Watrommeljemenou???

Vandaag was het weer zover. Er was een braderie in de stad. Weliswaar in een hele andere wijk maar er was net zoveel meuk.

De wijk waar deze braderie gehouden werd is er een van kratje-pils-voor-de-deur. Ik denk dat je het plaatje aardig weet in te vullen wanneer ik enkele kenmerken opsom: waterstofperoxidegeblondeerde haren, veel grote gouden sierraden, schaars gekleed (zowel man als vrouw, functioneel of niet, het aanzien waard of juist helemaal niet), zonnebankbruin en in bezit van (grote) mond gevuld met veel gouden tanden of een flinke kauwgom dan wel sigaret.

Het mooiste van deze hele braderie is op de ouwe meuk na toch wel het bezichtigen van je plaatsgenoten. Ook al lijkt het alsof je in een hele andere wereld terecht gekomen bent. Op de opritten tussen de huizen zitten de bijbehorende bewoners. Vergezeld van een kratje bier en muziek van Frans Bauer. Of met een flesje bier in de hand struinen ze de koopwaar van hun straatgenoten af terwijl men een luide boer laat ontglippen en gretig tussen de aangeboden handel graait.

Blauw van de rook zijn de kraampjes. Uitgestald liggen daar gele oude beha’s (die bij aankoop wit geweest zijn), ordi schoenen en dito kleding, sexvideo’s, Jantje Smit, koperkleurige snuisterijtjes en een vogelkooi die zo ongelooflijk onder de stront zit dat het geen wonder is dat Pietje is gaan hemelen.
Ik bekijk de mensen achter de kraam en moet er om lachen. Hele verhalen zie ik er bij. Vooral wanneer er een soort opkrikcursus a la kamasutra ligt. Zou het geholpen hebben? Wanneer de mond opengaat en ik een enkele tand zie wil ik dat al niet meer weten.

Ondanks de lelijke staat van koopwaar (de muffe lucht komt je al tegemoet) weten ze goed wat ze ervoor willen hebben. Ze zijn geΓ―ntegreerd met de euro lijkt het wel; alles is twee keer zo duur dan wat het eigenlijk nog waard is.

Zonder buit gaan we huiswaarts. Dat geeft niks.

Ik heb een schat aan indrukken meegenomen!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op Watrommeljemenou???

  1. Juist zegt:

    Whahaha, super! Jah, net alsof je bij mij in ’t dorp bent geweest om even te kijken! Bij ons is het net zo! Echt apart! πŸ˜€
    liefs Juist πŸ˜‰

  2. Emmelinda zegt:

    Hihi en weet je…overal heb je zulke wijken. In onze wijk is dat niet dus dan kijk je je ogen uit wanneer je daar bent πŸ˜‰

  3. Molly zegt:

    Treffend neergezet!!

  4. Emmelinda zegt:

    Dank je wel Molly πŸ˜‰ πŸ˜€

  5. Jaap zegt:

    het zijn kloon-wijken. Hier zijn er precies dezelfde wijken. Met precies dezelfde kenmerken! πŸ˜€

    (ow wacht ff, ik zet Frans Bauer ff harder, want de buurman staat met z’n pilsflesje om mijn deur te hengsten πŸ˜• ff wat stront in zijn tuin gooien… πŸ˜› 8) )

    Maarre…. deze wijken proberen we te ontwijken, vanwege het afwijken van het gedrag van de bewoners in deze wijken…. πŸ˜€

  6. epie zegt:

    dus als je frans bauer hoort ben je in zo n wijk . hee
    dat scheelt zo n ding in de auto jammer voor tom
    tom ,
    emelinda k heb effe heel hard gelachen ik heb zo mijn
    voorstelling van wat je beschrijft.
    maar eh een krat pils voor de deur , is dat voor het eerste uur of de hele avond

  7. Emmelinda zegt:

    @Jaap; Hihi gelukkig hebben we geen moeite om te bezwijken en er toch te gaan wonen he?
    Heb je trouwens de nieuwe van Grad Damen al 8) πŸ˜‰

    @epie; Grinnik…nou dit is niet ehlemaal zo’n wijk. Er zitten wel typjes tussen die er vandaan komen. En DIE (zoals onze buren) draaien idd Frans Bauer.
    Jammer eigenlijk dat je dan geen TomTom Go hoeft…was wel goed voor de beursnotering hahaha.
    Dat kratje pils…dat zie je bijna smelten. ongelooflijk is dat tempo! πŸ˜• πŸ˜‰

  8. Dilly zegt:

    Hahaha geweldig geschreven !!
    Ik wens je een hele fijne avond toe ! πŸ˜‰

  9. Jaap zegt:

    πŸ˜€ gelukkig niet nee.. πŸ˜‰ (2x) πŸ˜€

  10. Emmelinda zegt:

    @Dilly; Thanks…ennuh…jij ook een fijne avond πŸ˜€

    @Jaap;Ha (3x) πŸ˜‰

  11. henriette zegt:

    Haha, de sjonnies en anita’s van de stad zo te horen, zie ze zo voor me πŸ˜€

  12. Emmelinda zegt:

    Jaaaaa zeker weten! Het is zo komisch want welke stad je ook neemt, overal zitten zo’n S&A’s hihi πŸ˜‰

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

