voel je je zo falen als ouder omdat je niet ziet wat ze in elkaar gedraaid hebben. Alsof hun zelfvertrouwen in een klap smelt of zoiets hahaha.

    Ik heb het nog steeds; ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om het weg te gooien ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜€

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

