Jakkes!

Zoals ik in mijn vorige log al vertelde, kocht ik een spelletje voor de kinderen. Het is een wetenschapsspel dus een spel met inhoud (letterlijk en figuurlijk).

Thuisgekomen haal ik het cellofaan van de doos en spiek onder de deksel. Er zitten twee pakjes met kaarten in, elk netjes voorzien van cellofaan. Maar ze hebben mij niet, dan lees ik toch wat ik WEL kan zien?(Ja oke…ik had ook het cellofaan los kunnen PULKEN maar ik wilde het spel nog ff nieuw houden) De eerste vraag die ik zag was deze: ” Het oor maakt zichzelf schoon?”

Nou kan ik je makkelijk laten zweten op het antwoord maar dan moet ik misschien zelf lang wachten en ik wil het verhaal afmaken. Lees dus en huiver mee:
Het maakt zichzelf schoon en het vieze valt er vanzelf uit als je praat of geeuwt. IEUWWWW

Whaahaa dat is echt weer iets voor mij om te weten. Niet dus. Niet vanwege smetvrees ofzo maar vanwege gedachtes die meteen door mijn hoofd spoken.
In een gesprek face-to-face let ik heel erg op de persoon waarmee ik praat. Zijn of haar lichaamshouding ontgaat me niet. Evenmin de grimassen die het gezicht maakt tijdens het praten of het luisteren. Dat is niet het enige. Soms word ik even afgeleid door een plukje haar dat net onder de neusvleugels uitpiept. Of een plukje haar in de oren. Maanzaadjes tussen de tanden. Oogprut in het hoekje van de ogen. Heb je wel eens gezien hoe schattig zo’n witte donshaartjes zijn bovenop een mannenoor? En dan heb ik het nog niet eens over wipneusjes die zo vrolijk mee doen op de maat van het gesprek.

Vanaf zaterdag heb ik er dus een probleem bij. Mijn gezin ook. Te pas en (vooral) te onpas vraag ik of ze niet willen geeuwen omdat er net gestofzuigd is of zoek ik in hun nek naar sporen van opruimwoede van het oor. Wanneer er hier iemand praat vraag ik of ze de vingers in de oren willen houden of ik hou scherp in de gaten of de info van het kaartje klopt.
Tot nu toe heb ik niks gezien maar ik blijf het in de gaten houden. Een gesprek zal vanaf nu niet meer hetzelfde zijn. Dankzij die kaartjes.

En mocht het me gaan vervelen…

…er wachten nog 219 andere kaartjes in de doos!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op Jakkes!

  1. MIEP zegt:

    Geweldigggggg!!!!

    Ik zie het helemaal voor me… jij op zoek naar oorprutjes en neusvrutjes! Whahahaha…

    Hee hartstikke bedankt voor je uitleg, maar heb jij mij nou uitgelegd hoe ik een link maak? Ik wilde graag weten hoe ik logs kan aanduiden met een bloemetje (zoals jij hebt) of iets anders…
    Volgens mij heb ik die uitleg niet… Maar goed ik snuffel nog wel ff… ik vind begrijpen op afstand ook moeilijk net zoals jij uitleg op afstand!
    Hahahaha……………

    Wat die “nieuwe” vriendinnen betreft, inderdaad via internet ontmoet, alleen de ene dame al wel twee jaar geleden… Ik heb mijn partner ook via ut net ontmoet! Vandaar dat ik voor alle contacten via het net open sta…. Nou ja alle… alle “normale” contacten dan… Ja wat heet normaal hoor ik je denken…. Oké ik zal duidelijk zijn…. alle niet 18+ cantacten? Oftewel géén SEX…. Je wilt niet weten wat de aanbiedingen zijn…. hihihi, ben ik ergens gezellie aan het kletsen, gooi ik er op een gegeven moment maar in dat ik heel BIzonder ben! Denken kerels meteen dat we een man missen en dat zij toch wel de allerbeste aangewezen persoon zijn… Ze snappen neit dat ik misschien graag alle kanten uit kijk maar toch echt van 1 walletje eet…. Smaakt me goed 😉 en ben er nog steeds vreselijk blij mee…. Whahaha wat is dit een lang verhaal geworden zeg… Zou bijna denken dat ik mijn gal wilde spuwen, maar nee hoor… zoals jij zo lekker gezellig je logjes voltypt zo kan ik het ook, als mijn hoofd maar vol woorden zit, ratelen mijn vingers wel over het toetsenbord… hihihi
    Ik ga ff verder in huis nu, heb mijn vrouwtje beloofd dat ik de kamer zou doen, maar ben vanmiddag al ff in haar lunchpauze met haar wezen lunchen.. dus ben nog niet opgeschoten nu…. Maar oké eindelijk wel kleren voor de bruiloft van mijn beste vriendin, ik zal ff een foto maken en dan een logje erover plaatsen, mischien goede plan?

