Pin jij of pin ik?

Ik zat te bladeren in een oud plakboek. Daar zat een pinbon in van de ABN-bank. Toen nog zonder vriendje AMRO.

Meteen besefte ik me hoe makkelijk het toch is met dat pinnen. Als je tenminste geld op de bank hebt staan ghehehe. Moest ik vroeger (haha dat klinkt) geld genoeg in mijn portemewattes hebben om geen rode kop bij de kassa te krijgen, nu pin je gewoon het hele bedrag.

Vooral in het begin ging er nogal eens wat fout. Ik heb heel wat keren mijn volle boodschappenkar moeten laten staan omdat de verbinding met de bank het niet meer deed of de pinautomaat kapot was. Dat komt nu toch maar zelden voor. Of dat ik geld wou pinnen in Rotjeknor voor een t-shirt van Toto (wegens concert) maar in de wijde omtrek geen filiaal van de bank MET een pinautomaat konden vinden. Dat is nu wel anders. Je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt wel ergens geld tanken.

Dat was eerder toch wel anders. Dan moest je op vrijdag al beslissen wat je van het weekend allemaal ging doen. (Dan stond bij ons het hele dorp in het bankgebouw.) Na vier uur had je een probleem. Dicht was dicht. (Bij een onverwachts uitje moest je lenen bij je ouders of een broer of zus.) Of je moest een cheque uitschrijven.

Af en toe is het ook lastig dat je zo gewend bent om even naar de geldautomaat te rennen. Ik heb nauwelijks nog geld op zak. Is wel eens vervelend wanneer de desbetreffende winkel geen pinautomaat heeft. Al sterven die winkels steeds meer en meer uit. Of dat we onverwachts een scootertje willen bellen (met voedsel, red.) maar goh er zit een echo in onze geldbuidels. Dan moeten we lenen bij de kids. Of eerst op weg naar de pinautomaat.

Het grappige van het pinnen vind ik het afronden. Dat je die twee cent lekker niet hoeft te betalen wanneer je ipv contant betalen gewoon per pin dokt*. Het is niet veel maar goh…tel ze eens bij elkaar op? Ik zal er nooit rijk van worden.

Daar hoef je me niet op vast te pinnen!

*Ja weet ik, dat je die ook weer "verliest" door te pinnen bij bedragen die naar beneden afgerond worden maar anders kreeg ik mijn log niet af ghehehe.

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op Pin jij of pin ik?

  1. GekinblacK zegt:

    Ik probeer zo veel mogelijk te pinnen. Dat geklooi met die euro’s en wisselgeld. Ik vind het maar niks.

  2. Emmelinda zegt:

    Ik pin ook altijd. Ik baal ook echt als ik niet kan pinnen. Ik ken een postkantoor waar je tijdschriften kunt kopen in het winkelgedeelte. Kontant dus. Vind ik zo belachelijk. Ik loop nog liever een paar straten om. Tis toch 2005? Nou dan! Pinnen met die hap!

    Nadeel is volgens mij wel dat ik nu pas een beetje doorheb welke kleuren die euro’s hebben ghehehe 8)

  3. GekinblacK zegt:

    Ooooh zijn ze gekleurd ?! πŸ˜‰

  4. Emmelinda zegt:

    Sssst straks denken ze nog dat we discrimineren 8)

  5. tycho's mama zegt:

    Ik ben gek op pinnen!! Sterker nog, bij de opkomst van de pinautomaten in de winkels was ik één van de eerste (bij ons bedrijf in ieder geval de eerste) installateurs (installatrice??!?) en instructrice van deze apparaten. Heel Nederland heb ik doorkruist om deze dingen te installeren. Was een leuke tijd, heb veel gezien. Had je weer niet verwacht hΓ¨?? πŸ˜‰

  6. Emmelinda zegt:

    Heee da’s leuk om te weten! Het is ook leuk dat je dat op je geweten hebt hahaha. De eerste eeuw verdwijnt dat waarschijnlijk niet en dat mocht jij de eerste pin-generatie toch maar mooi bijbrengen! Leuk! πŸ˜€

  7. GekinblacK zegt:

    Hee Tycho’s mama, ben jij de reden dat de eerste automaten zoveel storingen hadden ? Sorry ik moest dit even kwijt πŸ˜‰ πŸ˜€

  8. tycho's mama zegt:

    @GekinblacK: Jaaah, ik hielp de boel nogal eens om zeep hehehe πŸ˜‰ . Nee, hoor….kinderziektes zullen we maar zeggen!

