Ik zie, ik zie wat jij (misschien) niet ziet!

Ik weet niet wat het is maar ik heb iets met bepaalde foto’s. Foto’s van intieme plaatsen. Intieme plaatsen in de vorm van computerhoekjes bij andere (liefst vreemde) mensen thuis. (Jammer he, weer geen smeuïg praatje! Ghehehe)

Omdat ik dol ben op computeren slijt ik nogal wat uurtjes voor het schermpje. Daarom weet ik wat voor een impact het kan hebben op je dagelijkse dingen. Was die je eigenlijk weer kunt wassen omdat er een berg stof op is komen te liggen. Een tuin die meer op een rimboe is gaan lijken omdat je tuingereedschap netjes in de koffer bleef liggen. Kinderen die blijken ineens het huis uit gegaan te zijn om op zichzelf te wonen. Enz (ja ik blijf niet aan de gang he).

Een foto van zo’n hoekje is interessant. Vind ik. Het zegt zoveel over een persoon. Vooral wanneer het een foto is van veel frutsels op en om de pc heen…dat is vast en zeker een vrouw. Een functioneel leeg bureaublad lijkt me wat voor een man. Kan ik lang op zitten te gluren. Daar typt een andere pc-freak heel wat af, bekijkt wat natuurfoto’s (gehehe) of bezoekt een forum van een medische site.

Soms is een pc zo bij ons leven gaan horen dat het nog eerder geïntegreerd is dan je vermoed. Dat zie je vaak op zo’n foto. Zo’n hoekje in de kamer. Aparte kast erbij. Vaak later gekocht dan het orginele interieur dus een ander soort kast (ander hout, andere kleur) erbij omdat het oude, degelijke spul, niet meer te verkrijgen is. Of zo’n goedkoop tafeltje/bureautje. Net alsof het een oplossing voor even is, totdat de het computervirus overwaait. Maar ik heb nieuws voor ze: meestal waait dat niet over.

Ik heb het niet alleen met die foto’s hoor. Ook bij mensen binnen valt mijn oog meteen op de werkplek *plok*. Vooral als je mensen juist hebt leren kennen via internet:” Ha zo zit Beppie dus iedere dag!” Hier gaat ze zitten wanneer ze even wakker wil worden. Hier wordt contact onderhouden met de rest van de wereld.
Daarom heb ik in eerste instantie de pc’s uit de woonkamer gehouden. Ik wilde de huiskamer gezamelijk houden. Dus ging de pc naar boven.

Vanwege de smoesjes (snel even was afhalen om dan nog even de mail te tsjekken en dan een uur later terugkomen) kwam er snel een laptop bij.
Omdat onze kids erfelijk belast zijn namen zij weer op hun beurt de pc in beslag. Dus kregen ook zij ieder een pc.
Het is dus maar goed dat alles boven op een andere kamer staat. Stel je voor dat het beneden naast elkaar in de huiskamer moest. Zou ik het dan aan je willen laten zien dan werd het een gehannes om alles op beeld te krijgen.

Dan werd het uiteindelijk echt een panoramafoto!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op Ik zie, ik zie wat jij (misschien) niet ziet!

  1. tycho's mama zegt:

    Ja???? En waar is nu die foto van jouw computerhoekje??? Misschien heb je paranormale gaven, vertel maar hoe mijn hoekje er uit ziet. Als je het goed hebt, stuur ik je als beloning een foto. (wel onder ons houden dan hè….. Dus….zit ik in de kamer of boven, heb ik een buro’tje of een computerkast, is die open of dicht, netjes of vol prullaria….roept u maar!!! 😉

  2. Emmelinda zegt:

    Whaaahaa die foto zal nog wel even op zich laten wachten. Dan moet ik eerst ff alles netjes ordenen hahaha.

    Hihi nee die paranormale gave bezit ik helaas niet maar zo aan je schrijfstijl en reakties te merken heb je een gezellige werkplek. Wel heel netjes en hier en daar een leuk knuffeltje of hebbedingetje. Ik denk dat je pc in de huiskamer staat maar dat is niet omdat ik je daar een typ voor vind ofzo maar omdat het me handig lijkt voor bij de thuisbioscoop ghehehe. En hmmm…ik gok dat je een kast hebt. Eentje die dicht kan ghehehe. Goh zo is het best moeilijk 😉

    En? Klopt het een beetje of lig je nou onder je bureautje (!) van de lach? 8)

  3. harrij zegt:

    Ik ben een man, zo eentje die dus inderdaad ook wel eens een natuurfoto onder ogen krijgt -hoewel hij soms wel eens denkt dat het om beelden uit een slagerij gaat – een man die veel achter de p.c. zit.
    Maar waar Emmelinde staat die P.C.? Waar bevindt zich zijn P.C.hoekje? Hoe ziet het er (niet) uit? 😀
    Verwacht je bij mij een functioneel leeg bureaublad? Of net zo’n chaos als in mijn hoofd?

