Hoofdpijn!

Van het weekend had Stef haar verhaaltje al klaar. Ze had hoofdpijn. Wanneer we het maar wilden horen (nou ja, als ouders doe je een poging maar dat is niet echt spontaan meer na de 584e keer) liet ze weten hoe erg ze er aan toe was. We hebben nog net geen ambulance gebeld voor een spoedopname.

Ja sollie dat het klinkt alsof ik geen liefhebbende moeder ben. Maar ik ken mijn pappenheimers. Wanneer mevrouw wel rond kan springen en dansen is dat maar een rare vorm van hoofdpijn nietwaar?
Maandag heb ik haar gewoon naar school gebracht. Wanneer het ernstige vormen aannam kon juf bellen en zou ik haar oppikken. Stef, niet de juf ghehehe. Ze mocht van mij wel spijbelen van gym. Dat dan weer wel. Natuurlijk belde de juf niet. Ik wist het wel.

Dinsdagmorgen bracht ik haar weer naar school. Weer geen telefoon. Maar bij aankomst op school om twaalf uur was het duidelijk; Stef had nu zwaar geschut ingezet. De juf kwam namelijk mee naar buiten om te zeggen dat ze zo’n hoofdpijn had. Stef wist op haar beurt het plaatje kloppend te maken door een paar traantjes uit haar tenen te persen. Doet het ook altijd goed nietwaar?

Op wonderbaarlijke wijze genas ze toen we de keuken binnenliepen. Vooral toen Mies weer schoolwaarts was, verdwenen de restjes als sneeuw voor de zon. Ze keek tv met de volumeknop op 15, deed spelletjes waarvan je hoofd bij voorbaat gaat tollen en menig gezond persoon een soort van epileptische aanval krijgt, zong keihard liedjes mee en bleeeeeeef maar tegen me aan kleppen terwijl ze knabbelde uit een zak chippies.

Ik weet het goed gemaakt. Ik ben de beroerdste niet. Wil mevrouwtje een paar daagjes genieten van een welverdiende (???) rust dan ben ik bereid daar een oplossing in te bieden. Vandaag mag ze nog thuisblijven. Dan zal ik ze eens lekker verwennen en volstoppen met gebakjes. Deed mijn moeder ook als ik een baaldagje had.
Maar donderdag gaat ze toch echt weer richting school.

Dat moet…dat is zelfbescherming! Florence Nightengale zet bij deze haar verpleegstermuts af. Want van die herrie…

…krijg ik een enorme hoofdpijn!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op Hoofdpijn!

  1. Liesbeth zegt:

    Fado is een Portugese muzieksoort, heel melancholiek. Ik vind het prachtig…
    Hier kan je wat van haar luisteren:
    http://www.cristinabranco.com/pub/disco/index.htm

  2. Emmelinda zegt:

    Heej ja…nou snap ik wat je bedoelde met de zomer nog even behouden πŸ˜‰ (of hoe schreef je het ook weer..kan nu niet spieken, duurt weer een half uur ;))

  3. CharLi zegt:

    wat klinkt me dit bekend in mijn oren!! Ik mocht, toen ik nog thuis woonde en naar school ging ook af en toe spijbelen met toestemming! Mama belde dan naar school dat ik niet kwam omdat ik “ziek”was en hadden we met zijn tweeΓ«n een gezellig dagje,maar de dag erna moest ik toch echt weer naar school!

    nu,in het heden dus hihi heb ik 2 zieke kindertjes thuis en nee niet gespeeld maar echt,keelpijn,koorts,snotneus je kent het wel….ik hoop dat het volgende week weer over is πŸ˜‰

  4. Liesbeth zegt:

    pffff, 4 uur later en een doos paracetamol ben ik eindelijk weer online, maar ik zie dat linkje gelukt was, heb m ook op mn eigen pagina gezet…voor zover die geopened kan worden πŸ˜‰ Hopen dat de site snel weer “beter” is πŸ˜€

