Tik

Op de regionale zender hoorden we eens Guus Meeuwis zingen. Nou hebben we hem wel vaker horen zingen maar van dit plaatje konden meteen de kalmerende middelen de kast in en werden we supervrolijk. Met het voornemen deze plaat te downloaden luisterden we dit plaatje af.

Menigmaal zoeken via internet gaf wel het gezochte plaatje maar zonder goed resultaat. Er zat een tik in de plaat, bijna op het laatst van het nummer. Er was nog een versie beschikbaar maar ook deze had een tik. Weliswaar niet op hetzelfde moment maar toch…niet dat je hier tevreden mee zou zijn. Zelfs niet als het gratis is.

Dus een bezoekje aan de bieb was het volgende in mijn muziekagenda. Maar blijkbaar zijn er meer fans van Guus Meeuwis en bleef de cd uitgeleend. Het begon nog net niet te irriteren zodat ik de reserveringskosten graag zou betalen om hem maar in bezit te kunnen krijgen. Tja je bent een krent of je bent het niet he ghehehe.

Maar stiekum wordt zoiets mooier en mooier in gedachten. Datzelfde had Marc blijkbaar ook dus bij een bezoek aan een muziekafdeling kocht hij de DVD van Guus Meeuwis. Live…kun je nagaan hoe wanhopig we waren *schudt nee en kijkt er onnozel bij*.

Nu zijn we dus de blije eigenaars van “He zon” en nog meer andere nummers. Toch lijkt het sterk op vroeger, wanneer je bij de radio zat met je vinger op de opneemknop, klaar om je favo liedje te tapen. Met of zonder commentaar van de dj of halverwege afgelopen omdat het bandje vol was en je geen tijd meer had om het om te draaien. Ik heb het nog…wanneer ik die liedjes hoor op de radio, dvd of hoe dan ook, dan hoor ik die tik of de stem van de dj, ook al is die natuurlijk niet te vinden op die nieuwe aanwinst.

Zo hebben we dat nu dus ook met die nieuwe DVD van Guus Meeuwis. Wanneer dat plaatje verschijnt houden we de adem in en kijken nog steeds hoopvol of in deze versie geen tik zit. Erg he?

Je zou er toch bijna getikt van worden???

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op Tik

  1. Yvonne zegt:

    Jaaaa, dat ken ik! En altijd zat toch dat commentaar van die DJ er bij. Die lult het muziekale intro vol totdat de zang begint πŸ˜•
    En, zit er een tik in waar je getikt van wordt? πŸ˜‰

  2. Emmelinda zegt:

    Jaaaaa irritant he? Dus zat ik steeds op donderdag (de Tros geloof ik?) met mijn vinger bij de knop. Wanneer het dan TOCH nog misging kon het op vrijdag bij Veronica nog eens over ghehehe. Jeetje…wat heb ik toch uren doorgebracht bij die cassetterecorder. Hij doet het niet meer maar ik heb hem nog steeds πŸ˜‰

    Nee die tik is er niet gelukkig. Wel een boel andere tikken hahaha…maar dat komt door de drumstokken 8)

  3. tycho's mama zegt:

    Poeh, gelukkig maar. Ik dacht even dat je van die tik getikt was geworden en dat die tik zich met een tikkend geluid in je geheugen vastgetikt had en je er nu niet meer van af kwam en overal een tik in hoorde. tik…tik…tik…. (net zoals je vroeger nog je baby hoorde janken als je onder de douche stond en dat achteraf helemaal niet zo bleek te zijn, herkenbaar???) πŸ˜‰

  4. Emmelinda zegt:

    Hahahaa jaaaa nou en of is dat herkenbaar. Tjemig wat achtervolgt dat gejank je lang! Mies kon er wat van. Ik heb het trouwens NOG met baby’s…dan krijg ik gewoon geen lucht wanneer die een keel opzetten πŸ˜‰ Da’s toch wel een hele grote tik he πŸ˜‰ 8)

  5. Yvonne zegt:

    Ja, dat was donderdag of vrijdag! πŸ˜€

    Ik vraag me af waarom je dat ouwe apparaat niet gewoon weggooid?

  6. Emmelinda zegt:

    En dan was het erg wanneer ook op vrijdag dat plaatje niet kwam *sniksnik*

    Vraag ik me ook nog steeds af. Nostalgie vrees ik. De radio doet het wel nog ghehehe. En het vreet geen brood. Laat nog maar ff staan. Wie weet wordt ie nog wel eens geld waard…in het jaar 6050 ofzow 8)

  7. Je bent echt een maf mens….prachtig je weblog !Ga zo door en de humor zal overwinnen !

  8. Cycli zegt:

    *Zoekt t nummer van bumra/stemra ofzoiets weer es*

  9. Emmelinda zegt:

    @De AfwasshowMaster; Wow…jij mag blijven πŸ˜€

    @Cycli; We zijn braaf geweest. Hebben de DVD netjes betaald hahaha 8)

  10. GekinblacK zegt:

    Nou van mij mag er in iedere plaat van die Meeuwis wel een tik zitten. Je merkt het wel… ik ben geen fan. πŸ˜‰

  11. Emmelinda zegt:

    Grinnik…neuh fan is ook voor mij een groot woord. πŸ˜‰

  12. Cycli zegt:

    @Emmelinda … netjes zeg!!!