  9. GekinblacK zegt:

    Ik snap het. Ik moest het gewoon even vragen 8)

  10. Emmelinda zegt:

    Zo heb ik bij een paar bibliotheken meegeholpen om die barcodes op boeken te plakken en ze in de computer te “koppelen” met bestaande info over dat boek. Nou is dat al heeel lang geleden (1986 ofzo) maar ik vind het nog steeds leuk wanneer ik naar de bieb ga en die barcodes zie zitten op de boeken (die er nou natuurlijk netjes op zitten, onder booklon of hoe heet dat ook weer)

  11. Patricia zegt:

    Nou ik sta ook wel eens met een rooie kop bij de kassa als blijkt dat mijn saldo ontoereikend is.
    gelijk saat de hele rij bij de kassa me dan afkeurend aan te kijken van tssss….die heeft niet eens geld op de bank staan.. πŸ˜•

  12. Emmelinda zegt:

    Ja en zo staan ze ook te kijken wanneer dat ding gaat piepen omdat ie je pinpas niet wil. πŸ˜‰

  13. tycho's mama zegt:

    @Patricia: Ga je dan niet heel hard roepen:”Hoe kan dat nou, heb net nog mijn saldo gecheckt?? Oh nee, nu weet ik het weer, dat was van mijn Zwitserse bankrekening!!” 8)

  14. Emmelinda zegt:

    Hihi da’s wel een hele goeie πŸ˜€

  15. epie zegt:

    enne als ie echt niets meer geeft dan sta je ontzettend veel en boel in het rood

  16. epie zegt:

    leuk bij je kinders lenen , goed idee emmelinda zal ik ook eens gaan doen

  17. Emmelinda zegt:

    @epie; En dat terwijl ik rood zo’n mooie kleur vind hahaha.

    Wat dat lenen betreft; ja hoor, je mag gerust een kopje suiker lenen, ik ben de beroerdste niet ghehehe 8)

  18. Yvonne zegt:

    Mens! Ik ga reageren voor ik het log af lees! Ik was ook bij Toto in R’dam! Wat is de wereld toch klein πŸ˜€

  19. Yvonne zegt:

    Ga nu verder lezen.

  20. Yvonne zegt:

    Joh, had ik het maar geweten, ik had geld zat mee toen. Had je van mij kunnen lenen voor dat shirt πŸ˜›

    Wij kochten een poster.

  21. Emmelinda zegt:

    Ja-zegt-ze? GAAAAAF Joh! In welk jaar ben jij geweest? Ik ben twee keer achter elkaar geweest.(niet in hetzelfde jaar) Ik meen dat de eerste keer in het jaar van de bijlmerramp was. En hihi, wij hebben ook een poster gekocht. Die blauwe. Met het zwaard erop haha.

  22. henriette zegt:

    Kan me niet eens meer herrineren dat het pinnen is ingevoerd.

    Maarre het schiet niet op als je op verjaarsvisite moet, en nog moet pinnen omdat je moet overvaren met de pont en geen geld in je portomonee hebt, en dat dan de pinautomaat op het dorp het niet meer doet, daarna de volgende ook niet en je pas bij de derde je geld kan pinnen. Dat was er een binnen de bank, wat ik niet meer gewend was, en dus eerst moest kijken hoe ik erbij kon komen……oja, door de gleuf halen dus, hoezo lekker makkelijk πŸ˜›

  23. Emmelinda zegt:

    Ik heb het op internet opgezocht bij het schrijven van deze log en ik vond een site waarop stond dat de eerste pinautomaat in 89 is geΓ―nstalleerd. Zou aardig overeenkomen met dat concert dat ik beschreef.

