Het leed dat boeken uitzoeken heet…

Michelle is een boekenworm.
Sinds ze kan lezen leest ze ook alles wat los en vast zit. Niet altijd handig wanneer je snel iets op een briefje krabbelt dat eigenlijk niet meteen voor haar oogjes bestemd is! Maar goed, een uitje naar de bieb is dus echt geen straf voor haar. Zo kan ze een nieuwe voorraad leesvoer inslaan.
Dat is bijzonder prettig. Behalve voor ons.

Ze mag er namelijk maar 10 meenemen. Dat is een ramp. Wanneer ze eindelijk een stapeltje bij elkaar gekregen heeft moet ze dubben. Natuurlijk is het stapeltje veel te hoog. Je ziet het zweet op haar voorhoofd en de paniek in haar ogen. Ze zou al die boeken eens terug moeten leggen! Onmenselijk gewoon. En dat terwijl ze met behulp van de pc in de leeszaal nou juist zo’n mooie collectie bij elkaar gezocht had. Ze kijkt me dan ook smekend aan als ze toch nog probeert: “Goh ik kan niet kiezen tussen die en die.” Het is een hint. Ik ken haar. Ze verwacht dat ik zeg dat ze die dan allebei maar meeneemt! Tja…soms ben ik onverbiddelijk. Stoer he? ghehehe.

Omdat kiezen niet binnen een paar minuten te verwezelijken valt, ga ik op een kinderbankje zitten met mijn handen onder mijn kin en mijn ellebogen steunend op mijn knieΓ«n. Ik zie haar lopen, van rek naar rek en weer terug.
Ik wacht braaf. *woef*. Ik herken het namelijk.

*mijmermodus aan*
Vroeger liep ik ook zo. Op maandag haalde ik een stapeltje boeken om ze op vrijdag weer om te ruilen voor nieuw leesvoer. Ze heeft het waarschijnlijk niet van een vreemde.
*mijmermodus uit*

Daarom kan ik geduld opbrengen.
Al is een uur eigenlijk best lang, laat staan een middagje bieb-en!
Mag ik nog van geluk spreken….

….. dat ze het begrip KINDERBOEKENWEEK niet anders interpreteert

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op Het leed dat boeken uitzoeken heet…

  1. tycho's mama zegt:

    En nu??? Heeft de pc de plaats ingenomen van de boeken, of kies jij ook nog elke week een nieuwe stapel uit? Vind het zelf ook heerlijk….lezen. Boeken, tijdschriften…maakt niet uit. Op het moment is mijn leesvoer op en daar word ik heel onrustig van. 😦

  2. Emmelinda zegt:

    Nee gelukkig is dat nog niet het geval. Ze leest nog steeds heel erg graag. Behalve schoolwerk. Je kunt het zo gek niet bedenken of ze heeft een boek op schoot. Behalve wanneer ze mag en kan computeren natuurlijk πŸ˜‰ hihi. Ze zoekt nog steeds braaf iedere keer haar boeken uit in de bieb. En dan zit ik heeeeeel braaf de tijd uit te zitten ghehehe. Binnenkort kan ze alleen. Ze is al alleen met een vriendin geweest. Brrr, kvinuttochweleng πŸ˜‰

    Ja ik lees zelf ook heel graag. Al hou ik het de laatste tijd bij tijdschriften πŸ˜‰

  3. GekinblacK zegt:

    Leuk toch ? Volgens mij zie je dat niet veel meer tegenwoordig. Computeren, games spelen en zulke dingen is toch veel populairderder.

  4. Emmelinda zegt:

    Ja klopt. En die dingen zie je dus ook bij de bieb πŸ˜•
    Ik ben trouwens blij met zo’n jeugdabo. Ze wil echt overal een abo op. Daar kan ze het gratis lenen 8)

  5. minieboe zegt:

    heerlijk kind! Lezen is toevallig het leukste wat er is!

  6. Emmelinda zegt:

    Hihi ja ik moest aan jou denken toen ik het schreef. In je log klonk het zo mooi door! Ik begreep precies hoe je het bedoelde. Totdat we naar de bieb moesten πŸ˜‰ 8)

  7. Yvonne zegt:

    Sh*t, ik kan niet op week klikken 😦
    Mijn frautje van 4 neemt ook al stapels mee, ik moet ze ook nog allemaal voorlezen πŸ˜•

  8. Emmelinda zegt:

    nee is ook geen link; Moest even WEEK benadrukken πŸ˜‰

    Jaaaaa dat was hier dus ook zo! En Stef nam er ook al heel snel een boel mee. Overigens leerde Stef zichzelf lezen. Was wel makkelijk hahaha. πŸ˜‰

  9. Yvonne zegt:

    Dat is knap zeg! En makkelijk ja.

