Leen jij of leen ik?

Soms is school net een bibliotheek. Nee dan bedoel ik niet het assortiment boeken maar dan heb ik het over de kinderen. Vriendjes en vriendinnetjes.

Ik heb vaak een heuse uitleenadministratie. Waar is welk kind en met wie en wanneer moet dat kind terug of kan ik mijn kind terugverwachten?
Ook kamp ik met verlengingen. Wordt de ene teruggebracht dan besluit het vriendinnetje hier mee te eten zodat ik onverwachts met extra eters zit.
En ja, ook hier zou je eigenlijk boete moeten betalen voor het te laat terugbrengen of te laat ophalen van hun eigen vlees en bloed. Is wel eens vervelend want dan kan ik pas later weg om mijn eigen kind ergens op te pikken.

Het aantal te halen of te brengen exemplaren is mij om het even. Vaak vind ik een viertal wel makkelijk. Dat lijkt een boel werk maar zo zijn allebei mijn meiden bezig en heb je niet dat er eentje zich er toch mee gaat bemoeien. Ook het genre (lees:vriendinnenaanbod) wisselt nogal sterk. Wanneer ik mijn kop om de deur steek om te waarschuwen dat het bijna tijd is moet ik even nadenken wie er ook weer meegelift is.

De inventaris schiet door mijn hoofd wanneer de dames aanstalten maken om iemand uit te nodigen. Niet alleen wegens extra avondeten, ook kost het een enorme inschattingsvermogen wat betreft chips, cola en ijs. Moet ik nog snel naar de winkel, heb ik genoeg of moet ik improviseren?

Soms moet ik ook wel eens kinderen afschrijven. Die gedragen zich dusdanig dat ik iedere minuut aftel en de vlag uithang wanneer de klok eindelijk 5 uur geslagen heeft. Die komen er niet meer in.

Het gekke is eigenlijk ze altijd hier zitten. Niet dat mijn meiden niet welkom zijn bij hun vriendinnetjes. En mijn meiden zijn ook niet bang om een uitwedstrijd te spelen. Ik weet niet precies wat het is. Bij het afspreken is al meteen duidelijk dat het bij ons plaats gaat vinden. De optie om bij het vriendinnetje te spelen komt niet eens ter sprake! Het grappige is ook dat ze het met z’n allen zo aankleden dat je amper nee kunt zeggen, mocht ik dat willen.

Ik vind het allemaal prima. Leuk, al die gekke grieten in huis.Ook al is het net een uitleencentrale.

Ik denk dat ik mijn pasje nog maar een keer verleng….

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op Leen jij of leen ik?

  1. Jaap zegt:

    πŸ˜€ hopelijk loop je bij de verlenging niet aan tegen uitstaande boetes… πŸ˜• πŸ˜‰

  2. Emmelinda zegt:

    Grinnik…dan hou ik de kids gewoon een paar dagen langer πŸ˜›

  3. Elise zegt:

    Goed teken dat ze graag bij jou thuis spelen.

  4. Emmelinda zegt:

    Ja he? Ben er wel trots op. EN het is makkelijk…hoef ik mijn kids niet op te halen hahaha πŸ˜‰

  5. henriette zegt:

    Een zoete inval dus…Lijkt mij ook erg gezellig als het er hier later zo aan toe zal gaan. Maar dat ligt puur aan je instelling denk ik he, sommige mensen kunnen het gewoon zo gezellig maken dat het kinderen aantrekt. Lekker ervan genieten, beter zo dan dat ze met een boog om je huis heen lopen!!

  6. Juist zegt:

    Zo, dat heb je goed voor elkaar, dat ze graag thuis zijn met hun vriendinnetjes. Mijn vriendinnetjes konden nooit bij mij spelen, dan ging mijn broertje er gelijk met ze vandoor! Hahaha, en dat ken vanzelf niet!
    Wij kregen thuis een soort van regel, als er iemand blijft eten dan kun je dat tot uiterlijk 4 uur doorgeven. Dan kon het nog wel. Anders niet, me moeder werd er gek van! πŸ˜€ zou niet weten hoe dat nou kwam… 8)

  7. Malboontje zegt:

    Gezellie! Ik kom morgen bij je eten hoor, nog even kijken met wie ik vriendinnetje worden πŸ™‚

    Ohja, extra ijs halen mag wel hoor, haha!

  8. aargh zegt:

    Een beetje evenwicht moet er wel zijn, vind ik. Al hoef je er natuurlijk geen boekhouding van bij te houden. Wij deden ook vaak aan ruilen, omdat de zusjes ook vriendinnen waren. Hadden ze allemaal even geen zusjes om zich heen.

