Postkantoor

Vroeger als kind had ik er een hekel aan om naar het postkantoortje in ons dorp te moeten. Ik hoefde er eigenlijk niet veel te doen. Alleen op tijd een brief posten van mijn vader naar zijn werk. Zo ver was het ook helemaal niet lopen. Maar omdat dit iedere dag diende te gebeuren was het zo spannend niet meer en tja…als kind is toch alles vervelend als het je niks oplevert?

Ik heb er wat “porse bommen” (die grote witte knikkers met strepen of vlekken) door verloren. Die ruilde ik met mijn broertje zodat hij mijn “dienst” overnam. Hij deed het echt niet vrijwillig.
Onze route naar het postkantoor was zo kort mogelijk. En als je de pas versnelde had je het sneller achter de rug.

Echter, er was een uitzondering. Wanneer we nieuwe schoenen of kleren hadden gekregen! Dan stonden we te popelen en trokken nog net de brief niet uit de handen.
De grootst mogelijke omweg namen we om zoveel mogelijk vriendjes en vriendinnetjes tegen te komen. Trots lieten we dan onze aanwinsten zien.

Nou heb ik zondag een nieuwe jas gekocht waar ik helemaal dol op ben. Al zeg ik het zelf; hij staat perfekt! Het liefst laat ik hem iedereen zien. Ik ga nou ineens graag boodschappen doen, loop drie keer om een paar vuilniszakken op het hoekje te zetten terwijl dat makkelijk in twee keer had gegaan (kans dat iemand dan langsfietst zit er dan best in) en vanavond toen we op bezoek gingen bleef mijn jas langer aan dan verstandig (pfff heet hoor, zo bij de open haard haha).

Mocht je morgen een omroepbericht van Opsporing Verzocht horen….dan ben ik in mijn nieuwe jas naar het postkantoor…

…en ik neem een heeeeeele lange omweg!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op Postkantoor

  1. Peter zegt:

    Hahaha, hoelang wilde omlopen anders kun je misschien even een omweg nemen via mij en ik heb geen openhaard “jas is eigenlijk wel verplicht hier in huis want het is niet warm te stoken met al die kieren en gaten en totaal geen isolatie hier in huis” dus die kun je gerust aanhouden. Ik zal tegen mijn vrouw zeggen dat ze de koffie klaar zet. πŸ˜€ πŸ˜‰

  2. Emmelinda zegt:

    Hihi, ben ik erg onbeleefd als ik dan vraag om een bakkie thee? (Klusgeenkoffie) πŸ˜‰
    Maareh…dan kan ik wel heeeeeel lang genieten van mijn jassie he? hihi πŸ˜€

  3. Peter zegt:

    Hahahaha, ik lust ook geen koffie dus onbeleeft nee graag zelfs.:D:D

  4. Emmelinda zegt:

    Dan neemt deze theedoos op weg via het potkantoor ook wel een doos thee mee;) πŸ˜€

  5. Peter zegt:

    Hmm, welke smaak als ik vragen mag want ik hou niet zo van smaakjes. Ik heb liever gewonen thee of Earl Gray, hmmm lekker. πŸ˜€ πŸ˜‰

  6. Emmelinda zegt:

    Oke, voor deze keer haha; Die heb ik nog liggen hihi, emmers vol;) Die krijgen we in kerstpakketjes enzo maar die heb ik niet zo graag. Ik ga voor citroenthee;)

  7. Peter zegt:

    Hmm, kan ook lekker zijn ja. Lust je ook azijn thee? dat is gewone thee met een scheutje azijn. πŸ˜€ πŸ˜‰

  8. Emmelinda zegt:

    Eh…nietdatikweet hihi. Is dat te zuipuh zonder je mond te verrekken?? πŸ˜‰

  9. Peter zegt:

    Ja is heel erg lekker vind ik maar ik vind ook azijn over de patat lekker zoals ze dat doen in Engeland πŸ˜‰ πŸ˜‰

  10. Emmelinda zegt:

    Ken ik ook niet…erg he? Maar wel in de boerenkool…met mosterd. Mjammie! Lust je dat?

