Pimp haar gebit?!?

We hebben Mies bij de conceptie keurig in elkaar gedraaid. Ere wie ere toekomt! *applaus*. Alles zit er op en d’r aan. Sommige dingen worden wat later bezorgd. Puberteit weetjewel. Daarin heb je niks te kiezen.

*maakt bruggetje naar volgend onderwerp*
Haar gebit bestond uit twee keurige rijen van spierwitte blokjes. Totdat ze begon te wisselen. Daar was ze laat mee. Dat vond het volgende gebit ook. Twee tanden waren zo ongeduldig dat ze voorkropen. Terwijl hun voorgangers nog aanwezig waren, groeiden zij eigenwijs door.

Het werd zichtbaar toen er twee airbagjes verschenen aan de zijkant van Mies’ tandvlees. Ik besloot bij het eerstvolgende bezoek aan de praktijk de tandarts eens aan de tand te voelen. *friemelfriemel* Nadat Mies de stoel warmgehouden had zei hij dat het er prima uitzag.

Prima uitzag? *oren klapperen* Prima uitzag? Moest ie niet eens nodig naar Specsavers ofzo? Stoer wees ik op Mies’ toegift. (ja als het om de kids gaat durf ik wel ghehehe). Hij wuifde mijn bezorgdheid weg:” Tanden komen altijd via een omweg”. Hmm, via haar tenen ofzo? Nou ja, hij zou het wel weten..hij heeft er toch voor geleerd? *Sjugt*

Het groeide en groeide maar en dwars door het tandvlees (aan de zijkant van de kaak) braken de dwarsliggers uit. Sterker nog..ze leken wel naar het zonlicht te groeien! Dracula zou er jaloers op zijn! Het zat me echt niet lekker. De tandarts had toch gezegd dat….en ik zag toch heel iets anders? Wat als ik niet tijdig aan de bel trok? Dan zou het ons vast veel geld kosten om het recht te breien. Terwijl ik het tijdig aangegeven had. Of zou het inderdaad met een sisser aflopen?

Vorige week mochten we weer verschijnen. En ook nu zei hij dat alles er prima uitzag. Ik was nu iets minder stoer omdat ik niet eigenwijs wilde overkomen maar vroeg toch naar die tanden. Dat lieg ik. Ik stotterde. Het zweet brak me uit. “Dat komt allemaal goed”, zei hij met een lach. Ik zat met de mond vol tanden (en vullingen).

Pfff het zit me niet lekker. Maar ik geloof hem ook wel. We hebben hem nou al 15 jaar als tandarts (hmmm, misschien issie zijn ledenbestand aan het opschonen ghehehe) dus ik ben toch ook weer wel geneigd om hem te geloven. Tja…er zit niks anders op. Ook al kan ik niet bewijzen dat ik er twee keer naar gevraagd heb…als het misgaat krijgt ie met mij aan de stok.
Hoe of wat weet ik nog niet maar dan zal ik gelijk krijgen…daar ga ik mijn tanden eens flink in zetten!

Had ie die maar niet zo goed moeten verzorgen!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op Pimp haar gebit?!?

  1. Jaap zegt:

    Emm, een gewetensvraag: heb je je verstandskiezen nog?

  2. Emmelinda zegt:

    Whaahaa ik wist het! Ik had de log geplaatst en dacht daar aan hahaha. Maareh…ik heb er nog 1. Is te merken he? πŸ˜› 8) πŸ˜‰

  3. gea zegt:

    nee hoor is niet te merken dat je ze nog hebt hoor haha nou fijnedag liefs gea

  4. tycho's mama zegt:

    Oh ja, moeilijk is dat. Eigenlijk wil je niet als een zeur over komen, maar je bent wel heel bang dat het niet meer goed komt! Ik zou er ook niet blij mee zijn hoor, ik zou de kassa al horen rinkelen. Misschien wil hij ook beugels gaan verkopen??? Of doet hij dat al….dan zit het ‘m daarin. Hij is potentiele beugelklantjes aan het kweken. πŸ˜‰

  5. Jaap zegt:

    πŸ˜€ hahaha jazeker! Die kies ziet er volgens de tandarts zeker ook ‘goed’ uit? πŸ˜‰

  6. Emmelinda zegt:

    Hij zei dat we over een half jaar kijken of er een beugel aan te pas gaat komen. πŸ˜• . Nou was ik daar al op voorbereid want Mies d’r voortanden steken uit. Ik vind het maar vaag. En inderdaad…ik hoorde de kassa ook al rinkelen. Maar goed, we hebben nooit problemen met hem gehad dus hij zal het toch wel weten? *piept angstig*

  7. Jaap zegt:

    @ Emm: nou, als deze als enige is overgebleven ziet hij er kennelijk geen gat meer in om nog te verwijderen..? (ik raaskal maar wat hoor… je moet me maar niet al te serieus nemen… πŸ˜€ )

  8. Emmelinda zegt:

    Maar wat bedoel je dan met verstandkiezen? Je bedoelt dat ik beter had moeten weten wat die tanden van Mies betreft?

