FF zeuren?!

Oke, heb ik weer… Het nieuw jaar is begonnen en ik zit met een zeuronderwerp.
Ach ja, leek me wel eens leuk voor de afwisseling tussen de oliebollen van gisteren (vannacht) en beste wensen in. Ik moet gewoon even wat kwijt.

Ik zag namelijk voor de zoveelste keer beelden van de verschrikkelijke zeebeving. Zulke beelden zetten je even stevig met de beentjes op de grond. Als je geluk hebt tenminste. Dat het voor sommige mensen wel heel erg “even” is, blijkt uit sommige beelden.

Lijken moeten van het strand geruimd worden om plaats te maken voor badgasten. De lokale bevolking loopt wegens rottende lijken met een kapje voor de neus maar men moet wel met een bruin velletje thuiskomen hoor. Walgelijk vind ik het.

Oke, ik zit ook maar op mijn luie reet te typen (nou ja, op het toetsenbord dan) en verder dan een bedrag overmaken kom ik vandaag ook niet. Dat het voor de toeristen ongelooflijk vervelend is dat ze niet de vakantie krijgen die ze geboekt hebben vind ik best erg.
Maar goed, die kunnen volgend jaar nog ergens heen met het hele gezin. * * * (vloek die ik maar binnensmonds tot uiting breng)

Andere mensen kunnen dat niet. Die zagen gezinsleden wegdrijven richting dood. Hele families zijn uit elkaar gerukt. In pure wanhoop zoeken de oorspronkelijke bewoners naar resten van wat eens hun geliefd familielid was. Of naar tekens van welk leven dan ook. Maar goh…we moeten zonnen hoor. Het leven gaat immers door.

Ja voor jou wel, verwende toerist.
Ik mag hopen dat zulk soort gedrag eens mag veranderen.

Dan zou het tij eens voor een goede zaak keren! Toch?

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op FF zeuren?!

  1. epie zegt:

    ja emmelinda dit is misschien wel je mooiste stukje.
    Waar halen we eigenlijk het lef vandaan om eisen te stellen in vacantei oorden omdat we toevallig wat meer verdienen , hetgeen gewoon een gevolg is van generaties hard werken en zuinigheid.,

    waar halen alle nu nog levende generaties het lef vandaan zich zo te gedragen en terwijl de verdiensten niet van henzelf komen.
    lol van je hard werken nee dus

  2. Emmelinda zegt:

    Ik heb er gewoon geen woorden meer voor (knap lastig op zo’n weblog…nee sollie, flauw grapje).

  3. epie zegt:

    ja en ikke schreef wat moeilijk en wat emotioneel
    maar we zeggen wat eng wat afschuwelijk en dat is het dan.
    de regering gooit wat aaloes miljoentjes en that is het
    mischien nog een sooret mies bouman avond waarbij de gelden toch in verkeerde handen vallen en we kunnen weer doorgaan met ademen
    en echt hoe we zouden kunnen helpen k zou het echt niet weten

  4. Emmelinda zegt:

    Yep, en maandag zeuren we weer dat de rijen zo lang zijn bij de kassa van de plaatselijke super;)

    Maar eerlijk, het is zo moeilijk om machteloos toe te kijken!

  5. Peter zegt:

    Tja wat zal ik eens zeggen? Mijn neef en zijn gezin wonen op Sumatra en sinds de zee beving is er nog steeds niks van hun vernomen. Op tv zag ik Engelse toeristen die deden als of er niet was gebeurd want het was hun vakantie en het leven gaat verder en ik maakte me druk over een paar krabbels die verloren dreigde te gaan omdat ik mijn weblog ging opheffen en ja Epie, Maandag staan er weer hele volksstammen te klagen over de rij van een of andere klote kassa. Meer dan geld overmaken kun je nu niet maar als ik daar op vakantie zou zijn zou ik me geen zorgen maken over mij velletje maar de handen uit de mouwen steken en zorgen dat die mensen daar weer een beetje zekerheid zouden krijgen. Ik zou bepaalde mensen bellen en ze verrot schelden en daarna vragen om alle hulp die er te krijgen is. Je denkt nu misschien dat zou ik andersom doen maar nee Nederland heeft eeuwen lang dat land leeg gerooft ook in mijn naam al was ik er toen nog niet maar als je gvd ziet wat die mensen hadden ………… woorden schieten te kort. ๐Ÿ˜ฆ ๐Ÿ˜•

  6. Emmelinda zegt:

    Ja heb jij dat ook? Schaam je je meteen omdat je je drukmaakt over een paar dingen die in vergelijking met rampen van die omvang bijna te belachelijk voor woorden zijn.

    Bah die mensen daar met al hun verdriet, emoties en wat dan ook. En hier puffen we na over wat dan “kerstdrukte” was…en pfff wat een drukke dagen hebben we gehad.

  7. Peter zegt:

    Nou drukte, drukte, ik heb er geen last van gehad hoor gewoon vroeg alles in huis halen heb je nergens last van. Ik hoop Maandag nou eens duidelijk te horen van de ambasade in Jakarta wat er met mijn neef en zijn gezin is gebeurd want ik maak me best zorgen over hem. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  8. Emmelinda zegt:

    Ik heb er ook geen last van gehad. Eerder plezier. Wij waren ook vroeg in de week gegaan dus de buit was mooi binnen. Aangezien de winkel bij de school ligt was goed te zien hoe er een file vormde…alleen al om daar te parkeren;)

    Maar ik bedoelde ook eigenlijk de drukte waar de ondervraagde medemens het over had op de buis. Met die ontevreden gezichten weetjewel;)

    Is er ook geen website waar je alvast kunt zoeken? Ik zag er net nog eentje voor Nederlandse vermisten, misschien is er wel ergens eentje opgericht waar je iets aan hebt? Bah dat duurt toch lang he als je je zorgen maakt. En misschien weten ze dan nog niet eens iets.

