Dwarsbomen????

Naast onze voordeur stond een conifeer. Een grote groengele conifeer. Die stond er al toen we in dit huis kwamen wonen en omdat ie braaf was mocht ie blijven staan. Toch aardig he?

Onze overbuurvrouw ergerde zich groen en geel aan die boom. (Toepasselijk he?). Keer op keer vroeg ze wanneer dat ding er eens uit ging. Ik ergerde me aan haar. Ik vraag toch ook niet aan haar wanneer ze eens een spuitje krijgt?

Maar ik begreep het wel. Ze weet alles over de buurt. Echt niet te geloven. Ik denk dat de krant een prima verslaggever aan haar gehad had. En die boom? Die stond in de weg. Vanaf haar raam kon ze namelijk niet zien wat er zich afspeelde achter onze boom want de voordeur was niet te zien.

Vorige week is haar wens uitgekomen. Overigens niet door haar gezeur. We vrezen ieder jaar dat er een bijennest in komt en de boom kreeg toch wel een ongelooflijke afmeting. In lengte EN Breedte. Onze voordeur werd steeds moeilijker te bereiken. In geval van ongewenst bezoek is dat reuzeprettig maar goh…het was niet altijd makkelijk. En snoeien was geen optie. De boom zou zo lelijk worden!
Binnen 10 minuten was de conifeer verleden tijd. Opgeladen en afgevoerd.
De overbuurvrouw kon weer opgelucht plaats nemen op haar plek achter het raam.

Maar….wat besloot HAAR buurman afgelopen weekend?
Die kocht coniferen! Rondom zijn voortuin staan nou netjes 16 jonge boompjes! Van de andere kant is een looppad gemaakt (zie foto…bij nummer 2) om bij zijn voordeur te komen.
Sollie dat ik het zeg maar ik kwam gewoon niet meer bij van de lach. Ik pieste zowat in mijn broek! Ze kan nou namelijk nog niks zien vanuit haar woonkamer (Zie foto..bij nummer 1).
Dat krijg je er nou van. Wordt je meteen gestraft. Boompje komt om zijn loontje!

Ze zal inmiddels wel balen als een stekker. Wat zeg ik? Als een doos vol stekkers! Maar het kan me niet schelen. Ze zoekt het maar uit.

Ze kan me lekker de bomen in

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op Dwarsbomen????

  1. GekinblacK zegt:

    Bleeh, hou op over nieuwsgierige buurvrouwen.
    Ik heb er zelf genoeg in de buurt. 😦 πŸ˜‰

  2. Juist zegt:

    ach gut… vervelend πŸ˜€ En ze maakt zich er druk om? πŸ˜•
    Heeft ze verder niets te doen dan?
    Ik ga morge weer op gesprek voor mijn eigen stage plek..Kan er bijna een soap van maken πŸ˜€ Om half twaalf, duim je even voor me dat die vrouwen nu eindelijk eens wat toegevelijk zullen zijn?
    Liefs Juist πŸ˜‰

  3. Mariet zegt:

    Heee !!!
    Leuke web-log zeg!!
    Echt leuke logs!!
    Fantastisch hoe je dat allemaal verwoord. πŸ˜‰

    Groetjes,
    MariΓ«t

  4. Emmelinda zegt:

    @Gekkie; Erg is dat he En ze is echt steengoed in het uitvinden van nieuwtjes. Soms is ze zelfs wel handig hahaha. Als we nieuwe buren krijgen ofzo. Kans is groot dat zij al weet wat voor vlees we dan in de kuip krijgen hahaha.

    @Juist: Pfff hou op schei uit, ze heeft een hond en je gelooft het nooit maar die laat ze meer dan 10 keer (!!!) per dag uit. Die arme hond kreunt vast als ze de riem laat zien. Het baasje moet er weer uit…de krant moet buurtonderzoek doen
    Half 12? Okidokie…ik duim voor je! Veel sukses. Kun je ze niet ergens mee lijmen? Neem drop mee ofzo hahaha.

    @Mariet; Ssssst, strakkies ga ik nog naast mijn schoenen lopen. Oh nee, die heb ik uit. Maareh…thanks voor je complimenten

  5. Fran & Mick zegt:

    Ik heb er gelukkig geen last van zo op 3 hoog πŸ˜‰

  6. Emmelinda zegt:

    Grinnik, dat kun je wel zeggen. Dusseh…staak die huizenjacht maar 8) Geintjuh πŸ˜€

  7. haha , HOE herkenbaar ! Mijn buurvrouw is ook echt zo ! Die denkt dat ze de straat bezit . Bijv. als haar dochter komt met dr 3 kids , zet ze dr fiets 3 uur van tevoren op n parkeerplaats , zodat er niemand op kan parkeren … πŸ˜• geval apart …
    Ik kwam via Mieraja op je log , echt n superlog ! Leuke verhaaltjes en die bewerkte foto’s zijn ook echt geweldig !!

