Viva la France!

Ze stonden samen bij de incheckbalie. Een beetje nerveus overhandigde hij de tickets en nam haar hand. Zachtjes kneep ze in zijn hand en wipte blij op haar tenen om niks te missen van wat stond te gebeuren.

De vlucht werd omgeroepen en snel greep hij de handbagage. Voordat ze het vliegtuig in ging dacht ze nog even terug aan wat ze achterliet. Haar familie, de doorzonwoning in die gezellige volkswijk, de buurtsuper en niet te vergeten: buurvrouw Toos (heb je ze weer). Jammer dat het eikenhouten bankstel niet mee kon, het was een erfstuk van tante Nel. Maar goed, ze waren samen, het zou vast wel goedkomen.

Terwijl ze in slaap dommelen schuift hun vaderland onder het toestel door. Ze zijn er bijna. De stem door de intercom verplicht de seatbelts om te doen. Na een perfekte landing zetten ze eindelijk voet op het beloofde land.
Er klinkt een ferme vette boer. Daarna nog een. En nog een! Ze kijken elkaar tevreden aan. Het was dus echt waar…

Het is goed boeren in Frankrijk!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op Viva la France!

  1. GekinblacK zegt:

    Oooh maar in Nederland ook wel hoor.. BurP !!

  2. Emmelinda zegt:

    Whaahaa ja vraag maar aan mijn jongste dochter…die boert het hele ABC op commando πŸ˜‰

  3. Yvonne zegt:

    *burp*

    Ik kan het zelf oproepen, overal.
    Nog een doen?
    Ok.

    *burp*

  4. Emmelinda zegt:

    Grinnik…ik hoef er ook geen verse cola voor te drinken πŸ˜‰

    *buuuurppp*

  5. MIEP zegt:

    *AAABurp*
    *BBBBurp*
    *CCCBurp*
    *DDDBurp*
    *EEEBurp*
    *FFFBurp*
    *GGGBurp*
    *HHHBurp*
    *IIIBurp*
    *JJJBurp*
    *KKKBurp*
    *LLLBurp*
    *MMMBurp*
    *NNNBurp*
    *OOOBurp*
    *PPPBurp*
    *Veel te moeilijk*
    *RRRBurp*
    *SSSBurp*
    *TTTBurp*
    *UUUBurp*
    *VVVBurp*
    *WWWBurp*
    *Ook moeilijk*
    *YYYBurp*
    *ZZZBurp*

    Vraag Steffie eens hoe ze de Q en de X doet?

    groetjessssssssssssssss

  6. Emmelinda zegt:

    Whaahaaa, knap van jou! En dat zonder cola??? Ik zal de kampioen straks eens vragen πŸ˜‰

    Groetjes trug πŸ˜€

  7. aap”urp”nootjes hihi

  8. MIEP zegt:

    en hoe, ze konden het huizen verder nog horen!
    Hoest met de Tower of Power?

  9. Emmelinda zegt:

    @Schepjes mama; Grinnik, dat was wel een “nette” hihi

    @MIEP; *swingt op haar stoel* Ik zit nou te luisteren naar What is Hip. Klinkt prima! Ik kan me eigenlijk voorstellen dat ze bij een live-optreden meer tot hun recht komen. πŸ˜€

  10. Tycho's mama zegt:

    De Q mag van mij dan gewoon als *Kkwwurrppp* De jury geeft akkoord!! πŸ˜‰

  11. Emmelinda zegt:

    Heee ja…dat is een orginele aanpak. Dan vind ik Xurrrrp wel een elite-burp. Toch? πŸ˜‰

  12. Juist! zegt:

    haha, ongelovelijk…. Boer contest! Daar heb ik de jongens voor…Zij boeren om alle spanning eruit te gooien…zolang het niet in mijn gezicht gebeurd maar door de hele zaal heen galmt vind ik het wel best πŸ˜‰

  13. Emmelinda zegt:

    Hahaha laat het Stef niet horen, die zou het een prima excuus vinden om NOG meer te boeren. En geloof mij, ze boert al als een kerel! Daar gaan de ramen van trillen in de sponingen 8)

