Gevonden weblog

Dit is al een ouwetje. Ik heb deze eens gevonden op internet. Heerlijk ondeugend! Ik kan niet meer achterhalen wie hem geschreven heeft. Dus moeten jullie het met de letters doen en niet met de bron…eh…ofzoiets.
Lees maar:

In de rij voor de kassa bij de Albert Heijn. Ik heb een hekel aan rijen voor kassa’s, maar mijn leed wordt verzacht door het zoetgevooisde stemgeluid van Alicia Keys. Ken je dat? Je hebt een cd al een tijdje, maar je was ‘em eigelijk een beetje vergeten. Opeens kom je ‘em weer ergens tegen en kan je er weer helemaal opnieuw van genieten. Daar stond ik dus, te genieten, in de Albert Heijn. (Ja, nu ik het zo terug lees, vind ik het ook een beetje vreemd, maar het is écht waar)

Opeens voel ik een driftig gepor in mijn rug. Ik schrik op uit mijn ‘geniet-standje’ en kijk achterom. Achter mij staat een vrouw, het type verveelde, ingezakte huisvrouw. De vrouw staat druk te gebaren en te praten. Aan haar geïrriteerde hoofd valt af te lezen dat ze hetzelfde waarschijnlijk al drie keer heeft gezegd, dus ik besluit mijn koptelefoontjes maar uit mijn oren te halen. Ik probeer niet geërgerd te kijken, terwijl ik haar geërgerd aan kijk. De vrouw vraagt mij onvriendelijk in welke rij ik nu eigenlijk sta, de linker of de rechter. Even sta ik versteld. “Val je me hier nu echt lastig mee?”, “Heb je geen leven, of zo?”, “Wat kan mij het nu schelen in welke !@*%# rij ik sta!” wil ik haar toeschreeuwen. (Inderdaad. Ik begon een beetje sacherijnig te worden) Maar ik beheers me en vraag de vrouw vriendelijk in welke rij zij zou willen staan. “In de linker” zegt ze, terwijl ze wijst naar de rij die inderdaad aanzienlijk korter is. “Da’s dan jammer, want daar sta ik al.” En met een triomfantelijke grijns op mijn gezicht zet ik twee stappen naar links. Voor ik mijn koptelefoontjes weer terug in mijn oren stop hoor ik nog net hoe de vrouw mij vervloekt en briesend achter mij aansluit.

Hmmm! Wat is het af en toe toch héérlijk om iemands dag te verpesten.

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Gevonden webloggen. Bookmark de permalink .

0 reacties op Gevonden weblog

  1. Krabbel zegt:

    Foei, foei toch. Als Balkenende dat hoord zal hij vast met zijn vingertje wijzen en zeggen, denk aan uw normen en waarden. 😉

  2. Emmelinda zegt:

    Grinnik…ach ja en waarschijnlijk heeft ie ook gelijk. Maar ik kan er niks aan doen; ik moest zo lachen om die weblog. Ik heb hem al anderhalf jaar bewaard. Ik kan het me zo voorstellen wat de logger bedoelde hihi 😉

  3. Krabbel zegt:

    Ja ik kan me ook heel erg goed voorstellen wat hier wordt bedoelt. Hou zelf ook niet van wachten maar als het moet dan doe ik dat ook rust en ga niet bij een ander in de nek staan te hijgen en eventueel met het karretje in zijn of haar rug staan te porren want dan hebben ze aan mij een verkeerde want dan doe ik mijn sterrenbeeld na en geef een trap naar achteren. 😉

  4. Emmelinda zegt:

    Je hebt ook van die ruggenprikkers…die met hun karretje zowat dwars door je heen willen. Aaargh wat heb ik daar een hekel aan. Wachten moeten we nou eenmaal allemaal aan de kassa. Is ook niet mijn grootste hobby. Maar zie ze eens in de Efteling…dan kunnen ze ineens WEL geduldige ANDERHALF uur wachten op een ritje in de Python (van 3 minuten???). Toch? 😀 😉

  5. Krabbel zegt:

    Je hebt “zoals gewoonlijk” weer helemaal gelijk en voor een ritje in de achtbaan ga ik echt geen anderhalf uur in de rij staan, ga sowieso niet in de rij staan want ik pas niet in achtbanen en dat kan mijn rug ook niet verdragen. 😉 😀

  6. Krabbel zegt:

    Slaap Emmelinda slaap. Daar buiten loopt een schaap, een schaap met witte voetjes, die drinkt zijn melk met zoetjes, slaap Emmelinda slaap en mijn chinese sterrenbeeld is AAP. 😀 😉

  7. lianne zegt:

    dit is ook precies de reden waarom ik ron de boodschappen laat doen hihihihi ik heb zelf echt een hekel aan om ergens in een rij te gaan staan en dan met al die vervelende uitgezakte huisvrouwen achter me hihihihi

