Tot op zekere hoogte….

Mijn moeder was een kruising tussen Heidi en Don Quichot. Zag ze een idyllisch chaletje of kasteeltje bovenop een berg, dan kirde ze en moest ze hem (de berg) te lijf.

Wij, mijn broertje en ik, keken elkaar aan vanaf de achterbank, rolden met onze ogen en riepen verschrikt uit:” Nee he, niet alweer?”. Maar onze klaagzang en daarop volgende smeekbede hielp niet. De berglucht trok. Ze was niet meer te vermurwen.

Daar gingen we dan. Terwijl anderen met bergschoenen en bijbehorende kleding het pad opliepen, ging zij met haar bolletjesjurk en bijpassende damesschoentjes, compleet met strik op de neus (nee op de schoen mallerd), op pad.

Het was iedere keer weer hetzelfde liedje: Terwijl ze op die gladde schoenen van het bergpad afweek, gilde ze naar ons, kinderen, dat we voorzichtig moesten zijn. Gek werden we van deze onbedoelde raad. Geloof verzet bergen zeggen ze wel eens. Nou gebeurde dat daar ter plekke maar…schoof die berg maar een eindje op!

Maar dat was nog niks. Het “hoogtepunt” kwam later.
Waren we eindelijk bij het hoogst bereikbare punt aangekomen, stond ze urenlang uitgebreid te genieten van het uitzicht en snoof ze berglucht op waarna ze wegens hoogtevrees niet meer naar beneden durfde. Mohammed was naar de berg gekomen maar de berg liet haar niet meer los! Aaaargh!
Hoe we iedere keer toch weer beneden kwamen is me een raadsel. Waarschijnlijk heb ik dat verdrongen???

Zie ik nou op tv de heren wielrenners zwetend van col naar col de Tour de France rijden dan begint er bij mij niks te kriebelen. Daar ben ik allemaal al geweest. Voor mij geen pikant gevrij in een Alpenwei (hmmm…alhoewel???).

Zo nu en dan rijden we door Limbabwe. Lekker veilig en comfortabel in de auto de Vaalserberg* op. Peuleschilletje in vergelijking met zijn grote broers in Frankrijk. Daar hou ik het de eerstkomende jaren ook bij. Want weer zo’n klimpartij?

Daar zie ik als een berg tegenop!

*Hoogstgelegen punt van Nederland

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

24 reacties op Tot op zekere hoogte….

  1. Hennie zegt:

    Ik zag je bij mij snuffelen en werd nieuwsgierig, wat heb je een ongelooflijk leuke log en dat mandje met bloemetjes dat naar een ander log verwijst! Je schrijfstijl vind ik ook erg grappig, kom zeker nog eens terug! groetjessss

  2. Emmelinda zegt:

    Hihi Hennie, ja ik ben net even bij jou komen snuffelen.
    Dank je wel voor je complimenten ennuh…tot de volgende keer maar weer 😀

  3. Yvonne zegt:

    Je hebt je hoochtevrees van geen vreemde. (Let op de zachte ch van hoochtevrees 😀 )

  4. Emmelinda zegt:

    *GieCHehl, dat heb je goed gezien! Brrr ik moet er niet aan denken om er nog eens heen te moeten. Maar ik heb er wel een boel mooie stenen aan overgehouden. Die overigens nog steeds bij mijn vader liggen 8)

  5. tycho's mama zegt:

    Ik zie het al, een onverwerkt jeugdtrauma! Trouwens…wat heb je het weer levendig omschreven die outfit van je moeder. Ik zie d’r gewoon die berg op gaan….geweldig!!! 😀 😀 😀

  6. Juist zegt:

    Hahaha, mooi zeg! Mooi zoals je het dan neerzet zo! Maar goed, moeders zijn er voor om gekke dingen te doen…Alsof jij geen gekke buien heb..Moet je voorstellen, begint 1 vd kids (of alle 2 als je geluk/pech heb) met een blog en vertellen ze hoe ze jouw gekke buien hebben doorstaan en overleeft 😉
    Hahaha 😀 😀 😀

  7. epie zegt:

    mooie pakkend log , goed weergegeven.
    enne wat voor schoenen droeg jij ?

  8. Emmelinda zegt:

    @Tycho’s mama; Grinnik…zo kan je het inderdaad noemen. Ik slaak nog steeds een zucht van verlichting (Philips) wanneer ik een berg op tv zie waar ik NIET op hoef ghehehe. Enne…die outfit van mijn moeder…weer of geen weer, ze was altijd een dame. Dat heb ik dus niet van haar geerfd hahaha.

