Watmopperjemenou??

Met de kinderen stond ik voor de etalage van zo’n hebbedingenwinkel. Jeweetwel…waar ze (oude) meuk verkopen die je heeeeeel erg nodig hebt op het moment dat je het ziet maar in feite nooit zult gebruiken. Op de een of andere manier kan ik er niks aan doen, een moment van totale verstandsverbijstering ofzo…mijn voeten draaien al richting ingang terwijl mijn hoofd star de andere kant blijft uitkijken.

Te laat. Mijn hoofd had verloren. Mijn ene voet stak al over de drempel en terwijl ik een blik naar binnen wierp * toink * wist ik het al: Dit kon wel effetjes duren.
Ik had al spijt toen mijn andere voet ook de drempel over was. Het was ff slikken want die winkel (klein formaat) stond boordevol. Van boven tot beneden helemaal volgepropt. Ken je het gevoel wanneer je kids besluiten tikkertje te doen op de glazenafdeling van de Xenos? Nou zoiets had ik hier dus ook. Buik inhouden en langs de rekken maar. Ik kon niet meer terug, de baas had al goeiemiddag gezegd. Stom he maar iets weerhoud me dan van rechtsomkeert maken.

Stef en Mies hadden nergens last van. Mies bekeek wat kitschspulletjes ( Blingbling he) en Stef dook in de speelgoedhoek * plons *. Dat zag ik niet. Dat hoorde ik. Er viel een stapeltje speelgoed op de grond. Kon ze eigenlijk niks aan doen. Het was zo’n plank van snel alles er in proppen en dan hopen dat het lang zou blijven zitten (in mijn geval zou ik meteen wegrennen, als het viel dan had ik het niet gedaan ghehehe). Wanneer je 1 verpakking pakt komt de rest gezellig mee. Het kaartenhuisjeseffekt weetegijwel. Toch zei ik tegen Stef dat ze beter niet alles in haar handen kon pakken maar met haar ogen kon kijken. Mag normaal best hoor, ze zijn tenslotte ook consument en de winkels zullen er tegen verzekerd zijn wanneer iets kapot valt? Deze winkel was er gewoon niet op gemaakt.

Terwijl ik dat zei hoorde ik in de andere hoek het een en ander omvallen. Mies! Kon niet anders, er was verder niemand in de winkel. Terwijl ik hielp opruimen zei ik tegen Mies dat ook zij met haar vingers overal beter af kon blijven. De woorden waren nog niet koud of ik zie Stef iets uit een rek pakken. Ik zei er wat van. Van achter in de winkel hoor ik de baas op een hele vervelende manier naar me roepen dat ik niet zo moest mopperen.

Even stond ik perplex. Mijn kids gedragen zich fantastisch (en ik ben best kritisch) maar soms worden ze toegeroepen (door andere winkelieren) dat ze de handen thuis moeten houden. Dat doen ze naar alle kids. Ik kan me voorstellen dat het niet je favo doelgroep is wanneer er kinderen binnenkomen die door nog niet helemaal ontwikkelde motoriek het een en ander omtoveren tot puzzelstukjes. Maar sommige volwassenen maken er ook vaak een puinzooi van. Tsja…die hebben de portemeja he.

Toen herstelde ik me en beet de man toe dat dit nou opvoeden is.
Hij wist een lach uit te brengen. Eentje als een boer met kiespijn. Hij zal wel gedacht hebben.
Maar het kan me niks schelen. Waar bemoeit ie zich mee? Het is ook nooit goed.

Misschien trakteer ik de basisschool van de kids op een leuk uitje…

…..eens zien wie er na afloop moppert

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op Watmopperjemenou??