  9. Emmelinda zegt:

    @Henriette; Ik denk dat het daar wel iets mee te maken heeft want de vriendinnen komen eerst met mij babbelen en dan moeten mijn kids smeken of de vriendinnen nou asjeblieft mee naar hun kamertjes gaan hahaha

    @Juist; Whahaaa ja dat probleem heb ik alleen als later blijt dat eeen van de dames meer van meiden houdt dan van jongens πŸ˜› . Al had Stef, toen ze stukken jonger was en nog niet aan afspreken deed, er een handje van om de vriendinnetjes mee te lokken. Dan deed ze maf en dat was precies wat de vriendinnen van Mies graag zagen hihi. Maareh…die eetregel voer ik ook door! Dat vind ik een ijzersterke. Wow, waar zo’n log al niet goed voor is ghehehe πŸ˜‰

    @Malboontje: Graag! Wil je dan vriendinnetje met mij worden? Kunnen we samen van veel ijs genieten hahaha πŸ˜€

    @Aargh; Nope, die boekhouding is ook maar met een knipoog. Ik vind het allang best. Hoef ik niet heen en weer te fietsen om de kids op te pikken. Ik hoef de meiden ook niet meer bezig te houden. Dat scheelt.
    Dat ruilen is ook leuk. Is hier alleen maar wanneer de dames allemaal aan het Habbo-en zijn. Dan gaan ze info uitwisselen. Moet je niet boven wezen met dat gekakel πŸ˜• πŸ˜‰

  10. Juist zegt:

    Oe..jij ben er ook zo’n één… Dat vriendinnetjes graag met moeders praten vΓ³Γ³rdat ze gaan spelen met de kids… Deden mijn vriendinnetjes ook πŸ˜€ goed, mijn moeder is ook top, maar wel vervelend, mijn vriendinnetjes kwamen toch voor mij? Hahhaha πŸ˜€ grappig wel…
    Maar ik had ook wel altijd vriendinnetjes met vreemde problemen, ze hadden mijn mams ook wel nodig denk ik achteraf. πŸ˜‰

  11. Emmelinda zegt:

    Grinnik…je herkent het dus? Ja het is zo, ze komen eerst ff bijkletsen. Ik vraag er niet om. Soms wil ik snel even een poetslap door de stofnesten halen terwijl ze spelen maar dat moet dan later maar even. (Stof loopt niet weg, jammer genoeg).
    Whaahaa zo kijken mijn meiden trouwens ook…met zo’n opgetrokken wenkbrauw en dan MAAHAAAM πŸ˜‰
    En dat van die vreemde problemen herken ik. Ze komen ook vaak praten over dingen die bij hen thuis gebeuren. En dan bedoel ik niet een spelletje monopoly. Het zijn soms dingen waarvan ik even niet weet wat ik er mee moet. Of ik ouders moet inlichten of niet. Is best moeilijk. Maar ik zie dat de kinderen het nodig hebben. Ik zal binnenkort een bordje “Riagg-junior” boven onze voordeur hangen 8)

  12. Juist zegt:

    Hahha, jups heel herkenbaar, mijn moeder vond het zelf wel fijn dat die meiden er over konden praten. Ze vond het minder fijn dat ik het uiteindelijk zelf overnam, ik zat even te vroeg met mijn neus in andermans problemen, zo zei ze dat! Maar mijn moeder kreeg toen wat meer rust *zodat zij met mijn broertje aan de slag kon* en hoorde alles van mij aan. Ze vind het helemaal niet gek dat ik nu dus geld wil vragen voor mijn diensten πŸ˜‰

  13. Juist zegt:

    wow, gaat heel wat mis… πŸ˜• was niet helemaal de bedoeling..sorry, het vult wel weer je aantal reacties πŸ˜‰ positief bekeken… πŸ˜€

  14. Emmelinda zegt:

    Whaahaa nee is niet jouw schuld. Er gaat hier ook vanalles mis met web-log.nl. Ik heb hierboven gereageerd op je berichtje. Zal ik dat naar hier beneden kopieren? Ik zal een berichtje hier tussenuit halen hihi

  15. Emmelinda zegt:

    Ja ik geloof goed dat je moeder er dan blij mee was. Heb ik ook. Blijkbaar delen ze sommige dingen liever met een ander. Of ze krijgen er thuis geen kans voor. Ik weet het niet psies.
    Dat je inderdaad zelf ineens te vroeg met andermans problemen opgezadeld raakte (al dan niet door jezelf) is weer de andere kant van het verhaal.
    Misschien wordt je nog rijk joh. Hoef je geen stageplaats te zoeken. Start je gewoon je eigen bedrijfje hahaha

  16. Emmelinda zegt:

    Zoooo…tis weer helemaal opgelost. In het logje hierna heb ik de reaktie weggehaald. Die stond hier ook. Nou klopt ie volgens mij weer helemaal πŸ˜€

