Hallo, hallo wat stinkt er zo?????

Het stinkt in de achtertuin. Niet zo’n beetje trouwens. Het lijkt wel een open riool.

De lucht komt niet van verdorde bladeren of bloemen. De dader heb ik op heterdaad betrapt. Een poezenbeest zat namelijk onder een struik. Helemaal achterdoor tegen de schutting. Terwijl ik haar vriendelijk probeerde te verzoeken om een andere tuin te bezoeken liet ze me zien dat ze er anders over dacht. Ze had er namelijk schijt aan. Dat zag ik. Want de goudgele darminhoud vertrouwde ze via haar poepfabriek toe aan mijn heilige grond. Voor mijn neus! Ik kreeg haar niet weg. Dus heb ik haar de oorlog verklaard. Dat zei ik tegen haar. Ze was diep onder de indruk. Not. Ze ging namelijk liggen en staarde me aan.

Ik ging een glas water halen. Dat wierp ik met een sierlijke boog haar richting op (nee joh…zonder glas, daar ben ik nogal aan gehecht). Het nadeel van een dichtbeboste tuin is natuurlijk dat het vocht net zo snel terug komt. Het ketst gewoon af op de bladeren.

Terwijl de kat prins(es)-heerlijk lag toe te kijken dropen de druppels langs mijn kin af. Ik moest lachen. Domme kat ook, waarom maak je het jezelf zo moeilijk? Ik ben dol op dieren dus ook op jou. Maar je baasje maakt het zichzelf wel makkelijk op deze manier; geen stinkende kattenbak, geen vervuilde tuin. Ik zit er maar mooi mee.

En daar krijg IK nou de schijt van!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op Hallo, hallo wat stinkt er zo?????

  1. GekinblacK zegt:

    Wat moet je ook in je achtertuin, blijf toch lekker binnen.

  2. epie zegt:

    haal effe die poema van de veluwe is ie zo weg

  3. Emmelinda zegt:

    @GekinblacK; gelijk heb je; ik maak er een openbare kattenbak van. Hoef ik niet veel te doen vrees ik 8)

    @epie; Ja makkie haha. Maar goed, er zitten d’r nog meer. Tis een katvriendelijke tuin denk ik??? πŸ˜•

  4. GekinblacK zegt:

    Wees maar blij dat het een kat is en geen olifant πŸ˜›

  5. Juist! zegt:

    hahaha, ja het is er zeker geen 1 van jezelf? Die van ons zijn ook zo afgetraind dat ze het Γ³f in de kattenbak doen, Γ³f bij de overburen in de tuin πŸ˜‰ die vinden we niet zo aardig 8)

    Maar waarom ik zo verward ben staat in een log hoor!

  6. Emmelinda zegt:

    @Gekinblack: whaahaa die past niet in de tuin πŸ˜› Maareh…heb je een eend wel eens zien schijten? allemachtig…dat is ook een vette plakkaat! πŸ˜•

    @Juist; Nee het is er zeer zeker geen van mezelf. Over drie weken krijgen we wel een katje. Kan ie mooi de tuinen van anderen bezoedelen. Geintjuh, we houden ‘m binnen. O zo. πŸ˜‰

    Ik ga ff spieken πŸ˜‰

  7. Juist! zegt:

    over drie weken? Een kleintje? Zoo schatig zijn katten, ik ben gister ook helemaal geknuffeld door de katten toen ik bij mijn ouders was! Was zo pittig van ze…
    Leuk een kleintje, je kan het kleintje wel inde tuin terretorium laten afbakenen?

  8. Juist! zegt:

    hoe weet je dat eigenlijk van die eend? Sta je dat te bestuderen als iemand anders ze brood aan het voeren is? πŸ˜•

  9. Emmelinda zegt:

    @Juist; Jaaaa pas over drie weken *jank*. Het is een nestje van 5 en er is nog eentje over. Maar goed, ik ben sterk en doe het niet *twijfel*. Eentje is genoeg, het is hier toch al zo’n dierentuin πŸ˜‰
    Yep schattig zijn katten he? Ik ben ook dol op honden maar de keuze was nu iets makkelijker. En inderdaad…hij mag wel in de tuin. HIJ WEL πŸ˜‰ hihi

    Wat betreft die eenden hihi…we hebben in Tiel gewoond en daar liepen die door de hele buurt. Was ineens je stoeptegel geverfd hahaha. Was een ellende!
    Maareh…heb je dat wel eens bij paarden gezien? Allememaggies 8)

  10. Marie zegt:

    Probeer de volgende keer een plantenspuit. Is veel beter. En ik merk wel wanneer mijn katten zeiknat binnenkomen. Ik weet wie dan de dader is πŸ˜› πŸ˜› πŸ˜›
    O nee ik denk niet dat jij dicht bij mij in de buurt woont!

