Klompendans

Als kind drukte ik altijd verliefd mijn neusje tegen de etalage van de schoenenwinkel. Ik had een oogje op klompen die glimmend op hun nieuwe eigenaar stonden te wachten. *Zucht* wat waren ze mooi….kon ik ze maar aan mijn poezelige voetjes schuiven….

Nee, ik heb het niet over de gele variatie die we over de hele wereld rondstrooien maar die met een bandje. Zo’n riempje die je op je hiel kunt laten rusten maar ook over de bovenkant van het schoeisel kunt plaatsen. Voor de sier. (Zoiets als op de foto hierboven maar dan MET bandje! red.)
Het gebruik werd dan ook meteen anders;Met de “vrije hak” kon je de klomp zo lekker laten klepperen tijdens het lopen. Rennen werd weer moeilijker. Dan was je zo je klomp kwijt.

Voor mijn verjaardag kreeg ik dan eindelijk zo’n set. Witte klompen met twee smurfjes op de neus. MET bandjes. Dolgelukkig was ik!
Blij deed ik ze die dag aan naar school. Trots klepperde ik van huis naar het schoolgebouw.

In het speelkwartier deden we tikkertje. De meisjes moesten de jongens vangen. Ik was een van de snelste (tja jongens he, hahaha) en daar was “de baas” van de klas niet blij mee. Ze ging voor me staan en voor straf trapte ze op mijn klomp!

Ik weet nog heel goed hoe verschrikkelijk ik het vond. Ik was altijd zo zuinig op mijn spullen. Toen al. Als iets kapot moest deed ik dat zelf wel.

Enfin…de klomp was niet beschadigd…

…mijn tere kinderzieltje op dat moment wel

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op Klompendans

  1. Lynda zegt:

    tere kinderzieltjes zijn snel gekrenkt ๐Ÿ˜›

  2. Emmelinda zegt:

    Da’s waar. Keer op keer. Maf is alleen dat net zo’n verhaal blijft hangen ๐Ÿ˜‰

  3. epie zegt:

    en dan Klaar Kak ,de buurvouw , dat gekke mens
    met die superoren , traumatisch alsof ze onder
    de kaagbaan leefde , die even de les kwam lezen dat
    dat soort schoentjes zo gehorig waren op de trap.

    klaar kak een weblog waard

  4. Emmelinda zegt:

    Haha ja en vooral toen die kids geboren waren en Danny zijn been gebroken had. Hij moest van Klaar ophouden met het klapperpistool buiten. Ik hoor mam nog:”Naar buiten jij…SCHIETEN!” hahaha…briljant ๐Ÿ˜‰

  5. Fran & Mick zegt:

    Ohhhw jeugdsentiment!! ik had klompjes met
    pinokio erop ๐Ÿ˜›

  6. epie zegt:

    ja mam op haar best , ze lekker eerlijk kwaad.
    Je annimatie op verzoek , daar komt imand niet meer
    van bij , lach me kapot.
    het sneeuwt hier ben incognito met een witte jumpy.

  7. epie zegt:

    wij deden wijven vangertje , rennen en drie tikken op de rug , was daar goed in ,vooral het vasthouden van
    de groep.
    Zou het nu nog werken midden in de stad iemand drie tikjes op de rug geven ????

  8. Emmelinda zegt:

    @ Frannie; Hihi da’s ook leuk! Had je ook zo’n riempjes? Dat vond ik echt het einde! hahaha. Ik heb vorig jaar mijn meiden ook getrakteerd op zulke klompen maar ze zijn er niet zo verliefd op als ik toendertijd ๐Ÿ˜‰

    @Hihi jazeker was dat echt een actie van haar. Wat zal ze giftig geweest zijn joh hihi. Ik zal dat nooit vergeten, zoals ze dat zei hahaha…

    Grinnik ja dat plaatje was goed gelukt he? Ik kan hem ook nog laten bewegen hahaha…maar dat lijkt me niet verstandig. Wordt het misschien een natte boel 8)

    Of het zou werken in de stad? Tja het ligt er aan of je een gehele verbouwing wenst vrees ik hihi ๐Ÿ˜‰

  9. epie zegt:

    bewegen lijt me wel wat a was toch al aa het lachen

  10. Emmelinda zegt:

    Grinnik…ik zal eens kijken wat ik kan doen ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜€

  11. jet zegt:

    Agossie, wat sneu, ben je er al wel overheen?? ๐Ÿ˜‰ Enne, draag je nog klompen?