  8. lianne zegt:

    mijn muziekstokje staat op mijn log pfff was nog best lastig om maar 3 nummers te noemen,ik heb zoveel favoriete nummers

  9. Emmelinda zegt:

    @Krabbel; Tja ik heb meestal het geld er niet voor over om zo lang in de rij te gaan staan hihi. Ik ga wel in het najaar naar de Efteling. Kun je zo bij de attrakties naar binnen! Vaak heb je dan ook nog kortingsakties…dat is helemaal mooi meegenomen 😉 😀

    Hihi dat heb je even mooi gezongen…ik heb lekker gemaft 😀

  10. Emmelinda zegt:

    @lianne; Hihi ja dat is natuurlijk helemaal slim bekeken 😀
    Ik ga nu steeds boodschappen doen bij een pasgeopende supermarkt (nou ja, van september). Daar is niks te doen. Niet te geloven dat ze het hoofd boven water kunnen houden. Nadeel is wel dat je moet VRAGEN of er een kassa open kan. De kleine boodschappen gaan via de sigarettencounter namelijk 😕 😉

    Ik ga zo eens even kijken welke nummers jij uitgezocht hebt. Valt inderdaad niet mee he? Ik had hem af en was nog niet tevreden. Waarschijnlijk zou ik er vandaag hele andere nummers opzetten hihi. Ik heb maar meteen een plaatje gemaakt (links in de kolom) om geen stokkies meer aan te nemen hahaha 😀 😉

  11. lianne zegt:

    ik heb aan 3 personen gevraagd of ze het stokje over wilden nemen en prince charming heeft gelukkig toegezegd,dus dat is er al 1

  12. Emmelinda zegt:

    Vandaar mijn stoke; ik zag nog een boel andere doorgeefstokjes…daar moet je dan ook weer een aantal mensen voor vinden hihi. Zo lijken we wel hondjes met die stokkies 😀

    Ennuh…ik heb gestemd! 😉

  13. lianne zegt:

    thanks! heb je gezien waar ik tegen op moet boksen?! die haal ik volgens mij nooit meer in hihihihi ach ja ik ben in ieder geval niet de laatste 😉

  14. Emmelinda zegt:

    Wow ja dat zag ik…die hebben idd heel veel stemmen. Maar goed, je weet nooit wat er nog kan gebeuren. Toch?
    En inderdaad…je bent niet de laatste. Ik vind het zowiezo al te gek dat je in de maandverkiezing terecht gekomen bent! 😀

  15. lianne zegt:

    juist!! dat had ik al nooit verwacht,ben blij dat er dan toch zoveel mensen mijn log leuk vinden,want uiteindelijk doe je het daar toch een beetje voor 😀

  16. lieffie! zegt:

    hmmm……leuk ja! behalve wanneer je zélf de dame in kwestie bent.
    ik vind trouwens dat je een erg leuk log hebt!! 😀

  17. Emmelinda zegt:

    @lianne; Ja psies, de reacties zijn altijd zo leuk. Dan weet je waar je het voor doet. Natuurlijk ook voor jezelf maar als je dan leest dat een ander leuk vind wat je doet is je dag helemaal goed 😀

  18. Emmelinda zegt:

    @lieffie!; Ja klopt, dat is minder. Dank je wel voor je compliment 😀

  19. Krabbel zegt:

    Hahaha, wat heb je weer een leuke poll echt iets voor jou 😀 om zulke vragen te stellen. 😉 😉

  20. Emmelinda zegt:

    Giechel, ik wist al dat je dat zou zeggen whaahaa. Ik was al zo lang op zoek naar iets nieuws ennuh…ineens had ik het. Of niet meer…….hahahaha 😉

  21. leonard zegt:

    Ik ga altijd graag naar de supermarkt, geweldig om te zien wat een frustie volkje we zijn… Ik vermoed dat boodschappen doen bij menigeen in de ergernissen top drie staat…

  22. Emmelinda zegt:

    Hihi dat klopt; als je een goed beeld wil krijgen van wat frusti mensen zijn dan moet je daar wezen…vooral rond de weekenden. En vergeet die avondwinkels niet waar je in de file boodschappen moet doen. Vreselijk! 😉

  23. Peter zegt:

    Een nieuwe poll was wel nodig ja want die andere was geloof ik al van vorig jaar november. Kom op mensen stemmen. 😀 😉

  24. Emmelinda zegt:

    Hihi ja ik ben benieuwd wat er allemaal uitkomt…eh..ik bedoel…welke bovenaankomt.

    Wat is er gebeurd met je weblogjes? Ik ging net kijken maar ze zijn foetsie????

