Deurterreur

De laatste weken word ik gek van de deurbel. Iedere keer maak ik open en krijg spontaan uitslag wanneer ik iemand zie staan met zo’n klemmapje in de handen.

Ik weet niet wat het is maar de verkoop is agressiever geworden. Ik doe mijn best maar ze zijn zo doof. NEE is toch NEE??? Tenminste…zo heb ik dat geleerd. Ze ratelen hun verhaaltje af. Na een paar keer staak ik mijn poging ook om te zeggen dat ze aan mij niks kwijt raken. Eigen schuld! Ga maar door met je verhaal. Dat ik er zo raar bij ga kijken krijg je er gratis bij!

“Kan het u dan niet schelen wat er met die vluchtelingen zal gebeuren?” vraagt Dreadlock Holiday me gisteren. Ze knijpt haar ogen tot kleine spleetjes. Ik kreeg zin om ook te knijpen. In haar arm. Jawel kreng. Maar daar heb jij geen bal mee te maken. Ik geef reeds aan bekende geldverzamelaars. Als ik iedere keer een duit in het zakje moet doen ben ik straks zelf blut. Dan komt ook niemand voor mij collecteren wanneer mijn bloedjes van kinderen droog brood moeten eten. “Maar het kost maar 5 euro per maand.” brengt ze er nog uit terwijl de dreadlocks vrolijk rond haar hoofd dansen. Ik voel mijn handen jeuken en snel sluit ik de deur. Ter preventie want die dreadlocks zou ik graag eens om haar keeltje vouwen. Ter decoratie natuurlijk ghehehe.

Misschien moet ik zo’n sticker ontwerpen. Een sticker om ze te weren. Net als reclamefolders. Ik heb immers zelf al twee goede doelen (he nee viespeuk, dat bedoel ik niet) die me geld genoeg kosten….

Die heten Stef en Mies

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op Deurterreur

  1. Tycho's mama zegt:

    Iedere collectant of hoe je die groepering ook moet noemen wil “maar” 5 euro per maand!! Het houdt een keer op lijkt mij?? Onlangs werd ik in een winkelcentrum 3 keer(!!!!!!!!!!!!) aangesproken door dezelfde muts van de kankerstichting. Kostte ook maar 5 euro per maand. NEEEEEEEEEEEEEEEE!! Ik wil niet, en zeker niet als je binnen 5 minuten 3 keer dezelfde persoon aanspreekt zonder het zelf door te hebben, dombo’s. Helaas geen dreadlocks zoals bij jou, anders had ik mijn creatieve talenten ook tot uiting kunnen brengen!! ๐Ÿ˜›
    Normale collectes krijgen altijd wat aan de deur maar ik wil niet 5.697 vaste goede doelen steunen met 5 euro per maand……eeehh…..hoeveel moet ik dan eigenlijk verdienen per maand??? ๐Ÿ˜ฆ

  2. juist zegt:

    Whahaha, ik woon in zo’n wijk waarin ze het niet eens gaan proberen!! Deze wijk staat vol starters woningen, dus hier is niets te halen! Mijn ouders wonen in een wijk waar ze het liefst elke dag proberen! En mijn studentenhuis weren ze…
    Ik kan er wel om lachen, daar was er weer zoo’n รฉรฉn…
    Nee is nee horen ze echt niet, dus laat ze maar uitpraten, maar koffie kunnen ze vergeten…. Als ze uitgepraat zijn drammen ze nog harder door….
    Zo onbeschoft ben ik niet in het echt, maar die mensen vragen er gewoon om.
    Er zijn trouwens รฉcht al stickers om die mensen te weren van ej voordeur…

  3. Emmelinda zegt:

    @Tycho’s mama:Ha heerlijk zo’n weblog. Kom ik er eindelijk achter dat ik niet alleen zo denk. Ze mogen best geld vragen maar doe het dan niet zo agressief. Ik zit echt te denken over zo’n sticker.
    Ik heb zelf nog een stom probleem. Ze stonden hier eens met de bus van de kankerstichting. Ik heb geweigerd. Een paar maanden later kregen we bericht dat mijn moeder kanker had. Ik weet het, het is puur toeval. Verschrikkelijk toeval maar iedere keer heb ik toch weer zoiets van KSST als ik zo’n bus zie ๐Ÿ˜‰
    Hier in de stad zijn ze ook zo vervelend met die enquetes en van die collectetoestanden.