  8. Emmelinda zegt:

    Oh dat is ook verschrikkelijk zeg 😦 . Zoiets woont bij ons tegenover in de straat (weer een andere) die zet van die pilonnen op haar parkeerplaats wanneer ze boodschappen gaat doen! Erg he, zulke mensen.
    Hihi grappig dat je zo via via op andere webloggen komt he? Bedankt in ieder geval voor je bezoekje en vooral bedankt voor je complimenten πŸ˜€

  9. epie zegt:

    hihi en ik doe al helemaal niets goeds in de buurt

    vroeger hadden we ook een hoge conifeer , he marc
    herinner je hem nog , hoe hij dubbel lag
    Hij heeft zijn functie verloren , de buurt was er ook niet kapot van. dus is ie weg nu

  10. Emmelinda zegt:

    Wat is dat toch met die coniferen? hahaha. Ja die bij jullie was een prachtexemplaar. Daar hebben we lol van gehad hahaha. En die hond van Marc maar kijken whaahaa…

  11. Juist zegt:

    Ja hoor, mijn stage verslag staat er op! Het is me allemaal wat….Kan niet met die vrouw door één deur bleek wel….
    Liefs Juist πŸ˜‰

  12. Jaap zegt:

    Zo krijg ik wat inzicht in het uitzicht ten opzichte van je buurvrouw…. 8)
    wel grappig, want hier hebben we laatst ook al geconifeerd πŸ˜€

  13. Emmelinda zegt:

    @Juist: Ik ben even gaan lezen. Ik blijf erbij dat je gelijk hebt. Trek het je allemaal niet aan. Je hebt gewoon gelijk. Lekker puh. Straks lach je er om. Zeker weten πŸ˜€

    @ Jaap; Ik weet niet of het een prettig vooruitzicht is om te weten dat het uitzicht van mijn buuv belemmerd is πŸ˜€ πŸ˜‰
    Hihi ja coniferen zijn in. Ik was een plaatje aan het zoeken voor boven deze log. Toen zag ik dat heel wat coniferen besproken worden in logjes hahaha. πŸ˜‰

  14. Hey , zal ik voor de lol eens even n foto maken van de coniferen van MIJN achterburen , whuhahaha , die zijn ongeveer 15 meter hoog en nemen vanaf n uur of 3 het meest van de zon weg … ik zal m op mn log zetten πŸ˜‰ groetjes !

  15. Emmelinda zegt:

    Hihi ja doe maar eens. Hiernaast (in de achtertuin) staat ook zo’n joekel. En ik ben daar dolblij mee. Zo hebben we geen last van inkijk. Ik hoop dat de eigenaar van die boom het nooit in zijn hoofd krijgt om ‘m weg te halen! Maar goed, die boom neemt ook geen zon weg. Dus ik begrijp heel goed dat het vervelend is wanneer je na 3 uur geen zon meer ontvangt!

  16. mama035 zegt:

    Whohahhahaha ik heb precies hetzelfde probleem met mijn buren. Hun voortuin ligt haaks op mijn voortuin en vanuit hun woonkamer zien ze dus mijn voordeur. Maar ook ik heb coniferen geplaatst en die waren een beetje te hoog geworden, waardoor ik hun gemopper over me heen kreeg. Ik heb ze maar iets gesnoeid vorige maand, maar weghalen doe ik niet!

  17. Emmelinda zegt:

    Whaahaa wat is dat toch met die c0niferen?? En neee niet weghalen hoor..ze gaan maar verhuizen of zo! hahaha πŸ˜‰

  18. henriette zegt:

    Wat een geweldig verhaal. Ik ken dat type overbuurvrouw wel een beetje, heb er ook zo een gehad, en het was nog wel een tante van me (kwam er nooit hoor). Maar goed, die is ondertussen verhuisd, en de nieuwe bewoners zijn een stuk minder nieuwschierig πŸ˜‰

  19. Emmelinda zegt:

    Grinnik…het mooie van deze log is toch wel dat je meteen ziet dat iedereen wel zo’n buur heeft he?
    Gelukkig maar dat jouw tante ondertussen verhuisd is. Is een stuk relaxter zo he? πŸ˜‰

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

