Watwerkjemenou?

Vanwege bepaalde omstandigheden moest ik na 15 jaar stoppen met werken. Dat was niet makkelijk maar ik heb me er enigzins bij neergelegd. Het zij zo en het is goed zo. Dat er mensen zijn die er anders over denken wordt me minstens twee keer per week duidelijk.

Ze laten me niet alleen merken dat het vreemd is, een vrouw van 36 die niet naar haar baas sjeest iedere dag, ze zeggen het ook gewoon. Ik ben er mee gestopt om me te verdedigen. Daar ben ik niet groot voor geworden. Toch? Toen de meiden klein waren en ik 20 uur bij mijn baas verbleef kwam het andere kamp in opstand. Dat het zielig was voor de kinderen om ze bij een oppas te dumpen blablabla.

Stef heeft twee vriendinnen. De moeders van die vriendinnen werken. Daar heb ik niks op tegen. Graag zelfs. Moet iedereen zelf weten. Maar ze hebben wel commentaar. Ze hebben een soort jaloezie naar mij toe. Denk ik. Wanneer ik bij ze sta om een afspraak te maken voor de vriendinnetjes word ik negen van de tien keer getrakteerd zo’n soortgelijk zinnetje: “Tot drie uur want daarna moet ik nog boodschappen doen. Ik werk immers de hele dag en heb daar geen tijd voor gehad.” Misschien is het niet zo bedoeld en misschien ben ik er overgevoelig voor maar dat voegt toch helemaal niks toe aan mijn vraag waar en tot hoe laat de meiden samen spelen? Dat weet ik nou wel dat de dames werken. Ik ben niet dom, ook al werk ik niet.

Ik heb besloten me er niet langer aan te storen. Het is nou eenmaal zo en vanaf volgend jaar heb ik de mogelijkheid me op de banenmarkt te storten. Een dikke Mercedes hebben we nu toch niet nodig. Als ik ga werken doe ik het voor mijzelf. Niet voor hunnie.

Zal ze tegenvallen…ze weten me nu wel te vinden wanneer ze een middag over moeten werken of wanneer de oppas last van haar dikke teen heeft. Valt niet op hoor dat ze dan smorgens vroeg al komen afspreken. Zogenaamd omdat dochterlief dat zo graag wil. Yeah sure…die heeft haar ogen nog dicht met oogsnot, die heeft daar nog niet aan gedacht wanneer ik het schoolplein ophobbel. Kijk DAN is het niet erg dat ik niet werk.

Ik heb er steeds aan toegegeven omdat het Steffies vriendinnen zijn. Maar dat betekent wel dat ik iedere week minstens twee keer met het broedsel van een ander zit. Maar het is nou afgelopen. Ik kap er mee!

Want dit begint me aardig op de zenuwen te werken

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op Watwerkjemenou?

  1. Lucide zegt:

    Lullig voor je! Mijn kinderen zijn groot, maar ik herken direct alles van toen ze klein waren in jouw verhaal. Vreselijk! Ik ging toen mijn kinderen heel klein waren naar de avond school (AVOND-school, dus als kindertjes slapen…). ‘Je kinderen zijn de dupe’ werd me verteld.

    Weet je, het is eigenlijk nooit goed wat je doet, dus doe vooral lekker zoals jij vindt dat het moet. Dat is het beste voor jou en ook voor je kinderen. Al kan ik me voorstellen dat dat gezeur van die anderen af en toe je keel uitkomt! Succes!

  2. Emmelinda zegt:

    Dank je wel Lucide! Hier heb ik heel veel aan. Ik wil in ieder geval het beste voor mijn kids. Ik haal mijn “schade” wel weer in πŸ˜‰ Is misschien een ouderwetse opvatting maar goed, zo voel ik dat nou eenmaal.
    Je ziet dus dat dit in al die jaren nog steeds niet veranderd is πŸ˜‰

  3. Patricia zegt:

    Er is inderdaad altijd wel wat te zeuren, je doet het in iemand anders zijn ogen toch nooit goed.
    Ik werk dus ook niet, maar heb ook geen gezin, dus ben een lui varken!
    Mijn vriend heeft een goede baan, en ik doe thuis het huishouden enz…dat vinden wij allebei goed zo.
    Maar tegenover de buitenwereld schaam ik me best wel hoor, want dat kan toch niet, zomaar thuis zitten!
    Ik weet zeker dat als ik kinderen zou hebben, ik absoluut thuis zou willen zijn, want ze zijn maar 1 keer klein, en dat zou ik niet willen missen.

  4. Emmelinda zegt:

    Jaaaa dat schaamtegevoel is toch verschrikkelijk? Pas wanneer je een dikke villa onder je reet hebt en de centjes van je man op kunt maken zijn ze stil. En zelfs dat nog niet.

    Ik vind het ook belangrijk dat we het er samen over eens zijn. Nou mijn man staat vierkant (nou ja, driehoekig ghehehe) achter het besluit. We hebben er allebei baat bij. Allevier. Ik snap werkelijk niet waarom ik me dan nog steeds moet verdedigen? Ik veroordeel hen toch ook niet? Terwijl ik heus wel een waslijst heb (nou heb ik het over die moeders van Steffies vriendinnetjes) met klachten. Ik zeg toch ook niet tegen hen dat ik lekker ben gaan schaatsen omdat zij zo nodig moeten werken? πŸ˜› 8)

  5. patricia zegt:

    Ik denk dat het of jaloezie is, of dat het types zijn die zichzelf niet kunnen vermaken, alleen thuis.

