Flippo

In de zak chips zat een Flippo. Zo’n nieuwe serie waar ik natuuuuurlijk niet meer intrap. Ik kijk wel uit. Maar goed, deze zat er nou eenmaal bij, die zou ik bewaren totdat ik er twee had. Dan kon ik die aan de meiden geven. Dus die heb ik even op het aanrecht gelegd. (De flippo, niet de meiden ghehehe.)

De volgende morgen liet Stef een Flippo zien. Ik was ergens anders mee bezig en keek in het voorbij gaan naar haar hand. *achterdochtmodus aan* Was dat nou die Flippo van gisteren of had ze die al? Ik vroeg hoe ze er aangekomen was. “Van een klasgenootje” zei ze. Ik wist genoeg! Moeders kennen hun kroost. Ze loog. Normaal zou ze namelijk een naam noemen. “Die Flippo heb ik van Die en Die”.
Later liet ze hem aan Mies zien die er iets over vroeg. Ik spitste mijn oren. Door haar antwoord wist ik het 100% zeker en door mijn reaktie wist Stef dat ze betrapt was. Verder waren geen woorden meer nodig. Ze keek beschaamd. *achterdocht modus uit, triomfmodus aan*

Die middags waren we aan het babbelen en kwam Stef terug op het Flippoincident (wow, mooi woord zo he?) en het feit dat ze gelogen had. Ik zei dat ik blij was dat ze alsnog had toegegeven en dat het wat mij betreft over was. Maar wat ik duidelijk wilde maken was dat ZIJ zich nou die Flippo toegeรซigend had terwijl Mies hem misschien ook graag gehad zou hebben. Ik zeg dus tegen Stef dat als ze hem gewoon gevraagd zou hebben, dat ze hem dan waarschijnlijk gekregen zou hebben. Waarop ze me in de reden valt en met een vette grijns zegt:
“Maareh… op deze manier heb ik hem toch OOK?”

Tja, wat moet je dan nog zeggen? Dan helpt geen zinnig woord meer.

Die meid is gewoon geflip(po)t!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op Flippo

  1. Tycho's mama zegt:

    Hij is moeilijk!! Wat moet je daar dan weer mee?? Wel eerlijk van haar dat ze er zelf op terug kwam. Hopelijk heeft Mies er niet zo’n moeite mee….anders gaan we massaal Flippo’s sparen (geen idee om welke serie het gaat, maar goed…) en dan sturen we ze op. Hoeven ze er geen ruzie om te maken. Ik heb nooit het nut van die “Flippomania” ingezien, maar daar zul je wel jong voor moeten zijn. ๐Ÿ˜‰

  2. Yvonne zegt:

    Slaap jij wel eens? En niet liegen hรจ?

  3. MIEP zegt:

    Errug leuk, die kinderlogica waar mee je als volwassene soms met je b.. vol tanden staat!

    Ik ben ff afwezig, ga zondag naar tsjchie en dan ben ik er dus anderhalve week niet…

    Log er maar flink op los, heb ik wat te doen als ik terug ben!

    DD MIEP

  4. Patricia zegt:

    ๐Ÿ˜› ik keek ook al even naar het tijdstip waneer je dit stukje getypt had ๐Ÿ˜ฎ
    Hoe heb jij dat?
    2 kinderen die waarschijnlijk toch wel vroeg uit hun bedjes stappen…..een huishouden, en een weblog ๐Ÿ˜‰

    Ik kan dan altijd uitslapen, maar rond een uurtje of half 1 ga ik toch echt wel richting slaapkamer toe.

    Maar goed, Flippos….zag gisteren op de rommelmarkt bakken vol met die dingen!
    of zijn dat dan weer die oude dingen..die van tegenwoordig zijn van die klikkers toch??? snapte echt niet wat daar de bedoeling van was, maar heb ze maar bewaard voor mijn nichtje….die was er superblij mee…en legde mij ook uit dat je daar mee kon klikken ๐Ÿ˜•

    Ik dacht als oplossing kan je Mies wel een zakje chips geven, met een flippo er in….

  5. Emmelinda zegt:

    @Tycho’s mama; Waarschijnlijk heb ik me het drukst gemaakt om die flippo. Mies vond het best. Ze weet waarschijnlijk wel dat ze er toch eentje krijgt, duurt alleen iets langer. Daarbij, ze doen er toch niks mee. Het is alleen voor de heb ๐Ÿ˜‰ Bij de eerste flippo-rage heb ik ze wel geholpen. Kocht ik alleen die zakken chips enzo. Maar ze keken er niet meer naar om. Ook niet op rommelmarkten. Net zoals die stomme pokemonplaatjes. Ik heb ervan geleerd. Ik begin er niet meer aan. Nou stonden ze weer smekend te kijken naar die WINX-stickers. (zoals die zakjes voetbalstickers) die je in moet plakken. En ben je halverwege dan houdt het op. Het is goed geweest, ze sparen er zelf maar voor en weet je…nou hoor ik ze er niet meer over 8)