    *trekt der petje af* 8) πŸ˜‰

  13. Emmelinda zegt:

    Ja deze week droog brood dus 8)
    Bedankt Buma-Stemra πŸ˜›

    *wil petje wel ff lenen*

  14. Jolanda zegt:

    HIhi, herkanbaar!
    En met die zelf-opgenomen-bandjes wist ik ook altijd welk nummer daarna kwam. Als ik nu zo’n nummer op de radio hoor, begin ik spontaan het volgende nummer mee te zingen. Jammer dat niet aal DJ’s weten wat de volgorde op mijn cassette bandjes was πŸ˜‰

  15. Emmelinda zegt:

    Jaaaa grinnik…dat heb ik ook! Ik heb ook eens bij Albert Heijn gewerkt. Daar hebben ze ook altijd zo’n bandje op staan. Altijd hetzelfde. Ik heb nou nog dat ik die liedjes achter elkaar kan opnoemen wanneer ik er eentje van hoor. Phil Collins bijvoorbeeld met “In the air tonight”. πŸ˜€

  16. remco zegt:

    GETIKT

    πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€

  17. Emmelinda zegt:

    Grinnik…of getiept 8) πŸ˜›

  18. Jenny zegt:

    dat van vroeger is ook altijd beter vind ik.
    Gisterenavond songfestival 50 jaar te kijken, ook oude beelden. Nou.. viel me eerlijk gezegd tegen hoor πŸ˜‰

  19. Emmelinda zegt:

    Ja daar heb ik ook een stukkie van gezien. Viel inderdaad tegen al vond ik het wel heel grappig om deuntjes te horen uit de oude doos waarvan ik niet wist dat ze van het songfestival kwamen πŸ˜€ πŸ˜‰

  20. remco zegt:

    gelukkig dat programma ook weer gemist er wordt toch alzoveel herhaald 😦

  21. Emmelinda zegt:

    Ja klopt. Het was ook even tussen twee programma’s in. Ik heb vandaag wel naar TMF zitten kijken. Leuk die oude clips waarvan ik de helft allang vergeten was! πŸ˜‰

  22. CharLi zegt:

    Ik wou even tussendoor laten weten dat ik er weer ben!

    liefs lianne πŸ˜€

  23. Nicky zegt:

    Ik was een volhouder! Ik nam tot een half jaar geleden nog muziek op van de radio! πŸ˜€ Toen kwam er een dvd-brandertje bij mijn computer… πŸ˜€ Geweldig, al blijven mijn cassettebandjes dierbaar. Soms was je te laat met afzetten. Er staan dus stukjes nieuws op of waanzinnig oude reclames van producten die er al lang niet meer zijn!
    En toevallig vroeg dochterlief vanavond wat een LP is… Djeeeeezzz! Ik word nu Γ©cht oud… πŸ˜•

  24. Emmelinda zegt:

    Jaaa dan ben je ECHT een volhouder! Toch is dat leuk he? Ik heb vanmiddag nog gekeken of er eigenlijk nog cassettebandjes verkocht worden hihi. Ik heb de mijne ook nog allemaal. Ik doe er niks mee maar weggooien kan altijd nog. Toch? πŸ˜‰ En ja inderdaad…als je nu terug luistert is het eigenlijk best leuk; die info waar je toen zo’n hekel aan had maar nu zo grappig is om terug te horen! πŸ˜€

  25. Liesbeth zegt:

    Jij? Getikt? nee toch? πŸ˜‰

  26. Emmelinda zegt:

    @CharLi; Ha fijn, is je pc weer helemaal in orde? Dan kom ik binnenkort weer langsgesurft πŸ˜‰
    Liefs!

  27. Emmelinda zegt:

    @Liesbeth; Grinnik…ja hoor…helaas al jaren 8)

  28. Liesbeth zegt:

    helaas? ach, tis wel gezellig hoor πŸ˜‰ Ik schijn het ook te zijn πŸ™‚

  29. Emmelinda zegt:

    Ja grinnik…daar moeten we eigenlijk trots op zijn. Zo heb je altijd fun. Toch? πŸ˜‰

  30. heb ik ook gehad…(geweldig nr. trouwens wat je daar bij hebt!) Ik hoorde ooit een keer hem Brabant zingen…op slag verliefd op dat nr. maar verder…dus heb uit eindelijk een cd er van gekocht…hihi

  31. MIEP zegt:

    Jeetje, hoe kom jij toch altijd op het idee om van zoiets simpels een erg leuke log te maken….
    Moet nog veel leren, privΓ©cursus geven????

    Gniffel!

  32. Marika zegt:

    Ohja ik heb ook nog een stel van die hele oude bandjes liggen, toch weer eens een keer afluisteren. 8)

  33. Jippie!!!! Ik mag blijven !!! DΓ‘t ga ik opnemen op mijn bandrecorder !! 8)

  34. Emmelinda zegt:

    @Schepjes mama; Jaaaa dat vind ik ook zo’n geweldig nummer! Mochten ze ooit besluiten om een nieuw volkslied te verzinnen dan stel ik voor om dat nummer te gebruiken!

    @MIEP; Hihi en dan moet je eigenlijk weten dat ik op een log zat te zwoegen. Die kreeg ik niet helemaal rond. Of vierkant hahaha. Kwam er zo maar dit tussendoor. In 10 minuten geschreven, plaatje bij gemaakt en geplaatst. Maf he? Hahaha πŸ˜‰

    @Marika; Ik vraag me eigenlijk af of die het nog doen? Die van mij hebben wel altijd in het donker gestaan, misschien scheelt dat? Ja toch maar eens uitproberen πŸ˜‰

    @De AfwasshowMaster; Hahaha dat is helemaal oud! Als ik me niet vergis heeft mijn vader er nog eentje! πŸ˜€

  35. henriette zegt:

    Het moet wel een heeeel leuk nummer zijn!!

  36. Emmelinda zegt:

    Ja al die moeite he? hihi. Inmiddels kan ik het al niet meer hoooooren!

    Nee geintje…dat komt omdat de DVD niet opstaat…dan kan ik hem niet beluisteren 8)

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