  6. Emmelinda zegt:

    Jaaaa zou best kunnen. Ik heb me nog nooit verveeld. Er is genoeg te doen. En ik vlieg ook niet tegen de muren op…is ook zonde…die zitten nog zo strak in de verf ghehehe πŸ˜‰

  7. tycho's mama zegt:

    Hmmmm….het blijft toch een eeuwige discussie. Welk blad je ook openslaat, altijd gaat het hier over. De “thuisblijfmoeders” die denken dat de rest alleen maar werkt voor een luxe vakantie en een tweede auto voor de deur. En de werkende moeders die denken dat de ander te “lui” is om te werken.
    Nou….ik werk ook. 20 uur per week. En niet voor de luxe vakantie of tweede auto. Die tweede auto heb ik wel, om naar mijn werk te komen dus. (en van dit dorp af als ik dat wil!!) Dat is mijn “vrijheid” en die laat ik me niet afnemen. Maar feit is, dat er ook nog moeders zijn die gewoon “moeten” werken omdat alles zo duur is tegenwoordig. Die hebben geen man met een Mercedes van de zaak en het daarbijbehorende salaris. Ik wilde ook altijd werken, om gewoon nog iets anders te doen. Met collega’s om te gaan enz. Maar soms als ik me weer eens de deur uit moet haasten om Tycho bij de oppas te “dumpen” (ja, laten we het maar zo noemen), dan zou ik willen dat ook ik lekker thuis bij mijn kind kon blijven!!! Dus niks om te schamen, laat ieder zich met zijn eigen leven bemoeien!!!! πŸ˜‰

  8. MIEP zegt:

    Zo is het natas….

    Ik werk part-time (24 uur) en Carola werkt full-time (36 uur) Gelukkig hebben wij tot nu toe nog nooit iets van commentaar gehoord..
    Maar ja dat kan anders liggen als ze al genoeg te kletsen hebben. Twee vrouwen die voorheen netjes met een man getrouwd waren (nou ja, ik was niet getrouwd, maar wel 10 jaar samengewoont) voeden samen de kinderen van de ene vrouw op en hΓ¨ bah gedver, ze doen het ook nog met elkaar….. jaja mensen wij hebben een relatie! Daar is genoeg over gekletst, ook dat wij zo gewoon en normaal waren, ondanks dat we van de “verkeerde” kant zijn!

    Maar vier jaar geleden raakte mijn schouder overbelast, ziektewet. na een half jaar werd het mij duidelijk, het kappersvak kon ik op mijn buik schrijven! Maar goed, en dan????? OkΓ© gesprekken over en weer met het CWI (ceeweewie??) ja ik kon in aanmerkinge komen voor een omscholing, moest er alleen even (dat werd anderhalf jaar) op wachten tot er genoeg inschrijvingen op deze opleiding was. Ondertussen liep ik bij de deur. Boodschapjes doen (goh, ik dacht dat zij niet kon werken, haalt wel boodschappen) dus MIEP ging ’s avonds de boodschappen doen, ex verplicht mee, want anders werd er gekletst! Oppassen op de kids van mijn zus, goh ik dacht dat zij ziek was, als je kunt oppassen kun je ook werken werd er gefluisterd! Dus ik bleef voortaan binnen met de kids, als niemand mij maar zag… En toen werd ik een muurbloempje, die altijd en overal een grote bek had, maar dichtklapte toen zelfs een “vriend” rondlulde dat ik gewoon niet wΓ­lde werken!
    Dan ga je aan het werk, kop in de nek en gewoon lopen over straat. Laat ze maar lullen………….

    En dan raakt je relatie uit (na 13 jaar) en wordt er weer over je gekletst. Het lag aan mij ik zocht teveel de aandacht van anderen, stond te veel in de kroeg (gemiddeld 3 avonden per maand) was altijd alleen in de kroeg(mijn ex werkte 40 uur en speelde daarnaast in een band)! En toen deed ik het met iedereen…. Kijk begrijp me niet verkeerd, ik ben niet vies van sex, maar als zelfs ik niet wist hoe jan en alleman zoenden of vreeΓ«n waarom had mijn hele woonplaats het er dan over? Waarom keken ze mij met een schuin oog aan als ik met hun man praatte….. En nu?? Nu ben ik gelukkig, heb eindelijk mijn ware liefde gevonden En ja die ware liefde is een vrouw………….. Thank God het is een vrouw, ik voel me daar namelijk goed bij… En de buitenwereld?? Al die roddelende vrouwen worden nu door hun man in de gaten gehouden als ze met mij staan te kletsen, want stel je voor……………….

    Kortom, Em Wat je ook doet, nooit doe je het goed!

  9. Yvonne zegt:

    Goh Emmelinda. Wat moedig. Ik wil er ook nog over loggen. Maar ik heb altijd het gevoel mijn woorden eerst te moeten wegen, kan het, kan het niet?

    Ik zit in het andere kamp overigens. Ik moet me altijd verdedigen omdat ik werk. (Leuk dat je volgend jaar weer kan beginnen πŸ˜‰ ). Wat me het meest stoort, is dat er mensen zijn (nee, jij niet) die er op zweren dat wanneer moeke thuis zit met de thee, dat kennelijk een garantie is voor een fijne jeugd. ’t Komt trouwens ook vaak van mensen die geen kinderen hebben. Typisch.