    @Yvonne; Hahaha ja was laat he? Maareh..ja hoor, daarna heb ik heerlijk geslapen. En mijn kids en hubby ook ๐Ÿ˜‰

    @MIEP; Ja grinnik en dan moet je nog uitkijken dat je niet gaat lachen. Vooral als je naar die ondeugende ogen van Stef kijkt. ๐Ÿ˜‰
    Wow wat lekker dat je er ff tussenuit gaat! Ik wens je dan ook veel plezier maar ik denk dat ik je nog wel zie hier en daar voordat je vertrekt ๐Ÿ˜‰
    Ik zal in ieder geval mijn best doen om het een en ander op de log te planten ๐Ÿ˜‰

    @Patricia; Grinnik…ja ik ben een nachtmens. Dan kom ik helemaal tot mijn recht. Maar ja…dat werkt niet in het dagelijks leven he ๐Ÿ˜‰ Maar goed, nu hebben we vakantie en de kids gaan ook later naar bed. Die houden het nog langer uit dan papa en mama. Lijken wel vampieren he? hahaha.
    Al moet ik zeggen dat het normaal ook rond 1 uur, half twee is eer we in bed liggen maar dan gaan de kids wel vroeg naar bed ๐Ÿ˜‰

    Klopt, die flippo’s liggen ook voor een spotprijsje op de rommelmarkt. Maar daar kijken de meiden niet meer naar om. Die zijn oud. Daar doet niemand meer iets mee ghehehe. Daarom komen er ook steeds nieuwe flippo’s bij. Maar ze moeten maar iets nieuws verzinnen bij de chipsmaatschappij. Ze trappen er niet meer in ๐Ÿ˜‰ Het is allemaal maar voor heel effies ๐Ÿ˜‰

    Mies heeft er niet meer naar gevraagd. Ze knaagt maar op een wortel 8) GEINTJUHHH

  6. Juist! zegt:

    pfff, zijn de knikkers eindelijk WEER verleden tijd, komen er WEER flippo’s. Ik ben heel blij dat ik alles 1x heb gezien, aan super knikkers die heel veel waard zijn ๐Ÿ˜‰ en de flippo mappen…Nu hoeft het niet meer… ๐Ÿ˜€ scheelt weer!

  7. Emmelinda zegt:

    Hihi maar ja met knikkers is het een feit dat die iedere keer weer terug komen. Weliswaar met andere waarden en regels maar toch ๐Ÿ˜‰
    Ik doe ook niet meer mee aan die rages. Tenminste…ze kopen het nu maar zelf. Dan zie je ineens de interesse wegzakken ๐Ÿ˜‰

  8. Juist! zegt:

    haha, klopt! Heerlijk zo. Jojo-en was ook weer leuk laatst. Alles komt terug inderdaad..Lekker weer, denk je er eindelijk van af te zijn….

  9. Emmelinda zegt:

    Gelukkig bewaar ik veel (nou ja, in dat geval is het gelukkig hahaha…wat ruimte betreft is het vaak minder fijn ;)). De kubus weet ik ook te liggen. Zal eersdaags wel weer een hit worden ๐Ÿ˜‰

  10. Frietje zegt:

    Hoi, wat een onwijs leuke log heb jij, zag je even bij mij voorbij komen en kom dan meteen even bij jou gluren ๐Ÿ™‚ Mag ik je op mijn link lijstje zetten?

  11. Emmelinda zegt:

    Na zo’n compliment kan ik je toch niet weigeren om een link te plaatsen? Hahaha ๐Ÿ˜‰
    Dank je wel ๐Ÿ˜€

  12. Leuk hรจ flippo’s?? eeeeh ik bedoel kinderen! hihi ๐Ÿ˜€

    ik heb flippo’s nog nooit gesnapt,wat moet je ermee?? en elke keer blijkt het toch weer een rage te worden
    helaas dat die rage’s altijd veel geld moeten kosten……
    ik geef je groot gelijk,aan een rage meedoen? dan betaal je het maar mooi zelf! ๐Ÿ˜€

    een fijn weekend gewenst!
    liefs Lianne

  13. Emmelinda zegt:

    Ja en het werkt echt…kijk eens naar die zielige oogjes van je kids en je bezwijkt. Je wil immers niet dat ze bij het Riagg terecht komen wegens het ontbreken van Flippo’s in hun jeugd ๐Ÿ˜‰

    Maar goed, mijn methode werkt ook…sinds ik roep dat ze hun zakgeld er maar aan uitgeven is het angstvallig stil ๐Ÿ˜‰

    Jij ook een fijn weekend!

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