    @Juist; Dat is nou juist het probleem. Ik ben ook niet onbeschoft. In mijn hoofd wel hoor. Tjonge als ze eens wist wat ik allemaal in gedachten had om tegen haar te zeggen? Dan was ze huilend naar huis gerend denk ik hahaha. Het is ook dat ik er niet op voorbereid ben. Ik zou de rollen ook om kunnen draaien en een vervelend praatje tegen HAAR kunnen beginnen. Wat wist zij vorige week nou van vluchtelingen? (ga ik even van uit dat zij een bijbaantje heeft in haar studentenperiode en maar iets aangegrepen heeft)
    Jammer dat ik niet in een starterswijk woon zeg ๐Ÿ˜‰

  4. epie zegt:

    alleen paaseitjes gekocht dit jaar .

    weet je nog drie koningen drie koningen BAM

  5. Emmelinda zegt:

    Grinnik…ja ze kon er met weinig woorden snel korte metten mee maken he? hahaha

  6. Richtsje zegt:

    Jouw goede doelen zijn leuk genoeg… en of je dan nog iets wilt doen of niet, ik wil helemaal – net als jij – daar niet op een moment dat me niet uitkomt, mee geconfronteerd worden. Kom nou…Aanbellen? Ik prijs me maar gelukkig met het feit dat we in een onnozel dorpje wonen ๐Ÿ˜‰

  7. Emmelinda zegt:

    Ja daar mag je je zeker mee prijzen. Wij wonen hier in het centrum van de stad. Zeker weten doe ik het niet maar ik heb het idee dat het hier om een legertje studenten gaat. (Tis hier een studentenstad) Ik heb me voorgenomen om ze volgende keer uit te horen. Op zich heb ik geen probleem met dat aanbellen. Alleen wel dat ze net doen alsof ik een misdaad bega door niet mee te doen. Of dat ik me moet verantwoorden WAAROM ik al bij iets anders geef en waarbij enzo. Wanneer ik hen zelf uitgenodigd heb wil ik dat met alle plezier vertellen.

    Ik denk overigens dat ik zo’n sticker zelf maak en er iets bij zet dat ik al twee doelen heb hahaha

  8. Emmelinda zegt:

    Zegt Dreadlock tegen mij: “En u wilt niet bij een ander doel opzeggen?”

    Hmmm…vaag hoor.

  9. Kims zegt:

    Ik zeg voortaan meteen ik koop en hoef niks doeiiiii….!
    Fijn weekend!!! ๐Ÿ˜€

  10. Emmelinda zegt:

    Ja dat ga ik ook doen. ZIJ vallen mij lastig! Marc zei al dat ik met de politie moest dreigen maar dat gaat me ook weer te ver ๐Ÿ˜›

    Jij ook een fijn weekend!

  11. Juist zegt:

    Al had je nou een heel heel hรฉรฉl vervelend kind…dan doe je 5 euro per maand storten en het kind mee geven. Naja, ik zou dat wel doen met mijn broertje…Voor 5 euro per maand heb ik het wel over ๐Ÿ˜€ ik weet zeker dat ze hem terug brengen en nooit meer langs komen ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜‰ 8)

  12. Emmelinda zegt:

    Hahhaa of ze brengen hem terug en geven je geld toe zodat ze zeker weten dat ie bij jullie blijft 8) ๐Ÿ˜‰

  13. Juist zegt:

    tjah, รณffff ze komen met een schade claim…wordt het ineens veel meer dan 5 euro per maand รฉn krijg ik hem terug ๐Ÿ˜• hmzz… Das dus kijken hoe goed ze het oppakken ๐Ÿ˜€