    Nou log ze en D.D. (dikke doei)
    MIEP

  2. MIEP zegt:

    Ik zie het al ik typ net zo chaotisch als ik denk… hihihi is het wel te volgen?

  3. Emmelinda zegt:

    Haha ja hoor Mipe, ik begrijp je goed. Ik schrijf die logjes ook niet in een keer. Ik moet ze telkens nalezen om te begrijpen of ik ze nog kan begrijpen hahaha.

    Maareh…ja in die ene log heb ik beschreven hoe je de link neerzet met zo’n muisje erboven. Vind je het makkelijker als ik je er een mailtje van maak?

    Ja hoor, ik geloof ook in vriendschappen via internet. Ik heb al heel wat mensen mogen ontmoeten en die waren in het “echt” net zo leuk als via internet of msn. Maar hahaha nou kon ik ook de plukjes haar op de oren in de gaten houden en de wipneusjes tijdens het praten 😉

    Inderdaad…er zit nogal wat maf spul op internet, als je op al die sex-aanbiedingen in zou gaan heb je er een dagtaak aan ghehehe. En dat is alleen al aan het plannen van afspraken.

    Nee hoor, ik geloof niet dat je een man perse hoort te missen. Toevallig ben ik verliefd geworden op een man en met hem getrouwd maar misschien had dat net zo goed een vrouw kunnen zijn. Ik heb geen flauw idee. Soms zie ik heel goed dat mannen met sommige dingen veel gecompliceerder in elkaar zitten dan vrouwen, al beweren zij het tegenovergestelde hahaha. Dan is het bespreken van dingen toch weer makkelijker met een vrouw. Al heb ik een bijzondere man. Hij begrijpt ook veel “vrouwendingen”. 😉

    Ik ben benieuwd benieuwd naar je nieuwe kleren (hahaha mooi excuus om nieuwe kleren te kunnen kopen, zo’n bruiloft he 😉 ). Ik kom straks wel ff spieken 😉

    D.D.D.D (drie dubbel dikke doei) 😉

  4. harrij zegt:

    Heb dit super-gepulk metrodeedochschone oortjes zitten lezen. Leuk!
    😀

  5. tycho's mama zegt:

    Poeh hé….je hebt me weer een onderwerp aangekaart!! En weet je wat zo grappig is, je “pulkt” zo heel wat bekentenissen los!! hahaha. Bij mij zul je geen vallende oorsmeerdeeltjes ontdekken want ik ben elke dag na het douchen in de weer met wattenstaafjes! Schijnt ook niet goed te zijn, maar als ik het niet kan doen word ik gek. Ik was ze op vakantie dus vergeten (zie je, toch wat vergeten!!) maar gelukkig had mijn moeder ze bij zich. Pfff….opluchting, anders was ik ze gaan halen!! 😉

  6. Yvonne zegt:

    Bah. Dit gaat over oorsnotjes. Het neusiepeutlog laat nog op zich wachten? 8)

  7. GekinblacK zegt:

    Aaaaaah nog 219 van zulke verhalen ? Dat overleef ik niet 😛

  8. Emmelinda zegt:

    @harrij; Dat is ook weer een voordeel van webloggen lezen…daar hoef je je oren niet eerst te wassen of je tanden te poetsen hahaha. Maareh…thanks voor je compliment! 😉

    @Tycho’s mama; Ik denk (maar ik kan het mishebben) dat wattenstaafjes alleen gevaarlijk zijn wanneer je ze diep in de oorschelp drukt? Mies heeft heel veel last van oorsmeer. (je kunt wel raden zeker wat ik tegen haar zei omdat zij de hele dag praat? ghehehe). Dat dep ik dan weg boven de oorlel zodat je niks meer ziet.
    Maareh…die wattenstaafjes heb ik ook altijd in reserveverpakkingen op de badkamer en als we op vakantie gaan gaat dat het eerst in de toilettas 😉