    Ken je me al genoeg om een gok te wagen?

  4. Emmelinda zegt:

    Oef nee, ik zou het niet meteen weten. Ik denk dat de pc op een aparte kamer staat (alhoewel…als je er veel achter zit is het misschien gezelliger in de huiskamer). Ik denk dat het er keurig uitziet. Met hier en daar een verdwaalde notie, of van die gele post-it’s op de pc hahaha. En je hebt een bureautje. Geen Leen-Bakker maar een design-ding. Hahaha ik l*l maar wat hoor. Ik heb werkelijk geen flauw idee.
    Denk jij dat je mijn pc-hoekje (als het al een hoek is ;)) kunt beschrijven?

    En grinnik…wat betreft die natuurfoto’s heb je helemaal gelijk. Als je sommige foto’s ziet, die zijn werkelijk onsmakelijk. Dan heb je voor een jaar weer genoeg gezien hahaha (maar niet heus)
    😉

  5. tycho's mama zegt:

    Whahaha….nou, je zit aardig in de buurt!! Ik heb een kast, die dicht kan, en hoewel later aangeschaft past hij toch bij de rest van het interieur. Toen ik een nieuwe pc kreeg wilde ik het vak van het beeldscherm leeglaten (op het beeldscherm na natuurlijk) maar toch staan aan weerskanten weer allerlei mapjes en papieren die ik vaak nodig heb. Hij staat dus in de kamer, niet vanwege de thuisbioscoop want die was er toen nog niet, maar ik vind dat gezelliger dan boven zitten in je uppie. Jouw omschrijving klopte dus aardig op de knuffeltjes en hebbedingetjes na, maar ik KEUR HEM GOED!!! 😛

  6. Emmelinda zegt:

    Jippieeeeeeeeee. Dat is echt moeilijk. En nou andersom, zou jij een idee hebben hoe ik hier zit? 😉

  7. Fran & Mick zegt:

    Wij hebben een L vormige woonkamer
    en hebben dus de pc ruimte in het kleine gedeelte van de L hi hi
    We hebben er 2 pc’s staan, 1 voor mij en 1 voor Mich!
    alles is 1 geheel alleen is er aan Michel zijn kant veel pc troep e.d. en aan mijn kant staat de digicamera en de printer *grinnik 😉

  8. Emmelinda zegt:

    Dat is heerlijk zo’n oplossing. Dan is het toch een soort prive-kamertje he?
    Hihi ik had wel kunnen raden dat bij jou de digicamera staat 😉 Staat ook het meest bij mij. Als ie dus niet in mijn tas zit. Ik wil ‘m altijd bij me hebben, voor als er onderweg iets grappig is om te laten zien op mijn log ofzo hahaha. 😉

  9. GekinblacK zegt:

    Haa mijn computer staat in mijn kamer, in een mooie computerkast, tegelijk gekocht met alle andere meubelen, zelfde hout, zelfde kleur. Naast en achter mijn monitor heb ik genoeg ruimte daar gooi ik van alle rotzooi neer. Als ik visite krijg laat ik gewoon het rolluikie zakken. Lekker makkelijk.

  10. Emmelinda zegt:

    Dat vind ik het allermooiste; dat alles 1 geheel is met de meubels (saai he? ;))
    Hierboven, op de slaapkamer, komt het bezoek toch nooit. Tenminste niet om te computeren.

    Wel om het schitterende uitzicht op de achterburen te bewonderen 😛 😉

  11. GekinblacK zegt:

    Ligt eraan wie je achterburen zijn en wat ze eventueel voor hobby hebben.
    [zegt verder maar niets meer]

  12. GekinblacK zegt:

    Ja daar word je stil van wah ?! 😛

  13. Emmelinda zegt:

    Ehm…ff raden zeker? Andre Hazes?