  5. Emmelinda zegt:

    Hihi ja leuke herinneringen zijn dat he? Daarom gun ik haar zulke dagjes. Ze weet dat ik haar doorheb. Morgen is het afgelopen. Zeg ik nou. Want ik hoorde haar sniffen en een keer kuchen. Hmmm…

    Ik wens je dan ook veel beterschap met je kinderen, slaap je snachts nog wel? Ik hoop met je mee dat het snel weer over is. πŸ˜€

  6. Emmelinda zegt:

    Ja het is echt afkicken nou he? En dan gaat het nu al iets sneller! πŸ˜‰ Pfff is niks voor mij hoor. Heb al gedacht om er een log over te schrijven ghehehe πŸ˜‰

    Wanneer weblog.nl iets sneller is kom ik kijken πŸ˜‰

  7. tycho's mama zegt:

    Zoooooo….jij bent een lieve moeder, dat je je meissie zo’n dagje geeft!! πŸ˜‰

  8. Emmelinda zegt:

    Giechel…ze heeft er hard genoeg voor gewerkt πŸ˜‰ Ze hoeft niet eens naar een toneelschool 8)

  9. Fran & Mick zegt:

    ha ha ha en zo heeft ze dan toch haar doel bereikt πŸ˜‰

  10. Emmelinda zegt:

    Zeker weten. Ze heeft er ook van genoten. En ik ook 8)

  11. Yvonne zegt:

    Ik ken deze. Ik heb dit ooit bij mijn eigen moeder uitgeprobeerd. Het werkte! Alleen, ik kreeg geen gebak. Ik kreeg een appel. πŸ˜•
    Snoep gezond eet een appel(taart).

    *bijt in Bifi*

  12. Emmelinda zegt:

    Hihi, het was waarschijnlijk ook omdat de bakker bij ons op de hoek lag πŸ˜‰ Het voornaamste was gewoon dat het weer gelukt was. Dan kreeg ik een schoon bed. Niet met dekbed want dat was er toen nog niet (tenminste…wij hadden het niet) en die lakens zo heerlijk strak aangetrokken *mijmerdemijmer*

    *krijgt afkickverschijnselen en wil ook graag Bifi*

  13. epie zegt:

    ik voel opeens een enorme hoofdpijn opkomen

  14. Emmelinda zegt:

    Is dat ff jammer…die bakker is er niet meer ghehehe πŸ˜‰

  15. Jaap zegt:

    πŸ˜€ ja ja… hoofdpijn? En ik moe da geleuve??? πŸ˜‰ Dr wordt met de smoes hoofdpijn veuls te veul gesjoemeld… πŸ˜‰

  16. epie zegt:

    nee die woont nu in een kasteel waar jij en je mamsie
    aan hebben bijgedragen

  17. epie zegt:

    en die krijgt hoofdpijn van zijn grasmaaier

  18. Emmelinda zegt:

    @Jaap; whaahaa en weet je dat ik dat eerst ergens in de log wilde verwerken? πŸ˜‰ hahaha

    @epie; Dat zal best…zal wel een oerlelijke tuin bij zitten…met een molen enzo hahaha πŸ˜‰

  19. Cycli zegt:

    *grinnikt*

    Jouw kids zijn fun LOL

  20. Emmelinda zegt:

    *grinnikt mee*

    Ja best een lollig zooitje ongeregeld he? πŸ˜‰ *trots*

  21. Cycli zegt:

    Jah maggie best trots op zijn!!!

  22. Emmelinda zegt:

    Zeker weten! Af en toe is het jammer dat ik geen behang meer heb om ze achter te plakken maar over het algemeen vind ik ze super πŸ˜‰

  23. MIEP zegt:

    πŸ˜•
    Whahahaha, onze Tom was ook al ziek…. Maandag thuis gehouden, maar de hele dag tv kijken is ook niet alles, dus vanaf gisteren weer naar school!
    Niks aan de hand, alleen als ie moet eten krijgt ie spontaan oorpijn…. We twijfelen nog wel of het waar is of zwaar aangedikt, nog maar een paar daagjes aankijken dan!

