Geen centje pijn hoor…..

Zaterdag liepen we bij Toys ‘r Us binnen. Ik had een spel gezien en dat zou ik voor mijn meiden kopen. Terwijl ik mezelf richting kassa begeef draaien mijn voeten een slag richting Diddl-rekken (ja geef die voeten maar weer de schuld). Daar moest ik ook even neuzen. Met twee schrijfblokjes uit de nieuwe serie vervolgde ik mijn weg naar de kassa.

De kassière sloeg alles netjes aan en dook toen onder de kassa om vervolgens met een rood hoofd te verschijnen (Nee viespeuk, zo lang heeft het niet geduurd ghehehe). In haar handen had ze een zakje met een Diddl er op en een kaart van dezelfde muis. Ik keek hoe haar ene hand de kaart in het zakje deed en vervolgens langs de scanner haalde.

Ik vond het wel vreemd, waarom scant ze die nou? Nou kreeg je eerst bij aankoop van een Diddl-artikel een zakje extra kado. Sinds kort verkopen ze wegens grote belangstelling (al die zeurende kindertjes en nog harder zeurende moeders) die zakjes ook los. Misschien dat ze daarom het zakje scannen om aan te geven dat die gezien is bij de kassa? Toch?

Marc zag het meteen:”Waarom moeten we nou ’n cent betalen?”
Het meisje haalt nog net haar schouders niet op maar kijkt ons schaapachtig aan. Marc wijst naar het schermpje van haar kassa en vraagt nogmaals waarom we een cent voor dat zakje moeten betalen. We hebben immers niet om dat zakje gevraagd? En dan had ze ook moeten zeggen dat het geld kost. Het meisje ziet de rij langer worden, draait zich om en zoekt hulp bij een collega. “Da’s voor de belasting”, verzint deze.
“Da’s voor de belasting”, papegaait onze kassiΓ¨re.

Marc grist de kassabon en loopt naar de klantenservice. Het gaat niet om die ene cent. Het is nu een principekwestie. Nu was het een zakje van Diddl, morgen is het misschien een X-Box.
Het meisje van de klantenservice loopt naar achteren om navraag te doen en komt terug met onze kassabon en onze belastingcent. Yes! Gerechtigheid! Voldaan lopen we de speelgoedgigant uit.

Deze werkdag was voor beide dames niet bepaald een fluitje van een cent!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op Geen centje pijn hoor…..

  1. Fran & Mick zegt:

    Mijn mond valt open van verbazing..
    dat is nog eens lef hebben! al is het maar 1 cent πŸ˜•
    ze mogen het eerst wel even vragen πŸ˜‰

  2. Emmelinda zegt:

    Ja ik stond daar ook zo. Ik wist even niet wat ik moest zeggen. Zou toch wat zijn als je morgen bij je buurtsuper ineens een tros bananen moet betalen of een rits zegeltjes -omdat iedereen dat wil- pfff.
    Het ging ons ook niet om die cent maar die debiele houding die de kassiere naar ons toe had. Had ze een aannemelijk verhaaltje dan hadden we het waarschijnlijk gepikt. Het verhaaltje dan ghehehe πŸ˜‰

  3. Jaap zegt:

    πŸ˜€ Bepaald niet Liddl,
    deze kostenpost van Didd!
    πŸ˜‰

  4. Emmelinda zegt:

    Maaaar we hebben nu WEL een gratis zakje hahaha 8)

  5. helena zegt:

    Nou ja..!
    (ik ging gisteren met mijn nichtje naar Walibi, waar zij een suikerspin kreeg waar twee levende wespen (!) in bleken te zitten. Dus ik terug. “Ja, maar daar kan ik niks aan doen! Het is warm weer he, en dan krijg je wespen!” Toen kreeg ik het aanbod om een emmertje suikerspin mee te krijgen, maar dan moest ik wel 10 eurocent bijbetalen. ZO moeilijk is het toch niet om normaal met klanten om te gaan?!)

