To win or not to win…

Zondag was het de jaarlijkse ruiterdag op de manege.
Allemaal paardenstaartenmeisjes in een veel te groot (op de groei gekocht) kostuum die hun kunsten op het paard mochten laten zien aan de jury. Tevens kunsten die niet geregistreerd staan als zodanig ghehehe. Ook onze paardenstaart was van de partij. (overigens in een perfekt passend colbertje waar ze morgen ook nog plezier van heeft)

Ze was zo ongelooflijk zenuwachtig! Ze had (bij wijze van spreken dan) alvast een plek gereserveerd op haar bureau voor de grote beker. Net zoals vorig jaar. Teleurgesteld nam ze toen een penning mee naar huis. Dat ze goed haar best gedaan had en veel plezier gehad had telde niet mee. Maar blijkbaar was ze er dit jaar extra op gebrand om een plaatsje dichterbij het podium te komen.

Zo hobbelde ze dus gisteren braaf maar gespannen het veld op. De proef kon beginnen.
Ze bleef op de rug van het paard, het paard bleef in de ring, struikelde niet over een grasspriet en deed warempel ook nog wat ze van hem vroeg! Na tien minuten was ze klaar. Niet omdat er een fout begaan was, nee zo lang duren die proefjes. Ik kon weer adem halen.

Pas tegen de avond was de prijsuitreiking. Je reinste kindermishandeling! Al die gespannen koppies! De hele middag stond Mies stijf van de spanning en vrat een kapitaal weg aan tosti’s, hotdogs en chips (ha een echte vrouw he? Ghehehe).

Uiteindelijk was daar het moment. De namen werden genoemd voor plaats 17. Dat was een grote groep. Zie het als een soort bedankt-voor-het-meedoen-prijs. Maar wat hoorde ik? Of eerder gezegd…wat hoorde ik NIET?? Mies werd niet genoemd. Nummer 16…nee dat was haar naam ook niet. Nummer 15…wow wat leuk! Dat was ze ook niet. Wat heerlijk voor haar! Het zou haar zo goed doen! Bij nummer 14 moest ik me inhouden om niet te gaan springen. Hoezo “moeders leeft mee”? Na nummer 10 hield ik het bijna niet meer. Hopelijk waren ze haar niet vergeten op te noemen???

Het werd uiteindelijk de 8e plaats. Grandioos! Ze was zo ongelooflijk blij met haar paardentrofeetje. Ze kon het bijna niet geloven! Haar zelfvertrouwengrafiek kreeg op dat moment een enorme uitschieter. Het beeldje kreeg thuis een ereplekkie.
Zo’n onooglijk lelijk afgewerkt beeldje van een paar cent…

Maar voor onze paardenfreak zo ongelooflijk waardevol!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op To win or not to win…

  1. remco zegt:

    wow wat leuk voor haar daar doen ze het toch allemaal voor he ๐Ÿ˜€

  2. Emmelinda zegt:

    Ja psies, ze is er ook zo ontzettend trots op. En dat mag ze ook zijn want er waren een boel deelnemers ๐Ÿ˜‰ *trots*

  3. Marika zegt:

    Hey wat goed van haar! Feliciteer haar maar van mij! (huh wie’sda??) ๐Ÿ˜€

  4. Yvonne zegt:

    Van harte en een *kus* voor Mies. Top!

    Zullen we het nu eens hebben over mijn hotdogverslaving?
    Tis worst hรจ. 8)

    Wel met zuurkool a.u.b.

  5. Cycli zegt:

    Gefeliciteerd Mies!!!
    *gooit ballonen en confettie enzo*

    Ik heb zelf vroeger ook veel gereden. En laterna ook veel wedstrijden. Maar ik begon al te mekkeren als ik niet eerste was en was dus al zwaar teleurgesteld met 2e of 3e plaats.
    1 keer was ik tot grote schande zelfs 4e ๐Ÿ˜ฆ
    Had er ook mee te maken dat ik uit een “paarden-familie” kwam en de verwachtingen voor mij zowieso al erg hoog waren.

    En dan raar vinden dat ik gestopt ben ๐Ÿ˜• ๐Ÿ˜‰

  6. epie zegt:

    hoi mies ook van mij gefeliciteerd
    en je mammie en pappie ook

  7. Nicky zegt:

    Kwam via-via-via-via op je weblog terecht. Leuk hier! Van harte gefeliciteerd met jullie kampioentje! ๐Ÿ˜€

  8. Emmelinda zegt:

    @Marika; Grinnik…ze weet een beetje wie je bent..van die andere Sam ๐Ÿ˜‰ Oke..daar laat ze het bij, ook al heb je een nieuw vriendje erbij ๐Ÿ˜‰ Maareh…thanks, ik zal het zeggen ๐Ÿ˜‰

    @Thanks…ik zal die kus morgen doorgeven. Anders kan ik het wel schudden met de avondrust hahaha.