    Ghehehe 😉

  14. GekinblacK zegt:

    Ja die ! Huh euh neuj. 😉

  15. Emmelinda zegt:

    Grinnik…neuh hou ik nie van 😉

  16. mijn pc hoekje staat ook in de huiskamer,veel gezelliger,zie ik mijn gezin ook wat vaker hihihihi 😀
    mijn pc staat op een groot tafelblad die je aan de muur vast moet maken,met een stalen poot eronder
    dus lekker veel ruimte,naast mijn beeldscherm staan mijn boxjes die tegelijk dienst doen als boekensteunen(voor mijn agenda,schrijfblok,dagboek enz) ook heb ik een Mini-ladekastje(van aluminium) staan met drie laatjes erin voor de gebruikelijke rommeltjes (drieduizend pennen…..ik overdrijf niet….mwah een beetje dan 😉 en alle andere kleine dingen) daarnaast staat er een rieten mand voor mijn post,dan heb ik ook nog een prullebakje(heel klein)en mijn asbak er staan

    op mijn beeldscherm een aapje en een kunstplantje en wat spul aan de muur en dan heb ik mijn pc hoekje wel aardig berschreven….o,ja ik heb geen bureaustoel,maar een dikke vette tuinstoel met kussens,dus daar hou ik het wel in uit 😀

    verder wens ik je nog een rustige nacht en een fijne dag voor morgen!
    liefs lianne

  17. Emmelinda zegt:

    Wow! Dit is nog eens leuk! Ik kan in gedachten mijn eigen foto’s maken van jullie pc-hoekje hahaha.Hoef ik niet meer op zoek (nou ja dat deed ik niet echt, er worden gewoon veel pc-hoekjes op internet geshowd ;)).

    Hihi bedankt voor je verslag! Jij ook een fijne nachtrust en natuurlijk morgen een fijne dag!
    Liefs,
    Emmedinges

  18. MIEP zegt:

    En nu mag je raden naar de mijne…
    Ff wat tipjes…
    we wonen met 2 vrouwen en 2 jongens(de kids 4 en 7) samen in 1 huis…. Geen huisdieren, wel drie computers.. (die aangesloten zijn dan, we hebben er nog meer) geen lap-tops…

    Nu mag jij, is het een kast een tafel of bureautje…
    Is het woonkamer slaapkamer, studeerkamer of schuur?
    Is het netjes, een chaos of iets er tussen in….

    Ik ben benieuwd, k rij zo naar mijn werk en dan kijk ik meteen of je al geantwoord hebt.. en zo ja, zit je goed?

    Misschien moet je er een wedstrijd van maken, laat iedereen een foto sturen van de pc hoek. En een foto van zichzelf, gaan we memorien!
    Whahahahhahaha

  19. tycho's mama zegt:

    Is een goed idee van Miep!! Kijken welk hoekje bij welke persoon hoort!! Ik moet even nadenken over jou hoekje hoor, ik kom er nog op terug!! 😀

  20. MIEP zegt:

    Nog geen reactie….
    Kom op Emmelinda of tycho’s mama!

    Ben benieuwd wat jullie er van denken!

    Groetjes MIEP

  21. Juist! zegt:

    hahhaa, geloof je toch niet, dat allemaal om een pc hoekje 😀 Super! Bij reemzz thuis liggen er allemaal spelletjes en dingen die betaald zijn of moeten worden naast de pc. Bij mijn ouders staat ie in de keuken, omdat mijn broertje nog wel een ‘natuurrfoto’s’ wil kijken. Zo is er sociale controle wat je doet achter de pc. Ook wel slim. Dan WIL je niet eens meer…Hahaha. En op mijn kamertje in Leeuwarden staat ie naast de tv…zo ben je ook weer op de hoogte! 😉

  22. GekinblacK zegt:

    Emmelinda is nu haar computerhoekje aan het opruimen i.v.m. de foto die ze voor ons gaat plaatsen 😛

  23. Patricia zegt:

    Wij hebben ‘m in de kamer staan, maar niet bij het zitgedeelte, of hoe noem je dat….hij staat zeg maar bij het keukengedeeldte, naast het raam.
    Ik heb ook altijd een leuke screensaver erop, dus staat nog decoratief ook.
    Boven staan er ook nog een paar, op de computerkamer.
    Maar daar zit ik nooit.
    dat is het domein van mijn vriend.
    Ik zit er zelfs over na te denken om mijn beeldscherm en toetsenbord te gaan verfen, omdat ik de kleur niet mooi vind, saai grijs.
    maar ja, of dat mogelijk is????
    Verder hebben we zelf een bureautje inelkaar geknutselt, van mdf…
    en ja…er liggen genoeg frutsels en prutsels omheen..plantje..kaartje, pennetjes, notitieblokjes blablabla
    enne..verder staat ie bijna 24 uur aan….heb er overdags de radio op aan, en verder kijken we er dan ook nog wel eens tv op…multifunctioneel

  24. Yvonne zegt:

    Boven. Vent zit er nooit. Leeg buroblad.
    Ik ben altijd al een beetje een mannetje geweest.

