Keukenhulp of gillende keukenmeid???

Wij zijn in het bezit van een uitbouwkeuken. Niks bijzonders zou je denken. Maar de onze is een flexkeuken. We hebben geen centimeter van de tuin hoeven in te leveren en slepen met stenen was ook al niet nodig. Daarbij kun je de keuken zo groot of klein maken als je zelf leuk vind.

Oke, in het geval van groter maken is het wat krapjes zitten in de woonkamer. Want…zoals als je misschien al begrepen had, het gaat hier om een open keuken. Er is voor de oplevering van het huis een keukenblokje geplaatst en de rest mocht je helemaal zelf weten. Uitgekookt plannetje he?

Wij kozen er voor om de keuken zo klein mogelijk te houden. Gewoon omdat je anders een ECHTE leefkeuken hebt. Met tv, eettafel EN een bankstel. Dan maar geen kookeiland (de chinees bezorgt toch dus…). Scheelt weer poetsen. Ben ik toch al niet zo dol op. Op eten wel.

Het bevalt al 14 jaar prima zo. Tenminste…op zo’n anderhalf uur per dag na. Meestal in de avond.
Ons huis is niet groot maar ook niet klein. Plek zat om ons viertjes te herbergen. Waarom men dan rond etenstijd massaal in de keuken aanwezig is, is mij een raadsel.
Het lijkt dan net een dependance van McDrek. Zie je maar eens te bewegen op die vierkante meter, dan raak ik volledig van de kook. En da’s nou net waarom ik me in de keuken bevind.

Kirt de gemiddelde vrouw van blijdschap dat ze het heerlijk vind, zo’n volle keuken, ik word er kriegelig van; Wanneer ik me omdraai pureer ik met mijn poezelige voetjes iemands voet omdat ze zo dicht mogelijk in mijn buurt komen staan. En wanneer ik een keukenkastje uit gewoonte openzwaai zonder te kijken bespaar ik een gezinslid een wandeling naar een plastisch chirurg; Gratis uitgedeukt, klaar terwijl u wacht!

Je begrijpt het al; het liefst sta ik alleen in de keuken. Ik hoef geen hulp.
Da’s beter voor mijn humeur.
Anders kook ik tegen etenstijd….

….van woede!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op Keukenhulp of gillende keukenmeid???

  1. Jaap zegt:

    to cook or not to cook, that’s the question…

    kook jij of kook ik, vrij vertaald. Ik vind zelf wat mensen om me heen best gezellig, maar ik wil wel graag absolute vrijheid in het zelfstandig uitstippelen van mijn experimentele kookprogramma! 8) ๐Ÿ˜€

    Je voelt wel: hier is een emancipatieproces gaande …. ๐Ÿ˜• ๐Ÿ˜‰

  2. hihihi je beschrijft weer eens precies hoe ik me ook voel,nu ook weer,als ik in de keuken sta(en we hebben best nog een redelijke “grote”keuken)moet iedereen maken dat hij/zij wegkomt want anders gaat mijn humeur er niet echt op vooruit ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜€ nee laat mij maar gewoon mijn dingentjes doen in de keuken ,dan weet ik tenminste zeker dat het ook niet misgaat en dat iedereen vrolijk blijft…….

  3. Emmelinda zegt:

    @Jaap;Whaahaa weer briljant gevonden Jaap *steekt duim omhoog*

    Eigenlijk klinkt het ook allemaal onaardig van mij. Ze willen me helpen, ze willen bij me zijn en dat waardeer ik niet eens ๐Ÿ˜• ๐Ÿ˜‰
    Heb ik geluk dat ze niet denken dat ik in mijn eigen sop gaar moet koken ๐Ÿ˜‰

    @Lianne: Whaahaa dus jij hebt dat ook? Wow zo’n weblog is echt te gek. Denk je al eeuwig een raar syndroom te hebben, blijken er meer mensen mee te zitten hahaha. ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜‰

  4. Fran & Mick zegt:

    Toen ik bij mijn schoonouders in huis woonde
    (een jaartje) zaten wij ook altijd met z’n allen in de keuken! Ik mis die gezelligheid nog steeds hi hi
    Als ik zelf in de keuken sta, vind ik het ook leuk als
    Michel erbij komt staan om te kletsen ๐Ÿ˜›
    Maar als ik de afwas doe… dan wil ik alleen zijn!
    Me and my afwas!! gewoon even snel alles zoals ik dat wil heheh

  5. Emmelinda zegt:

    Hahaha nou om heeeeeel eerlijk te zijn vind ik het WEL weer fijn als er iemand is om me te helpen met de afwas ๐Ÿ˜‰ En de boodschappen opruimen in de keuken. Dan is het ook fijn om een helpend handje te hebben ๐Ÿ˜€

  6. Tiepisch zegt:

    Hihih… Ik kook dagelijks twee of drie gerechten tegelijk en kom wel eens handen tekort… Ik vind het wel gezellig als er รฉรฉn of meerdere mensen bij me in de keuken staan, maar IK ben de baas dus geen bemoeial over wat ik daar in de keuken sta te vogelen!!! Ja, heel streng… ๐Ÿ˜‰

  7. henriette zegt:

    Misschien moet je je kookkunsten eens aanpassen ๐Ÿ˜€ .

    Ach, mijn dochter is nog maar 14 mnd en die draalt al rond in de keuken als ik aan het koken ben, zoiets begint vroeg blijkbaar!! ๐Ÿ˜‰

  8. Emmelinda zegt:

    @Tiepisch: En toch is het heerlijk om zo te goochelen met al die pannen en dan uiteindelijk alles precies op hetzelfde moment klaar te hebben. Dan vind ik koken pas echt geweldig hihi!

    Weet je, we hebben tussen de keuken en kamer een afscheiding met een blad erop. Een soort bar maar je kunt er niet aan zitten. Wanneer men aan de andere kant gaat hangen op dat blad vind ik het prima. Dan kunnen ze er zelfs een heel leger neerzetten hahaha. Zolang ik maar bewegingsvrijheid heb;)

    @Henriette; Dat is de beste oplossing; vanaf nu LAAT ik voor me koken whaahaaa. Is dat slim of niet? ๐Ÿ˜‰

    Ja grinnik…overal volgen ze je he? Zolang je het in de gaten hebt is er niks aan de hand maar wanneer ze stiekum achter je aan hobbelen en je draait je ineens om……OEF ๐Ÿ˜‰

  9. Ze moeten mij ook niet lastig vallen als ik sta te ‘prutsen’in de keuken hoor!!
    Grrrr anders doen ze het maar mooi zelf!

  10. hihihihi ja dat is waar hoor!! ik kan daar over meepraten ,of niet dan mam? ๐Ÿ˜€

  11. Huh?
    Ik weet van niks ๐Ÿ˜‰

  12. Emmelinda zegt:

    @Lia en Lianne; Prutsen in de keuken vind ik heerlijk. Ik kan ook best twee dingen tegelijk. Meerdere dingen zelfs. Maar als ik dan ook nog op ledematen van mijn huisgenoten moet passen??? De keuken is echt heel smal. Ik schat nog geen meter tussen keukenblok en de “bar”. En qua lengte? hmmm…*peins* Ongeveer 2.5 meter. Best smal he? hihi. ๐Ÿ˜‰

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

