Met de hoed in de hand…

Deze week was het weer zover:
Beatrix mocht plaatsnemen op de troon om ons berichten mee te delen uit de fabeltjeskrant waarvan we allaaaaaang op de hoogte waren. Het was weer eens uitgelekt. Stelletje overvolle maandverbanden daar! Niet veel nieuws onder de zon dus eigenlijk hadden ze die dag wel kunnen schrappen. Immers, wat kost die dag bij elkaar? Het is gewoon na te lezen op internet!

Tuurlijk horen bij deze dag de jaarlijkse rituelen: De rijtoer met de gouden caravan, de balkonscene, het tevoorschijn toveren van de miljoenennota en vergeet vooral de hoofddeksels niet.

Potsierlijke creaties van een dronken tante Toos of het resultaat van een bezoek aan de feestwinkel, workshop bloemschikken of een stiekume wandeling langs een plaatselijke voiliere. Sommigen hadden met hun hoofddeksel een politiek statement. Zo kwam het dat er eentje liep met een knutselwerk van een auto-en een fietsband wegens de 15 miljard euro die uitgetrokken worden voor nieuwe wegen…en Harry van Bommel had een Robin Hood-HOED (nou ja het is meer een pet maar het klinkt wel lekker) om te laten zien dat ze opkomen voor de armen.

Nu zijn tradities best leuk (voor anderen, geef mijn portie maar aan Fikkie!) maar het begint steeds meer op een kruising tussen carnaval en koninginnedag te lijken. Dat ze in Den Haag eens wat creatiever op de werkvloer zijn! Toch?

Want ik hoop dat het volk niet vergeet waar het eigenlijk om draait:

Dat we ons voor de nieuwe kabinetsmaatregelen moeten hoeden!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op Met de hoed in de hand…

  1. epie zegt:

    geen commentaar

  2. Emmelinda zegt:

    Wedden van wel? hahaha 8)

  3. epie zegt:

    vond mezelf heel grappig met mijn politiek commentaar, zeker op dit tijdstip

    maar mocht je ergens naar aan hetvissen zijn , leuk stukkie

  4. Emmelinda zegt:

    Oh hahaha weet ik veel, ik kijk alleen maar naar de compilatie bij het journaal.

    Thanks…maar dat wist ik wel…whoeehaaa zet het raam open 8) πŸ˜›

  5. epie zegt:

    en omdat ik het laatste woord wl hebben vandaag doe ik heel vlug de computer uit nadat ik dit verzend

    doeii en slaap ze mocht je vancht nog naar bed gaan

  6. Emmelinda zegt:

    Hahaha eens kijken of het je lukt πŸ˜›

    Ik denk dat ik er zo induik. Welterusten voor zo meteen! πŸ˜‰

  7. Emmelinda zegt:

    Je bent er nog, je bent er nog..NANA nana NA 8)

  8. CharLi zegt:

    Ik had het niet beter kunnen zeggen!!

  9. Emmelinda zegt:

    Dus je vind het ook allemaal nonsens? Zoveel geld uitgeven om de koninklijke familie eens door een stad te jagen? Moet natuurlijk iedereen zelf weten maar pfff ik vind het zo’n gedoe. πŸ˜‰

  10. Emmelinda zegt:

    En dan die hoedjes? Pffff dat ze niet eerst in de spiegel hebben gekeken voordat ze naar buiten gingen! πŸ˜•

  11. MIEP zegt:

    Zoveel geld uitgeven wat de gemiddelde nederlander niet kan…
    Zoveel hoeden rondlopen, wat de gemiddelde nederlander niet doet….
    Zulke taal, wat de gemiddelde nederlander niet snapt….

  12. MIEP zegt:

    Kortom in een land vol gemiddelden heerst de monarchie……

    3x hoera voor de Koningin!

    Hoera
    Hoera
    Hoera

  13. Emmelinda zegt:

    Ze doen wel zo blij over de zogenaamde betere tijden die aanbreken maar hebben ze dat niet al een paar keer gezegd? Wat las ik hier??? Ik wist het wel… tis gewoon de fabeltjeskrant! 😦

  14. Cycli zegt:

    Nou hier komptie … mijn mening over dit alles …





    CARNAVAL IS VOOR BRABO’S JULLIE EIKELS KENNE DER NIKS VAN!

