Badhokjesrituelen

Vanavond gingen we met z’n viertjes zwemmen. Heerlijk dobberen in het golfslagbad. We zijn door het chloor weer voor een jaar schoongespoeld, van binnen en van buiten (scheelt weer een wasbeurt met de kerst hahaha).

Om tien uur gaat het zwembad dicht. Dat is algemeen bekend en het staat ook overal aangegeven. Omdat je dan een run op de badhokjes krijgt wil ik dat voor zijn. Dus zo’n kwartier van te voren ruimen we onze spullen op en gaan ons omkleden.

Terwijl we staan te wrikken en te wringen aan onze badkleding en lichaamsdelen in zo’n kleine oppervlakte wordt er omgeroepen dat iedereen het water dient te verlaten en zich zo spoedig mogelijk hoort om te gaan kleden.

Het is net alsof je een kudde koeien na de winterperiode de wei in jaagt. Ze stormen allemaal op de hokjes af en proberen aan alle deurtjes of er nog eentje open kan. Flink zeuren en mopperen ontbreekt ook niet. Omkleden op de gang kan ook bijna niet want vanwege het late tijdstip is de helft al schoongemaakt en gesloten. Iedereen staat iedereen letterlijk en figuurlijk in de weg!

Wanneer we klaar zijn en ik het waag om alvast een deurtje te openen staat er al iemand in het hokje om zijn tas op het bankje te droppen.
Pfff ik ben blij dat ik zoiets van tevoren zie aankomen. Gewoon even nadenken. Dat scheelt best. Natuurlijk wil ik ze niet allemaal over een kam scheren maar dat was toch te voorzien?

Tja niks aan te doen.

In dit geval had ik gewoon hulp van mijn (bad)hokjesgeest

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op Badhokjesrituelen

  1. Jaap zegt:

    ๐Ÿ˜€ gezellig, zo met z’n 4-tjes zwemmen! Wel heel anticiperend bad gehokt! Dat leer je met rijles ook pas later he: anticiperen… ๐Ÿ˜› Ze zouden het met zwemles (en voor je A-diploma) ook moeten inbouwen: na het watertrappen standaard op de zwembadklok kijken en de tijd hardop uitspreken… ๐Ÿ˜€

  2. henriette zegt:

    Tsja….je hebt van die mensen…vaak ook heel veel mensen die zulke dingen niet zien. Of anders misschien denken, dat ze geen waar voor hun geld hebben als ze een kwartier eender stoppen met zwemmen.

  3. Fran & Mick zegt:

    Heerlijk he om even te zwemmen met het gezin!
    Wij moeten het ook eens vaker gaan doen..
    En idd ik ga er ook altijd wat eerder uit hi hi

  4. Emmelinda zegt:

    @Jaap; Grinnik ja dat leer je pas na het behalen van je rijbewijs…maar ook heel veel andere dingen hahaha.
    Hihi dan hoop ik maar dat ze blijven watertrappelen tijdens het uitspreken van de tijd…anders is de tijd gekomen en niet de tijd van raad ๐Ÿ˜‰

    @Henriette; Dat zijn waarschijnlijk ook die mensen die perse op tweede paasdag naar de meubelboulevard trekken en daar steen en been klagen omdat het er zo druk is hahaha.

    @Frannie; Ja dat was echt heerlijk. Het zijn ook echt twee waterratjes. Ik heb het gewaagd om even aan de kant in een stoel te gaan liggen maar pfff daar lag echt een zeemeermin op het droge (zij dus) met een flinke pruillip hahaha ๐Ÿ˜‰
    Ha! Dan ben jij ook heerlijk praktisch ingesteld. Dat is wel gniffelen he, wanneer je ze hoort mopperen en jij staat lekker in zo’n felbegeerd hokje hahaha 8)

  5. epie zegt:

    nou emmelinda je brengt mensen op iedeen

    misschien kun je de volgende keer eens
    “vrouwen en kinderen eerst gillen ” wellicht
    heeft er een de film van de titanic begrepen

  6. Emmelinda zegt:

    Verhip, je hebt gelijk. Hopelijk lezen ze het en doen er verder niet hun voordeel mee ๐Ÿ˜‰

  7. Peter '68 zegt:

    Hahahaha, ik bracht vroeger meer tijd door in de hokjes dan in het zwembad ๐Ÿ˜› en was al lang vertrokken als de meute kuddedieren aan kwam. ๐Ÿ˜‰

  8. Emmelinda zegt:

    Whaahaa hoe kwam dat dan? Zat je achter het vrouwelijk schoon aan of had je watervrees? ๐Ÿ˜‰

  9. Peter '68 zegt:

    Het eerste natuurlijk!! ๐Ÿ˜› ๐Ÿ˜› Ik heb alle zwem diploma’s dus van watervrees kun je bij mij niet spreken. ๐Ÿ˜‰

  10. Emmelinda zegt:

    Grinnik..je had groot gelijk. Dat zwemmen kan altijd nog 8)

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