  6. Emmelinda zegt:

    Oooh wat erg zeg! zouden ze daar dan zelf ook akkoord mee gegaan zijn? Ik denk het toch niet. Maar zulke stomme dingen maak je wel steeds meer mee. Men is zo onverschillig daarin geworden. Gisteren was ik met Mies naar een supermarkt. Ik ging nog snel even de flessen inleveren en zei tegen Mies dat ze maar even moest wachten. Had ze verkeerd verstaan en had alles al op de band gezet. Natuurlijk ging er bij de automaat vanalles mis (heb ik weer) en duurde het even. Kom ik bij de kassa’s…was Mies pleitos. Had de kassiere haar al voor laten gaan omdat ze zo lief stond te wachten. Ik hoefde alleen nog maar af te rekenen. Ik had haar wel willen knuffelen, zo aardig. Ik was gewoon verbaasd hihi. Da’s toch erg eigenlijk? πŸ˜‰

  7. tycho's mama zegt:

    Ook ik was helemaal verbaasd bij het lezen van dit stukje. Wat een raar verhaal zeg, niets zeggen en dan gewoon zo’n zakje scannen. En dan 1 cent!!!!! Waar hebben ze het nog over? Kosten die zakjes normaal ook maar 1 cent, als je ze los koopt??

  8. Emmelinda zegt:

    Dat was nou net het gekke…die hingen niet bij de andere zakjes. De grotere versie van deze kost 5 cent. In verhouding zou deze dus inderdaad wel 1 cent kunnen kosten. Het gekke is dat ik zeker weet dat ik ze een maand geleden gratis kreeg. Vier stuks tegelijk, zonder te vragen omdat mijn meiden er bij waren.

  9. tycho's mama zegt:

    Blijft een raar verhaal. Gaat inderdaad niet om die ene cent, als ze het gezegd had, had je er misschien wel 5 mee willen nemen toch?? Maar om het zomaar aan te slaan….Net als die reclame van Mc Donald op de radio, ken je ze? Dan slaat een mevrouw bij de kassa aan: twee rokjes en 1 topje…heeft u ze ook proberen te passen?? Ja hoor, zegt de klant, ze pasten. Ok, dat is dan 2 euro paskamerhuur!!!! whahaha, misschien wordt het mode?? πŸ˜‰

  10. Emmelinda zegt:

    Ja vaag he? Ik wilde inderdaad nog om eentje extra vragen maar ik dacht dat Mies die al had. Dan had ik het logisch gevonden dat ze die ene extra WEL geteld had. Maar ik vroeg niks.
    Nee die reclames ken ik niet maar hihi dat zou wat zijn. Wat McDonals hier om de hoek betreft doen ze het weer anders. Daar slaan ze je bestelling aan maar je krijgt maar de helft. En dat merk je dan pas thuis πŸ˜•

  11. GekinblacK zegt:

    Toch goed geprobeerd van ze. Iedere cent is er 1.
    Ik persoonlijk zou er een euro voor vragen. πŸ˜›

  12. Emmelinda zegt:

    Het gaat waarschijnlijk niet goed in de speelgoedbranche hahaha πŸ˜‰

    Dan heb ik hier in huis bijna een kapitaaltje aan die maffe zakjes ghehehe πŸ˜‰

  13. GekinblacK zegt:

    Ook fijn om aan te pulken zeker, aan zo’n zakje ? πŸ˜‰

  14. Emmelinda zegt:

    Zeker weten. Er zit ook een plakrand aan. Kun je tevens aan likken 8)

  15. MIEP zegt:

    Jeetje, ik snap je helemaal hoor… Het gaat niet om die ene cent, maar om het principe…. Knap dat Mark er iets van zei. Ik sta dan meestal met mijn bek vol tanden en mijn vrouwtje zegt er ook al helemaal niks van… Die laat dat soort dingen altijd aan mij over! Maar goed uiteindelijk is het goed afgelopen en zal dat meisje achter de kassa dit niet weer zo aanpakken….
    Goed gedaan hoor!