    Ik had dat, een moeke met de thee thuis.
    Ik had het niet fijn.
    Mijn dochter heeft op een aantal dagen geen moeke met thee. Zij heeft het (soms) ook niet fijn.

    Zo gaat dat (soms) in het leven. En je doet het als ouder nooit goed.

  10. Yvonne zegt:

    Hele BOEKEN, kunnen we er over schrijven πŸ˜€
    Zo te zien aan de reacties πŸ˜•

  11. Martijn zegt:

    Waarom hebben ze het tegenwoordig nou altijd over moeders die thuis moeten blijven…….. mogen vaders dit niet?? moeten die altijd maar werken? Ik werk 4 dagen die andere dag is voor mijn meisjes maar zou ik nog minder kunnen werken zou ik het zo doen. Maarja dat gaat nu nog ff niet lukken. Maar ik snap je verhaal ook wel hoor ik krijg al van die domme reacties over die ene dag. Tis en blijft een rare wereld met soms ook rare kostgangers

  12. Emmelinda zegt:

    @Tycho’s mama, MIEP en Yvonne;

    He heeeeeerlijk! Dank je wel voor jullie openhartige reacties. Ik wil, voor ik begin eerst nog eens even benadrukken dat ik dus NIEMAND maar dan ook echt NIEMAND wil zeggen wat hij of zij moet doen. Dat zal me worst zijn (BIFIIIIII). Als ieder daar gelukkig mee is ben ik tevreden. Echt waar. Maar ik vraag me altijd af waarom ik me moet verdedigen. Als ik hier toch gelukkig mee ben? Nou ja, da’s ook niet helemaal waar. Maar daar komt waarschijnlijk volgend jaar verandering in.

    Mensen zijn strontvervelend. Ze oordelen al heel gauw. Net zoals bij MIEP te lezen is moet je perse een man hebben en heb je geen kinderen dan deugt er vast iets niet aan je. AAARGH zo kortzichtig!

    Wat ik bedoelde in mijn log was ook echt niet bedoeld om iedereen over 1 kam te scheren. Ik wilde dit al zo lang schrijven maar ik was zo bang om mensen op hun jeweetwel te trappen. Maar nogmaals…het gaat in dit geval vooral over die moeders van die vriendinnetjes.

    Het heeft allemaal zijn voor en zijn nadelen als je kijkt naar hoe het kind zich voelt. Ik had vroeger ook een sleutel om mijn nek wanneer mijn moeder werken was. Volgens mij ben ik daar alleen maar zelfstandiger door geworden. Toen ik ging samenwonen aan de andere kant van het land kon ik alles zelf en hoefde ik niet dagelijks voor hulp te bellen πŸ˜‰

    Ik ben het er ook niet mee eens dat het allemaal opgelost is wanneer moeke thuis met de thee zit te wachten. Daar zijn onderzoeken naar gedaan en het blijkt de ene keer dat kinderen zich fijner voelen wanneer moeder werken is en de andere keer wanneer ze thuis is. Dus je hebt er helemaal niks aan, aan die onderzoeken. Zelf dedames/heren onderzoekers komen er niet uit.

    Kortom…ik denk dat het gewoon het makkelijkst is wanneer iedereen eens lekker naar zijn eigen situatie thuis kijkt (nee jullie niet, ik geloof meteen dat jullie het goed voor elkaar hebben) en het daar bij laat. Wanneer de partner en kids het er mee eens zijn is het toch goed? Lullen doen ze toch wel πŸ˜‰

  13. Emmelinda zegt:

    @Martijn; jaaaaaaa dat is ook nog eens een kant van het verhaal. Dan noemen ze je meteen een huisvader en een watje en lachen ze er om. Terwijl ik -vanwege dat besluit- het logisch vind dat je wilt genieten van je kids! Je hebt de kinderen niet gebaard maar zeker weten een flinke steen bijgedragen. Daarom vind ik dat je net zoveel recht hebt.
    Bij ons was dit toendertijd geen optie omdat Marc gewoon veel meer verdiende en we er flink op achteruit zouden gaan.

  14. Yvonne zegt:

    @ Emmelinda: ik ben het geheel met je eens, wat die worst aan gaat dan 8) Haha!

  15. Emmelinda zegt:

    Grinnik…hmmm ik zou er graag een lusten.
    Maareh..ik meen het echt. Het kan mij echt niet schelen. Iedereen doet maar. Maar dat ze mij dan in mijn waarde laten.

  16. epie zegt:

    @dames noem nou gewoon die worst bifi niet iedereen
    snapt het anders , denk aan de nieuwinloggers

  17. MIEP zegt:

    Soms moet je een aantal veroordelingen meemaken om vanaf dat moment schijt aan de wereld te hebben….
    Meid jij weet wat goed voor jou, je kids en je gezin is en houd je lekker daaraan….
    Ik vond je hemeaal niet veroordelend of over één kam strijkend… Iedereen kent dit soort situaties wel, er zijn alleen slimmerikken (waaronder JIJ) die daardoor niet meer oordelen over anderen…..

