Toiletterreur

Wanneer ik een openbaar toilet bezoek leg ik altijd hetzelfde ritueel af.

Eerst kijk ik, terwijl de deur open staat, of de deur ook weer makkelijk van het slot gaat. Vooral wanneer ik een keer alleen naar de wc ben en niet een van mijn dochters op jacht naar hulp kan sturen als ie vast blijkt te zitten.

Dan sluit ik de deur en begin een gezellig nestje te maken van de porceleinen troon. Nou ja, afhankelijk van het doel van mijn bezoek dan. Gaat het om een vluggertje (dwz: ff lossen en wegwezen) dan spaar ik me de moeite (en het wc-papier). Dan wordt het een hangertje.

Met de broek op de knieรซn (benen net zover uit elkaar zodat de broek niet helemaal op de grond zakt en in de eventuele smurrie van een ander valt) hang je dan boven het gapende gat. Het heeft meer weg van een oud-hollands-spelletje. Van die hoogte (ben 1.73 m) proberen te mikken IN de pot ipv half over je broek is geen koud kunstje (haha nee eerder lauw).

Het probleem van openbare toiletten is dat ze ook bezocht worden door je medemens. Helaas ook op het moment dat je ongelooflijk je best staat te doen om je blaas of darminhoud af te staan.
Ook al is je deur in bezit van een rood waarschuwingsteken dattie bezet is…nog rukken ze venijnig aan de deurklink. Het liefst een paar keer om zeker te weten dattie dicht is.

Mijn reflex is goed. Sterker nog…mijn reflex is geweldig. Helaas mijn geheugen minder. Want ook al heb ik die deur goed vergrendeld (en getsjekt oftie wel goed sloot) toch schiet ik naar voren om de persoon aan de andere kant de aanblik van mijn vuurrode kop (en natuurlijk de rest) te besparen. Gelukkig werkt mijn sluitspier prima want genante ongelukjes heb ik hierdoor nooit gehad. Maar ik erger me wel; ik ruk niet aan een deur waarbij ik zie dat het bijpassende hokje bezet is.

Eigenlijk moest je ze afstraffen. De deur zo vergrendelen dat ie dicht is maar bij het minst of geringste openschiet. Dan een houding aannemen en bij het opengaan van de deur naar buiten springen als een duveltje uit een doosje.

Eens kijken wie er dan het van schrik in de broek doet

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op Toiletterreur

  1. SuperSmurfin zegt:

    Hahhaahh geweldig geschreven

  2. Emmelinda zegt:

    Hihi dank je wel. Is het een beetje herkenbaar? 8)

  3. epie zegt:

    tja tja wat een geluk dat wij pisbakken hebben
    Dus wij hebben alleen moeite met het grote werk.

    vind wel dat je menselijke problemen goed onder woorden kunt brengen

  4. Emmelinda zegt:

    Hahaha wat je zegt van die pisbakken…daar moest ik onder het schrijven aan denken. Ook hoe dat bij mannen moet gaan. Lijkt me ook een weblog waard. Jammer dat ik niet op veld onderzoek kan gaan hahaha 8)

    Bedankt voor je compliment ๐Ÿ˜€

  5. epie zegt:

    hihi vroeger duwden we ze van achter en dan
    vielen ze tegen de pisbak , vies he , tegen woordig zou je dus uit veiligheid met een condoom de pisbak in moeten

  6. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja inderdaad, maar ja dan moet je niet teveel inhoud in je blaas hebben ๐Ÿ˜‰

  7. Jaap zegt:

    ๐Ÿ˜€ Leuk stukje Emmelinda…

    Een hangertje heb ik nog nooit uitgeprobeerd…
    Je verhaal deed me denken aan ervaringen met Franse wc’s…. van die voetuitsparingen met een gat erachter… ๐Ÿ˜• Dat zijn eigenlijk permanente hangertjes of eigenlijk hurkertjes