  14. Jaap zegt:

    alors! Ca c ‘est une emigration extraordinaire! C ‘est un pasan ou un renvoi? πŸ˜›

  15. Emmelinda zegt:

    Dat laatste kan ik niet helemaal volgen? Je vraagt of ze uiteindelijk teruggekeerd zijn? Of heb ik het mis? πŸ˜‰

  16. Emmelinda zegt:

    (M’n frans is niet zo best ghehehe)

  17. CharLi zegt:

    hihihi ik ken geen frans…….enne frans kent mij ook niet! πŸ˜€

  18. Emmelinda zegt:

    “Zeg Frans”, zegt Frans tegen Frans in het frans, “Is Frans in het frans ook Frans?”
    “Nee”, zegt Frans in het frans tegen Frans, “Frans is in het Frans Francois!*”

    *is zo’n C-cedile of hoe schrijf je dat maar ik weet ff niet hoe die moet hahaha πŸ˜‰

  19. MIEP zegt:

    Mijn vader is Frans!

  20. MIEP zegt:

    @ Tycho’s mama
    Quuurrrppp
    Xuurrrppp

  21. Jaap zegt:

    Nee, Emm, ik zei aan t eind: is het een boer of een boer? Paysan (een boer als persoon) of renvoi (een boer als opripsing) Maar de y was uit paysan weggevallen, ja, en dan kom je natuurlijk meteen op een verkeerd spoor…. πŸ˜‰

  22. EPIE zegt:

    leuk geschrift , ga vrolijk wat ergens schansen.
    niet bij de chinees stel dat ie volgens zijn beschaving
    boven je eten boert

  23. Emmelinda zegt:

    @Miep; Ha! Dan heet je vader in het frans Francois hihi πŸ˜‰

    @Jaap; ooooooh hahaha. Nou ja, volgens mij had ik het ook niet MET een y geweten hahaha πŸ˜‰ Ik vind renvoi overigens een prachtig woord. Veel te mooi voor wat het betekent hihi. Maar die hou ik er in. Dan boeren we sinds vandaag beschaafd ghehehe πŸ˜‰

    @epie; Giechel…en heb je je er aan gehouden? Geen renvoi* gelaten?

    *zie uitleg Jaap πŸ˜‰

  24. epie zegt:

    wie kan je nou pesten met een boer als je alenig bent
    nietdat ik het doe hoor t heeft geen zin

  25. Emmelinda zegt:

    @Epie; Jawel hoor…heeft altijd zin. Anders krijg je last van teveel lucht hahaha πŸ˜‰

    @Miep; of komt je vader uit Frankrijk en heet ie gewoon iets van Jacques ofzo? hahaha

  26. epie zegt:

    o is het dat wat ik op deweegschaal zie , gecomprimeerde lucht

  27. Marika zegt:

    hmm ik zit net weer eens aan de cola, je brengt me op ideeΓ«n! 8)

  28. epie zegt:

    cola kan van alles losmaken ook moeren

  29. Emmelinda zegt:

    @epie; whaahaa ik wist het! Ik wist het! Die reaktie had ik verwacht πŸ˜‰
    Ik heb dat eens geprobeerd met cola…ging niet. Waarschijnlijk was het omdat het cola van de Aldi was ghehehe πŸ˜‰

    @Marika; Grinnik…eens kijken hoe ver jij met het ABC komt πŸ˜‰

  30. epie zegt:

    en de ware kampioen in haar lichtgewicht en jeugdklasse blijft stephanie

  31. Emmelinda zegt:

    Jaaaa op alle fronten!!! πŸ˜€ πŸ˜€

  32. Marika zegt:

    Ik oefen nog steeds op de A…
    Neemt grote slok cola, springt wat op en neer…
    hmm nog niks… 😦

  33. Emmelinda zegt:

    Giechel…misschien als je het springen eens achterwege laat maar gorgelt bij een nieuwe slok? 8)

  34. Emmelinda zegt:

    Zul je altijd zien dat de kampioen op bed ligt als je ze nodig hebt he? πŸ˜‰

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