    Groetjes MIEP

  16. MIEP zegt:

    Hee Emmelinda…
    Eigenlijk wil ik een paar ingetjes van je “stelen” kan jij mij de kleurcode van jouw geel (op deze web-log dus) geven? Ik krijg het niet voor elkaar die kleur!
    En hoe doe je dat al die poppetjes boven je links en allee bloemtjes die voor een log uit het archief staan???? Hoe doe je dat toch?

    Groetjes MIEP

  17. MIEP zegt:

    SPLAAKGEBLEKJE! Ik hoop dat het wel leesbaar is?
    Whahahahahaha, vraag anders mijn vertaling maar!

  18. Patricia zegt:

    Sja…zijn van die dingen.
    Meestal zie ik het pas als ik eenmaal weer thuis ben en nog es op de bon kijk….

    maarree..Jakkes???
    was dat voor spel?
    πŸ˜›

  19. Patricia zegt:

    @MIEP

    Ik maak mijn kleuren meestal met Photoshop.
    kun je veel beter een kleur mee krijgen dan met die kleurenmengers van hier.
    gewoon even dat kleurnummer kopieern enz.

  20. epie zegt:

    tja
    diddel in de lidel
    dat was nog wat he

  21. hoi! ben weer terug van lang weggeweest!de reden is op mijn log te lezen,kwam eventjes hallo zeggen en je een fijne dag te wensen!

    liefs lianne πŸ˜€

  22. Emmelinda zegt:

    @Miep; ja belachelijk he? En die zelfverzekerde koppen van die meiden ook. Dat was misschien wel de druppel.
    In dit geval stond ik ook perplex hoor. Het ligt helemaal aan de situatie of ik er meteen op kan reageren. Nu had ik zoiets van de belasting? Huh?
    Eigenlijk moest ik het vandaag weer uit gaan proberen ghehehe. En dan trek ik die irritante bedrijfsleider over de toonbank (haha hoor mij) 8)

    Over je vraagjes; daar heb ik een heel stuk op je log geplaatst hihi. Ik hoop dat je er uit komt. Mijn uitleg op afstand is niet zo goed, vandaar.

    @Patricia; Ja dat overkomt mij ook regelmatig. Vooral als de kids meezijn. Die hebben de eigenaardige gewoonte om te gaan beppen bij de kassa zodat ik niet oplet. Ze hebben al jaren een spraakverbod wanneer ik aan de beurt ben. Wil niet altijd lukken helaas πŸ˜‰

    Over jakkes komt zo meteen een log. Het is een wetenschapsspel. Ik ben dol op wetenswaardigheden. Het was eigenlijk voor de kids (jaja)

    @epie; Gek he…de Liddl is toch ook duits he? Maar daar zie je zelden iets van Diddl. Ze hebben trouwens lekkere limo bij de Liddl. Niet duur. Geen cent teveel om maar in de sfeer van deze log te blijven ghehehe 8)

  23. Emmelinda zegt:

    Heeej Lianne! Dat is lang geleden! Ik ga even naar je log om te lezen.

    Voor jou ook een hele fijne dag meis! πŸ˜€

  24. Anneke zegt:

    Het gaat om het principe inderdaad.. Ik vind dat ze dat eerst wel even hadden kunnen vragen.. En ook al is het maar 1 cent.. *het gaat om het principe*

    πŸ˜€

  25. Emmelinda zegt:

    Ja he? Nu was het een zakje, wie weet wat ze er volgende keer bij tellen πŸ˜‰ Het was ook om haar gezicht. Zo van:”He nee toch, nou moet ik nog gaan nadenken ook”. Toen werd het pas echt een principekwestie πŸ˜‰

  26. Tja met dat soort dingen hoeven ze bij mij ook echt niet aan te komen

    Belastig whaha dat betalen we al genoeg… en gerechtigheid.. idd die cent kan je gestolen worden maar t is puur t principe…
    En dan hoor je ze al weer spuien als je de winkel uitloopt… oh die doet moeilijk over 1 cent.. nee dan moet je ze zelf eens horen… hehe
    Good Gedaan !