  10. Emmelinda zegt:

    Maf he? En omdat Mies zich trots voelde las ze haar kleine zusje voor. Daarna heeft Stef het zichzelf maar aangeleerd hahaha… πŸ˜‰

  11. GekinblacK zegt:

    Ik lees niet zoveel, ik doe meer aan plaatjes-kijken πŸ˜‰

  12. Emmelinda zegt:

    Grinnik…maar dat is ook leuk en ontspannend πŸ˜‰ Toch? 8)
    Ik lees graag de stripalbums van Dirk-Jan. Zulke lekkere droge humor! Heerlijk πŸ˜€

  13. GekinblacK zegt:

    Ja Dirk-Jan, erg goed zijn die stripjes.

  14. Emmelinda zegt:

    Ja te gek he? Het duurt alleen zo lang eer er weer een nieuw album uit is! Maar goed, ik lees ze nu in de Veronica-gids (heeej…weer lezen ;))

  15. GekinblacK zegt:

    Ik lees ze soms in de krant (bij mijn ouders) en soms op het web. In de goeie ouwe tijd had ik de SjoSji (die ook opgedoekt is), daar stond ie dus ook in.

  16. Emmelinda zegt:

    Sjosji? Is dat Sjors en Sjimmie ofzo?

    Het is zo leuk dat die strips zo eenvoudig zijn. Ik bedoel…de humor ligt vaak op straat. Je moet het net even zien. De makers van die strip zien het wel en dat is echt super! πŸ˜€

  17. GekinblacK zegt:

    Ja, Sjors en Sjimmie stripblad (R.I.P.)

    Op straat ? Ik zal morgen eens gaan kijken. πŸ˜‰

  18. Emmelinda zegt:

    Is dat echt opgedoekt? Ah wat zonde toch! Niet dat ik het las hoor πŸ˜‰ (heb ik vroeger wel een stripboek van gehad) zulke dingen moeten ze nooit opdoeken!

    Hahaha…struikel niet over losliggende putdeksels he? πŸ˜‰

  19. GekinblacK zegt:

    Ik zal uitkijken. En als ik wel struikel ga ik het toch niet vertellen. πŸ˜›

  20. Emmelinda zegt:

    Hahaha en als je struikelt kijk je zeker ook eerst om je heen of iemand het gezien heeft 8) (stom he, dat mensen dat eigenlijk doen??? Net alsof het dan minder erg is ofzo hahaha)

  21. GekinblacK zegt:

    Tuurlijk, eerst rond kijken en er dan zo snel mogelijk vandoor gaan.

  22. Emmelinda zegt:

    Ja grinnik…is eigenlijk ook iets om eens een log over te schrijven…over rare gewoonten van mensen zoals dit. Net of je verzwikte enkel dan minder zeer doet ghehehe πŸ˜‰

  23. GekinblacK zegt:

    Zie… is dat off-topic gelul van mij toch nog ergens goed voor. πŸ˜€

  24. Emmelinda zegt:

    Ja heerlijk hahaha. Dat vind ik juist het leukst aan webloggen. OF geintjes maken over de log OF van de hak op de tak! πŸ˜€

  25. GekinblacK zegt:

    Ik hou niet van geintjes, ik doet liever serieus praten. πŸ˜‰

    Ik ga er vandoor, genoeg voor vandaag.
    Op naar het mandje.

  26. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja alles op zijn tijd πŸ˜‰ Of mijn tijd ghehehe 8)

    Dan wens ik je een fijne nachtrust! Slaap lekker πŸ˜€

  27. GekinblacK zegt:

    Thanxx, ik wens u niets minder.

  28. Emmelinda zegt:

    Daar ben ik je dan ook zeer dankbaar voor πŸ˜‰

  29. MIEP zegt:

    Heerlijk zo’n boekenwurm in huis!
    Mag zelf ook graag lezen…
    groetjesssss

  30. Emmelinda zegt:

    Hihi ben je al bijgekomen van de bruiloft?

    Ja het werkt ook vaak aanstekelijk he? Als je ze zo verdiept in haar boeken ziet wil je meteen zelf ook iets lezen πŸ˜‰

    Groetjes!

  31. henriette zegt:

    Oh, ik wou dat ik eens de tijd zocht om heerlijk in een boek weg te duiken. Ik kom meestal niet verder dan een paar blaadjes uit de leesmap in een week. Alleen maar omdat er zoveel andere dingen te doen zijn. Maar ik vond het altijd heerlijk om echt op te gaan in een boek.

  32. Emmelinda zegt:

    Dat is ook heerlijk. Maar ik denk dat het ook heerlijk is wanneer je kunt zeggen dat je zoveel andere te doen hebt. Beter dan wanneer je iedere dag uit verveling op de bank hangt πŸ˜‰ Toch? πŸ˜‰

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

