Afspraak is afspraak

Het eindrapport van Mies, samen met de uitslag van de CITO-toets was een reden voor school om ons uit te nodigen voor een gesprek.
Ruim op tijd (tien minuten te vroeg) zaten we braaf te wachten op wat komen ging.

Het duurde en duurde maar. Het gesprek van de ouders voor ons zou al lang afgelopen moeten zijn. Maar aan hun lichaamshouding te zien (je kon zo door het raampje spieken) waren ze nog lang niet van plan om op te staan. Dat was dus ook zo. Het gesprek liep flink uit. Eindelijk zagen we handtekeningen zetten en mochten wij ook eens plaatsnemen.

De meester van Mies nam een papiertje en schoof die onder onze neuzen. Hij keek op zijn horloge en begon zijn handtekening alvast onder een ander papiertje te zetten.
Oh nee, daar trappen wij niet in! Ons gesprek afraffelen om zo de tijd in te halen? Dan heb je toch de verkeerde mensen voor je!

Normaal gesproken zou ik wat water bij de wijn doen (wat zeg ik? Ik wil er nog wel een cocktail van brouwen!). Ik heb aan een half woord genoeg, alles staat toch op papier. Maar in dit geval is het wel de toekomst van ons kind. Het is toch al zo moeilijk om uit al die middelbare scholen hier in de buurt een keuze te moeten maken. Omdat het voor ons de eerste keer is willen we ook alle in’s en out’s weten. Weet ik veel waar we op moet letten??

De meester gaf korte antwoorden op onze vragen terwijl hij regelmatig op zijn horloge keek. Marc en ik zijn prima op elkaar ingespeeld. Ik voelde aan de manier van vragenstellen dat hij ook doorhad dat de meester tijdwinst wilde maken. Ik zat dus goed! We kregen een kwartier volgens de uitnodiging en geen 5 minuten. Dus we vuurden vragen op hem af, namen voorbeelden om het wat te rekken en keken wat langer dan nodig op de formulieren. Toen de antwoorden van de meester langer werden bleek dat hij nu wel door had dat het geen zin had. Dat het bij ons niet zou lukken. We kregen nou de informatie die we graag hadden. O zo!

Nog binnen het kwartier stonden we buiten. Helemaal tevreden.

Misschien heeft HIJ nou eens een lesje geleerd???

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op Afspraak is afspraak

  1. Jaap zegt:

    een mens is nooit te oud om een lesje te leren ๐Ÿ˜‰

  2. Juist zegt:

    Gelijk heb je, de eerste keer middelbare school is wel belangrijk er even wat info over te winnen…En al helemaal als de meester geen tijd wil geven…Mijn ouders moesten ook altijd lang wachten, op een gegeven moment hadden we eindelijk door voor wie zijn ouders je aan de beurt meost zijn. Je heb er wat zeikerts tussen die hun hele levensverhaal steeds weer op gaan hangen, terwijl het om het kind gaat!
    De aandacht die er gegeven wordt moet zijn om wijzer te worden over het kind en de volgende stappen die het kind zou kunnen gaan ondernemen, met behulp van ouders en leerkrachten.
    Het is begrijpelijk dat ouders het beste willen voor hun kind, maar de meeste ouders die extra tijd nodig hebben kennen hun eigen kind niet zo goed….Daarom mag het zolang duren…
    Mijn ouders werden er zo gek van dat ze (als het langer dan 15 minuten uitliep) gewoon zeiden dat ze een bakkie koffie zouden komen halen bij de docent thuis…Toen de docenten doorhadden dat mijn moeder รฉcht op de koffie zou komen, waren ze bijna altijd optijd klaar met de mensen voor ons 8) whahaha…Als ze maar bang zijn ๐Ÿ˜‰

  3. juist zegt:

    hey, moet ik nou huur betalen? Ik schrijf gewoon mijn eigen logs bij jou ๐Ÿ˜ฎ ๐Ÿ˜› ๐Ÿ˜‰

  4. Emmelinda zegt:

    @Jaap; Psies…en hij hoeft van mij niet eens in de hoek. Aardig he? ๐Ÿ˜‰

    @Juist; Hihi ja dat is ff een lap tekst! hahaha. Ik maak wel een vriendenprijsje voor je 8)
    Maareh…ik heb me een uurtje geleden voorgenomen om ze er de volgende keer meteen mee te confronteren. Zeggen dat ik een kwartier tijd heb en dat ik die ook wil hebben. Moet ik alleen nog in een geintje verpakken. (neem wel een knalsigaar mee hahaha).
    Oke, we waren zelf te vroeg maar we waren om half 8 aan de beurt. Echt niet dus he. Het ene na het andere ouderpaar kwam binnen. Daar werd ie natuurlijk zenuwachtig van. Maar dan had ie niet op ons gerekend. Ik vind dat echt niet netjes. HIJ zit toch al zo lang in het vak? Dan moet HIJ aangeven dat de tijd om is en dat ze in het volgend schooljaar een afspraak kunnen maken om verder te bomen. Toch?

    Hahaha dat is besmettelijk…heb ik ook al een lap tekst whaahaaa ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜› 8)

  5. Juist zegt:

    haha, jah…Maar HIJ is niet voor niets leraar geworden toch? Die kunnen als de beste een ander leren om goed te plannen, terwijl ze er zelf niet goed in hoeven te zijn…Het gebeurt toch elke keer weer…Die arme leraren hebben het er maar moeilijk mee!
    En die knalsigaar…Pas je op dat je um niet verwond? ๐Ÿ˜‰

  6. Emmelinda zegt:

    Ah weet je, ik heb ook wel begrip voor de hele situatie. Je zult de hele avond tegen ouders moeten praten die vinden dat ze een wonderkind gebaard hebben en de testen eigenlijk het tegendeel bewijzen. Daar wordt je ook niet echt vrolijk van. Maar goed…op dat moment baal ik gewoon. IK ben op tijd. IK wil uitleg (daar zijn we toch voor gekomen???) en dan wordt je na twee minuten de deur uit gekeken omdat ie minuutjes wil winnen? DACHTUTNIET 8) hahaha

  7. Juist zegt:

    Whahah, ja, je zegt het wel mooi! ๐Ÿ˜€ Je heb ook helemaal gelijk!
    Zo werkt het ook niet helemaal… Zou eigenlijk een ei wekkertje mee moeten lopen!