  17. Fran & Mick zegt:

    Wacht maar tot die grieten voor jongens worden ingeruilt whahaha πŸ˜‰

  18. Juist zegt:

    hahaha, jaja, eigen bedrijf zat er ook wel in hoor! Ik neem een heerlijk gespierde mannelijke secretaresse die gaat mijn economische zaken doen, alleen de dingen die ik niet snap..En ik word later zoo rijk dat ik een zwembad MET duikplank in mijn tuin kan doen! πŸ˜€
    Maar goed, eerst die stage plaats…. πŸ˜• zucht

    Je hebbe het weer mΓ΄i op’lost heur! πŸ˜‰

  19. Emmelinda zegt:

    @Fran: Whaahaa ja en weet je…dat duurt niet eens zo ontzettend lang. Nog een paar jaar en dan ga ik een gracht om ons huis heen bouwen. πŸ˜‰

    @Juist: Wow…jij hebt in ieder geval inzicht op hoe je het jezelf prettig kunt maken in je bedrijf hahaha.
    Wat betreft dat zwembad….dat pas ook in een doorzontuin hahaha…maar ik vrees dat je dan geen kant op kunt.
    Ik zal zo meteen aan je denken. Dat zal zweten worden. Is het niet van het gesprek dan wel van de hitte πŸ˜• πŸ˜‰

    Goed he? Ik kan wel wat hahaha πŸ˜€

  20. Juist zegt:

    Haha, ik wil ‘later’ ook een grote tuin, en een vrij huis, en ehm….Zodat ’t zwembad mooi tot zijn recht komt!

    MAAR, ik ben nog even bezig de laatste voorbereidingen te doen op mijn stage gesprek straks. Even de beste argumenten uit de kast halen en oefenen op een lief gezicht πŸ˜‰
    -hihi-

  21. Emmelinda zegt:

    Hihi ja daar wacht ik ook nog steeds op maar de tuin groeit maar niet whaahaa 8)

    Yep ik heb net op je weblog laten weten dat ik aan je denk! Heel veel sukses! Zet ‘m op. Laat ze maar een poepje ruiken! 8)

  22. Juist zegt:

    Heb ik gedaan! Ik denk dat ik wel een lekkere indruk van mezelf heb achter gelaten daar! Hahaha….
    Dankjewel dat je even aan me gedacht hebt! πŸ˜€

  23. Emmelinda zegt:

    Ik vind dat je het goed gedaan hebt. Als je op sommige mensen moet wachten ben je voor je het weet bejaard. Ik zou het zelf erg op prijs stellen wanneer een leerling zo gretig op zoek ging naar een stageplaats. Maar goed, wie ben ik πŸ˜‰

  24. Juist zegt:

    Jij ben er één die het begrijpt! πŸ˜€

  25. Juist zegt:

    *zucht* drukke dag gehad vandaag, vriend is lekker te werk en ik het rijk alleen! πŸ˜€
    Was jij ook druk?
    Liefs Juist πŸ˜‰

  26. Emmelinda zegt:

    Nee het was gisteren eigenlijk te warm om druk te doen hihi. Alleen sΓ‘vonds de stad ingegaan (koopavond en er is een festival dit weekend) om lekker naar de mensen te gluren hihi.
    Knuffff

  27. Juist zegt:

    Leuk! Een festival, houdt dat bij jou ook in dat er veel feest/bier tentjes staan, leuke muziek, veel gezelligheid, kids uit logeren of dat ze mee kunnen…Met als gevolg dat je er erg moe uit komt rollen πŸ˜€
    Of blijft het gewoon beschaaft en wacht je met de gekkigheid als de kids daar zelf ook heen kunnen? πŸ˜‰

  28. Emmelinda zegt:

    Nou, het was dat de stemming er niet in zat. Op de een of andere manier lukt dat hier in de stad gewoon niet. Dus hebben we maar geen oppas geregeld of wat dan ook. Maareh…als ze hier de formule ooit vinden en het een gezellige boel zal worden dan twijfel ik er geen moment aan om de kids mee te nemen. Dan rollen die maar wat later hun bedjes in hahaha πŸ˜‰

  29. Juist zegt:

    Jammer van de stemming. Misschien is het stads, bij ons in de dorpjes wil het altijd wel. Je ken (kan?) ook niet normaal over straat dan, iedereen kent je! Dus begin je wat later, want ze zijn bij ons getraind op feestjes lijkt wel πŸ˜€ dan valt het namelijk niet zo op dat jij ook heel gek doet!
    Het leukste is om je ouders dan tegen te komen die nog gekker doen dan jijzelf!
    Hopen op een formule, zou wel leuk wezen!

