Schietzovreemd?

Regelmatig heb ik stemmen in mijn hoofd. Ze zingen nog ook.
Nee hoor. Dat is geen schietzovreemd iets, dat heet muziek. (Jaja, dat zeggen ze allemaal hahaha).

Muziek is superbelangrijk voor mij. Een eerste levensbehoefte zeg maar. Na water en brood komt toch al heel gauw muziek. s’Morgens, na het openslaan van mijn ogen *baf* volgt al snel een deuntje. Een liedje van de vorige dag of een riedeltje uit een reclame. Die zijn wel eens irritant want die gaan bijna niet meer weg!

*mijmermodus aan*
Als kleuter zong ik mee met mijn moeder op “Kisses for me” en iets later in mijn eigen engels op “weekend” met Jerney Kaagman. Van Abba, Luv en de Dolly Dots ging het over in U2 en The Simple Minds.

Ik kocht me ook blut aan de popfoto, muziekexpres en de hitkrant waarin de songteksten stonden van alle populaire platen. Steevast zat ik op donderdag bij de radio met mijn hand bij de record-knoppen. Nieuwe plaatjes verzamelen. Dat mijn hand niet vastgegroeid is aan die knoppen is nog een raadsel! En balen wanneer de dj door het liedje heen begon te praten! Dan moest je op vrijdag zitten voor de herkansing bij de andere omroep.

Ook op tv volgde ik het hele zooitje.Ik wist precies wie met wie getrouwd was, uit welke band de gitarist kwam en welke song erbij hoorde. Oor kon er nog een puntje aan zuigen! Toppop en later het flitsende Countdown sloeg ik dan ook nooit over (al werd het een tijd minder toen Simone “Siepie” Walraven het presenteerde *walg*.) Ik fietste regelmatig naar mijn vriendin want die hadden thuis kabel en zo konden we de hele dag naar Sky Channel kijken. Alle popidolen kwamen de hele dag voorbij! *mijmermodus uit*

Ik kijk nu nog naar MTV en TMF al hou ik die roddels niet meer zo bij. Popbladen koop ik amper en dan zijn die voor mijn dochters. “Tapen” doe ik ook niet meer al heb ik die honderden cassettebandjes nooit weggegooid. Wat ik er mee moet weet ik ook niet maar het is zo zonde om weg te gooien en het vreet geen brood (ha! Goeie smoes he?).
Wel zoek ik internet af op zoek naar dat ene leuke oude plaatje. Retro is hot. Ik geniet er met volle teugen van. Herinneringen komen met die plaatjes mee naar boven. Was het vroeger “not done” om mee te neurieΓ«n op de Goombay Dance Band of op Maywood…nu vind ik het helemaal te gek. *fluistert* Ik heb zelfs Modern Talking in mijn bezit hahaha. Ja gewaagd he?

Vanuit de kinderkamers klinkt ook regelmatig muziek. K3 maakt langzaamaan plaats voor Hilary Duff en andere moderne klanken. Maar ook zingen ze mee met Abba en de Dolly Dots in hun “eigen” engels.

Ik hoef zeker niet uit te leggen…

…dat dit als muziek in mijn oren klinkt

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op Schietzovreemd?

  1. Peter '68 zegt:

    Ik ben een paar jaartjes ouder dan jou en vond het prachtig om naar toppop te kijken met Mud, The Babys, T-Rex en natuurlijk Queen. Muziek is voor mij echt de eerste levensbehoefte. Zonder muziek voor mij geen leven. ‘S morgens eerst muziek een sigaretje en daarna pas de rest, is dat er niet dan ga ik net zo hard mijn bed weer in. πŸ˜‰

  2. Jaap zegt:

    *reaktiemodus aan* πŸ˜€ wat een leuk logje… Nee, het is helemaal duidelijk dat je dat als muziek in d’oren klinkt… Als je iets van jezelf in je kinderen herkent is dat heel leuk… (tenzij het bij 1 van je minder prettige kanten hoort.. πŸ˜• ) Leuk om dit te lezen! *reaktiemodus uit* πŸ˜‰

  3. Emmelinda zegt:

    @Peter; Ik ben van ’69 maar Mud, The Baby’s en T-Rex kan ik me niet meer herinneren. Wel van later natuurlijk. Queen kan ik me nog heel goed herinneren. Ik vond Freddie al meteen fantastisch.
    Hihi ja muziek is geweldig he? Er moet ook altijd iets opstaan anders voel ik me heel onrustig. Het lijkt wel een soort drugs hahaha. Nou ja…wel een gezonde drugs…toch? πŸ˜‰