  14. juist zegt:

    met psychische schade…das niet goed te controleren…en ik kan ze geen ongelijk geven dan! Wahahahah 8)

  15. tycho's mama zegt:

    Ik woon ook in een dorp, maar zelfs hier komen ze aan de deur om het geloof te brengen. Nou, zet maar in de schuur als je nog een plekje kunt vinden ha, ha, ha!! Omdat in een dorp vooral bekenden collecteren geven we ook echt aan elke bus! Maar die mensen op straat waar je bijna niet ongezien voorbij kan lopen irriteren me. Weet je wat me ook eens overkwam?? Liep ik in de stad (jawel!) met Tycho (3 jaar oud) zegt zo’n muts van de telefoonwinkel:”Mevrouw, wilt u een mobiele telefoon?” Toen ik zei dat ik er al รฉรฉn had, zei ze: “En is hij al 18?” ?????????????????????????? Grappig hรจ. Mijn antwoord was dat het bijna zover was. Nou dan mocht hij volgens haar een mobieltje waarop ik zei dat het van mij niet mocht en dat ik nog altijd zijn moeder was. Oh, oh wat probeerde ze grappig te zijn!
    En Emmelinda, dat van die kankerstichting en dat weigeren….dat kun je toch niet weten. Dan kan je inderdaad wel overal aan geven omdat je het zelf of je omgeving wel eens kunt krijgen, astma, nierziektes…ga zo maar door! Houd het maar op toeval, alleen is het geen leuk toeval natuurlijk ๐Ÿ˜ฆ

  16. Emmelinda zegt:

    @Juist; Grinnik…volgens mij ben je niet zo’n grote fan van je broertje of meen ik dat maar? hihi.

    @Tycho’s mama: Ooooh jaaaa dat herken ik nog wel van bij ons thuis. Mijn moeder was er heel sterk in. Die liet zich niet ompraten, ook niet door bekenden (voor zover mijn moeder iemand kende in het dorp hihi). Ik ben daar wel heel gevoelig voor. Daarom ben ik blij dat het nu anonieme studenten zijn hihi.
    Grinnik…die van die telefoonwinkel! Had ze niet door dat ze helemala niet grappig was?
    Ja, wat betreft die kankerstichting, ik weet dat het gewoon toeval was maar ik weet ook nog dat ik toen er meteen aan terugdacht. Pas geleden liep er iemand met zo’n bus van die stichting in de stad. Ik ben er met een boog omheen gelopen hahaha…alsof ie een virus was 8) ๐Ÿ˜‰

  17. juist zegt:

    Neej hier was te zien dat ik hem รฉcht niet aardig vind 8)
    Van mij mogen ze um hebben ๐Ÿ˜€

  18. Jaap zegt:

    Goedenavond mevrouwtje! ๐Ÿ˜€
    Heb ik het genoegen te spreken met de hoofdbewoonster van dit weblog? ๐Ÿ˜€ Ja? ๐Ÿ˜€ Dan kan ik U met groot genoegen verblijden met een WEBLOGAANBIEDING! ๐Ÿ˜€

    Omdat onze organisatie een onderzoek doet willen we U vragen alleen nog even enkele minuten van Uw tij….. ๐Ÿ˜ฎ wat zegt U? Aangebrand? Bent U nu al aangebrand? Ooo het vlees. ๐Ÿ˜€ Nee, gaat U gerust even…. ๐Ÿ˜€

    hm. Deur dicht gedaan. ๐Ÿ˜• Ik dacht al… dit wordt niks… Geen aanbiedingsgevoelig tiepje ๐Ÿ˜•

  19. Emmelinda zegt:

    Whaahaa mafkees ๐Ÿ˜› Maareh…een onderzoek kost geen geld hahaha

  20. Frans[eslag] zegt:

    Suggestie voor een sticker:
    Weet u zeker dat u hier voor iets zinnigs bent?
    Zo niet, waag het dan maar niet aan te bellen.