  27. Emmelinda zegt:

    Erg is dat he?

    Hoe die ene het ook verzon:”Dat is voor de belasting”…haha we hadden haar eigenlijk uit moeten horen. Eens vragen hoe ver ze kwam met haar belastingverhaal ghehehe. Ze mag nog van geluk spreken dat we daar allemaal geen zin in hadden!
    En dat spuien van hunnie zal best. Ze waren er al druk mee bezig toen wij de winkel uit liepen…met blikken naar elkaar werpen. Ach so what. We hadden gewonnen. Dat geluksgevoel nam niemand ons meer af YEAH!
    πŸ˜‰

  28. Cycli zegt:

    whahaha Klasse actie van jullie! Groot gelijk!

  29. Emmelinda zegt:

    Hihi thanks. Misschien ga ik van de week weer Diddl-spullen kopen ghehehe πŸ˜‰

  30. epie zegt:

    omdat ik veel te maken heb met verwijderingsbijdrage op batterijen en tl lampen , welke al of niet automatisch in de prijs zijn verwerkt , vraag ik me eigenlijk af of dit niet een idiote regeling is op papier , kan best zijn dat men een cent daarvoor moer rekenen.

    Een consument betaalt ook voor knoopbatterijen en
    andere batterijen ongemekt wat centen een penlite 2 cent
    een 9 volt blokje 6 cent

    vanaf dertien augustus 30 cent op een tl lampen
    op de armaturen ca 1.38

    t is van de gekke , maar misschien hier de oplossong van het raadsel

  31. epie zegt:

    t zijn of mijn vingers of het toetsenbord , maar ergens
    blijven letters hangen

  32. Emmelinda zegt:

    Ja maar dan zit het in de verkoopsprijs berekend. Toch? Hier deed ze er EXTRA een cent bij. (zie kassabon boven de log)

    Het is maar goed dat we niet weten wat er allemaal doorberekend wordt…of eh…eigenlijk was dat wel goed. Misschien viel er op sommige dingen wel bezwaar te maken. Zou een hobby voor Marc kunnen zijn hihi πŸ˜‰

  33. epie zegt:

    goed afgesproken marc komt zich hier druk maken over
    alle bijdragen.

    stichting reprorecht ,buma stemra
    stibat (batterijen) , en een onduidelijke stichting voor lampen

    Als het zo doorgaat moet je ineen restaurant nog betalen
    om je genutigde goederen te kunnen afvoeren.

    thuis betaal je er al voor

    wij wensen onze regering veel wijsheid toe
    op hun manier is dit ook terrorisme van de burger

  34. Emmelinda zegt:

    Hahaha zal ik Marc toch eerst ff moeten inlichten πŸ˜‰ Maareh…ik denk dat ie bij de Quick wel grondig naspeurwerk zou willen doen. Of het in de boeken of in de keuken aldaar is…daar laat ik me niet over uit πŸ˜‰

  35. gonny zegt:

    Wat n idioten zeg was ze wel weer moe geworden van t lopen zeker naar die bedrijfsleider en bij mc donalds moet je gewoon iedere keer terug gaan ook as ze niks vergeten zijn(doet mel ook)voor alle keren dat ze t wel vergeten zijn en dat je nie terug bent gegaan. doei

  36. gonny zegt:

    O ja dat cadeautje voor stef kwam dus goed uit ik dacht wel dat hun die spaarde.

  37. Emmelinda zegt:

    Bleergh…ik heb zowiezo een hekel aan die Toys ‘r usbedrijfskerel. Maar die was er nou niet. Jammer..dan had ik nou mijn frustratie eens op hem af kunnen reageren hahaha πŸ˜‰ Wat Mekdrek betreft…die op het hoekkie is echt erg. Daar gaat 8 van de 10 keer iets mis. Ben je net thuis met je spul, kun je weer terug. We doen het niet meer πŸ˜‰

    Jaaaa ze was er ook heeeeel blij mee! Thanks! πŸ˜€

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