    @Jaap; Hihi heerlijk he; dat mijmeren. Ik had nog wel even door kunnen gaan πŸ˜€
    Jazeker vind ik dat leuk als ik iets terug zie in de kinderen. Het is echt wonderlijk hoe iets waarschijnlijk al in de genen opgesloten zit he? En hoe eerlijk dit verdeeld wordt tussen beide ouders hahaha. Oke, er zijn ook dingen die wat minder hadden gemogen. Het feit dat onze jongste mij altijd voor de gek probeert te houden bijvoorbeeld hahaha geintjuh πŸ˜‰ 8)

  4. Mier zegt:

    Wat herkenbaar Em!! Hier ging het netzo en ja ik kocht me ook scheel en ja ik ging ook naar een vriendin voor Sky Channel!
    Inmiddels zit ik tussen K3 (wat aan het overgaan is naar Anouk) en R&B in…Nu hoor ik de hele dag Black Eyed Peach…dreunt wel lekker, daar niet van, maar om tig keren hetzelfde te horen πŸ™‚

    Heeft muziek bij jou ook sfeereffect? ALs ik sjaggo ben, hoef ik maar 1 nummer te draaien en voel ik me gelijk een stuk beter!

  5. epie zegt:

    schiet zo vreemd hoe verzin je het

  6. Fran & Mick zegt:

    Ik jatte vroeger de plaatjes van mijn moeder hi hi
    Abba vond ik geweldig! Mijn moeder hield zelf inmiddels al meer van de modernere muziek *grinnik
    (lees: Metallica, Eros Ramazotti e.d.)
    Ik ben op volgorde: Withney Houston, A-Ha, New Kids On The Block en Take That fan geweest πŸ˜€ Robbie Williams is nog steeds Favo.

  7. Emmelinda zegt:

    @Mier; Hihi wat leuk dat het bij jou net zo ging! Had je ook je agenda helemaal volgeplakt met alle knappe filmsterren en popsterren?
    Grinnik…ja dat is hier dus ook met Hilary Duff. Volgens mij staat die cd op repeat hahaha. Maar goed, ik ben nog steeds blij dat het geen house is hihi

    Zeker weten dat muziek bij mij sfeereffect heeft. Ik kan ook helemaal opknappen van mooie muziek. Heerlijk! Weet je waar ik nooit tegenkan? Als ik ergens op bezoek ga en er staat helemaal niks op. Aaargh dat vind ik echt vreselijk! Al is het een zacht achtergrondmuziekje πŸ˜‰

    @epie; ik vrees door te veel fantasie? hahaha

    @Frannie; Wow heb jij ff een hippe moeder hahaha. Ik luister zelf ook graag naar Metallica trouwens.
    Ik heb ook wel eens de plaat van EVITA van mijn vader (ssst..kan nog steeds tegen me gebruikt worden haha) in bewaring gehad. Tjemig wat vond ik DAT een mooie plaat! Heb hem later toch maar teruggegeven πŸ˜‰
    Ja Whitney was ook heel apart he? Zo lekker vrolijk ook (jammer dat het nu zo bizar met haar gaat). En New Kids was een flinke voorloper op Thake That enzo he? Goh ja…dat zijn heel veel mensen vergeten. πŸ˜‰

  8. Peter '68 zegt:

    Mud, T-Rex en The Babys zijn van denk ik halver wege de jaren ’70 (’74/’78)
    Hitkrant, Popfoto en de Muziek express kocht ik ook altijd vooral voor de vele posters en op Vrijdag middag lag ik bij de radio met de vinger op de record knop voor de Top 40.
    Heb helaas geen een bandje meer maar wel de muziek op LP en CD. πŸ˜€ πŸ˜›

  9. Fran & Mick zegt:

    Ik ben laatst naar de Hold tight it’s 70’s night geweest!
    echt heel erg leuk πŸ˜€ In September ergens komt er een nieuwe show over de jaren 80 en daar ga ik dan ook heen πŸ˜› Heb nu al zin!