  18. Emmelinda zegt:

    @epie; Dat is het gewoon; iedereen zou gratis Bifi’s moeten krijgen. Je zult zien dat de wereld ervan opknapt. Ik in ieder geval wel ghehehe πŸ˜‰

    @MIEP; En toch blijft het moeilijk. Het klopt, van menig vooroordeel trek ik me al niks meer aan. Maar het kan beter.
    Dank u, dank u. Ach ja, ik heb misschien ook zo mijn vooroordelen. Ik noem de vader van mijn buum ook Popeye in een log terwijl ie gewoon breed is. πŸ˜‰
    Het is vaak dat ik beide kanten begrijp. Van de werkende EN de thuiszittende moeders. Het is niet zo maar over 1 kam te scheren eigenlijk. Al zijn d’r genoeg die dat wel doen πŸ˜‰

    Overigens heb ik met verbazing zitten lezen wat je schreef. Ongelooflijk hoe hard mensen kunnen oordelen he? O ja..vroeger noemde ze me slet. Omdat ik goed met vrouwen EN mannen kan/kon omgaan. Jeetje…als ik gedaan had wat zij dachten dat ik allemaal deed kon ik nou niet meer lopen whaahaa 8)

    (Sollie…die moest ff ;))

  19. remco zegt:

    zelfs met die dikke villa en je poen van je man opmakend rodelen ze nog over je deze “dames ” moeten es wat meer op hun zelf letten
    emmelinda gewoon lekekr doen wat jij wilt en uiteraard goed is voor jou gezin en dit soort {s]wijven[/s] vrouwen lekker negeren

  20. epie zegt:

    en even als intermezzo bifi s zijn toch oranje verpakt he

  21. MIEP zegt:

    Heb ik net zo…..
    Elke vrijgezel in mijn vorige woonplaats heeft de nacht bij mij doorgebracht en dat terwijl ikhet me niet kan herinneren en er ook geen plezier aan beleefd heb….. Schande, als er dan gen…. wordt dan wil ik er ook wat aan hebben…..

    Maar goed ik voel me lekker nu, woon in een vrij gelovig dorp maar heb neit echt het gevoel dat er over me gekletst wordt, tenminste niet negatief. En wat dat negatieve betrefd ben er behoorlijk door gewapend, dus van mij mogen ze… De mensen die me kennen en van me houden weten wel beter en daar gaat het om….
    Ik ga nu eten…..
    Fijne avond
    Ik maak morgen wel even een logje, heb een party vanavond… nee geen tupperware, lingerie of houten speelgoed, maar een avond met snuisterijen voor in huis…..
    Helemaal geweldig dus…..

  22. Yvonne zegt:

    @ epie: wat vraag je Emmelinda me nou? 8)
    Je weet het wel…

  23. Emmelinda zegt:

    @Remco; Ja klopt…zelfs dan valt er wel iets op aan te merken. Dacht ik vanmiddag ook aan wat betreft die moeders van die vriendinnen. Zelfs wanneer ik zou werken zullen ze er iets op aan te merken hebben. Vanwege het niveau of het soort werkzaamheden πŸ˜‰ *sjugt*.

    @epie; whaahaa zeg denk je nou dat ik daar kans voor krijg om naar de kleur te kijken??? hahaha.. πŸ˜‰

    @MIEP; Whaahaa…zo zie ik dat dus ook. Wanneer het zo is wil ik er ook graag lol aan beleven πŸ˜‰
    Ik denk dat je dan inderdaad een net dorp getroffen hebt anders had je het wel “gevoeld”..nakijken enzo weetjewel πŸ˜‰
    Je hebt ook helemaal gelijk, wat kan het je schelen wat een ander denkt. Dat weet ik best goed maar pfff…soms raken ze een gevoelige snaar. En die twee irriteren me al jaren met dat gedrag. Op een dag is de maat vol en dan zeg ik iets terug! O zo!
    Heeej wat leuk…dan ben ik benieuwd naar je logje van morgen! Veel plezier ennuh…niet teveel uitgeven he πŸ˜‰ hahaha

  24. MedeMens zegt:

    Volgens mij heb jij, om met Henk van Hoof te spreken, de grondcapaciteiten voor- en affiniteit met kinderopvang. Dus waar wacht je nog op…
    en je mag je eigen broedsel meenemen, wat wil je nog meer.

  25. e van de melkboer zegt:

    interssante discussie hier enne het recht van de vrouw en de rechten van het kind tlijkt me moeilijk om dat een volledige harmonie te maken .
    heb ik wijs gezegd he

  26. Emmelinda zegt:

    @MedeMens; Grinnik…je bedoelt toch niet..eh…IKKE???? 8) Arme andere ouders ghehehe πŸ˜‰

    @e van de melkboer; ik sta perplex! TSja…het is moeilijke materie he? πŸ˜‰

  27. MedeMens zegt:

    de staatssecretaris heeft jouw talenten ontdekt, dus trek je vooral niets van die andere arme ouders aan.

    Of bedoel je die arme andere kinderen? Die zijn net als hun ouders waarschijnlijk niet zo arm! 8)

  28. just me zegt:

    weet je, het is toch nooit goed, werk je wel dan wordt je erop aan gekeken, werk je niet is het ook niet goed…..tsja….vraag me af wat wel goed is….gelijk heb je, dat je jezelf niet meer gaat verdedigen, dat zijn mensen die kortzichtig zijn, misschien zijn ze jaloers?