    Op zich natuurlijk superhygiรซnisch. Maar wanneer je gaat doortrekken (de stortbuis eindigt plotseling op schouderhoogte, waarna het water zich in een proestende waaier naar beneden stort, voor een klein deel in ’t te doorspoelen gat….) blijkt de deur ineens naar binnen toe te openen, en klotst het geheel van stortwater en darm inhoud ๐Ÿ˜› tegen de achterkant van je broekspijpen (als je het geluk had een broek aan te hebben… ๐Ÿ˜‰ )

  8. epie zegt:

    hee jaap ik had net ontzettend lekker gegeten

  9. Emmelinda zegt:

    @Jaap; Hahaha jaaaaa da’s waar ook. Mijn ouders hadden de vreemde gewoonte (hahaha) om graag te vertoeven op franse campings. Compleet met van die voeten. Walgelijk…stond je gewoon met je voeten in de nalatenschap van een ander. Getverdegetver wat een vieze toestand. Terwijl het, bij juist gebruik, inderdaad superhygiรซnisch kan zijn ๐Ÿ˜‰

  10. epie zegt:

    nou zat ik weer aan een lekkere bak koffie , terwijl ik dit moet lezen

  11. epie zegt:

    aanrader

    vul nu de pol in

  12. Emmelinda zegt:

    Whaahaa…jammer…had ik al gedaan. Misschien moet ik de poll wel aanpassen hahaha… ๐Ÿ˜‰

  13. epie zegt:

    is dit de juiste plaats om te zeggen dat ik ga maffen

    gelukkig niet campetren , dus met een echte plee

  14. Emmelinda zegt:

    Ik vind dit een juiste plaats hihi. Slaap lekker….maareh…eerst nog ff naar de plee he ๐Ÿ˜‰

  15. Tiepisch zegt:

    Hahaha!
    Geweldig geschreven Em! Ik moest nog wat gaan eten, maar wacht nu even tot mijn maag weer een beetje rustig is!
    ๐Ÿ˜›
    Fijne dag! Liefs, Mi

  16. jet zegt:

    Geweldig verhaal!! Zeker herkenbaar ๐Ÿ˜‰

  17. Emmelinda zegt:

    @Tiepisch; grinnik…ja ik geloof dat dat het allerbeste is. En later veilig op je eigen wc zitten hihi ๐Ÿ˜€

    @jet; hihi leuk om te horen. Dan weet ik dat ik niet alleen dat probleem heb ๐Ÿ˜‰

  18. MarcoinblacK zegt:

    … of stroom op de klink zetten dan blijven ze er wel af. 8)

  19. Emmelinda zegt:

    Grinnik…ja ook een goeie! Al heb je dan misschien het risico dat ze aan de klink vast blijven plakken ๐Ÿ˜‰ 8)

  20. epie zegt:

    of stront op de klink kleine variatie die minder gevaarlijk is

  21. Emmelinda zegt:

    Kan alleen maar in geval van vaste substantie…in geval van diaree geeft dat geen lange garantie hahaha ๐Ÿ˜€

  22. epie zegt:

    na het eerste bezoek heb je vanzelf diaree
    dus de fransen blijven zo mager door hun hurk wc

  23. Emmelinda zegt:

    Dan moeten wij de norrit toch maar door de plee trekken hihi ๐Ÿ˜‰

  24. epie zegt:

    heeft die emoticon boven dat visje daar gevangen

  25. Emmelinda zegt:

    Ja ik vrees het wel…en nou is ie ook al met de vliegenmepper aan de gang (zie volgende naamanimatie) ๐Ÿ˜‰

  26. Aneloes zegt:

    Zo vervelend als daar een flinke ruk van de andere kant plaats vindt!

  27. Emmelinda zegt:

    Ja he? En het stomme is dat je weet dat het kan gebeuren en TOCH schrik je er van ๐Ÿ˜‰

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