    Hotdogverslaving? Jaaaaa hier nog een; MIES. Ik zal je morgen doorverbinden met haar hahaha. Al vind ik een hotdog met echte zure kool heeeeerlijk! Mjammie…misschien maak ik morgen wel zuurkool. Lusten ze hier niet graag. Of eigenlijk beter gezegd: NIET. En het is zo lekker…zo zuur mogelijk ๐Ÿ˜‰

    @Cycli; *veegt confetti bij elkaar en bewaart die voor morgenvroeg* Thanks! Ze is zo ongelooflijk blij!

    Ik kan me heel goed voorstellen dat het dan niet meer spontaan is wanneer er zulke druk achter zit. Mies legt zichzelf die druk op, die proberen we er juist af te halen maar ja…stijfkoppie he ๐Ÿ˜‰

    Rijden ze in jouw familie nog veel paard eigenlijk?

    @epie; Thanks epie! Het was zo spannend…pfff. Dat arme koppie. Haar klasgenootjes scoorden beduidend lager en die zitten ook een klasse lager. Had ik ergens op gehoopt. Ja vals, ik weet het. Maar die waren vorig jaar eerste en tweede en hebben het Mies zo ingewreven terwijl Mies alleen maar blij voor hen was :W

    @Nicky; van harte welkom op mijn log! Ik hoop dat je het een beetje naar je zin hebt;)
    Dank je wel voor je felicitaties, ze was zo maar in slaap gevallen in bed. Ja ik weet ut…dat hoort zo. Maar bij Mies niet ๐Ÿ˜‰

  9. Cycli zegt:

    De meesten rijden niet meer. Mijn nichtje nog wel veel. Zij is wereldkampioene geweest en heeft nu een eigen westernrijden rijschool. De rest eigenlijk alleen nog recreatief.

  10. Emmelinda zegt:

    Wow dat is nogal wat; wereldkampioene. Dan kan ik me nog beter voorstellen dat er druk op zat wanneer je te paard ging!

  11. Emmelinda zegt:

    Zit je nog wel eens op een paard trouwens? Ik wil dat een keer proberen hihi. Arm paard hahaha ๐Ÿ˜‰

  12. Yvonne zegt:

    @ Emmelinda: @Thanks? Ik ben Yvonne! 8)

  13. Emmelinda zegt:

    Whaahaa *vliegt om nek* ๐Ÿ˜‰

  14. Jaap zegt:

    Gefeliciteerd Emm! ๐Ÿ˜€ En dat geldt natuurlijk vooral Mies! Je kan in deze gevallen helaas niet zeggen ‘gedeelde zenuwen zijn halve zenuwen’ …. ๐Ÿ˜‰ Maar in zo’n grote groep 8e worden… knap! (trouwens, feliciteer het paard ook van me ๐Ÿ˜› ๐Ÿ˜€ )

  15. MIEP zegt:

    Gefeliciteerd MIES…
    Wat ontzettend gaaf dat je al zo goed bent!
    Groetjes MIEP

  16. Sammus zegt:

    Leuke site van je. ๐Ÿ˜€

    Gr. Sammus ๐Ÿ˜‰

  17. Emmelinda zegt:

    @Jaap; Dank je wel Jaap! Ik ben ook heel erg trots. Kostte me wel een boel poen om de jury in te laten zien dat ze goed is…hahaha geintjuhhh. Hihi ja ik zal vrijdag het paar een brokje geven in jouw naam oke? ๐Ÿ˜‰

    @MIEP; Ik zal het haar strakkies laten lezen. Ik weet zeker dat ze gaat glimmen van trots! Leuk he? Op naarvolgend jaar! ๐Ÿ˜€

    @Sammus; Dank je wel! Groetjes trug ๐Ÿ˜‰

  18. Paul zegt:

    Mijn dochter van 7 die is ook sinds een paar maanden op paardrijles. Het is wel genieten hoe snel die meiden dat oppakken. Mij krijgen ze niet op een paard. Maar ik vind het wel mooi.

  19. MIEP zegt:

    Ja errug leuk, en volgend jaar willen we een verslag met foto’s hoor!!!!