  8. Emmelinda zegt:

    Grinnik…ja soms he ๐Ÿ˜‰
    Whaahaa ja eigenlijk is dat nog niet eens zo’n gek idee. Eentje die hinderlijk gaat zitten tikken 8) hahaha geintjuh

  9. henriette zegt:

    Niet erg proffesioneel hoor van die man, wat is nou een kwartiertje op 6 weken vakantie ๐Ÿ˜‰

  10. Emmelinda zegt:

    Ja psies, dat vonden wij dus ook ๐Ÿ˜‰ Alleen morgen nog en dan heeft ie vakantie! ๐Ÿ˜€

  11. Zens zegt:

    Wauw, dit hebben jullie echt super aangepakt, wij hadden hetzelfde gedaan ๐Ÿ˜‰
    Goed dat jullie elkaar zo goed aanvoelden!
    Wat gaat jullie dochter voor vervolgopleiding doen?
    Liefs Zens

  12. Emmelinda zegt:

    Ha fijn om dat te horen. Van de ene kant voelde ik me wel lullig omdat ik net zo goed die man zijn zin had kunnen geven. In het volgende jaar krijgen we anders wel antwoorden op onze vragen. Maar van de andere kant…andere ouders krijgen ook antwoorden. Dus…hihi.
    Dat is dus nog de grote vraag. Ze presteert door het jaar heen heel anders dan met de Cito-toets. Het lijkt nu op HAVO. Vinden we ook prima ๐Ÿ˜‰ Maar we hebben nog een jaar ๐Ÿ˜€

    Liefs,
    Ikke

  13. Jaap zegt:

    die Cito toetsen… ik heb het er niet zo op…. ๐Ÿ˜• Zowiezo toetsen trouwens ( ๐Ÿ˜‰ ) ik had altijd gewoon meer tijd nodig, maar als ik net mijn potlood had opgepakt ging de bel al ๐Ÿ˜ฎ ๐Ÿ˜• Ik vind dat men gewoon onbeperkt de tijd moet geven om die monstertests in te vullen… stelletje slavendrijvers ๐Ÿ˜ฆ Ik kan dr nรณg kwaad om worden! (valt wel mee hoor ๐Ÿ˜‰ )

    Neem het maar met een flink zoutvaatje, die uitslag (tenzij die heel hoog is natuurlijk ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€ )

  14. Emmelinda zegt:

    Dat is ook het probleem bij Mies. Rekenen is zwakjes maar blijft gemiddeld. Ze blijft secuur alles narekenen omdat ze zo precies in alles is. Resultaat is dat ze niet alles afkrijgt. Zonde dus.
    Zolang middelbare scholen ook naar het groeiproces van schooltoetsen kijkt van al die jaren vind ik het allemaal best. ๐Ÿ˜‰ Denk ik ๐Ÿ˜€

  15. Tycho's mama zegt:

    Hรฉ, leuke log heb je!! Mag ik je linken?? Kan ik je wat vaker een bezoekje brengen!! Leuk dat je ook bij mij bent langs geweest. Niet te veel bakmeel en recepten inslaan hรจ, anders blijf je er zo mee zitten…..want tuurlijk gaat het nog mooi weer worden!!! 8)

  16. Emmelinda zegt:

    Hihi dank je wel. En natuurlijk mag je me linken. Wil je er hier ook een link bij? Dan zal ik een muis voor je vangen ๐Ÿ˜‰
    Grinnik…je hebt helemaal gelijk, vandaag is het hier al de hele dag droog gebleven dus het gaat de goeie kant op ๐Ÿ˜€

  17. Tycho's mama zegt:

    Oh ja gezellig, ik wil wel op jouw fleurige log gelinkt worden……ga die muis maar vangen!! Zal je vanavond bij mijn links toevoegen, zit nu op mijn werk illegaal jouw log te bezoeken…..ssssssssssssst!!! ๐Ÿ˜‰

  18. Emmelinda zegt:

    Grinnik…ik zeg niks *plakt mond af*. Ik ga nu een muizenval zetten ๐Ÿ˜‰

  19. Richtsje zegt:

    Enne, waren de uitslagen nog echt reden om serieus door te praten offe hadden jullie al het gevoel dat er bij paste? Grote stap, grote school!!

  20. Emmelinda zegt:

    Neuh…dat was nou eigenlijk het gekke. We wisten al voor het gesprek hoe of wat. We zijn gegaan omdat we daar misschien info kregen waar we zelf niet aan gedacht hadden. Maar goed, toen begon ie zo te doen 8)

  21. Peter '68 zegt:

    Wat een kwal van een vent zeg, goed dat je op je strepen bent gaat staan. Mijn twee oudste zijn ook over. ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜‰

  22. Emmelinda zegt:

    Irritant he? Tsja zielig voor hem maar wanneer iemand zo opvallend onopvallend gaat zitten doen werkt dat bij mij averechts. En dat heeft ie nou wel door denk ik hahaha.
    Gefeliciteerd! Dat is mooi nieuws! Mijn grietjes dus ook. ๐Ÿ˜€

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