  29. e van de melkboer zegt:

    en wat je ook doet je weet nooit wat je nu ook het beste is
    voor het kind.
    zelfs na 34 jaar weet je niet wat je verkeerd hebt gedaan

  30. Emmelinda zegt:

    @Medemens; Giechel…ik ben blij dat ik blijkbaar die talenten bezit maareh…ik hou niet zo van broedsels bezighouden van anderen. Is daar een drankje voor? Ghehehe.

    @Just me; Verschrikkelijk is dat he? En die uitdrukking in de ogen ook. (Dan heb ik het nog steeds over die twee ;)) Zo minderwaardig. Tssss.
    En weet je…vandaag stond ik dus gewapend met een boel argumenten klaar om nee te verkopen. Hadden ze me vandaag niet nodig hahaha…had ik weer hoor πŸ˜‰ 8)

    @e van de melkboer; Klopt…zul je zien dat mijn kids last hebben gehad van het feit dat ik er altijd voor hen was. Denken ze dat alles om hen draait ofzo…weetikud πŸ˜‰ 8)

  31. just me zegt:

    hihihi, ben je klaar met je antwoord, kan je nix zeggen…..wel balen enerzijds…. πŸ˜‰

  32. Emmelinda zegt:

    Ja heb ik weer hahaha. Maar ik heb het opgeslagen in mijn interne geheugen. Klaar om het er de volgende keer uit te gooien πŸ˜‰

  33. MedeMens zegt:

    Een drankje? Wat dacht je van Beerenburg of zo… als je genoeg inneemt, neem je dat broedsel voor zoete koek
    of je lijkt er ineens twee keer zoveel om je heen te hebben natuurlijk πŸ˜€

  34. Astrid zegt:

    Ben je al bij het CWI geweest? Daar voel je je ook niet zelfverzekerder van. Zie mijn web-logje.

  35. Emmelinda zegt:

    @MedeMens; Whaahaa….helaas drink ik geen alcohol. Maar ik vrees dat ik na een middagje grootverbruiker word hahaha πŸ˜› 8)
    Giechel…nee ik geloof niet dat ik voor dat vak in de wieg gelegd ben. Petje af voor alle kinderdagverblijfverzorgers enzo! πŸ˜‰

    @Astrid; Ja ik heb het net gelezen. Die ervaring heb ik een paar jaar geleden gehad. Afschuwelijk zeg! Ook bij een re-intergratie-bureau ben ik geweest vorig jaar. Net zo erg. Pffff 😦

  36. just me zegt:

    altijd handig….voor mij niet, want als mij dat zou gebeuren, wat niet kan, ik heb helaas geen kids, dan sta ik met m’n bek vol tanden (en gelukkig heb ik die nog wel πŸ˜€ )

  37. Emmelinda zegt:

    Nou weet je, nu lijkt het net alsof ik een tank ben en zo de munitie er uit schiet. Het is dat ze al heel lang zo vervelend zijn geweest…dan gaat het me beter af. Maar in ieder ander onderwerp zal ik weer moed moeten verzamelen. Behalve als het over mijn kids gaat….dan kan ik er per direkt mijn tanden inzetten πŸ˜‰

  38. just me zegt:

    take a bite!! πŸ˜€

  39. Emmelinda zegt:

    In een Bifi? hahaha 8)

  40. just me zegt:

    nouwwww, wel lekker!! πŸ˜€

  41. Emmelinda zegt:

    Dat is een understatement! hahaha *gooit Bifi*

  42. epie zegt:

    gelukkig dat die worsten weer bifi heten

  43. epie zegt:

    ik ga weer naar mijn continu dienst prettige avond mischien log ik op mijn werk weer in
    groetjes

  44. Emmelinda zegt:

    @epie; Maakt niet uit hoe ze heten…als ze maar naar Bifi smaken ghehehe.
    Dan zou ik zeggen; Tot zo πŸ˜‰

  45. just me zegt:

    dat zijn de lekkerste…bifi!

  46. Emmelinda zegt:

    Yep…zeker weten! Ik heb net nepworsten op…van Unox. Da’s toch niks als je Bifi gewend bent πŸ˜‰

  47. epie zegt:

    unox dat is toch voor ontwikkelingslanden he

  48. Yvonne zegt:

    Die van de hema zijn ook niet echt aan te raden πŸ˜•
    En dan heb ik het niet over de rookworst.
    Of de hotworstdog.

  49. Emmelinda zegt:

    Giechel…heb jij ook al overal soortgelijke worsten geprobeerd? Tsja…het is gewoon zo; dat zijn nou eenmaal de lekkerste…en de duurste πŸ˜‰ BIFI

  50. Yvonne zegt:

    Niet overal denk ik. Ik heb nog steeds die van de Aldi(?) of was het Lidl (?) niet geprobeerd. Maar het geeltje hangt nog op de keukenkast, mocht ik ook eens verdwalen.

    Die hotdog is trouwens ook nep van de Hema.

  51. Emmelinda zegt:

    Was bij de Aldi πŸ˜‰ Vond ik niet onaardig eigenlijk. Maar goed, we zijn verwend. Dan smaken al die worsten niet net zo lekker.