    Gisteren kreeg hij zijn bord eten niet op….
    Hij moest er zelfs van kokhalzen. Carola hoorde dat niet dus die vroeg of hij een zere keel had terwijl ikop dat zelfde moment tegen Carola zei dat Tom het eten niet weg kreeg….
    Heeft ie zijn mond leeggespuugd boven zijn bord, zegt ie met van die wijze oogjes…

    Ik kreeg het niet weg om als ik zo’n zere keel heeft!

    Hoezo mam en pseudo mam praten het joch soms iets aan??

  24. Emmelinda zegt:

    Whaahaa jaaaaa daar moet je ook al zo mee uitkijken he? Ze hebben het zo door! Is bij Stef ook. Ik vind het vreemd dat ze gewoon alles doet als anders terwijl ze zogenaamd zo’n hoofdpijn heeft. Maaaaar…soms ziet ze er ineens heel moe uit. *krijgt visioen van thermometers tegen de verwarming* Dan ga ik ineens weer twijfelen. Voel ik me een ontaarde moeder. Totdat ze luid mee zingt me een bepaalde plaat. Hmmm.

    Maar ik hoor hiernaast wel veel blaffen. Ben bang dat ze nou verkouden is. En helaas speelt ze dat niet πŸ˜•

  25. MIEP zegt:

    Of het is de hond van je “aardige” nieuwe buurman??

  26. Emmelinda zegt:

    Giechel…nee die hebben geen hond. Hij is al de pittbull 8)

  27. Daphne zegt:

    misschien heeft ze het wel een beetje moeilijk op school; lastige toets, vervelend boek, irritante vriendinnetjes. Hier komt de hoofdpijn ook ineens op en dat heeft dan vaak zo’n oorzaak.

  28. Emmelinda zegt:

    Klopt. Dat zou normaal gesproken kunnen. Maar haar oogjes glimmen de helft van de tijd wanneer ik haar ondeugend aankijk en zeg dat ze wel een vreemde vorm van hoofdpijn heeft πŸ˜‰

  29. MIEP zegt:

    Maar ook de hoofdpijn en de koorts heersen hoor!
    En ja, die kleine donders willen je nogal eens foppen!
    Vanmorgen meost Tom hoesten, huilen, hij had zo’n zere keel… Ik zeg, wil je een tabletje dan (kauwparacetamol met pepermuntsmaak), nee dat wilde hij niet…
    Ik zeg, okΓ© dan hoef je ook niet te huilen als het zo’n pijn doet, wil je echt wel een tabletje….
    Komt ie 5 minuutjes later heel zielig bij me, mag ik toch een vapletje, ik heef nog zere keel!

    Jaaaaa wat moet je dan……………?
    Sneu, die zieke kids!

  30. Emmelinda zegt:

    O ja…dat heerst zeker. Iedereen om me heen snottert en snift. Maar Stef heeft een zeer vreemde vorm van hoofdpijn πŸ˜‰ Ze geeft het natuurlijk niet toe, dan weet ze dat het afgelopen is maar ze lacht als ik zeg dat tv kijken niet goed voor haar hoofdpijn is. En toch ben je dan bezorgd. Bang dat je iets over het hoofd ziet πŸ˜‰
    Ze zei vanmorgen dat ze het naar haar zin gehad had en dat ze mij als juf wilde (slijmerd).

    Maar hoe is het nou met Tom?

  31. NiQui zegt:

    Haha, inderdaad herkenbaar, zie mezelf nog als kind héél zielig naast mamie’s bed staan..ik ben héél erg zieeek.. LOL
    Heerlijk toch zo’n dagje?

  32. Emmelinda zegt:

    Hihi grappig is dat he? En het dan vol verbazing dat mams er eigenlijk niet in getrapt was maar dat je dat extra dagje kreeg πŸ˜‰
    Ja ik heb ook genoten met mijn meissie. Mies was ook al aan het solliciteren hahaha πŸ˜‰

  33. Marika zegt:

    Zul je zien dat ze nu voor straf echt de griep krijgt. πŸ˜‰ πŸ˜•

  34. Emmelinda zegt:

    *zoekt onbewerkt hout en klopt heeeeel snel af*

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

