What’s in a name???

Vanmiddag was ik in een speelgoedwinkel. Nee, ik had niet ingebroken; het was hier koopzondag!

Terwijl ik door de gangetjes liep en mijn ogen de rekken afspeurden naar een bepaald speelgoed hoorde ik een moeder tegen haar zoontje praten. Het mannetje deed niet wat moeder eigenlijk wilde (is ook zo grappig in een speelgoedwinkel…laten ze een kind iets uitzoeken terwijl moeder DIT speelgoed juist heel erg verantwoord vind. Kiest zoonlief een debiel speeltje waarvan je weet dat het morgen al op de grote hoop ligt om er vervolgens nooit meer naar om te kijken. Moeder over de zei…eh..pis en dan op poeslieve toon proberen het psychologisch verantwoorde speelgoed aan te prijzen zodat het op het laatst toch ZIJN idee leek. Tja puh…dan moet je een kind NIET zelf laten uitzoeken. Toch?) en moeders stem zegt geΓ«rgerd:”……….Shock!”

Ik frons mijn wenkbrauwen en vraag me af of ik dat goed gehoord heb? SHOCK? (EHBO bellen???) Zou hij echt zo heten? Welnee dat zal toch niet? Maar terwijl ik om dat rek heen bleef drentelen hoorde ik nog twee keer het woord. Het was echt als naam. Tjemig…hoe zou je dat dan schrijven en hoe komt iemand op zo’n naam?

Stel je voor; moeder heeft na heftige persweeΓ«n een zoon ter wereld gebracht maar omdat het geboortekanaal voor zijn hersenpan een beetje te nauw is, is het hoofdje nog niet helemaal als besteld gevormd. Als tot overmaat van ramp het verlossende woord moet komen (de naam van het kindje) ziet mams dat zoonlief toch helaas het neusje van de melkboer heeft en roept gespannen uit:”Shock!”

Oke da’s flauw; ander scenario;
SJOCK; op internet zag ik net dat dit een Belgisch festival is. Misschien is Sjock daar wel verwekt op een mooie zomermiddag? Net zoals Paris waarschijnlijk niet in Milaan in elkaar gedraaid is. En Mercedes niet in een Fiat Uno.

Ook niet? Oke next;
SJOK; Het kan zijn dat moeke (maar daar zag ze niet naar uit) zicht wegens opstipatie of zwaarlijvigheid voortsleept…het sjokken dus…maar goed om je zoon dan ook zo te noemen?

Oke, proberen we deze nog;
JOCK; Da’s nog eens een krachtige naam. Vroeger te horen bij de tv-serie “Dallas”. Maar ja omdat ie dood ging (de acteur) speelde ie niet meer mee (flauw he hahaha). Misschien dat het een soort eerbetoon aan deze man was?
Maar dan noem je een kind niet “sjok” maar dan spreek je het uit a la “Dzjok”. Toch?

Hmwah, ook niks. Deze dan;
CHOC; Mmmm, persoonlijk de lekkerste variant natuurlijk. Fenylethylamine (leuk woord voor “galgje”he?) dat in chocolade zit lijkt op een chemische stof dat door je hersenen afgescheiden wordt als je verliefd bent.
Waarschijnlijk is moeder na de bevalling zo getroffen door de moederliefde die ze voor het kleine aardbewonertje voelde, dat ze meteen wist welke naam ie moest hebben.

Dat het verder niks geholpen heeft was vanmiddag wel duidelijk. Sjock, Shock, Sjok, Choc of welke variant dan ook werd behoorlijk driftig omdat zijn keuze niet in de smaak viel bij mams (goh wat een verrassing….)

Waarschijnlijk is mams ondertussen in Shock-Therapie

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op What’s in a name???