  11. Peter zegt:

    Ja dat ken ik zeker maar dan wel graag Engelse mosterd die is wat scherper dan die watjes mosterd uit Nederland en Frankrijk. πŸ˜‰ πŸ˜‰

  12. Emmelinda zegt:

    En die duitse dan? Die zo nafikt op een broodje hotdog? hahaha
    Toch vind ik franse mosterd op zijn tijd ook heerlijk. Ligt er een beetje aan waar ik het tegenaan kwak;)

  13. Peter zegt:

    Ja daar heb je gelijk in maar ik heb dingen nogal graag heet. Hoe heter hoe beter zeg ik altijd maar. :D:D
    Off topic, heb een nieuwe krabbel neergezet. πŸ˜‰ πŸ˜‰

  14. Emmelinda zegt:

    Dat zei Marc ook eens tegen de ober bij het thais restaurant. Die gaf op zijn beurt de kok de opdracht een pepertje extra erbij te doen. Whaahaa…wat hebben we toen zitten hikken! Kwam helemaal vanzelf doordat het zo heet was;) hahaha

    *zoef* ben op weg (ik had al een paar keer zitten neuzen hihi;)

  15. Peter zegt:

    Hahahahaha, nou mijn huis Chinees weet me ook vaak te verrassen maar ik laat me absoluut niet kennen en bovendien ik vind het echt heerlijk. πŸ˜‰ πŸ˜‰

  16. Emmelinda zegt:

    Leuk is dat als ze je smaak een beetje kennen he? Dan krijg je tenminste ook niet van dat standaard-spul!

  17. Peter zegt:

    Nee daar heb je gelijk in. Ik krijg vaak speciale dingetjes die niet op de kaart staan. Ik kom al bijna 30 jaar bij die Chinees en iedere keer is het weer smullen daar. πŸ˜‰ πŸ˜‰

  18. Emmelinda zegt:

    Ja dat is echt super want ik ben toch echt wel uitgekeken op dat gewone spul (de eerste zoveel gerechten op de afhaallijst;))

  19. Peter zegt:

    Ja dat heb ik ook en ik heb toen een keer gevraagt of ze niet wat anders hadden dan nasi met sate en toen kreeg ik dus iets uit een of andere provincie van China welleswaar met nasi maar heel erg lekker. πŸ˜‰

  20. Emmelinda zegt:

    Dat vinden zij zelf ook waarschijnlijk het allerleukste om klaar te maken; dingen die de gewone boer niet vreet! Zou ik tenminste wel hebben…ik zou er helemaal in opgaan denk ik…ik bleeeeef koken!

    Ik heb ook begrepen dat het voer dat we hier tot ons nemen bij de Chinees helemaal niet lijkt op de smaak van daaro! Tis aangepast op onze tere keeltjes;)

  21. Peter zegt:

    Klopt. Als ze zouden koken zoals het daar doen dan zou er niemand naar de Chinees gaan want de meeste gerechten lusten de meeste dan niet omdat het te heet zou zijn. “Zeikers”. πŸ˜€ πŸ˜‰

  22. Emmelinda zegt:

    Hahaha toch moesten ze het een beetje aanpassen…dan dronken gasten in het restaurant ook iets meer;) Verdient toch aardig;)

  23. Peter zegt:

    Nee dat mogen ze niet van de branche vereninging want het uiteindelijke resultaat zal zijn dat er minder mensen naar de Chinees zullen gaan omdat ze het eten er te heet vinden. πŸ˜‰ πŸ˜‰

  24. Emmelinda zegt:

    Pfff zeikerds ook. Maar ik heb het ook vaker in de winkel; zie ik daar een produkt dat ik ken uit het buitenland en dan ben ik helemaal blij. Een maand later is het uit het assortiment gehaald…verkoopt niet. Pfffff πŸ˜• πŸ˜‰

  25. Peter zegt:

    Tja Nederlanders hebben een vreemde smaak die ook als een blad aan de boom kan wisselen. Ik ben dol op Toscaanse uiensaus en vroeger had Honig dat gewoon in het assortiment maar het verkoopt niet dus moeten de gene die het wel lekker vinden lijden onder de smaakloze. πŸ˜‰ πŸ˜‰

  26. Emmelinda zegt:

    Ooooh ik ben dol op uien maar die saus ken ik helemaal niet! 😦 Jammer zeg, die had ik wel eens willen proberen. πŸ˜€