    @Juist; Hihi ja nu kan ik er om lachen maar pfff wat heb ik een angst gehad. Zo klein als ik was had ik al in de smiezen dat het eigenlijk heel gevaarlijk was wat we deden. Maar goed, ik heb nou wel edelweiss, murmeltieren (bergmarmotten?) en gemzen gezien 😉
    Wat betreft die eventuele log van mijn meiden. Daar kan ik op wachten ja hihi. Al hebben ze zoveel om te doen op de pc (ze vinden dat ze het zo druk hebben hahaha) dat ze die log waarschijnlijk (lees; hopelijk) niet bij kunnen houden ghehehe 😉

    @epie; Hahaha…ja zo was het echt. Ik kan nou heerlijk naar berg-reportages kijken zonder naar Danny te hoeven kijken en te verzuchten dat het weer zo ver is hahaha….;)
    Welke schoenen ik had? Van diezelfde gevallen maar dan zonder strikjes. Maar dat kwam omdat ik van jullie geen kistjes mocht hahaha (geintjuhhh) 8)

  9. Marika zegt:

    LOL ik zie het helemaal voor me zoals ze die berg opgaat. En dan niet meer naar beneden durven pfff lekker handig. 😉

  10. Emmelinda zegt:

    Hihi ja en het was echt IEDERE keer zo. De liefde voor de bergnatuur was toch ECHT groter dan haar angst. Maar ja, na het snuiven van de berglucht kwam de realiteit weer en pfff dan had je het gedonder weer 😉

  11. GekinblacK zegt:

    Wat een familie. Komt het ooit nog goed met jullie ? 😉

  12. Emmelinda zegt:

    Nee. Daar kan ik kort over zijn. Die hoop heb ik allang opgegeven. Maar ja, een voordeel heeft het wel; zo komt die log lekker vol ghehehe 8)

  13. GekinblacK zegt:

    Ja dat is waar. Leuke verhalen heb je altijd, maar dat wist je zelf vast al wel.

  14. Emmelinda zegt:

    Nou laat ik het zo zeggen; ik heb geen mes op jullie keel gezet, nog dreigbrieven verstuurd om mijn log te lezen en toch wordt ie goed bezocht. Daar ben ik superblij mee en vooral de terugkerende bezoekers vind ik te gek! Net de Tros; one big family (whaahaa…moet er bijna van overgeven…dat gaat wel errug ver he ;)) 8)

  15. GekinblacK zegt:

    Waaaaaat net de Tros ??????
    One big family ??????

    Rent hard weg om hier nooit meer terug te keren !!!

    Grapje, ik vind het hier veel te leuk 8)

  16. epie zegt:

    jij had rode schoentjes , gekocht in albertville
    ook van die glijmobiel dingen.
    ik verzin natuurlijk maar wat , want hoe kan
    ik dat nou eigenlijk weten .
    En ik ben niet ingestraald hoor

  17. Emmelinda zegt:

    @GiB; Whaahaa 8) Ja walgelijk klinkt dat he? Nog een rollator erbij en het is helemaal af ghehehe.

    Ik ben blij dat je het hier naar je zin hebt. Ik vind het leuk zoals er nou een groepje gevormd is. Het is grappig om elkaar ook op andere logs tegen te komen 😉

    @epie; Niet naar Yomanda geweest? Foei 8)
    Ik heb werkelijk geen flauw idee wat voor schoenen ik had. Ook al ben ik een schoenenfreak. Ik kan me wel nog een paar herinneren met roze-en-witte vlakken. Daar zijn we vast en zeker ook de bergen mee ingeweest. Wanneer gingen we er nou NIET heen ghehehe 😉

  18. epie zegt:

    col du parmelan op rode vletjes echt
    gekocht bij dolcis in albertville.

    goed he

  19. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja ik geloof je wel. Ik weet het alleen niet meer. Komt door die gedachten aan die bergen. Heb ik verdrongen 😉

  20. epie zegt:

    denk ook wel eens aan bergen

  21. Jaap zegt:

    he emm, leuk zeg, die shoutbox… ik doe ’t meteen ook 😛

    Trouwens: toen ik als 14 jarige jongen met mijn vriend + zijn ouders op vakantie het Schwarzwald doorkliefde, wilden zijn ouders in ieder gepasseerde stadje de kerkjes bekijken 😕 ik had daar na een paar keer zo’n genoeg van dat ik moet hebben uitgebracht: “mag ik dit keer in de auto blijven zitten…? 😦 ‘ 😉

    Daar hebben ze kennelijk enorm om gelachen, en t werd een gevleugelde uitdrukking… 😀

  22. Emmelinda zegt:

    @epie; Moet je maar niet de hele tijd op bepaalde sites zitten kijken 8) Geintjuhhh
    Ik droom van bergen. Bergen geld ghehehe 😉

    @Jaap; Ja leuk he? Ik had er al een poosje een op de log maar die viel niet zo op. Dit is de tweede versie en veeeel leuker met die smileys he?

    Whaahaa ja ik kan me heel goed voorstellen dat ze je nog vaak met die uitdrukking om de oren geslagen hebben! Maar daar zeg je zoiets…dat was ook waar mijn moeder enorme belangstelling voor had. Nu begrijp ik dat allemaal wel. Maar als kind? 😉

  23. Johnc229 zegt:

    Very informative article post.Really looking forward to read more. Fantastic. keceeffeaaef

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