  1. lianne zegt:

    hihihihihihi ik zit hier met tranen in mijn ogen van het lachen!!!! πŸ˜€ πŸ˜€ hoe kom je erop?! ik vind de versie sjock wel wat hebben hihihihi

  2. Emmelinda zegt:

    Grinnik…ik ben wel blij met je reactie want ik vroeg me af of dit misschien een hele normale jongensnaam in Nederland is? Zoveel weet ik, door mijn meiden, niet van jongensnamen van nu hahaha….;)

  3. Emmelinda zegt:

    Pee-es…ik denk dat ik voor versie Choc ga….mjammieeeeeee;)

  4. Peter zegt:

    Tok, tok, tok, rare lui die Hollanders. πŸ˜€ πŸ˜€

  5. Emmelinda zegt:

    Grinnik…och ja weet je…het levert wel weer een leuk onderwerp voor een log hahaha;) πŸ˜€

  6. Peter zegt:

    Ja dat is zo maar ik vind over het algemeen die namen van tegenwoordig niet meer te volgen joh. Ze horen een woord op tv en hoppa het wordt tot naam gebombadeerd. πŸ˜•

  7. Emmelinda zegt:

    Weet je wat ik net las? Kijk maar op FOK.nl…..er heten al twee baby’s Tsunami πŸ˜• …Niet in Nederland gelukkig…dus gekken heb je blijkbaar overal? πŸ˜‰ πŸ˜•

  8. Peter zegt:

    Tjonge. Ik las pas een stuk over voornamen en er is iemand in Nederland die drie kinderen heeft en bij de KLM werkt Zijn kinderen heten K, L, M. Ben ik nou gek of……. πŸ˜• πŸ˜•

  9. Emmelinda zegt:

    Grinnik….ik weet ook nog een gezien met Arend, Merel en Madelief…..volgens mij zijn dat echte natuurliefhebbers????;)

  10. Emmelinda zegt:

    eh…gezin dus;)

  11. Peter zegt:

    Tja onze lieve Heer heb rare kostgangers zegt men dan maar deze zijn denk ik gestoort in de boven kamer, Wie noemt zijn kinderen nu (Engels uitspreken) K, L, M. Merel en Madelief hoor ik vaker en vind ik redelijk normaal. In de klas van mijn oudste zit een meisje dat merel heet, haar zusje heet mees (van koolmees) en dan heeft ze nog een zusje maar ik kan niet op haar naam komen maar het was ook een vogel naam. Bij mijn middelste zitten ook een aantal kinderen met bloemennamen zoals Roos, Madelief, Anjer en (niet lachen nu) Begonia. πŸ˜‰ πŸ˜‰

  12. Emmelinda zegt:

    Ikke ook niet snappen, ze hebben denk ik veel uit te leggen wanneer ze hun naam moeten zeggen op school. Iedere keer weer uitleggen dat dat echt alles is. *zucht* Dan de namen van artiesten die ze bedenken voor hun kinderen. Dan hoor ik toch liever namen als Roos, Anjer of wat dan ook. Toch? πŸ˜€ πŸ˜‰

  13. Peter zegt:

    Hahahaha. Tja de namen van sommige artiesen vind ik ook erg dubieus. Wie noemd zichzelf nu 50 cent of MC (Muziek Cassette) πŸ™‚ πŸ˜‰

  14. Emmelinda zegt:

    Ja of Ali B? hahaha….harstikke leuk woordgrapje zou het geweest zijn…spreekt ie het dan niet goed uit πŸ˜•

  15. Peter zegt:

    Hahahaha ja ali babah πŸ˜‰

  16. Emmelinda zegt:

    Ja Sambal bij?;)

  17. Peter zegt:

    Hmmmm, lekker Chinees. O lekker ik heb nog wat eten staan ga ik zo even lekker eten, nasi sate met paprika en natuurlijk een flinke klodder sambal. πŸ˜‰ πŸ˜‰

  18. Emmelinda zegt:

    Whaahaa lekkerlekker. Ik heb eigenlijk ook best honger maar laat ik dat maar niet doen;)

    Eet smakelijk in ieder geval hihi πŸ˜€

  19. Peter zegt:

    Dank je. Hoezo niet doen bang dat je dik wordt? Morgen gewoon even achter de kinderen aanhollen en je bent het weer kwijt. πŸ˜€ πŸ˜‰

  20. Emmelinda zegt:

    Grinnik ja klopt. Ben nu 8 kilo kwijt en heb vanmiddag een nieuwe jas gekocht…anders past die strakkies niet meer hahaha πŸ˜€

  21. Oliebol 88 zegt:

    Ik zou me daarover maar niet zo dik maken Emmy . 8)

  22. epie zegt:

    jee emmedinges dat is veel 8 kilo

  23. Emmelinda zegt:

    Yep I Know. Mijn oude jas hangt nu om me heen…is wel grappig πŸ˜€

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