  25. Peter zegt:

    Kijk maar in je mailbox. 😉

  26. Emmelinda zegt:

    Oei, ik kan niks vinden in mijn mailbox…heb je dat lang geleden verstuurd?

  27. Krabbel zegt:

    10 minuten geleden. 😉

  28. Emmelinda zegt:

    Hihi ja ik heb ‘m gevonden…plus 3 andere (dezelfde) hihi…het regende ineens mailtjes in mijn mailbox hahaha. Er is er al eentje terug naar jouw mailbox 😀 😉

  29. Krabbel zegt:

    Ben reactie aan het schrijven komt er zo aan. 😉

  30. Emmelinda zegt:

    Hihi is goed hoor; doe maar rustig aan 😀 😉

  31. Krabbel zegt:

    Gezocht, een grote som geld voor een nieuwe computer met een werkend e-mail programma. Grrrr 😕 😕

  32. Emmelinda zegt:

    Oef…laten we giro 444 openen??? Mijn geldboompje begrijpt me namelijk niet helemaal dus daar kunnen we niks van verwachten 😕 😉

  33. Krabbel zegt:

    Hmm, geldboompje? Kun je die zo bij de praxis kopen of gaat dat moeilijker. Misschien moeten we arme webloggers aid oprichten. Bellen we Paul McCartney en Elton John enzo, kaartjes 50 p/s. 😀 😉

  34. Emmelinda zegt:

    Jaaaa goed ideeeee! Wil ik ook U2 en vooruit…dan mogen Brian, Roger en John ook komen! 😉

  35. Krabbel zegt:

    Hahahaha, lijkt me leuk maar waar motje zoiets houden joh? De kuip of de Arena 😀 😕

  36. Emmelinda zegt:

    Oh we maken wel plaats…daar is altijd wel een plekkie voor te vinden. Al is het in een weiland, zou me niks uitmaken hihi 😀

  37. Krabbel zegt:

    Hmm, die hebben we hier genoeg alleen wel uitkijken voor de koeienvlaaien en de paarden vijgen want die liggen hier ook genoeg. 😀

  38. Emmelinda zegt:

    Grinnik…dan moeten we plateauzolen dragen hahaha.

    Ik ga maffen denk ik. Ben nog niet moe maar ik heb last van mijn ogen. Ik wens jou alvast een fijne nachtrust! En heel graag tot de volgende keer hihi…*nachtknufff*

  39. Krabbel zegt:

    Ja ik ga nog wat eten en dan ook naar bed want het is verdorie al weer bijne drie uur en ik moet er morgen weer vroeg uit. knufkus. 😉

  40. Galbak zegt:

    Cool !!!! Geweldig, zo moet je met zulke mensen om gaan.

  41. Emmelinda zegt:

    @Krabbel; En? Is het nog gelukt om er vroeg uit te springen?

    @Galbak; Hahaha ja zoals ik jouw weblog ken kan ik me helemaal voorstellen dat je dit geweldig vond hahaha 😉

  42. Krabbel zegt:

    Yep ben naar de kerk geweest. Was heel leuk vooral voor de kinderen. 😉 😉

  43. Emmelinda zegt:

    Was dat een nieuwjaarsviering dan? Of een gewone mis?

  44. Krabbel zegt:

    Was een drie koningen gezinsviering. 😉 😉

  45. Emmelinda zegt:

    O jaaa da’s waar ook, het is driekoningen geweest! Bakken jullie dan ook een brood waar een knoop of een geldstuk in gaat? En wie dan deze munt in zijn stuk brood zou vinden is die dag de koning. Deden wij thuis wel eens. Maar *sniksnik* mijn broertje won altijd. En die had het (dacht ie) toch altijd al voro het zeggen hahaha 😀 😉

  46. Krabbel zegt:

    De kinderen die eerste communie hebben gedaan hadden cakejes gebakken met in een cakeje een briefje en die werd koning ja. Daarna moesten alle kinderen door de kerk heen lopen achter de koning aan. We mochten volgens de koning wel ruzie maken maar geen oorlog meer voeren want ruzie maken hoorde bij het leven en oorlog voeren niet en dat vond ik voor een kind van 7 jaar best knap geredeneerd. Mijn oudste dochter gaat dit jaar ook eerste communie doen maar het liefste wil ze in het kinderkoor gaan zingen maar dan moet ze perfect kunnen lezen. Ze kan het al heel goed maar net niet goed genoeg maar ze werkt er heel hard aan. 😉 😉

  47. Emmelinda zegt:

    Nou inderdaad; die koning moesten ze maar eens wat politiek huiswerk geven…misschien dat hij het kabinet nog het een en ander kan leren hihi 😉

    Wat lief, dat ze zo haar best doet. Maar ze heeft nog tijd. Toch? Wanneer is communie dit jaar?