  12. Fran & Mick zegt:

    jaaaa die riempjes waren helemaal in he hi hi ๐Ÿ˜›
    Ik ging er ook mee naar school ๐Ÿ˜€

  13. Emmelinda zegt:

    @jet; tja mijn psycholoog heeft het opgegeven…hahaha geintje ๐Ÿ˜‰ Maar nee, ik draag geen klompen meer hihi.

    @Fran; Jaaaaa hihi die vond ik te gek. Dat je zelf mocht beslissen of de riempjes voor of achter zaten vond ik echt gaaf. Hahaha. Heerlijk ook; dat klepperen he? ๐Ÿ˜‰

  14. Mieraja zegt:

    hahahahahahahahaa!!!
    Jij bent dus ook van de oh-wat-ben-ik-verliefd-op-klompjes-generatie.
    Ik had pech, mijn vader kwam altijd met Zweedse klompies aan, dus viel ik alsnog uit de groep..

    *btw, ik ben helemaal verslingerd aan je oh zo zoete layout, geweldig vind ik dat!!*

  15. Emmelinda zegt:

    Oh meen je dat? Ik heb dat nou net met jouw layout. Dat zijn namelijk mijn lievelingskleuren. Ik kijk iedere keer hoe netjes het er bij jou uitziet hihi.

    Ja ik was echt dolgelukkig met die klompjes. Het is dat mijn moesje die weggegooid heeft anders had ik die vast meegenomen met mijn uitzet hahaha. ๐Ÿ˜‰

  16. Mieraja zegt:

    haha, we moeten ruilen?
    Ik begon ook met een zoete log, toen een bordeaux rode, daarna zwart/wit en toen (eindelijk) google-style..

    Ik ben ook een enorme liefhebber van zoete plaatjes (zoals in je menu) ik heb mappen vol van dat soort spul..Vooral die Kao’s (achter je wie lijstje) zijn hier in duizenden op mijn pc gaan wonen ๐Ÿ™‚
    Mocht je ooit een zoete mapje willen: Gilt u maar via mailform..

    *ohw, mijn geel klompje hing als bloempotje aan de muur bij mamalief? Dr zat een kaapsviooltje in…sjucht..*

  17. Emmelinda zegt:

    Whaahaa jij zegt het; ik dacht het hihi.
    Vooral omdat ik laatst op jouw weblog las wat je leuk vond aan andere weblogjes en wat niet ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜€
    Eigenlijk ben ik hiermee begonnen en ik vrees dat ik (omdat ik nog steeds verliefd ben op deze kleuren) over een jaar nog zo zit hahaha

    Jaaaa die zoete plaatjes zorgen ervoor dat mijn pc zo lekker traag is geworden hihi. En nog heb ik niet genoeg. Het is ook wat ik eigenlijk bedoel in mijn log; als een man in die mappen kijkt zal ie denken: wat een zooitje ๐Ÿ˜‰ Want het puilt echt de mappen uit.

    Hihi, weet je, ik heb mijn meiden dus zo’n klompen kado gedaan maar blijkbaar zijn het “hakkenschoenentuttebellen”…kan ik ook nog eens een log over schrijven hihi ๐Ÿ˜‰

  18. Mieraja zegt:

    hahaha, nou, zoete plaatjes in een menu kunnen er niet genoeg zijn!
    Deze log valt onder de noemer: Log waar Mier graag vertoeft. ๐Ÿ˜€

    Ik heb al mijn mappies op cd gezet, als er ooit een crash komt (euh..2 keer gehad) ben je/ik alles kwijt en das me 1 keer gebeurd en dat gebeurd echt nooit weer..
    Ik jat ook alles wat los en vast zit. Zo heb ik je antistokje al een keer eerder gejat zag ik, want hij stond er al hahahahaha

  19. Emmelinda zegt:

    Whaahaaa heb je goed gedaan meis want ik werd helemaal gek van die doorgeefdingen ๐Ÿ˜‰ dus heb ik dit maar gemaakt. Neem mee, neem mee zou ik zeggen ๐Ÿ˜€

    Jaaaa zoete plaatjes vind ik geweldig. Ik was ook veeeel eerder verslaafd aan Diddl (nou ja, Pimboli) dan mijn kids haha. Die vind ik zo lief!