  10. Fran & Mick zegt:

    Ja new kids was idd de voorloper van Take That,
    maar ik geloof dat het Take That was
    die de eerste groep na de Beatles was
    die net zo beroemd waren πŸ˜€
    (let maar even niet op mijn zinsopbouw LOL)

  11. Emmelinda zegt:

    @Peter; Ik denk dat ik toen die meidengroepen leuk vond haha. Ik zie namelijk bij mijn meiden ook een sterke voorkeur voor die meidengroepjes.
    Ja hahaha die posters vond ik ook super. Ik heb eens mijn hele kamer ermee behangen. Je zag niks meer van het behang. Mijn moeder was woest. Het moest er meteen af. En ik vond het zo mooi…. 8)
    Grappig eigenlijk als je bedenkt dat heel wat leeftijdgenoten met de vinger op de cassetterecorder lagen rond hetzelfde tijdstip he? Later heb ik het slimmer aangepakt. Toen ben ik bij de bieb gaan werken. Mocht ik gratis de elpees en cassettes lenen πŸ˜‰

    @Frannie; Dat lijkt me ook te gek; zo’n jaren 80-show. Moet je dan ook in stijl gaan? Dus hooggetoupeerde kapsels enzo?

    Hihi ik begrijp wat je bedoelt. Ik denk ook dat je gelijk hebt. Wat een taferelen gaf dat wanneer die ergens moesten optreden! Ongelooflijk. Zo herinner ik me van tv de beelden ook wanneer de Beatles ergens kwamen! πŸ˜€

  12. Emmelinda zegt:

    @Frannie; pee-es, ik heb jouw link in het rijtje gezet als je het goed vind? Is ook toepasselijk met die muis erboven hihi πŸ˜‰

  13. Fran & Mick zegt:

    Wat lief dankjewel πŸ˜€

    En nee dan hoef je niet verkleed,
    het is een groep die optreed en oude nmrs zingen e.d. πŸ˜€

  14. Fran & Mick zegt:

    Wat lief dankjewel πŸ˜€

    En nee dan hoef je niet verkleed, mag wel!
    het is een groep die optreed en oude nmrs zingen e.d. πŸ˜€

  15. Peter '68 zegt:

    Meiden groepen volgde ik ook hoor. πŸ˜› πŸ˜› Had stapels poster van Clout, Dolly Dots, Olivia Newton John (Grease) en ga zomaar door. πŸ˜‰

  16. Emmelinda zegt:

    @Frannie; Graag gedaan meis.
    Lijkt me eigenlijk wel leuk om dan helemaal in stijl te gaan. Die gekleurde dunne armbandjes (a la madonna) heb ik nog hahaha.

    @Peter; Hihi en Joan Jett? Ik kan me herinneren dat ik van haar ook een poster had. Ik zie hem zo voor me. En van Status Quo. Pas later wist ik die naam goed uit te spreken whaahaa πŸ˜‰

  17. Peter '68 zegt:

    Ja Joan Jett ook ja en later in de ’80 Kim Wilde , Nena, Chrissy Hinde, Bananarama en de Tom Tom Club. Ik had een muur vol met vrouwen en een muur vol met Queen. πŸ˜‰

  18. Emmelinda zegt:

    Ik ging van Abba naar The Cure, U2 en allerlei “Wave-bandjes. Werd ineens kleurloos aan de wand hahaha

  19. Peter '68 zegt:

    Tja al die wave bandje drogen zwart zelfs om hun ogen. heb er ook nog een tijdje zo bij gelopen al voelde ik me er niet echt in thuis. Heb toen ook wat dingen aan dat beeld veranderd. Ik was op mijn school de eerste die met scheuren in zijn spijkerbroek liep en eerst werd ik door iedereen verketterd maar een halfjaar daarna had iedereen scheuren in zijn broek en dat was niet zozeer door het lezen van maffe stukjes die ik toen al schreef maar omdat ze ook anders wilde zijn maar toch ergens bij wilde horen. πŸ˜€

  20. Emmelinda zegt:

    Hihi jij ook? Mijn moeder vond het vreselijk; al die zwarte kleding en mijn broer vond het een prima idee dus die ging ook over op zwart. We hadden ook samen vrienden (ook in het zwart). Was een heerlijke tijd. Ik heb nooit geblowd ofzo (tja…ben al gek genoeg van mezelf…spaart weer poen he hahaha).