  25. tycho's mama zegt:

    Oké Miep, ik ga ook over jouw pc-hoekje nadenken. Maar daar kom ik morgen op terug ok. Net als die van Emmelinda, want daar ben ik ook nog een bedenksel aan schuldig. Vanavond ben ik er even niet. Krijgen visite en gaan aan de BBQ, smullen dus!! Tot morgen! 😀

  26. Emmelinda zegt:

    @ allemaal;Whaaahaa wat zijn jullie braaaaaf geweest zeg! Wat een boel leesvoer! Heerlijk!

    Ik ga zo even de badkamer uitsoppen (ja sollie…het is weer de hoogste tijd) en dan kom ik uitgebreid alles beantwoorden 😉

    Tot strakkies! 😀 😉

  27. Emmelinda zegt:

    @MIEP: Hmmm..eeens even denken. Niet meppen als ik het fout heb he? Ghehehe.

    Ik denk dat 1 computer in een kinderkamer staat en de rest in de studeerkamer. De computers staan alledrie op een apart bureautje. Wat netheid betreft denk ik dat jouw bureautje een beetje chaos heeft. Gezellig chaos, dat wel (slijmslijm hahaha)

    En?En? Klopt er al iets van?

    @Tycho’s mama; En? Heb je al een klein idee? Ennuh…veel plezier met de BBQ…lekker smullen!

    @Juist: Hahaha lachen he? Maareh…dat is inderdaad slim van je ouders om de pc in de buurt te houden ivm natuurfoto’s. 😉

    @GekinblacK; Whaahaa ja je zou het bijna denken he? 😉

    @Patricia; Hee ja dat zou een idee zijn om het allemaal te verven. Er zijn wel toetsenborden te koop van voetbalclubs maar hmmm daar heb ik niet veel aan. Wat me ook leuk lijkt is van stof een soort hoesje maken. Van dat teddyberenspul, dat fluffy gedoe weet je wel? Lijkt me gaaf.

    @Yvonne; Lijkt me heerlijk zo’n leeg bureaublad. Ik probeer het iedere keer weer. Oeps…nou geef ik weer teveel van mijn hoekje prijs …sssst niet doorvertellen he? 😉

  28. MIEP zegt:

    @ Psst….BOEH
    Nou er klopt niet veel van…
    Beide kinderen hebben een computer op de kamer staan, de onze staat in de woonkamer in een kast die dicht kan, maar nooit dicht is (alleen tijdens een verjaardag) het is inderdaad een klein beetje een chaos hier. Voornamelijk liggen er cd-rommetjes enpapieren…. rekeningen etc….

    Maar maak jij er maar een puzzel van dan zorg ik dat jij een foto van onze kast krijgt!

    Groetjes MIEP

  29. Emmelinda zegt:

    Grinnik…had je me herkend? 8)

    Maareh…nee ik bezit geen paranormale gave…ik heb geen flauw idee. Ik lul maar wat hahaha.

    Het is wel heel grappig…tijdens de opsommingen hier zie je dat de rekeningen bij de pc in de buurt bewaard worden. Hmm eens een log maken over internetbankieren dan? ghehehe

  30. Tycho's mama zegt:

    Hé Miep, nu hoef ik er niet meer over na te denken hoe je pc hoekje eruit ziet!!
    Emmelinda: Bij jullie staan de pc’s op een aparte kamer? Ook die van de kinderen, die hebben hem niet op hun kamers? Maar ik lees ook iets over een laptop. Die moet jij dan in beheer hebben, zodat je beneden kunt web-loggen, want daar steek je heel veel tijd in en je reageert heel snel, maar ik kan me niet voorstellen dat je gezinnetje het leuk vind als jij steeds boven bent. Dusseh……draadloos internet en jij met de laptop op de bank??? 😉

  31. Emmelinda zegt:

    Nope, mijn pc staat samen met de laptop van Marc op de slaapkamer. Plek genoeg 😉
    De kids hebben hun pc op hun eigen kamer. Het is anders niet te harden met die achtergrondgeluiden hahaha.
    Wat betreft mijn gezin vrees ik dat we allemaal even verslaafd zijn. Vaak zit ik beneden om gezellig iets te ondernemen met de kids en dan willen ze eigenlijk liever even iets op de computer tsjekken. Dan gooi ik het op een akkoordje 😉
    De laptop komt eigenlijk nooit van zijn plaats hihi 😉

    Moeilijk he…dat raden?

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