    Ik kreeg een mailtje vanavond van een moeder. Haar zoontje zit bij Mies in de klas. Zij waren dan op Sri Lanka. Blijkt dat ze daar helemaal niet in de gaten hadden wat er aan de hand was. Wij wel met onze satelieten enzo. Lijkt me vreselijk! ๐Ÿ˜ฆ

  9. Peter zegt:

    Ach het komt allemaal wel het is alleen zo’n puinhoop met die berichtgeving joh. Dan weten wel iets en dan weer niet dus krijg je steeds valse hoop. Mijn neef woond daar al jaren en zou deze kerst nu eens daar blijven omdat het reizen ook veel vlokken kost “niet dat hij dat niet kan betalen want hij is ingineur daar” maar het lijkt dus wel of het lot de boel al had beslist.

    En ja die ontvreden gezichten daar kan ik hele boeken over schrijven maar dat zal ik hier niet doen maar het is wel een teken aan de wand. ๐Ÿ˜‰

  10. Fran & Mick zegt:

    Emm, ik ben het helemaal met je eens en krijg jeukende handen
    als ik over deze badgasten lees ๐Ÿ˜ฆ Zulke mensen zou je toch willen wakker schudden!! Ik word echt heel treurig van de beelden op tv..

  11. lianne zegt:

    ik vind het ook heel erg wat er is gebeurd daar in azie,maar ik blijf er wel nuchter onder ,ja okee ik zou me heel schuldig kunnen gaan voelen,omdat ik gewoon de dingen blijf doen die ik leuk vind,maar wat hebben die mensen daaraan ? daar zijn ze ook niet mee geholpen,ik heb elke avond een kaars branden voor iedereen die het nodig heeft en dan denk ik ook gelijk aan al die mensen daar in azie,meer kan ik niet doen,want aan die paar euro die ik zou kunnen missen hebben ze daar ook niks aan,het klinkt een beetje cru,maar als ik aan alles en iedereen wat zou willen geven,dan kan ik net zo goed zelf op een houtje gaan bijten……..ik wil niet gemeen over komen,maar wat wilko terwijn op oudjaarsdag al zei”ik ben rampenmoe”er gebeurt teveel ,te vaak en je krijgt op een gegeven moment echt het idee,je kunt niks meer doen want het heeft geen nut meer ……………

    sorry als ik hier mensen mee gekwetst heb,mijn excuses daarvoor,want dat was niet de bedoeling…
    liefs lianne

  12. Emmelinda zegt:

    @Peter;Ik hoop echt dat je snel duidelijkheid krijgt. Heb je zo veel contact met hem trouwens?

    Weet je he, over die ontevreden gezichten. Ik had er een log over willen schrijven maar ik kwam niet uit mijn woorden. De consument in de stad loopt echt te consuMEREN ipv te consuMINDEREN. Maar er kan geen glimlach vanaf. Oke…die zijn er natuurlijk wel.
    En dan hebben ze het over de wintermaanden, dat het gezellig is met zijn allen omdat het eerder donker is buiten. Lekker binnen met de kaarsjes aan. ik vraag me wel eens af hoe vervelend het dan daar de rest van het jaar is hahaha…;)

  13. Emmelinda zegt:

    @Fran; heee meissie…even tussendoor jou ook de beste wensen geven! En voor je zoontje en je mannetje ook natuurlijk;)

    Ik kijk ook niet alles meer. Het is zo triest. Brrrr. En ook dat voelt als een soort verraad…een soort struisvogelpolitiek;)

  14. Emmelinda zegt:

    @lianne; Ik begrijp je wel meis. Deze log ging ook niet meteen over de ramp want natuurlijk is die verschrikkelijk. Ik loop thuis ook niet de hele dag te huilen om die ramp. Maar wat me even in het verkeerde keelgat schoot is gewoon die mentaliteit en de tegenstelling van de toeristen. Het stinkt er van de lijkengeur maar men wil wel kunnen zwemmen;)

    Maar wat je zegt over rampenmoe zijn…ja dat herken ik wel. Het mag nou wel eens een jaartje minder he? ๐Ÿ˜‰

  15. Mary Ellen zegt:

    Je hebt helemaal gelijk Emmelinda, maar daar waren wij het al over eens. Verschrikkelijk hoe toeristen zich gedragen. Walgelijk gewoon. En dan de weesjes die niet opgevangen worden. Ze zwerven maar wat rond huilend roepend om papa en mama. Daar gaat mijn hart echt van huilen. Zou zo’n kind zo in mijn armen willen nemen. Maar dat gaat nu helaas niet.

  16. Emmelinda zegt:

    Ik hoorde (maar of dat waar is weet ik nog niet) dat er vanuit Beslan een boel geld gedoneerd was naar de rampgebieden. DAT is naastenliefde;)

  17. epie zegt:

    niet te geloven
    tiscalie heeft in zijn nieuwsbrief een reportage van vreselijke foto s
    waar heb dat eigenlijk voor nodig
    daar boven flitsberichten . heeftu zin in vacantie , verre reizen en zo
    natuurlijk niet zo bedoeld maar toch tiscali.nl

  18. Emmelinda zegt:

    Oeps, da’s knap lullig. Dat niemand daar dan iets van zegt eigenlijk he? Pffff

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