  30. Emmelinda zegt:

    Ik weet niet psies wat het is. Ik ken genoeg steden waar de sfeer wel meteen d’r in zit. Den Bosch, Maastricht, Amsterdam… Hier is het in ieder geval niet. Vaak moet dat nog groeien. Het is ook jammer want ze doen er echt heel veel aan.
    Hihi ja dat geloof ik, dat je niet normaal over straat kan maar ja dat is natuurlijk wederzijds. Af en toe vind ik het hier ook net een drop. Denk je dat je in de stad kunt doen en laten wat je wil? Hmmm krijg je nog gekke blikken.
    Jaaaaaa dat vind ik heerlijk; ouders die nog weten wat gek doen is! Ik hoop ook dat mijn meiden me zo blijven zien zoals ze me nou bekijken en dat we dan later lekker saampjes uitgaan hihi! πŸ˜€

  31. Peng zegt:

    Leuke log, en je schrijft leuk, ik heb de hele rits gelezen! Ook je limericks/gedichtjes vind ik erg grappig en knap gevonden. πŸ˜€

  32. Emmelinda zegt:

    Dank je wel Peng, ik lees ook altijd graag bij jou πŸ˜‰ Ik heb er vandaag weer wat van geleerd, van dat kiespijnverhaal πŸ˜€
    Thanks voor je complimenten!

  33. Juist zegt:

    haha, ja! Leuk is dat, mijn moeder en ik gaan wel vaker saampjes uit! Super is dat. Ze leerde het me op koninginnedag, nu zijn we echt een team als we uit gaan! Echt geweldig. We laten dan de mannen (mijn vader en vriend) thuis, die zeggen altijd dat we gek doen πŸ˜‰ vinden wij van niet natuurlijk! Dat groeit wel hoor! Eerst is het vreselijk leuk, met moeders. dan is het niet tof, en dan wil je wel eens zo af en toe lekker stappen! Als het in je zit raak je het ook niet meer kwijt, dus maak je geen zorgen!

  34. Emmelinda zegt:

    Ha, dat zijn geruststellende woorden! Lijkt me echt geweldig om met de dames uit te mogen hihi. Eens kijken of Mies het uit kan houden, met twee mafkezen op stap te gaan hahaha. Arme meid. Die kan zich nergens meer vertonen 8)
    Ja dat klinkt echt super, zoals je het verteld. Heerlijk om zo lekker met je mamsie te kunnen dollen! Geniet er maar heerlijk van allebei πŸ˜€

  35. Juist` zegt:

    Offf, het draait zich helemaal om. Krijgt Mies wilde haren! En durf jij niet meer!!! πŸ˜› Hahaha. Het is maar net hoe je jezelf opstelt, toen mijn moeder zich ging bemoeien met mijn scharrels mocht ze niet meer mee…Maar je leert ook wel dat je niet gaat scharrellen als je moeder mee is πŸ˜‰ Super dus! Gewoon lekker dansen, gek doen en beetje de draak steken met andere dans stijlen, niemand danst namelijk zo goed als dat wij dat kunnen πŸ˜‰

  36. Emmelinda zegt:

    Whaahaa ja dat vind ik dus ook. Niemand heeft zo’n dansstijl als ik (en gelukkig maar voor de rest van de wereld whaahaa).
    Maar wat je noemt…het zou best wel eens kunnen dat Mies wilde haren krijgt. Ik verwacht dat meer van Stef dus zul je altijd zien dat het net de andere is hahaha. Nu kan ik samen met Stef heel ondeugend iets uitspoken en dan belt Mies al de witte jassen hahaha.

    Wie weet…misschien moeten ze moeders nog weghouden van het scharrelen whaahaaa πŸ˜›

  37. Juist zegt:

    Hahhaa, jah zo kun je het ook zien!! Hahaha! Zou wat wezen. Mijn moeder is altijd bezig met andere mannen dan mijn paps, maar ze krijgt wel wat ze hebben wil; beetje aandacht! Ze is best goed uitgekookt in die dingen! Mijn paps vind het wel best, die zit meestal met de vrouw van de man waarmee mijn moeder aan het dansen is te praten πŸ˜€ En dan komt het; hebbe we zomaar 2 nieuwe koppeltjes…. πŸ˜• spontaan… Maar ze gaan altijd samen naar huis dan, dus zo erg is het niet! πŸ˜€

  38. Juist zegt:

    mijn ouders gaan samen naar huis he? Niet de nieuwe koppeltjes,.,voor de duidelijkheid πŸ˜€

  39. Emmelinda zegt:

    Hihi, zolang ze het gezellig houden is dat allang best. En inderdaad…het belangrijkste is dat ze samen naar huis gaan en dat ze er samen plezier in hebben! πŸ˜€

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

