Uit de hoogte???

Ik heb hoogtevrees.
Nou ja…. Doordat ik mezelf uitdaag heb ik ontdekt dat ik alleen de kriebels (zacht uitgedrukt) krijg van plaatsen waar ik het idee krijg dat ik niet stevig sta (goh knap he….zoveel keer “ik” in 1 zin hahaha). Dus zo’n trap met van die gaatjes erin is geen pretje voor mij. Of een bruggetje waar je tussen de latjes door kunt kijken. Brrr, dan loopt er bijna 7 kleuren faeces* door mijn broek!

De Eiffeltoren durf ik wel op. Naar boven en beneden is nog even een ander verhaal. Het uitzicht is zo fenomenaal dat ik dat er graag voor over heb. Tegen de reling aangedrukt voel ik ook weinig van angst. Wel van de nagels in mijn handen. De toren valt niet zo maar om. Hoop ik. Ook in een reuzenrad durf ik wel te gaan. Dan hou ik me goed vast aan de stang in het midden van het bakje. Ik zal dus niet fluitend die uitdaging aangaan (scheelt; ik kan niet fluiten). Maar een keukentrapje is wel een probleem. Of is dat geen goeie smoes? Ghehehe.

Een jaar of vier geleden had ik een probleem. Een megaprobleem eigenlijk. We waren in een familiepretpark en Mies wees al verschillende keren naar de monorail. Marc had er geen zin in en ook Stef zag het niet zitten. Ik offerde me op. Tja, je doet alles voor je kind he? *zucht* Dat het hoog was zag ik halverwege de trap. Maar ja, belofte maakt schuld.

Dat schuld nog meer los maakt dan je lief is kreeg ik door IN die karretjes. Allemachtig wat was dat eng! Je moest daar trappen om vooruit te komen. Geloof me, Armstrong kon nog wat van me leren! Zo snel als ik kon wilde ik weer beneden zijn. Mies niet. Die vond het prachtig. In de bochten helde dat kreng (de heli, niet Mies) een beetje over en als toegift kraakte ie nog ook. Normaal gesproken was Mies overal bang van maar hier zat ze echt te genieten. Omdat het nogal een lange rit zou worden (zeker voor mij) probeerde ik mijn angst te verbergen. Het was al eng genoeg en om het nou met een gillende dochter te moeten uitfietsen leek me al helemaal geen pretje. Harder fietsen kon ook niet want dan zou ik bovenop andere helikopters botsen.

Wat was ik blij toen we eindelijk voeten aan de grond konden zetten! Nooit meer zou ik hier in gaan sprak ik plechtig met mezelf af.
Doch vorig jaar in Ouwehands ging ik toch weer mee. Daar hadden ze ook zo’n monorail. Ik kan mezelf ook niks weigeren he?
Tja, ik en mijn angsten…

…krijg daar maar eens hoogte van!

*Poep, stront

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op Uit de hoogte???

  1. Fran & Mick zegt:

    Ohhh die eiffeltoren.. 1x en nooit weer!
    het eerste deel is nog oke, maar dan helemaal in de top
    met dat kleine liftje HELLLUPPPP
    wat vond ik het vreselijk!!
    Ik kan dus ook niet tegen HOGE hoogtes πŸ˜‰ πŸ˜•
    wonen op 3 hoog is dan ook hoog genoeg πŸ˜€

  2. Yvonne zegt:

    Wel es hoog in de Arena gezeten? Dat is ook zo leuk. Met poep, dan, ook, ja.

    Ik wil alleen nog maar veldplaatsen daar voor een concert en anders maar niet
    πŸ˜• .

  3. Jaap zegt:

    Nou, we zijn weer op de hoogte… πŸ˜‰
    Leuk geschreven weer, Emm. En die Eiffeltoren-cam is leuk: door te blijven klikken op dat fototoestelletje wordt het net een filmpje… 8) πŸ˜€

  4. Emmelinda zegt:

    @Fran; Hihi dat liftje vond ik echt het allerengst! Met z’n allen op elkaar. Pfff het leek wel veevervoer πŸ˜‰ Maar ik ben ook eens met de trap naar beneden gegaan. Ook niet echt een aanrader hihi. Dan liever met die lift en oogjes dicht πŸ˜‰

    @Yvonne; He jakkes ja…bij een concert! Vraag me niet hoe ik die trapjes opgekomen ben. Als ze dat gefilmd hadden was ik zo bij “de leukste thuis” gekomen hahaha.
    Mies had kaartjes gewonnen voor Feyenoord. Walgelijk. Moest je nog over mensen heen klimmen ook nog om op je plek te komen. Brrrr. En ik doe het nog ook!
    Bij U2 heb ik ook eens van die plaatsen gehad. Durfde ik niet eens te gaan dansen. Maar goed ook…anders hadden anderen het niet droog gehouden. Maar dan wegens inconti…eh…nou ja je weet wel 8)