  27. Peter zegt:

    Ik zal het recept eens opzoeken voor je. πŸ˜‰ πŸ˜‰

  28. Emmelinda zegt:

    Ja heel graag! πŸ˜€ πŸ˜‰

  29. lianne zegt:

    wat een herkenbare log is dit! ik heb dat ook altijd,als ik iets nieuws heb moet dat geshowt worden,vooral nieuwe schoenen,ik loop er dan echt mee van”moet je mij zien,ik heb nieuwe schoenen ,vindt je ze niet mooi”en iedereen moet er dan ook van meegenieten,ik vraag dan ook om de haverklap,kijk ik heb nieuwe schoenen,mooi he? hihihi renΓ©e begint dat al helemaal over te nemen van mij,die loopt ook echt te pronken met al dat nieuws hihihi zo moeder zo dochter πŸ˜‰

    o,ja,die knikkers waar jij het over had die hetten toen bij ons jappies,vraag me niet waarom,want dat weet ik niet,anyway ik verloor knikkers bij het leven,niet omdat ik iemand om wou kopen ,maar puur omdat ik niet kon knikkeren!! hihihi

  30. Emmelinda zegt:

    Hihi heb jij ook altijd dat je je nieuwe kleren een poosje in de woonkamer hebt liggen? Zodat je er een poos naar kunt kijken? Hihi. Speels toch eigenlijk he? hahaha.

    Grinnik…ik kon ook niet knikkeren maar ik was zo ongelooflijk goed in stiekum valsspelen;) Niet dat ik er veel aan over gehouden heb want ik was bang van spinnen en als er een op mijn kamer zat wilde mijn broertje die wel vangen voor zo’n knikker;) hahaha

  31. lianne zegt:

    ja ik ken dat,dan kan je er lekker van genieten,en ook gelijk alles passen en aandoen,waarom eerst wassen?? het gaat zo ook en nieuwe schoenen die houdt ik in de winkel al aan hihihi

  32. Emmelinda zegt:

    Ik was dat nooit meteen. Ik ben altijd bang dat het meteen krimpt en dan heb ik er nog amper plezier van gehad. Als het na het dragen gewassen is en het blijkt dat het krimpt kan ik altijd nog terug;)

    Bij schoenen doe ik dat eigenlijk nooit…gek eigenlijk. Net alsof ik die nieuw wil houden? hahaha πŸ˜‰

  33. Oliebol 88 zegt:

    Hoi, dat verhaal over het postkantoor herken ik wel want bij ons moest ook altijd m’n zus de post wegbrengen. Ik kom er trouwens zelf nu nog zelden of nooit !
    De knikkers, wij noemden ze altijd meksies en stuiters die kwamen ook altijd mijn kant uit vraag me niet hoe maar het was wel zo.
    Zo zie je maar zo zijn er toch overeenkomst tussen veel families. 8)

  34. Marie-Louise zegt:

    hahahaha, leuk geschreven!!!!!!!! πŸ˜€

  35. Emmelinda zegt:

    Ik kom ook zelden op postkantoren. Wij ontvangen alleen post. En nogal vervelende post af en toe. Aangetekend enzo

  36. Emmelinda zegt:

    Hihi dank je wel Marie-Louise πŸ˜‰

  37. Oliebol 88 zegt:

    Post die niet welkom is retourneren wij per ommegaande. 8)

  38. Emmelinda zegt:

    Wij geven die aan de politie

  39. Oliebol 88 zegt:

    Dat zal wel meevallen denk ik. Ik ben blij dat ik je ken en dat ik zo om je kan lachen en jij om mij. 8)

  40. Emmelinda zegt:

    Nee dat valt niet mee. En je snapt best waarom.

  41. Emmelinda zegt:

    Zet die bril trouwens eens af. Ben jij iemand anders of ben jij het wel? Op welke dag (en alleen hierop wil ik nu een antwoord) heb ik jou leren kennen? (met jaartal)

  42. Peter zegt:

    He Emmelinda zit er hier een echo op jou log want ik zie een zin van mij bij een ander terug komen.

  43. Emmelinda zegt:

    Ja ikke weet. Flauw he?

  44. Peter zegt:

    Ja flauw, ik vind het niet echt orgineel om maar te zeggen wat een ander zegt. Alles wat ik zeg meen ik honderd procent.

  45. Emmelinda zegt:

    Ze kunnen alles van je kopieeren Peter, ik weet toch wel dat je het meent. Jij tenminste wel!

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

