Doordenkertjuhhhhhh

Sinds een paar weken liggen mijn meiden om de haverklap dubbel van het lachen.
Nou zijn wij natuurlijk heeeeel erg grappig *uche uche* maar het heeft nou even een andere reden.

Ze zijn namelijk taaltechnisch zo ver dat ze bij ieder woord een andere betekenis zien, zover dat mogelijk is. Omdat ze blijkbaar niet alleen taaltechnisch ontwikkeld zijn maar ook op de hoogte zijn van de bloemetjes en de bijtjes geeft dit de nodige lachsalvo’s.

Wanneer ik zeg:” Zo meteen; ik ben nu even bezig”, brullen ze het uit van de lach om dat bezig zijn. “Ruk even aan de klink” is al genoeg om ze te laten schuddebuiken van de lach wegens dat rukken. En “O jaa” uitroepen is helemaal goed voor een lachbui. (Bij “De Sims” is dat een commando om kindertjes te maken, red.) Onze kleine doordenkers!

Ik kan het me nog herinneren van mijn eigen basisschooltijd (“in de middeleeuwen” zoals Mies dat altijd noemt). We hadden er ook gebarentaal bij. Van wijsvinger en duim maakten we dan een rondje en met de wijsvinger van de andere hand ging je dan door het rondje heen en er uit. (Ik wacht wel even…probeer maar even uit!)

Het is dolkomisch om ze zo te zien lachen om die woorden. Maar het is wel eens moeilijk in een gesprek. Wil ik serieus genomen worden zal ik toch zorgvuldig mijn woorden moeten uitzoeken zodat mijn meiden niet afgeleid kunnen worden.

Zei ik serieus genomen worden?

WHOEHAAAAAHAAAAAAA

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op Doordenkertjuhhhhhh

  1. GekinblacK zegt:

    Volgens mij moeten jij en je hele gezin in therapie !! πŸ˜€ Geintje πŸ˜›

  2. Emmelinda zegt:

    Eerst moet de therapeut teruggevonden worden. Na ons laatste bezoek is ie gillend weggerend. GEINTJUHHH πŸ˜‰

  3. GekinblacK zegt:

    Volgens mij is het nog waar ook ! πŸ˜€

  4. Emmelinda zegt:

    Hahaha wie weet 8) . Neuh…hij wist te veel. We hebben hem naar de andere wereld geholpen hahaha. Tjemig. Het is al laat…spookverhaaltijd 8)

  5. Juist! zegt:

    Hahaha, tjah, het houd een keertje op, nemen ze je serieus op momenten waar het niet de bedoeling was, zo kun je ze helemaal in de war maken πŸ˜‰
    naja, geniet er maar van dat ze zo goed in de taal zitten, sommige zijn nog lang niet zo ver..

  6. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja klopt..die fase ken ik ook. Heb ik laatst een log over geschfreven. Wanneer ik zeg: “Nou da’s lekker” vragen ze zich af of het inderdaad wel zo leuk of lekker was ghehehe. Verwarring voor zo’n kleintjes he?
    Psies…ik ben er ook heel erg blij mee. Het is geinig als je ze ziet dubbelklappen om een woord. Maar ze begrijpen ook wat je zegt dankzij de taalkennis en dat vind ik echt super! Ze scoren beide voor taal heel hoog op school πŸ˜€

  7. epie zegt:

    ik wil een weblog maken over die middeleeuwen.
    maar daar vind je natuurlijk geen zak aan.

  8. Emmelinda zegt:

    Zolang je er geen dia’s bij haalt 8) whaahaa geintjuhhhh. Ik denk zelfs dat mijn meiden die dia’s wel grappig zullen vinden ghehehe

  9. Yvonne zegt:

    HAHAHAHAHAHA! Zo.