    Klopt…dat broodje vind ik vies. Ik neem meestal van die goedkope gevallen van de supermarkt πŸ˜‰ Is ook stukken goedkoper dan die van de HEMA πŸ˜•

  52. erik zegt:

    Je kunt makkelijk denken: “schijt aan een ieder die voor me denkt!” Ze bekijken het maar. Ik denk inderdaad dat men liever voor jouw positie wil kiezen.

    Leuke schrijfstijl …

    gr. Erik.

  53. Yvonne zegt:

    Die goedkope gevallen zijn heel goed te knagen πŸ™‚

    (heb je het al gezien, er staat sex op je site 8) )

  54. Emmelinda zegt:

    @erik; Ik heb me ook voorgenomen om dat te gaan denken. Valt niet altijd mee. Maar goed, dat is te leren πŸ˜‰
    Het is dat ik er niet helemaal achter stond toendertijd…daarom zal het wel gevoelig liggen πŸ˜‰

    Thanks…jij mag terugkomen πŸ˜›
    Groeten terug πŸ˜‰

    @Yvonne; Ja he? Mijn meiden zijn er dol op! “Maaahaaam wanneer eten we weer hotdogs?”

    (Grinnik…ja smerig he? Niet verder vertellen hoor…daar gaat mijn reputatie πŸ˜› Maareh…nog een paar berichten erbij en we kunnen vissen vangen ;))

  55. remco zegt:

    bifi

    dit lijkt me nu een site voor jullie verslaafden πŸ˜€

  56. Emmelinda zegt:

    Grinnik…ja die stuurde epie me op. Jammer dat er geen Bifi-verslind-spelletje op staat. Of dat je je emailadres door kunt geven in ruil voor een vrachtlading Bifi’s ghehehe

    Bij aktionen mis ik bij Vorher-nachher mis ik wel een foto van mij ghehehe

    Maareh *wrijft over buik*…nou ik dat gezien heb zou ik er best nog ene lusten. Dat lieg ik. VIER! 8)

  57. Emmelinda zegt:

    PEE-ES; Had je gezien wat ik gemaakt had?
    klikkerdeklikk

  58. Foefer zegt:

    Oef, ik kan me je frustraties levendig voorstellen… Vooral lekker je eigen ding doen, Emmelinda. En verder: ‘het ene oor in, het andere oor uit’ – helaas is dat niet zo gemakkelijk gezegd als gedaan…

  59. Nicky zegt:

    Aangezien ik niet zo van Bifiworstjes houd, nog even een reactie op je logje! Ik mag morgen ook weer gaan werken! Vind ik leuk, hoor! Maar als ik de keuze had, zou iets minder ook wel mogen. Maar ik moet wel, ik heb geen man (hoewel dat natuurlijk ook wel weer een kostenpostje scheelt!) en inderdaad… ik ben wel eens een beetje jaloers op die vrouwen die lekker thuis kunnen blijven! Maar in plaats van te gaan lopen miepen en zeuren zeg ik dat gewoon! Dus bij deze Emmelinda: als je lekker thuis blijft omdat je dat zelf wilt, heb je GROOOOT gelijk! Zou ik ook doen als het kon! πŸ˜€
    Groetjes,
    Nicky *gaat een stukje kaas snaaien*

  60. e van de melkboer zegt:

    @ivonne en emmelinda , bij de lidle hebben ze inderdaad spotgoedkoop worstjes die je met bifi kunt vergelijken , een dubbendoosje met een miniformaat spotgoedkoop , komt ook omdat lidl duits is
    als ik een doosje mee neem naar mijn werk eten anderen hert binnen een paar minuten op

    dus tip voor een goedkoper leven

  61. Emmelinda zegt:

    @Foefer; Irritant is dat he? Maar goed, wanneer ik het aandurf heb ik voor hen ook nog een paar opmerkingen. Alhoewel…dat zeg ik nou wel. Maar dan heb ik weer zoiets van laatikmaardeslimste zijn. πŸ˜‰ Het zijn en blijven toch weer de moeders van Steffies vriendinnen πŸ˜‰

    @Nicky; Ja dat is helemaal een andere positie. Dan heb je weinig keus. En wat die twee betreft, ze zullen ook enorm balen, anders laten ze het niet zo voelen. Maar goed, ik baal ook van de andere kant. Maar ze vragen niet waarom ik dan thuis zit. πŸ˜‰ Ik heb het altijd heerlijk gevonden om te gaan werken πŸ˜€ Echt.

    Hihi lekker…daar heb ik ook wel zin in

    πŸ˜€

  62. Emmelinda zegt:

    @e van de melkboer; Ja heten die niet dots? Die heb je in twee verschillende smaken. Hot en gewoon. Weet je, ik vind dat net alsof je net bolletjes geslikt hebt whaahaaa…. πŸ˜‰

  63. epie zegt:

    over unox gesproken , ik als alleenstaande heb net de
    nieuwste vinding van unox geproefd , boerenkool met een worstje en losse spekjes en jus
    gatver dat stuur je niet eensw naar een ontwikkelingsland

    t heb wel niks met werken te maken sorry

  64. Emmelinda zegt:

    Grinnik…nou dat zeg je dat het niks met werken te maken heeft maar pff je zult dat goedje als maag en darmen moeten VERwerken πŸ˜‰

  65. epie zegt:

    ja je zou voorproever kunnen worden bij de unox
    lijkt me een heel zware baan met enorme risico s