  48. minieboe zegt:

    Tja sommige mensen kunnen heel irritant zijn! Vooral in rijen bij de kassa

  49. Krabbel zegt:

    Dat verschilt per parochie want mijn neefje gaat ook eerste communie doen dit jaar en die gaat in April en mijn dochter pas in Mei. Mijn neefje gaat zich ook laten dopen eind deze maand en dan wordt ik zijn Peter en de vriendin van zijn vader wordt zijn Meter. 😉 😉

  50. Emmelinda zegt:

    @miniboe; Ja erg is dat he? Het zal mijn hobby nooit worden; boodschappen doen.
    Maar om dat nou af te reageren op de mensen in de rij? Neuh..ik wacht geduldig (nou ja, zover je dat geduldig kunt noemen wanneer er weer een zegelboekje uitgehaald moet worden hihi)

  51. Emmelinda zegt:

    @Krabbel; Ah dus jullie hebben nogal wat feesten in het verschiet ;). Dat is wel een eer om Peter te worden van je neefje he? Ik heb altijd peettante willen zijn maar helaas…is niet gelukt. Maar het maffe is dat men dacht dat ik dat helemaal niet wilde hahaha… 😉

    Heb je trouwens je neef al gezien? Of is die nog niet in het land?

  52. Krabbel zegt:

    Nee maar dat leg ik je wel uit in een mailtje. 😉 😉

  53. Emmelinda zegt:

    Okidokie…dan wacht ik het even af 😉

  54. Krabbel zegt:

    Mail is onderweg. 😉

  55. Emmelinda zegt:

    Ik heb hem gelezen en begrijp ‘t. Ik zal er morgen eentje terugsturen. Ik vrees dat vandaag het licht eerder uitgaat hier hihi..alhoewel..ben een foto aan het zoeken om van Stef ook nog iets moois te maken 😀

  56. Krabbel zegt:

    Oke, tot morgen dan. 😉 😉

  57. Emmelinda zegt:

    Tot morgen! Slaap lekker! 😉

  58. Lette zegt:

    Het kan gewoon geen toeval zijn dat ik net vandaag deze log lees.
    Ik kom namelijk zojuist van de (bijna verlaten zo rustige) supermarkt vandaan.

    Er waren twee kassa’s open. Een rij met 3 waarvan 1 overvolle kar en twee overbodige mandjes, want de inhoud daarvan paste in de hand. En de rij waar ik sta. De voorste is aan het afrekenen en de volgende heeft haar 5 boodschapjes al op de band staan en een tientje in de hand. Ik leg mijn 3 artikeltjes op de band en wordt op m’n schouder getikt.
    Tikkertje heeft 2 kaasjes in haar hand en vraagt of ze niet even voor mag. (Ze is oud en heeft dus alle tijd.) Ik zie geen wandelstok, krukken, zuurstoffles of iets wat op slecht ter been van haar in wandelschoenen gestoken melkflessen zou kunnen wijzen. En stel vervolgens de wedervraag … Waarom? Ze stoethaspelt dat ze maar 2 dingetjes heeft. Ja ennnn? Ik heb er 3 dus hebben ze aan mij meer omzet! Inmiddels ben ik al aan de beurt. Tikkertje haalt het dan nog in haar hoofd om mij van egoistisch gedrag te betichten. Ik negeer haar en vraag me af hoe vaak dit haar wel lukt. Er hoeft daar notabene niet eens parkeergeld betaald te worden. Ik voel me goed, want ik heb mij niet laten overdonderen en het bleek gaandeweg een misselijk mens te zijn. Neh, neh, neh, neh, neeeeeeeh!

    Ik wist wel dat je ons medeloggertjes niet kan missen hoor. Fijn om te lezen dat je na de zomervakantie weer mee gaat doen.

  59. Emmelinda zegt:

    Whoehaaa…waarom begin je er geen verhalenlog bij? Zoals je het beschreven hebt sta ik er helemaal bij! Hahaha geweldig!

    Nope, hoe ik ook mijn best doe, mijn muis gaat toch automatisch naar de reader om bij jullie te snuffelen. Is toch een soort van familie. Foei Emm, niet te sentimenteel doen hoor 😉

    Yep, ik kan het loggen niet laten. Al die verhalen spoken door mijn hoofd en tsja ik kan ze wel tegen mezelf vertellen maar ik KEN ze al. Dan ga ik gewoon door met ze tegen het scherm op te knallen 😉

    Dikke knufff

  60. Lette zegt:

    Vooral als ze er om vragen. Ha!

    Weet je wel dat je gemist wordt?
    Ik denk, ik vertel ’t maar even.

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