  15. MIEP zegt:

    Ik kom je ff een knuffel brengen, maar wil hem wel terug…

    ()”” ‘)
    ( ,’o’)
    (,,) (“)

    MIEP

  16. Emmelinda zegt:

    @Cycli; hahaha..da’s duidelijk. Grinnik πŸ˜‰

    @MIEP; Eens gegeven blijft gegeven 8) Hahaha geintjuh…dacht ik er ook een te krijgen, net zoals mijn dochter *sniksnik* πŸ˜›

  17. epie zegt:

    zouden ze koets niet kunnen verlichten ?
    mijn LY-ON batterijen zijn daar uiterst geschikt voor

  18. Emmelinda zegt:

    Hahaha met tl-verlichting? πŸ˜›

  19. Yvonne zegt:

    Nou, het is je weer gelukt, ik lig op de grond hier. Van het lachen πŸ˜€

    Ehm, uitlekken is een vorm van communicatie 8)

  20. Emmelinda zegt:

    @Patricia; Ja, zeg maar dag tegen je handje euro’s!

    @Yvonne; Grinnik…zeker vanwege de derde alinea? πŸ˜‰

    Giechel…ik zal er aan denken de eerstvolgende keer dat er iets lekt of uitlekt. Dat is misschien communictaie in de vorm van lichaamstaal 8)

  21. epie zegt:

    traditie moet zijn , en vergeet de kwantum korting op die aftanse hoeden niet , ook die twwe in die burka gezien ?
    zaten de buitenechteliijke dochters van bernhard in
    dus de meiden van lippe biesterveld

    zoiets als amalia van het malieveld

  22. epie zegt:

    sorry dit ging wat ver

  23. Emmelinda zegt:

    8) Kheb niks gezien πŸ˜‰

  24. en zo is het!!

    πŸ˜† πŸ˜€ lag helemaal in de deuk over je uitleg…van doorlekker πŸ˜‰

  25. tycho's mama zegt:

    Ik heb er helemaal NIETS van gezien. En dat is maar beter ook heb ik begrepen. Komt er toch op neer dat we er allemaal weer veel minder aan overhouden. Zou je ook DONKERROOD kunnen staan bij de bank??? πŸ˜‰

  26. epie zegt:

    is dat onze gezichtskleur volgend jaar ?

  27. Emmelinda zegt:

    @Schepjes mama; Grinnik…dan ben ik blij dat ik het heb laten staan. Ik moest er ff over nadenken ghehehe πŸ˜‰

    @Tycho’s mama: Het is maar goed dat je er niets van gezien hebt. Volgende week is het toch weer allemaal anders. Per ongeluk. En koopt Balkie weer een dure auto. Terwijl wij ons afvragen hoe we onze auto rijdende kunnen houden. Toch? πŸ˜‰

    Donkerrood bij de bank? Bank? Dat is toch iets waar je geld op hebt staan? Geld? Dat is toch.. Hmmm… πŸ˜‰

    @epie; ik vrees het wel. Van schaamte wanneer we bij de kassa weer met moeite onze euro’s uit kunnen geven! 😦

  28. GekinblacK zegt:

    Ik vind het 10 keer niks. Daarom heb ik er ook maar niet naar gekeken.

  29. Emmelinda zegt:

    Nee hoeft ook niet. Heb ik ook niet gedaan. Internet is zoveel prettiger πŸ˜‰

  30. epie zegt:

    hartelijk gefeliciteerd

  31. Emmelinda zegt:

    Whaahaaa…bel de krant ook ff πŸ˜› hahaha

  32. epie zegt:

    wat een geluk dat je niet in konklijke kringen zit anders
    kreeg je al die hoeden op bezoek

  33. Emmelinda zegt:

    Dan huurde ik toch een enorme ventilator…eens kijken hoe goed die hoedjes vastzitten πŸ˜› 8)

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

