Hier zit een luchtje aan…

Ik liep richting huis en plots rook ik het. De geur bracht me niet naar huis maar naar het buitenzwembad in de jaren 80.

*mijmermodus aan*
Het was heerlijk weer en al mijn vrienden en vriendinnen waren er. Handdoek aan handdoek lagen we naast elkaar zodat het grasveld bedekt was. Het zwembad lag in ons dorp maar omdat er in de wijde omtrek geen ander zwembad te bekennen was kwamen ook de tieners uit de naastgelegen dorpen hier zwemmen. Wanneer een van onze groep een lid van dat groepje kende werden de handdoeken erbij gehaald en bij onze groep gelegd. Radio’s aan, chips en cola in het midden en wie deed ons nog wat?
Ja met kleren en al het water in gegooid worden. Of tijdens het zwemmen kopje onder geduwd worden. En maar roepen:”nee nee” terwijl het maar al te leuk was. Vooral als het om die ene speciale knul ging.
Heerlijk over je popfoto heen gluren omdat “ie” zo heerlijk bruin was. Je onzeker voelen over je lijf in de groei. Zoveel mogelijk bedekken of alleen bruin worden op je rug. Verliefd worden en zeker weten dat hij voor eeuwig de ware was. Totdat die andere zich liet zien.
*mijmermodus uit*

In gedachten pluk ik een roos. Hij ruikt heerlijk. Net zoals de struiken aan de rand van de ligweide destijds. Ik hield van die geur.

Dat buitenbad is sinds een paar jaar gesloten en de ligweide is half ingenomen door stacaravans. Jammer dat je sommige dierbare plekjes niet kunt beschermen en laten zoals het was. Dat kan alleen in je herinnering. Tijden veranderen helaas.

Gelukkig maar dat die roos nog altijd even lekker ruikt…..

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op Hier zit een luchtje aan…

  1. Peter '68 zegt:

    Mooi gemijmerd Emmelinda, zulke herinneringen heb ik ook al maakte ik me geen zorgen over mijn lichaam want ik was vroeger blond en bruin met blauwe ogen en gespierd. Ben nu donker blond, wit met blauwe ogen en wat minder gespierd.
    Ach ja een mens word lui als hij ouder wordt. πŸ˜› πŸ˜‰

  2. Fran & Mick zegt:

    Good old times πŸ˜‰ Zo zou ik de MAVO periode wel over willen doen.. niet vanwege de lessen of de leraren, maar wat heb ik een LOL gehad met klasgenoten πŸ˜€

  3. Emmelinda zegt:

    @Peter; Heerlijk he, mooie herinneringen πŸ˜‰
    Ja hihi dat klopt, een mens wordt over het algemeen idd ook lui (dan krijg je zoiets als in to be or not to be hahaha). Dus je liep vroeger als een blonde Adonis door het leven? πŸ˜‰

    @Fran; Ja zucht…dat was gaaf. Wat dat betreft zou ik nog wel een keer terug willen voor een poosje. Ik denk dat de leerkrachten blij kunnen zijn dat DAT niet meer kan hahaha. πŸ˜› 8)

  4. Peter '68 zegt:

    Yep, ik hoefde maar zo te doen en ik had een meisje. Het heeft mij nog een paar gekost om zo te leren. πŸ˜€ πŸ˜›

  5. juist zegt:

    en op zo’n moment weet ik niet wat ik moet zeggen, ik ben daar nog te jong voor denk ik 8) hah, neej, ik heb dat nog nooiit mee gemaakt. Maar goed ook mij gaat dat gebeuren natuurlijk πŸ™‚
    Herrineringen blijven het belangrijkste, het is voor jou wel met een fijn gevoel afgesloten πŸ˜‰

    Liefs Juist πŸ˜‰

  6. Emmelinda zegt:

    @Peter; grinnik…dat knippen met je vingers?

    @juist; Hihi ja het zou best kunnen dat je er nog te jong voor bent. Er zullen bepaalde dingen zijn waarbij je je meteen de geur van iets herinnert wanneer je er aan terug denkt. Maar misschien sta je er ook nog niet bij stil en dat hoeft ook niet. Tijd zat. Komt waarschijnlijk vanzelf πŸ˜‰
    Maar het klopt…voor mij is dat zwembadgebeuren met een fijn gevoel afgesloten πŸ˜‰
    Knufff

  7. Jaap zegt:

    HOI! πŸ˜€

    Ja, geur is heel bijzonder…. een soort tijdmachine is t eigenlijk… 8) Je zet ‘m aan door je neus te gebruiken.

    *sniffingmode on*
    snif? snuif? eh…. ah! πŸ˜€ πŸ˜› πŸ˜‰

  8. Emmelinda zegt:

    Hahaha had je m’n begroeting bij W.I.E. gezien πŸ˜‰

    Ja psies en het gekke is dat ik al een paar logjes bezocht heb, onafhankelijk van elkaar, en daar gaat het over de neus. Niet de omvang hihi maar over herinneringen. Zo zie je hoe belangrijk het eigenlijk voor ons is. Daarom kon ik ook een vervolg op deze log schrijven πŸ˜‰

  9. henriette zegt:

    Maar goed dat het geheugen bestaat he, en dat je bij bepaalde geuren even terug naar toen kunt gaan…. πŸ˜‰

  10. Emmelinda zegt:

    Ja vind ik dus ook. Soms gaat het onbewust. Net zoals met die rozen. Maar die kan ik nou ook ophalen als ik aan dat zwembad denk. Of zou je dan denken dat je het ruikt? Hmmm dat is een moeilijke πŸ˜‰

  11. Emmelinda zegt:

    Tuurlijk… πŸ˜‰

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