  11. Emmelinda zegt:

    Ik had de tuinslang al willen pakken maar dan moet ik zowat de schuur verbouwen en dan is mevrouw ‘m allang gesmeerd. Een plantenspuit is idd beter. Die moet ik nog aanschaffen πŸ˜‰

    Ben dan maar blij dat je niet in mijn buurt woont; ik heb me voorgenomen dat, zodra ik er achter ben waar die kat thuishoort, de boel daar terug te geven door de brievenbus 8)

  12. Fran & Mick zegt:

    Wat leuk Emm!! wilden de meiden graag een huisdier?
    Ik vind het strontvervelend dat mensen hun beesten
    maar overal laten poepen πŸ˜•

  13. tycho's mama zegt:

    Ahum, moet ik me al gaan schamen?? Ook ik heb een kat (Geile Harry) en ik heb geen idéééé waar hij allemaal in de tuin zit te sch…ten. Als ik dat ook nog bij moet gaan houden…..geen tijd voor! Vroeger hield ik hem binnen of hij zat aan een touwtje in de tuin (aaaah zielig hΓ¨), maar toen Tycho hem bijna aan zijn touwtje boven zijn hoofd rond liet draaien (geintje) en hij telkens de deur open liet staan was het gauw gebeurd! En nu maakt hij de buurt onveilig en zit ie achter de wijven aan!! Gelukkig komen er geen kleine katjes meer van! Hij is ook heel brutaal. Zat eens bij de buurman boven op zolder. Die kwam vragen (buurman dus) of hij een “kopje water” over hem heen mocht gooien??????? Ik antwoordde dat hij wat mij betreft een hele emmer eraan mocht wagen!. Kat weg en kan hij lekker dweilen, ha ha ha ha!!! Zoiets vraag je toch niet, dat doe je gewoon!! πŸ˜›

  14. Emmelinda zegt:

    @Frannie; Ehm om eerlijk te zijn wisten ze van niks. We gingen naar het nestje kijken en ze dachten dat ze er alleen naar mochten kijken ofzo. We hadden niks gezegd maar het alllllang besloten. hahaha.
    Ja ik snap dat die poes er niks aan kan doen maar pfff het meurt hier echt. 😦

    @Tycho’s mama; Heee wat leuk, je bent er weer!
    Hihi dan heeft jullie kat het slim bekeken, dat ie op de zolder van jullie buren gaat zitten!
    Onze buren hebben de kat ook aan een touwtje maar als ze niet oppassen hangt die zichzelf op aan onze schutting als ik er niet iedere keer iets van zeg πŸ˜‰

  15. Jaap zegt:

    laat ze dan ook maar es nuttig werk gaan verrichten… zoals bij ons: een muis vangen, want sinds enkele weken heeft zich achter onze koelkast (een zware haast niet verplaatsbare) vlak bij de motor onderin een muis gehuisvest, die zijn vertrekken behangt met knaagjes van ons behang en bij wijze van vloerbedekking een stoffer (deel 1 van het stoffer&blik) heeft ontleed, en aangewend voor eigen doelen…

    Wel gezellig natuurlijk, maar

    ik ben allergisch voor knaagdieren πŸ˜•

  16. Patricia zegt:

    Ze zijn o zo lief leuk en gezellig, maar er zit ook een minder leuke kant aan het hebben van katten.
    Zo piest of sproeit mijn kater mijn hele tuin onder, ruikt ook zo lekker, en de klimop kan er niet goed tegen, zo kom ik ook geregeld stront tegen maar gelukkig is mijn tuin zeer dicht beplant dus de schade blijft beperkt.
    In mijn huis is heel wat meer schade aangericht, het behang is overal beschadigd, door het krabben met de nagels.
    Rieten stoelen zijn favoriet om de nagels te scherpen.
    Mijn witte bank onder de kattenharen, en dan jezelf.
    Als ik zwarte kleding aan heb word ik gek….alles zit er onder!!!
    en dan heb ik ook nog een hond die op het moment zwaar aan het verharen is…
    maar ik hou wel ontzettend veel van ze 8)

  17. Emmelinda zegt:

    @Jaap; Hihi dan is het echt een muis van het huiselijk type met oog op design. Maar wanneer je er allergisch voor bent is het natuurlijk minder grappig. En om er muizenvallen te zetten, is dat niks? De moderne muis van tegenwoordig lacht zich dood om onze ouderwetse manieren. En dan is dat ook weer opgelost πŸ˜‰ πŸ˜€

    @Patricia; Jaaaa dat is het nou helemaal. Ondanks al die kattenkwaad zijn ze echt onmisbaar he? We krijgen er eentje over drie weken. Ik kan haast niet wachten. Maar goed, ik piep waarschijnlijk wel anders over 5 weken hahaha.
    Ons konijn is al begonnen aan de rieten stoelen en het pitriet (of hoe heet dat ook weer) van de verwarmingombouw dus worden ze elkaar concureenten ghehehe πŸ˜‰

  18. henriette zegt:

    Nee dan moetje een man hebben die de inhoud van de kattenbak in de tuin gooit, net in het deel wat aan het terras (nouja, daar waar we zitten) grenst. Lekker als het 30 graden is….ieuwwww!!

  19. Emmelinda zegt:

    Dat is dus psies de geur die ik bedoelde. Walgelijk. Moet jij het dan weer opruimen? πŸ˜•

  20. henriette zegt:

    Haha nee hoor, denk er niet aan, magtie lekker zelf doen.Ik ga in de tussentijd een metertje ervandaan zitten

  21. Emmelinda zegt:

    Hihi groot gelijk, ik zou psies hetzelfde doen. 8 augustus komt ons kleine katje. Ik ben benieuwd πŸ˜€

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