  9. eng hoor die tandarts….nou ja eigenlijk alle tandartsen,dat en spinnen brrrrr……

    liefs lianne

  10. Emmelinda zegt:

    En toch is hij ontzettend aardig. Oke, dat zijn boeven natuurlijk ook voordat ze je portemonee rollen πŸ˜‰ Maar in die 15 jaar heeft ie ons enorm gematst met een heleboel. Zou ie in geldnood zitten? πŸ˜•

  11. Jaap zegt:

    nee joh… volgens mij zal die tandarts wel weten waarover ie het heeft, toch? Als ie zich zorgen zou maken waren jullie toch wel naar de orthodontist doorgestuurd?

    enne… je weet hoe het zit met verstandskiezen: de nadruk ligt op vΓ©r .. dus het zijn eigenlijk verstandskiezen. ver achteraan in je mond geplaatst… niks met I.Q. te maken ( zoals bv. Fast Food πŸ˜‰ ) πŸ˜€

  12. Emmelinda zegt:

    Ja dat denk ik toch ook. Zou niet zo mooi staan als ie zich fouten permiteert. Daarbij had ie toch allang gezien dat ze een beugel moet, dat kan niet missen. Die voortanden staan zo scheef! Maar het voelt zo stom…je ziet dat het er zo uiziet en hij zegt dat je geen zorgen hoeft te hebben πŸ˜•

  13. verstandskiezen is eigenlijk een vebastering van
    ver staande kiezen,eigenlijk heel logisch, ik heb ze trouwens niet meer,ze zijn alle vier tegelijk eruit gehaald onder narcose,ik durfde het namelijk niet met gewone verdoving,wel geprobeerd maar voordat de tandarts de spuit in mijn mond had gedaan heb ik de tandarts een duw gegeven en ben ik in een hoekje gaan zitten πŸ˜• hij heeft toen maar speciaal narcose aangevraagd omdat het anders niks zou worden,maar ik ben er nu wel in 1 keer vanaf πŸ˜€

  14. tycho's mama zegt:

    Oh, dat wil ik ook…volledig onder zeil. De eerste IQ-kies (geintje) moest er uit vanwege een ontsteking. Ik maar roepen dat de verdoving niet werkte en hij steeds zeggen dat dat nog wel zou komen. Nou…dus niet. Met grof geweld ging dat ding eruit. Zegt ie achteraf dat bij een ontsteking de verdoving niet werkt. Wat een fijne man zeg, hij eet nu door een rietje overigens. De tweede IQ-kies lag op zijn kant, er moest in mijn kaak geboord worden om hem er uit te krijgen. Toen ze me verdoofde zei de verpleegster:”Zo, het ergste heb je gehad!” Ik zei: “Dacht het niet, al geef je me 100 spuiten, dat vind ik niet erg”. Maar dit keer lieve tandarts die me heel goed geholpen heeft, muziekje erbij enz. enz. Wel twee weken met hamsterwang gelopen maar ok. Nu wil nieuwe tandarts laatste verstandskies weghalen terwijl die netjes rechtop op zijn plaats staat. Ik heb hem al verteld dat we hem daar lekker laten staan. Ik ga toch geen gezonde lichaams-onderdelen laten slopen??? Zo, het is bijna een log geworden. Sorry voor het in beslag nemen van de ruimte, wel even lekker om mijn trauma van me af te schrijven!!! πŸ˜‰

  15. elkatappie zegt:

    Bedankt voor je reaktie, toppie! De groeten en een fijne avond verder, elkatappie.

  16. Emmelinda zegt:

    @Charming Lianne; Gelijk heb je! Het is dat hij het een voor een aankondigde, anders was dat misschien wel een idee voor mij geweest. Een kies moest ik in het ziekenhuis laten weghalen. Ik zie me nog gaan, met dat watje (getver, helemaal vol met speeksel en bloed maar ja, je hebt niks anders bij je) in de bus. Moest ik tegen die buschauffeur zeggen waar ik heen moest. Ik moest bijna kokhalzen (hahaha nou zie ik iets voor me, wat gelukkig maar fantasie is maar een fantastische weblog had geweest ghehehe ;))

    @Tycho’s mama; Ai, bij dat verhaal van jou voelde ik het gewoon 😦 . Gatver wat een beul zeg! Maareh…wat zegt je huidige tandarts ervan? Tja je hebt helemaal gelijk hoor…als het nog goed is, waarom zou je het dan verwijderen. Dat kan altijd nog. Toch? Eigenlijk raar he…dat er dingen groeien (is toch eigenlijk niet voor niets he?) en dat we die er ter preventie uitslopen. Kunnen we ook met onze handen doen. Stel je voor dat je ze morgen verbrand bij het koken πŸ˜• πŸ˜‰