  21. Emmelinda zegt:

    Dat zou al een hele goeie zijn. Plak ik er een foto bij van een grommende bulldog ofzo ๐Ÿ˜‰ En een schaar…voor als Dreadlock Holiday het waagt om terug te komen ghehehe 8)

  22. tycho's mama zegt:

    Als hier aanbelt om geld uit mijn zak te kloppen, klop dan maar aan bij de buren!!

    Is dat nog wat voor die sticker??

  23. tycho's mama zegt:

    Woordje vergeten hierboven, maar je snapt de strekking van het verhaal neem ik aan?

  24. Emmelinda zegt:

    Grinnik…ja hoor, ik begrijp je volkomen. Ik vind het ook een prachtzin. Hmmm nou wordt het moeilijk kiezen hahaha ๐Ÿ˜‰

  25. henriette zegt:

    Ik ben nog wel eens zo asociaal dat ik de deur niet opendoe als ik ze zie aankomen, ben ik stiekum de luier van mn dochter aan het verwisselen ofzo. Weten hun veel ๐Ÿ˜‰ .

  26. Fran & Mick zegt:

    Ik doe ook niet altijd de deur open!
    Zeker als er van die mensen, vriendschap en geluk komen rondbrengen?! Fijn, zet maar voor de deur dan ๐Ÿ˜‰
    Ik geef wel altijd aan de Kanker bestrijding..
    en idd als je aan elk doel iets moest gaan geven ๐Ÿ˜ฆ
    We mogen nu al blij zijn dat we zelf kunnen rondkomen
    met die euro Grrrr

  27. Emmelinda zegt:

    @henriette: Giechel…dat is natuurlijk ook een idee. Het is mijn nieuwsgierigheid ook hoor. We hebben namelijk van dat glas in de voordeur waar je niet door naar binnen en buiten kan kijken. Dan staat er een gestalte voor de deur en door het voorraam kan ik niet zien wie er voor de deur staat…dus ga ik TOCH weer kijken ๐Ÿ˜•

    @Frannie; Jij ook niet? Ah dan hoef ik me de volgende keer niet schuldig te voelen hihi. Hoe ze het uitkienen weet ik niet maar ik ben dan eigenlijk NET altijd bezig met iets. Of tussen de middag wanneer de kids een boterham komen eten. Grrr. Tis ook mijn eigen schuld…moet ik maar niet opendoen ๐Ÿ˜‰
    Ja zeg dat…het geld vliegt gewoon de portemewattes uit ๐Ÿ˜•

  28. Peter '68 zegt:

    Hahaha, bij mij durven de collectanten al niet meer te komen omdat ik ze en keer haar fijn de waarheid heb verteld. Ik betaal rijksbelasting en gemeentebelasting en uit beide potjes krijgen hun weer subsidie.

    Tja en verkopers aan de deur die krijgen bij mij ook geen kans met hun flut verhaaltjes, ik heb een kijk gaatje en als het me niet bevalt gaat de deur ook niet open, voordeel van een oud huis. ๐Ÿ˜‰

  29. Emmelinda zegt:

    Hihi ja dat kijkgaatje hebben we ook. Maar dan hebben ze al een silhouet gezien door het glas en dat vind ik dan weer zo lullig. Maar ik heb me voorgenomen, en zeker door jullie antwoorden, dat ik me harder ga opstellen. Niet meer van zolder rennen wanneer ik niemand aan de deur verwacht, niet meer alles uit de handen laten vallen omdat er iemand zonodig een collectebus onder mijn snuit moet duwen etc. En wanneer ik TOCH de deur open zal ik ze bijten. ghehehe 8)

  30. Peter '68 zegt:

    Je steld toch wel je familie en vrienden op de hoogte he anders hebben we straks in deze komkommertijd Emmelinda in het Journaal als de bijtende vrouw. ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜‰

  31. Emmelinda zegt:

    Grinnik…ja hoor. Daarbij kent mijn familie me al langer dan vandaag. Die bellen voordat ze komen whaahaaa ๐Ÿ˜‰

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