    Ik zat in een dip, maar van jou logje ben ik weer helemaal opgevrolijkt!
    πŸ˜‰

  10. Emmelinda zegt:

    Hihi daar ben ik heel erg blij mee. Komt het door je baan? Laat je niet kisten he? πŸ˜€

    Mag ik jou trouwens linken?

  11. Jaap zegt:

    πŸ˜€ say no more, say no more πŸ˜‰ πŸ˜‰ πŸ˜‰ πŸ˜› πŸ˜€ πŸ˜‰ πŸ˜‰ πŸ˜‰
    lekker logje heb je gefabriceerd zeg…. πŸ˜› πŸ˜‰ πŸ˜‰ πŸ˜‰ πŸ˜€ πŸ˜‰ πŸ˜‰ πŸ˜‰ hahaha, echt lachen zeg! πŸ˜€

  12. Emmelinda zegt:

    Grinnik. Dank je wel! Ook namens de feestcomissie. Ben vandaag weer een paar keer uitgelachen…sjielug he? πŸ˜‰

  13. Yvonne zegt:

    Ja joh! Je staat er bij mij al lang op, hi hi
    πŸ˜›

  14. Emmelinda zegt:

    O *schaam* Dat had ik nog niet gezien…ik ga een muisje voor je vangen! Thanks! πŸ˜€

  15. Fran & Mick zegt:

    Ook hier eentje die altijd vrolijk word door jouw logjes πŸ˜‰

  16. Emmelinda zegt:

    *buigt* Dank je wel…je zou eens moeten zien hoe ver ik mijn mond in een grote grijns kan plooien! hahaha
    Dus…hier is er eentje die blij wordt van jullie bezoekjes! πŸ˜€

  17. Fran & Mick zegt:

    Je kunt aan de reacties wel zien hoe geliefd jouw weblog is πŸ˜€ Ik ben dan ook blij dat jouw dipjes niet zo lang duren hi hi
    Schrijf maar lekker verder.. Ik lees wel door!

  18. Emmelinda zegt:

    Hihi ik ben er ook blij mee. Wanneer ik iets verzonnen en geplaatst heb weet ik van gekkigheid niet hoe vaak ik van mezelf naar boven moet om even op de pc te spieken of er al reacties op zijn gekomen ghehehe πŸ˜‰

    Ik heb nu een paar ideetjes die ik nog uit wil werken. Kan zijn dat er 4 of 5 logjes uit voort komen maar het kan ook zijn dat het in het vergeethoekje komt πŸ˜‰

  19. Tamara zegt:

    Tsja, kinders he?
    Echte puberstreken kunnen ze uithalen.
    Dit is een liedje wat ik en een aantal vrienden van mij zongen toen we nog klein waren.
    Als het te grof is, verwijder het berichtje dan maar πŸ˜‰

    Komt ie:
    Ik ben Bart de portier ik kan neuken als een stier met mijn deikke berepik maak ik alle wijven dik.
    Kom maar hier lieve schat, trek dat slipje van je gat, doe je benen lekker wijd, dan raak ik mijn sperma kwijt.

    Nou, dat was hem dan.
    Schandalig he?
    Maar goed, ik ben nu 26, maar ik zing hem nooit weer, veels te grof. 8)

  20. Emmelinda zegt:

    Whaahaa dat liedje zongen wij ook. Maar dan had Beertje Colargol het gedaan (het ging ook op de melodie van het beginliedje van BC, bij jullie ook?)

    Grinnik…ik vrees dat een dezer dagen een van mijn meiden thuiskomt met een variant van dit lied ghehehe πŸ˜‰

  21. henriette zegt:

    Hihi, ja dat ‘ojaa’ uit de sims, geweldig.

    Maar dat doordenken…..hm, betrap mezelf er ook wel eens op 8) .

  22. Emmelinda zegt:

    Hihi ja dat hoor ik hier dagelijks. Kun je nagaan hoe vaak je dan “O jaaa” roept op een dag hihi πŸ˜‰

    Ik weet het. Ze hebben het hier ook niet van een vreemde 8)

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