  66. Emmelinda zegt:

    Grinnik…ja dat denk ik ook. Ik heb wel eens gedacht aan een baan bij TNO. Lijkt me geweldig!!! πŸ˜€

  67. epie zegt:

    nou wat dacht je bij psv in het management
    scheelt bij jou reistijd met die kuip daar

    of lampen kijker bij philips , dus voor de statistiek
    kijken nwanneer ze sneuvelen

  68. epie zegt:

    of stewardes bij ryan air , t zal wel een uitgekleed loon zijn maar je ziet nog eens wat

  69. Emmelinda zegt:

    PSV? Hmmm ik denk dat ik dan heel wat uit te leggen heb bij mijn echtgenoot hahaha. Die is dan ECHT-niet-te-GENIETEN.
    Wanner lampen sneuvelen? Wel…dat heb ik zo geregeld. *loopt als een olifant door porceleinkast* Zo!

    Grinnik…ik heb hoogtevrees. πŸ˜‰

  70. e van de melkboer zegt:

    @emmelinda hoogte vreesin een vliegtuig , na dan kijk je toch niet naar buiten en doe alof je kaartjes knipt in de trein.

  71. epie zegt:

    nog ff wachten dus tot je jeugd op eigen pootjes staat

    maar dat kan nog lang duren , uit eigen ervaring

  72. Emmelinda zegt:

    Giechel…mag het ook een soort origami zijn?

  73. Emmelinda zegt:

    We hebben ze in ieder geval afgewerkt met een paar pootjes. Nou de juiste richting op proberen te houden πŸ˜•

  74. epie zegt:

    @emmelinda :gewoon een kompas geven

    of helemaal te gek een tom tom

  75. e van de melkboer zegt:

    of heel leuk voor jezelf beginnen met de kinderen

    je haalt weer bj de lidl een aantal pakken met drie pizza s
    laat de kinderen die in de magnetron opwarmen
    en ga je die op je nieuwe blauwe omafiets (zie elders
    ) snel bezorgen
    Wel effe de verpakking aanpassn in mamma
    emmelinda s ristorante
    vergeet wel het groen rode vlaggtje op je fiets niet , gewoon om voorrang te krijgen

    DEn gezin het verkeer bij jullie ! leer italiaans vloeken

  76. Emile zegt:

    Zo!!! Even lekker je hart gelucht he.
    Maar kan het me helemaal indenken hoor.

  77. MIEP zegt:

    Gaan we het nu over homo’s en lesbiΓ«nnes hebben (leest pootjes, staat meteen op haar eigen achterste pootjes)
    Whahahahahaha,
    en wat die bolletjes betreft, mmm zijn inderdaad verschrikkelijk lekker…. Maar naderhand…..
    Ja ik heb bolletjes in mijn hol… tralala lalalalala
    (zingt rustig verder, heeft msn plus geluiden vocaal uitgevonden)
    Welterusten allemaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Pee-Es…. het was niet leuk vanavond, de dingen die ze had waren wel leuk, maar niet BIzonder genoeg om er veel te veel geld voor neer te tellen!

  78. e van de melkboer zegt:

    @ miep , nou dat geld dat je gespaard hebt kun je morgen aan bolletjes besteden.
    gelukkig kan ik jenvrolijke gezang horen , gewoon omdat ik licht geschift ben

  79. MIEP zegt:

    @ e van de melkboer
    Ja okΓ© ik morgen naar de Lidl, allemaal bolletjes kopen, snel naar binnen werken (anders zijn de collega’s me voor) en dan volgende week aangekomen ipv afvallen????? Toch nog ff wachten mijn allerliefste is volgende week jarig, dus dan mag ik legaal bolletjes slikken!

  80. Emmelinda zegt:

    @epie; wanneer ik bij die tomtom ook aandelen krijg? hahaha. Al liepen die geloof ik niet meer zo lekker he? πŸ˜‰

    @e vd melkboer;Het is een briljant idee maareh…denk je dat het goedgaat? Ik met drie pizza’s op stap? Whahaa ik mag blij zijn dat ik er eentje op het besteladres krijg πŸ˜‰

    @Emile; Jazeker! Het voelt heel goed hihi. Lang leve de web-log! πŸ˜‰

    @MIEP: Whoeehaaa…bolletjes in je hol. Lijkt wel een versie van preitjes op mijn dijtjes en worstjes op mijn borstjes ensow πŸ˜‰

    Jammer dat het niet helemaal naar je zin was. Hebben ze toch nog het een en ander kunnen verkopen aan andere kijkers? Wat was het voor een soort prullaria dan?

  81. epie zegt:

    weinig reacties vanmorgen iedereen al geweest
    of iedereen aan het werk

  82. Emmelinda zegt:

    Hier hing internet er uit…was pas om drie uur gemaakt *jank*

  83. epie zegt:

    trauma team gebeld ?

  84. Liesbeth zegt:

    Je hebt gelijk hoor, laat ze maar denken wat ze willen toch?

  85. just me zegt:

    enne….zijn er nog bifis over, krijg wel trek

    …….om dat velletje eraf te trekken, hihihihi πŸ˜€ πŸ˜‰

  86. Emmelinda zegt:

    @epie; Hahaha nee eigenlijk kwam het wel even goed uit. Er was een boel om op te ruimen op mijn pc. Dat heb ik zitten doen πŸ˜‰

    @Liesbeth; Ja psies…het is immers toch nooit goed πŸ˜‰ Hoe was je vakantie?