    @Jaap; Heee ja…dat had ik ook kunnen gebruiken om de log te eindigen “we zijn weer op de hoogte”. πŸ˜€
    Grinnik…leuk spele-dingetje he, die webcam. ik vond het leuk om die auto’s te laten rijden…dus nu heb ik een rsi-vinger πŸ˜‰

  5. Jaap zegt:

    en dat, terwijl ze heel goed zelfstandig kunnen rijden…. πŸ˜• op benzine, diesel, gas, alcohol, noem maar op… πŸ˜‰

  6. Emmelinda zegt:

    Ja gek he? Ik moest ze hier gewoon een handje helpen πŸ˜‰
    Maar goed, op deze manier was het wel milieu-bewuster πŸ˜€

  7. roos zegt:

    hoidiedoi!!

    We hebben een beetje dezelfde kleurtjes in ons weblogje!!
    lekker vrolijk!!

  8. Emmelinda zegt:

    Hoihoi!

    Ja grinnik…ik zie het! Ziet er zo gezellig uit he? πŸ˜‰

  9. Juist! zegt:

    Whahaha, jah…Ik vind het hoe hoger hoe beter, ik hou wel van de spanning, minder grappig is het als mijn vriend er een rot grap over maakt en me ontzettend laat schrikken. Mijn moeder houd ook niet van hoog Γ­k sta hier goed zegt ze dan…Dus mijn vader moest altijd zich op offeren om met de kids ergens in te gaan. Mijn moeder wil niet en kan het ook niet aanzien, de vingertjes en handjes zitten altijd buitenboord wat ze dood eng vind! Dus me vader kreeg elke keer nog op zijn kop ook, waarom hij onze handjes en voetjes niet binnenboord hield! πŸ˜€

  10. priscella zegt:

    Dus we zullen Emmelinda nooit op een flatje zien 7 hoog πŸ˜‰

  11. Emmelinda zegt:

    @Juist; Hahaha, stoute vriend heb jij πŸ˜› . Maar het gekke is dat ik het wel altijd weer opzoek. Mijn moeder had het op een vreemde manier. Op vakantie moest ze de allerhoogste berg op. Het liefst was ze bij de top. Om er daarna niet meer vanaf te durven πŸ˜• πŸ˜‰

    @Pricella; Hihi, nee niet zonder dringende reden πŸ˜‰ Terwijl ik op Montparnasse in Parijs wel op het dak gestaan heb. Vond ik prachtig. en da’s hoog! πŸ˜‰

  12. Juist! zegt:

    whaha, jah, anderom kan het natuurlijk ook πŸ˜€ Ja, mijn vriend is wat dat betreft wel een huftertje πŸ˜› maar hij kan niet tegen kietelen dus pak hem altijd terug…zo snel als dat we op vaste grond staan dan πŸ˜‰

  13. Emmelinda zegt:

    Hihi dat vind ik nou net leuk; elkaar een beetje plagen. Ik moet hier regelmatig oppassen om geintjes van Marc en andersom natuurlijk ook hihi πŸ˜‰ Daarbij sparen we de kids ook niet. Zielig he? πŸ˜‰

  14. Patricia zegt:

    Gewoon niet naar beneden kijken 8)

  15. Emmelinda zegt:

    Hihi dat heb ik eens in een kermisattractie gehad. En maar naar boven turen en hopen dat het zo voorbij zou zijn hahaha

  16. Annemiek zegt:

    Je krijgt mij niet in iedere attractie die sneller gaat dan een draaimolen… πŸ˜‰

  17. Emmelinda zegt:

    Grinnik…waar ken ik dat van? Al wil ik wel in de “spin” of “Octopus” of hoe dat ook heet πŸ˜‰

  18. Juist! zegt:

    whahaha, nee hoor, worden de kids hard van! Das niet zielig! Ze pakken je uit eindelijk net zo gemeen weer terug! πŸ˜€

  19. Emmelinda zegt:

    Hahaha jij begrijpt het πŸ˜‰ We zijn al aan het sparen v oor het Riagg ghehehe 8)

  20. Juist! zegt:

    Haha, nee hartstikke mooi! Mochten ze het toch niet nodig hebben kun je zelf nog eens op vakantie naar een land waar ze veel verschil in hoogtes hebben…om het (niet) af te leren πŸ˜€

  21. Emmelinda zegt:

    We waren vorige week bij het drielandenpunt in Limbabwe. Bij het hoogste punt van Nederland. Ik vond het prachtig! hihi. Maja…ik zat wel “veilig” in de auto toen we de berg opreden hahaha πŸ˜‰

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