    Dat laatste wat je schrijft vind ik een mooie. Ik heb dat met veel dingen nog steeds. Kan niet echt in een bepaalde groep me thuisvoelen. Hoor bij een heleboel groepen een beetje. Voelt wel eens maf en niet compleet. Maar ja…tis nou eenmaal zo πŸ˜‰

  21. Peter '68 zegt:

    πŸ˜€ Ik ben niet onder te verdelen in een bepaalde groep en die klacht hoor ik “gelukkig” vaker van van die onderzoek bureau’s. Ik ben excentriek en doe soms dingen die in eerste instantie maatschappelijk niet worden geaccepteerd maar vaak pas later worden begrepen of worden overgenomen zoals die scheuren in de broek. πŸ˜€ πŸ˜‰

  22. quidam zegt:

    hahaha hele stukken waren herkenbaar, inclusief de cassettebandjes…memories
    helemaal los kom je toch nooit meer….muziek is onmisbaar, ook voor mij πŸ˜€

  23. henriette zegt:

    Leuk, ja muziek is belangrijk, ook voor mij. Herkenbaar wat je schrijft over “toen” πŸ˜‰ .
    De top 40 opnemen op een bandje, heb de cassette’s nog liggen nu. Al die muziekbladen. Tsja, toen was het toch leuker hoor πŸ˜• πŸ˜‰

  24. Emmelinda zegt:

    @Peter; Ja psies dat herken ik. En eigenlijk he…eigenlijk vind ik het niet eens erg. Het is wel eens lastig vind je niet? Maar het is ook vreselijk om allemaal hetzelfde leuk te vinden. Dan maar een vreemde eend in de bijt. Toch? Ik zeg het vaker tegen mijn kids (al blijft het een keuze voor hen) dat het juist van moed getuigd om vooral jezelf te blijven en niet met de meute mee te lopen.

    @quidam; Heerlijk he, ff een deuntje op de achtergrond. Ik merk ook dat ik het mis wanneer ik in een winkel kom waar geen muziek speelt. Hoe je daar dan aan gewend bent he? Maareh…jij zat ook klaar op donderdag en vrijdag met de cassetterecorder?

    @Henriette; Heee leuk; jij hebt de cassettes ook nog? Op een gegeven moment werkte ik bij de bieb en pfff toen ging dat hard met die bandjes. Ging mijn zakgeld helemaal op aan de aanschaf van lege exemplaren hihi. Als je ze nou opzet is het vast lachen…Jantje Beton van Willeke Alberti staat er ook nog op hahaha…tja dat vond ik toen leuk klinken πŸ˜‰
    Wat ik NU wel weer leuker vind is dat je het makkelijker kunt overnemen…niet meer met de vinger op de knoppen maar foutloos en zonder commentaarstem downloaden πŸ˜‰

  25. Peter '68 zegt:

    Ja zeg ik ook tegen mijn kinderen en gelukkig luisteren ze ook nog. Hele school gek van K3, die van mij moeten er niets van hebben en luisteren naar Beatles, Queen natuurlijk (zijn wilt van We Will Rock you) :D, Madonna en de Dam Rakkertjes. πŸ˜‰

  26. Emmelinda zegt:

    Hihi heerlijk is dat he? Weg met die eenheidsworst. Soms lukt het hier ook. Maar K3 was te sterk. Helaas. Gelukkig hebben die alweer plaats gemaakt voor andere klanken. Nog ff en ik duw ze U2 door de strot…haha geintjuhhh.

  27. Peter '68 zegt:

    Hahahaha, ik hoef niets te duwen hoor gewoon veel Queen draaien dan gaan ze het vanzelf leuk vinden zo heb ik meer mensen bekeerd tot het Queendom. πŸ˜‰

  28. Emmelinda zegt:

    Hihi mij hoef je niet meer te bekeren…ik had dat al heel snel door dat ze te gek zijn πŸ˜‰
    Toch is het leuk wanneer je je koters liedjes hoort meezingen waar je zelf helemaal dol op bent he? πŸ˜€

  29. Peter '68 zegt:

    Absolutly. Is prachtig wanneer ze aan het buiten spelen zijn en We Will Rock You foutloos lopen te zingen. πŸ˜€ πŸ˜‰

  30. Emmelinda zegt:

    Ja en het is nog eens goed voor hun engels (oke, net in dat nummer is niet zo grandioos veel tekst hahaha..nou ja…je begrijpt wel wat ik bedoel) πŸ˜‰

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