    @Just me; Of er Bifi’s over zijn? Bij mij? Hahaha grapje zeker πŸ˜› Morgen zal ik een nieuwe lading kopen…is de eerste voor jou πŸ˜‰ is dat goed, velletjestrekker? πŸ˜‰

  87. just me zegt:

    hihihihi, yep, lekker!
    alhoewel, heb net een halve pizza tonijn weggewerkt, heerlijk!!! πŸ˜›

  88. Emmelinda zegt:

    Mjammieeee dat zou een idee voor morgen zijn! hahaha.
    We hadden vandaag brood. Kwam omdat ik nodig in de stad moest blijven hangen met Steffie. Wordt vervolgd πŸ˜‰

  89. epie zegt:

    en wat heeft het steffie opgeleverd , ijsje ?
    jasje fricandelletje .
    Enne ben jij nu aan gehoorapperaten toe

    /

  90. Emmelinda zegt:

    Ja een ijsje wel…daar waren we ook aan toe. Die hadden we goed verdiend hahaha πŸ˜‰

    Maareh…verklaart u nader…waarom ben ik aan gehoordingen toe? Wil je me batterijen aansmeren? 8) πŸ˜›

  91. epie zegt:

    nee het leuke geklep van je docher

  92. Emmelinda zegt:

    Dat viel eigenlijk reuzemee…log komt strakkies…ff kijken of er nog iets bij of af moet hahaha

  93. Marika zegt:

    wow 93 reacties… hoe krijg je dat voor elkaar! 8)
    Inderdaad mensen oordelen vaak veel te snel. Ik heb daar ook regelmatig mee te maken. Iedereen moet gewoon doen wat hij zelf wilt. Als ik kinderen zou hebben zou ik ook het liefst bij de kinderen zijn anders zou ik er niet aan beginnen. Ik verveel me ook nooit, als ik niet werk kom ik nog steeds tijd tekort op een dag. πŸ˜‰

  94. Emmelinda zegt:

    Grinnik…ja super he? Ik denk dat het onderwerp heel erg leeft bij iedereen πŸ˜‰
    Heb jij dat ook? Ik verveel me ook nooit. Er is altijd wel iets te doen en dan heb ik het niet over poetsen of huishouding hihi πŸ˜‰

  95. epie zegt:

    het toetsenbord en beeldscherm reinigen ?

  96. epie zegt:

    solly dat was weer erg vrouwonvriendelijk
    niet zo bedoeld maar als ik het zo lees

  97. Emmelinda zegt:

    Hahaha zo’n opmerking heb ik laatst zelf geplaatst…over afstoffen van het toetsenbord ghehehe 8)

  98. epie zegt:

    er is wel een enorm voordeel aan werkzaamheden thuis en zo , je eigen plee , jee da s wel heerlijk

  99. Emmelinda zegt:

    Grinnik…da’s waar. En je eigen koelkast 8)

  100. epie zegt:

    epie gaat nu ontzettend ronken onder zijn dekentjes

  101. Emmelinda zegt:

    Dan zou ik zeggen: Welterusten en veel plezier op de kermis morgen enzo πŸ˜‰

  102. gonny zegt:

    ja en as je toch nog wil gaan werkenweet ik nog n leuke oppas moeder(loeder)hahaha
    nee blijf maar lekker thuis offe doe wat je zelf leuk vindt schijt aan die andere bemoeials. groetjes gonny

  103. Emmelinda zegt:

    Hihi pas op wat je zegt…dat heb ik gehoord..eh gelezen. Voor je het weet neem ik het aanbod nog aan πŸ˜‰

    Groetjes πŸ˜€

  104. Gonny zegt:

    Ja as je mij bedoelde ik wil altyd oppassen maar da weet je wel he maar ik bedoelde met loeder die ene van de hoek. haahhahhaahhahha πŸ˜€

  105. Emmelinda zegt:

    Hahaha grinnik…mijn grote vriendin! Weet je dat ik al net zo kan wijzen met mijn wijsvinger als zij? Onze kat schiet er een halve meter van achteruit ghehehe 8)

  106. annabee zegt:

    Je eigen plan trekken en je niet verdedigen, dat is toch maar verspilde moeite. Men hoort wat men horen wil.
    Ik ben werkzoekend en al geruime tijd thuis, wat ons allemaal prima bevalt. Helaas kan ik het me niet permitteren thuis te blΓ­jven, ik moet binnen afzienbare tijd weer een baan vinden, want mijn uitkering stopt op een gegeven moment en we hebben het geld nodig. Niet voor vakanties en overige luxe-zaken, maar gewoon om van te leven; niet iedereen heeft een modaal of hoger inkomen. 8)

  107. Emmelinda zegt:

    Ja *sjugt* het is moeilijk he? Die keuzes ook allemaal. En met zo’n kabinet als het onze heb je nog minder keuzes ook. Er zal geld moeten komen. En veel als het aan hunnie ligt 😦

  108. Renate zegt:

    Groot gelijk meid…….
    Maakt niet uit of je nu wel of niet werkt…….kletsen doen ze toch wel………..

  109. Emmelinda zegt:

    Ja grinnik…en vooral op het schoolplein he? πŸ˜‰

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