    Grinnik…en dat van die ruimte komt wel goed. Dat is goeie therapie. πŸ˜‰

    @elkatappie; Graag gedaan, en nou lekker scheuren he? πŸ˜‰ Jij ook een fijne avond! πŸ˜€

  17. tycho's mama zegt:

    Mijn huidige tandarts is juist degene die de enige nog bestaande verstandskies er uit wil slopen! Wat een gek zeg. Als hij er aan gaat beginnen doe ik gewoon plotsklaps mijn mond dicht, hahaha, dat wapen hebben wij dan nog altijd in “handen” πŸ˜‰

  18. MIEP zegt:

    Ik ben er weerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

    hallooooooooooooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!11

    Uw verloren schaapje is terug en heeft ze allemaal weer op haar droge!

    Ik ga binnenkort je logjes lezen, maar ga nu even met vrouw op de bank hangen!

    Laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

    Groetjes MIEP

  19. Emmelinda zegt:

    @Tycho’s mama; Grinnik..ja dat denk ik ook steeds. En dat ik heeeel hard kan trappen (ook in vreemde hoeken) wanneer ie iets doet wat me niet bevalt ghehehe πŸ˜‰

    @MIEP: Mieperdepiep hoeraaa…ze is er weer YEAH. Bendegij toch maar weer trug gekomen? Mooi zo. Duurt veels te lang. Moet verboden worden ghehehe. Geintjuh. Hoe heppie het gehad? Lekker uitgerust?

    Fijne avond! πŸ˜€

  20. Patricia zegt:

    Ik heb juist het gevoel dat de tandartsen van tegenwoordig alle kinderen een beugel aanpraten.
    Het is zelfs een soort van modeverschijnsel…
    Heb zelf met zo’n buitenboordgeval rondgelopen (stang met groot elastiek achter je hoofd) 8)
    kreeg van die schroeven aangedraaid om mijn kiezen heen, waar je dan de beugel in op kon hangen zeg maar…
    ik werd er echt niet goed van, en na een tijdje heb ik mijn ouders kunnen overhalen om ‘m weg te doen, pfew…

  21. epie zegt:

    fijne avond ? om 23.20 tja bij jullie blijft het
    natuurlijke en heldere lampenboel.
    gek hier noemen ze die tijd nacht.
    ga maar naar mijn nieuwe woonerf
    groetjes

  22. Emmelinda zegt:

    @Patricia; Ik kan het verhaal nog erger maken; in de auto vroeg Mies zelf of ze een beugel mocht. Niet uit voorzorgsmaatregelen of hulpmiddel om haar voortanden recht te krijgen. Nee, omdat het al een paar jaar reuze-hip is om een beugel te hebben. Wat zeg je me daar nou van? Bizar he?
    Pff zoals je over je beugel vertelde lijkt me dat bijzonder pijnlijk of vervelend. Ik heb er zelf nooit eentje gehad dus ik heb geen flauw idee eigenlijk maar een vriendinnetje had ook een buitenboordgeval en zij baalde er ontieglijk van πŸ˜‰

    @epie; grinnik…is toch aardig? Toch nog een paar minuten een fijne avond gehad.
    Slaap ze πŸ˜‰ πŸ˜€

  23. Fran & Mick zegt:

    Gaat die tandarts niet op vakantie dit jaar?
    Kun je even naar de vervanger?!

  24. Emmelinda zegt:

    @Frannie; Nee helaas heeft hij ook kids (nou ja, dat zal ie niet erg vinden ghehehe) dus hij zit gebonden aan de schoolvakanties. πŸ˜‰ Alhoewel…ik zou ook in de herfstvakantie kunnen gaan 8)

  25. henriette zegt:

    Lastig hoor, maar ik zou me er ook druk over maken geloof ik. Zeker omdat mijn man en ik allebei geen rechte tanden hebben, ben ik bang dat onze kleine meid dat ool krijgt. Ik zal er zeker bovenop staan als ze naar de tandarts moet.

  26. Emmelinda zegt:

    Ja dat begrijp ik heel goed. Het stomme is eigenlijk dat ik er meteen op gewezen heb en hij het lachend wegwuift. Nou zal hij het vast wel weten maar het is zo gek…je ziet iets gebeuren in die mond waarvan het lijkt alsof het nooit meer goedkomt. Natuurlijk weet ik geen bal van tandgroei dus waarschijnlijk groeit het ook inderdaad de goeie kant op. Ik heb aan een second opinion gedacht maar ja…ze is eigenlijk nog volop aan het wisselen πŸ˜•

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