    Ik heb ook alles op cd’s gezet want jeetje; ik moet er niet aan denken dat er iets mee zou gebeuren. Maar ik heb er al zoveel bijgezet dat het nog een keer moet hahaha

  20. Mieraja zegt:

    Ik had al een omgehakt boompje op mijn log staan (khad namelijk door al die stokjes een megaboom, maar er was eentje zo aardig om hem omver te hakken :D)
    maar dat stokje is ook errug leuk!

    Ik was ook als eerste Diddl verslaafd en Me to You..
    Tegenwoordig ben ik helemaal into Hoppy Street. Die zijn ook zo lief en Sheepo, het vriendje van Pucca..
    (zie http://lovelypictures.web-log.nl onder sheepo’s) (ohw dees log is ook van mij btw)

    Zo, nu ga ik met senseo, gevulde koek van de AH voor de tv…GTST kijken..
    laterz!

  21. Emmelinda zegt:

    O wacht eens, volgens mij heb ik die boom toen zien staan; daar kwamen veel reacties op he?

    Jaaa Me to You is ook al zo leuk! Weet je waar ik nou ook verslaafd aan ben? Aan smileys! Hele filmpjes heb je er al van. Hoppy street vind ik ook leuk!
    Ik heb trouwens een pucca-tas ๐Ÿ˜‰

    Oh ik werd gek van jouw site! Gek van de hebberigheid. Wat een leuke plaatjes! hebbuhhebbuh ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜€
    Van Cutie bear is een hele site, ken je die al? Die heb ik helemaal leeggeplukt. Was mijn pc erg blij mee hahaha ๐Ÿ˜‰ Even jouw site opslaan hoor, daar zal ik regelmatig even een kijkje nemen en als ik iets kan toevoegen zal ik je een mailtje sturen ๐Ÿ˜€

  22. Mieraja zegt:

    Ja die boom ja!
    (lang leve PSP)

    Ohw, over smileys dan (ik heb die tik nu ook namelijk) moet je eens hier loeren. Je moet goed letten op de animatiekaartjes. Met smileys..
    hier heb je een soort van voorbeeld. Die heb ik laatst helemaal leeg geplunderd!
    Enne over smileys gesproken, gebruik jij PSP?
    Kheb namelijk hele leuke zelfgetubde smileys voor je (zoooooooo zoet)

    En nee, die ken ik niet?? Heb je die site nog tussen al je favo’s
    (wat zijn we het weer eensgezind..:D)

  23. Emmelinda zegt:

    Ja hihi die psp is toch te gek he?

    Whaahaa heb jij dat ook al met smileys? Te gek! Die site ga ik morgen leegplukken! Zeker weten. Ik word er helemaal hyper van, hebbuhhebbuh ๐Ÿ˜‰
    Ken je ook die site waar je zelf een naamkaartje kunt maken met die smileys erop? (ff voor je zoeken) De nieuwste smileys vind ik echt te gek. Die hebben zo’n lieve snoetjes (die van je tweede link naar je weblog)
    http://www.smiliegenerator.com/smiliegenerator_eng.html

    Ik heb ook nog een heleboel smileys voor je, misschien iets voor op je andere site?

    Ik ga even op zoek naar die site van die cuties! ben zo terug ๐Ÿ˜‰

  24. Emmelinda zegt:

    http://www.cutecolors.com/ niet gek worden he? hahaha ik denk dat je de eerste twee dagen niet aan webloggen toekomt hahaha ๐Ÿ˜‰

  25. Emmelinda zegt:

    (klik op free cliparts en dan in de linkerkolom op cliparts Sets ๐Ÿ˜‰ )

  26. Mieraja zegt:

    iiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeeee
    WAT LEUK!!!!!!!!

    Oke, je bent me de rest van de dag kwijt..
    Ik zit daar…in te pikken, ik sla complete webpagina’s op, IK WIL ZE ALLEMAAL! En wat ik niet kan krijgen, maak ik zelf wel via PSP (lang leven printscreen)
    wat leuk!
    Als je meer van dat soort linkies hebt??

  27. Emmelinda zegt:

    WHAAHAA ik wist het! Ik wist het! Leuk zijn ze he? Ik heb ze ook allemaal gejat. ik ben er zoooo blij mee! Ik zal eens snuffelen welke sites ik je nog meer kan aanbevelen.
    Hihi ik moet echt lachen om jouw reactie hahaha…ik zie mezelf ineens terug toen ik die site voor het eerst zag…als het eten was geweest had ik zitten kwijlen hahaha ๐Ÿ˜‰

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