  20. CharLi zegt:

    wat leuk zeg en wat goed!! Proficiat Mies!! Ik Wou dat ik zo goed kon paardrijden,maar heb dit helaas alleen maar kunnen doen bij mijn vriendinnetjes vroeger,als zij les hadden,ik mocht dan eenmalig meedoen,ik vond het erg leuk,de lerares die er toen bij stond,zei dat ik er wel talent voor had,dat ik netjes in het zadel zat…..
    Morgen is hier in Vianen(ut) paardemarkt,ik ga dan ook weer kijken met mijn kindjes naar alle mooi paarden,ze zijn zooooooo lief hรจ? ๐Ÿ˜€
    lieve groetjes lianne

  21. Emmelinda zegt:

    @Paul; Ja ongelooflijk hoe snel dat gaat he? Vond je het ook niet doodeng…zo’n paard in galop met je kind op z’n rug? Brrr. Ik wil wel een keer proberen hoe het is; paardrijden. Ben alleen bang dat ik er dan een verslaving bij heb ๐Ÿ˜‰

    @MIEP; hahaha…ik heb zelfs een filmpje gemaakt van de proef. Is alleen niet zo duidelijk. ๐Ÿ˜‰

    @CharLi; Dat wil ik ook een keer zien; zo’n paardenmarkt. Lijkt me geweldig.
    Dus jij weet hoe het is om in het zadel te zitten? Is geweldig zeker? Aan mijn dochter hoef ik het niet te vragen, ik weet het antwoord wel hahaha.
    Ja ik vind paarden prachtig. Goh dat ik dat nog ooit zou zeggen hahaha. Ik had vroeger een vriendin die paardengek was en oooo wat was ik jaloers op die vierbeners ๐Ÿ˜‰
    Lieve groetjes terug!

  22. henriette zegt:

    He wat leuk zeg, kan me voorstellen dat je dan als mama ook heeeel nerveus kan zijn, รฉn trots natuurlijk op die 8e plek. ๐Ÿ˜€

  23. Emmelinda zegt:

    Jaaaaa zeker weten. Je weet hoe ze zich voelt voor, tijdens en na de proef. Ook vanwege die vervelende klasgenootjes van haar vond ik het super. B-tje kinderachtig van mij maar goed zo voelde ik dat ๐Ÿ˜‰

  24. MIEP zegt:

    en dat mag je ook zo voelen…..
    lekker puh!

  25. Emmelinda zegt:

    Ja he? Toen ik hoorde dat ze minder gescoord hadden kon ik nog net een “Yessss” tegenhouden ๐Ÿ˜› 8)

  26. tycho's mama zegt:

    Yeah!!!!!!!!!!!!!*blaast op feesttoeter* Goed gedaan Mies!!! En paps & mams trots natuurlijk. Geweldig zeg!!

  27. Emmelinda zegt:

    *houdt oren dicht* ja super he? Ik heb me gekgeduimd hihi. Anky van Grunsven mag wel oppassen 8) ๐Ÿ˜›

  28. GekinblacK zegt:

    En wat kreeg het paard ?

  29. Emmelinda zegt:

    rust. hahaha ๐Ÿ˜‰

  30. MiesJee_Jack zegt:

    haha ๐Ÿ˜‰
    en MIEP, Paul tycho’s mama, epie, CharLi, Cycli, Marika thanks…
    En mams..Laat je dat brokje dan graveren met zijn naam ๐Ÿ˜›

  31. Emmelinda zegt:

    Grinnik…zal ik doen. Ik hoop alleen dat het dan niet na een maand weggerot is ๐Ÿ˜‰

  32. Michelle zegt:

    ๐Ÿ˜‰ Zal wel in z’n maag blijven…haha…
    maar trouwens..over dat beeldje..het is niet lelijk en on-afgewerkt,, vindt ik dan ๐Ÿ˜› ๐Ÿ˜›

  33. Emmelinda zegt:

    Dan ligt het zo op de hoop als het zijn maag bereikt heeft ๐Ÿ˜‰

    Grinnik…wat jij vind moet je naar de politie brengen ๐Ÿ˜‰

  34. Michelle zegt:

    ๐Ÿ˜‰ haha ๐Ÿ˜‰
    aah..zal ik doen..

  35. Emmelinda zegt:

    Grinnik…gaan we daarna ff de stad in ๐Ÿ˜‰

  36. Michelle zegt:

    Ach ja…Als t moet dan moet het maar he?*zucht* ๐Ÿ˜‰

  37. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja dan gaan we samen een frietje eten…is dat niks? ๐Ÿ˜‰

  38. Michelle zegt:

    Haha..Tuurlijk..ALTIJD dan ๐Ÿ˜‰

  39. Emmelinda zegt:

    Ja voor een frietje doe je alles he? 8)

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