    @Yvonne; Sollie. Had je je zo verheugd op die snotlog? Ik eigenlijk ook wel. Ik heb al een paar dingen op papier. Eh…dat lieg ik. Opgeslagen. Dus wie weet kan ik je er eerdaags mee verrassen 😉

    @GekinblacK: Mwoch, als je braaf bent wil ik wel eens overwegen om twee kaartjes samen te voegen whaahaa 8)

  9. Emmelinda zegt:

    Blaf! 😛
    Oke…beloofd is beloofd. Twee kaartjes in 1 log 😉

  10. harrij zegt:

    hoe kan jij nou weten dat ik mijn tanden niet gepoetst heb? 😀

  11. Emmelinda zegt:

    Omdat je zit te webloggen whaahaaa 8)

  12. Greetje zegt:

    Jee, nu moet ik daar ook steeds aan denken. Dankje 😕
    Krijgen we de andere 200-zoveel weetjes ook nog te lezen?

  13. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja Greetje…met een beetje pech nog wel veeeeel meer 😉

  14. Altijd leuk zulke wetenswaardigheden….
    En tja soms zijn er dingen die je liever niet had geweten… Zoals ik ooit hoorde dat een mens in zijn leven wel een aantal dozijn spinnen in zijn slaap naar binnen werkt IEWWWWW!!!

    En als je kitten de boel afbreekt: waterspuit bij de hand…en citroenella heb ik me door een mede logster laten vertellen…
    Houdoe 😉

  15. Emmelinda zegt:

    Ja inderdaad…daar heb ik ook eens een log over geschreven. Smerig idee is dat he? Gelukkig merken we dat niet meteen hihi. Wat zou die spin trouwens doen? Tevreden door het darmstelsel wandelen ofzo? Die is gek…het is daar veels te donker hahaha.

    Ha! Bedankt voor je tips! Morgen even naar de winkel!
    Houdoe terug hihi 😉

  16. harrij zegt:

    Spinnen wandelen ook zo de stofzuigerslang weer uit en daar is het ook hartstikke donker…

    toch eens in mijn onderbroek kijken

    ojee, zijn die haartjes van mezelf, of zijn dat spinne(n)pootjes???

    behhhhhhhhhhh vies logboek hier!

  17. Emmelinda zegt:

    Hihi ja het lijkt maar viezer en viezer te worden hiero. *zucht van geluk*. Wie weet waar we het nog allemaal over gaan hebben ghehehe.

    Laat us kijken? Misschien zie ik wel of het spinnenpootjes zijn? 8)

  18. Jaap zegt:

    met al die aandacht voor het vieze gedeelte dreigt nu de andere kant onder te sneeuwen: het ging er namelijk om dat de oren juist schoon worden!!! En wel vanzelf! Dat is op zichzelf toch fantastisch nieuws? 😛 😀 Je hoeftalleen maar wat te praten of tegeeuwen….

    Zou het nog uitmaken waarovergepraat wordt?

  19. Yvonne zegt:

    Sollie? Neej, dit ben ik echt niet.

    Ohw… zo’n sollie… 8)

  20. Emmelinda zegt:

    @Jaap; Ja ik denk wel dat het uitmaakt waarover gesproken gaat worden. Bij een saai verhaal moet je vaker geeuwen dus krijgen de oren meer kans om te schrobben en te vegen. Misschien dat een stevige ruzie ook helpt? Tijdens het bekvechten toch nog poetsen. Tis toch prachtig hoe dat geregeld is 😉

    @Yvonne; Oeps, mijn excuses maar ben blij…dan heb je ook niet van die eenden in je voortuin. 8) Al staan die misschien leuk op de vensterbank whaahaa 😛 😉

  21. harrij zegt:

    ja goed idee Emmelinda…
    geen velletjes pulken maar spinnepootjes plukken

  22. Emmelinda zegt:

    Ja bij spinnen zitten meer pootjes dan velletjes op mijn huid hahaha 😉

  23. Yvonne zegt:

    Tsjee, jij houdt echt van hot-rommel 8)

  24. Emmelinda zegt:

    Whaahaa maar ik heb geen eenden op de vensterbank ghehehe 😉

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

