Koninklijk bezoek

Deze week gaf Willem Alexander uitleg bij de doopnamen van Alexia. Laurentien zou staan voor een zeer goede vriendin. Nou zullen er ongetwijfeld meer vrouwen zo heten maar ik ga er even voor het gemak van uit dat het hier om Prinses Petra gaat. Jawel…Laurentien voor het volk.

Ik kan er niks aan doen maar ik vind haar zo stijf. Waarschijnlijk gekloond van Maartje van Weegen. Daarom hoorde ik niets meer van het trotse gebrabbel van Alexander en zag mijn eigen beelden bij die vriendschap met Lauredinges.

Zou Willem tegen Max zeggen:”Weet je wat Max, gooi Amalia in de MAXicosi, we gaan nog ff gezellie bij Laurentien en mijn broertje langs.”? En zouden ze, wanneer ze daar zijn, zich in de bank werpen en onderuit zakken of zitten ze daar stijfjes rechtop thee te leuten met de pink omhoog? En van die deftige koekjes eten met zo’n kersje er bovenop? Of soppen ze een pak Bastogne koeken weg?
Wat doen ze dan? Kijken ze een DVD-tje terwijl Amalia in het campingbedje haar middagdutje doet? En zo ja, wat voor genre zou de film zijn? Of kijken ze naar een wetenschappelijke Docu? Of naar beelden van opa Bernhard?
Halen ze ook chips uit de kast en maken ze er dan ook een dipsausje bij? Of hangen ze verveeld in de bank over Beatrix te roddelen en laten per ongeluk een luide boer van het bierdrinken?

Hebben ze in de koninklijke kringen eigenlijk wel tijd voor vriendschappen en hoe zouden die verhoudingen liggen? Gezellig uren aan de telefoon hangen en babbelen over de buikkrampjes van Eloise en Alexia? Of hebben ze ook msn?

Ik heb geen flauw idee. Ik zal op die vragen ook nooit antwoorden krijgen. Het geeft ook niks. Het was leuk om even te fantaseren over koninklijke vriendschappen. En dat vanwege het verklaren van een doopnaam!

Ik verheug me nu al op het volgende koningskind!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op Koninklijk bezoek

  1. Jaap zegt:

    ik ben bang dat in prinselijke en prinsesselijke kringen maar weinig tijd is voor vriendschap… ๐Ÿ˜ฆ Die lui zitten zo aan een protocol vast dat ze volgens mij inderdaad best geholpen zouden zijn met een Royal Messenger Service… (hoewel die misschien al snel wordt gehackt, en Alex & Maxi al snel in heel chattend Nederland worden toegevoegd aan de contactpersonenlijsten ๐Ÿ˜› ๐Ÿ˜‰

  2. Juist! zegt:

    jaja, het houd je bezig…Wel grappig er eens over na te denken…
    Vrijdag avond was geslaagd! Nu even klaarmaken voor vanavond!

  3. Emmelinda zegt:

    @Jaap; Daarom moest ik er zo aan denken. Lijkt mij dus ook dat ze wegens het strakke schema EN het protocol zo vast zitten dat er maar weinig eigen invulling van de tijd is. Pfff ik zou niet met ze willen ruilen.
    Hihi ja ik ben er ook bang voor dat ze meteen gehackt worden. Zouden Ales en Max wel weten hoe ze de pc aan moeten zetten? Of hebben ze daar ook hun mannetjes voor?

    @Juist; Ja he? Wanneer je meer wilt weten kun je natuurlijk naar de kapper gaan en de story en prive induiken maar NOG heb je dan niet precies antwoord op die vragen. Hmmm…soms zou ik wel eens een bromvlieg willen zijn en stiekum eens op bezoek gaan hahaha.
    Ik kom ff bij je lezen, ik heb een dag vertraging want ik heb de pc gisteren niet aangehad ๐Ÿ˜‰

  4. henriette zegt:

    Leuk om daar eens over te brainstormen, doe ik ook wel eens. Als jjij nou es solliciteert naar een leuk binnenkoninklijkhuisbaantje en ons hier een beetje op de hoogte houdt van de insides van max, alex en de rest…echt wat voor jou ๐Ÿ˜›

  5. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja ik geloof dat ik er best mijn beroep van zou kunnen maken. Of het interessant blijft is nog de vraag. Misschien valt het tegen dat ze net als wij gewoon naar de porceleinen troon moeten op gezette tijden en dat ze net zo goed een ochtendhumeur hebben hahaha. Maar goed…dan kan ik daarna solliciteren bij Balkenende want daar heb ik ook nog een HELEBOEL vraagtekens bij hahaha 8) ๐Ÿ˜‰

  6. Zens zegt:

    Superleuk geschreven, waar haal je het vandaan hihi!
    Leuke log, kom zeker nog een keer langs wippen.
    Liefs Zens

  7. Emmelinda zegt:

    Hihi dank je wel! Ennuh…de deur staat altijd voor je open hiero! Wees welkom ๐Ÿ˜‰
    Liefs, Emmelinda

  8. Arjanne zegt:

    GeWELdig!!!! ๐Ÿ˜€

  9. Emmelinda zegt:

    Grinnik…Thanks! ๐Ÿ˜€

  10. Peter '68 zegt:

    Nog meer koningskinderen? Kunnen we die hele poppenkast niet gewoon afschaffen want regeren doen ze niet echt dat doet de regering al kun je daar ook je vraagtekens bij zetten maar het kost ons allemaal wel een flinke bom met duiten die we beter zouden kunnen besteden aan het bestrijden van de armoede in eigen land bijvoorbeeld. ๐Ÿ˜‰

  11. Emmelinda zegt:

    Je moet er inderdaad niet teveel bij stilstaan wat het allemaal kost. En er duiken ook steeds nieuwe (oude) prinsessen op hahaha. ’t lijkt wel een virus ๐Ÿ˜›

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