    Hihi nee dat schiet inderdaad niet erg op. Een ander ongemak van pinnen is ook dat je meteen met flappen opgescheept zit. Is heel vervelend wanneer je naar een rommelmarkt gaat waar kinderen hun spulletjes verkopen voor 10 cent per stuk. Hoe ga je dat wisselen op zondag hihi πŸ˜‰

    Maareh…is dat bij jullie toch nog; dat de pinautomaten het niet doen?Misschien pin ik altijd op gunstige pintijden hihi…het is lang geleden *afkloppen* dat ik om moest lopen vanwege een defekte pinautomaat. πŸ˜‰

  24. henriette zegt:

    Over het algemeen is hier op het dorp de pin op zaterdag defect ofwel gewoon leeg!!
    Dat voorval was dus ook op een zaterdag, dus pinnen op zaterdag die ik niet meer!!

    Wij hebben wel een bedrag en biljetlkeuze knop, is erg makkelijk, want ik haat het om het flappen van 50 in mn knip te lopen.
    Was toevallig vandeweek vergeten die keuze te gebruiken, dus kreeg er een van 50, heb ik teruggestort via de stortingsautomaat in de bank en opnieuw gepint, bleek dat er alleen nog maar 50-jes inzaten lol.

  25. Emmelinda zegt:

    Waarschijnlijk komt het omdat ik hier in het centrum zit. Misschien is het in de wijken ook slechter verdeeld? Ik heb geen flauw idee eigenlijk. Maar ik kan me wel voorstellen wat je dan allemaal moet uithalen om toch nog aan geld te komen!

    Nee flappen van 50 vind ik ook niet fijn. Ik betrap mezelf erop dat ik ze dan meteen wil stukslaan. Meteen omzetten in spullen kopen om dan maar aangenamere bankbiljetten te hebben. Goeie smoes natuurlijk ghehehe.
    Da’s ook toevallig zeg dat er alleen maar 50-jes inzaten. Dus zelfs al had je op een keuzeknop gedrukt dan had je het nog gehad en was je gaan twijfelen of je nou wel op die knop gedrukt had hihi πŸ˜‰

  26. Yvonne zegt:

    89 geloof ik, het was wel zeker weten het Bijlmerramp jaar. Ik ben maar 1 x geweest.

    Trouwens: ik werk bij een organisatie die zich erg veel bemoeien met de werking van de pinautomaten. Ze willen de gehandicapten graag tegemoet komen (terecht natuurlijk). Dat betekent wel dat ik, 1.82m nu vaker moet bukken om te pinnen, wat me nog en keer een hernia gaat oplopen.

    Ik heb al geklaagd.

  27. Emmelinda zegt:

    Hihi da’s grappig. Dan waren we idd bij hetzelfde concert. Ik weet nog dat we op onze hotelkamer kwamen en de tvbeelden lieten zien wat er eerder die dag gebeurd was.

    Ik kan me er iets bij voorstellen. Het is en blijft ook moeilijk voor gehandicapten om zich iedere keer te moeten aanpassen. Marc is 1.92m dus moet net zoals jij ook steeds door zijn knieen op te zien wat ie aan het doen is bij het pinnen. Wanneer ze die dingen lager zouden hangen moet ie met zijn knietjes pinnen ghehehe. 8)

  28. Yvonne zegt:

    Ik ga een voorstel doen voor een pinautomaat die te bedienen is met de knieΓ«n πŸ˜•

  29. Emmelinda zegt:

    Mooi…nog een krukje erbij en ik kan met mijn tenen pinnen. Lijkt me ook wel grappig. Alleen niet voor mijn medemens wanneer ik mijn schoenen uit trek ghehehe 8)

  30. Yvonne zegt:

    *zucht* okee, doe ook een voorstel voor tenenpinnen met geurvreters πŸ˜› 8)

  31. Emmelinda zegt:

    JAJAJA joepieeee…wel een grote maat geurvreters (ik bezit maat 43 ghehehe)

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