  1. Je hebt een leuke log! Hier kom ik nog vaker langs

    XxX

  2. Emmelinda zegt:

    Thanks! Je bent van harte welkom!
    😀

  3. Nicky zegt:

    Tssss… Het is ook nooit goed! Als je kids de boel slopen wordt je bekeken als ‘totaal ongeschikte opvoeder zonder manieren’. Maar als je je kids in ’t openbaar tot de orde roept, bellen ze meteen de kinderbescherming! Wij moeders hebben het zwaar! 😕
    PS: Ik duik mijn bedje in, het is weer veel te laat geworden! Jij met je logjes ook! Welterusten Emmelinda! 😀

  4. Emmelinda zegt:

    JAAAAAAAAAAA zie je nou wel! Dat vond ik dus ook. Ik stond eerst naar lucht te happen als een goudvis op het droge omdat ik dacht dat ik het niet goed gehoord had. Achteraf was ik trots op mezelf ghehehe, normaal gesproken heb ik niet gauw een woordje klaar. Pas achteraf ja 😉

    Ik ga ook zo maffen. Slaap lekker Nicky! Ik zal nu even geen logjes plaatsen oke? Ghehehe 😉

  5. remco zegt:

    is er eindelijk een winkelier die niet zo pissed off is als kids overal aankomen is de moeder weer gepikeerd ik snap dat niet 😕

    ik blijf erbij hoe ouder ik word hoe minder de mesnheid spoort ( ik ben normaal 😉 )

  6. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja zo is het natuurlijk ook te bekijken ghehehe.

    Ik spoor steeds minder….

    …sinds we een auto hebben 8)

  7. MIEP zegt:

    Mischien bedoelde die chagerijnige man wel, dat de kids best overal aan mogen zitten en dat zijn winkeltje zo vol staat zodat kinderen leuk dingen kunnen laten vallen zonder dat de winkel er leger uitziet!

    Fijne vrijdag vandaag!

  8. leejo zegt:

    Wanneer doe je het als moeder goed hé? Maar de winkelier was zeker een koper kwijt, of heb je de boel opgekocht?
    Fijne dag Leejo

  9. Emmelinda zegt:

    @MIEP; Het zou best kunnen. Maar dan hoeft ie me dat niet toe te snauwen 😉

    Ik wens jou ook een fijne vrijdag en alvast een fijn weekend! 😀

    @leejo; Je hebt het goed geraden; zulke winkels zijn er genoeg. Ik zoek het wel ergens anders. Eigenlijk moet ik hem dankbaar zijn…het heeft me geld bespaard 😛 8)

    Jij ook een hele fijne dag! 😀

  10. Siep zegt:

    wat heb je toch een leuke log!
    mag ik je toevoegen?
    nu vergeet ik nl vaak bij j e langs te gaan, totdat ik je weer op mijn eigen log zie
    probleem is optelossen door je toe te voegen
    plies?

  11. Emmelinda zegt:

    Grinnik…ja hoor. Dat mag. Ik heb hetzelfde bij jou. Pas wanneer ik je op portal zie staan vlieg ik naar je log 😉

    Ik vind de ontwikkelingen van je boek zoooo leuk! Ik ben zo blij voor je. Lijkt me FANTASTISCH!

    Mag ik je ook linken?

  12. Siep zegt:

    tuurlijk mag dat!
    leuk, gezellig!

    eigen boek is zelfs nog meer dan fantastisch
    zijn eigenlijk geen woorden voor hoe dat voelt
    maar…
    nog ong 7 weken wachten, dan is het er echt!

  13. Emmelinda zegt:

    Goed, ik ga een muisje voor je vangen (hahaha hoe toepasselijk he? ;))

    Jaaaa ik zou het ook best willen (is altijd een droom geweest hihi) maar ja, wat moet ik er in zetten? 😉

    Ik ga het helemaal volgen! Is echt te gek! 😀

  14. Emmelinda zegt:

    Je staat er bij 😉 Vind je de naam goed? Of heb je liever iets anders? Roept u maar 😉

  15. Tycho's mama zegt:

    Pffff…..moeder zijn valt soms niet mee!! 😉

    Probeer je het goed te doen….krijg je zo’n reactie! Lekker handig ook voor de kinderen, in de ene winkel mogen ze bijna niet ademhalen en in de andere mogen ze overal aanzitten. 😉

  16. Emmelinda zegt:

    Ja grinnik…dat vond ik dus ook. Misschien moeten ze van die JA-NEE-stickers op de deur plakken.

    Ja-Ouders/ Nee-kinderen 8)

  17. MIEP zegt:

    epie zegt:
    ============================================
    een fantastisch onderwerp draadloze bellen en batterijen
    zegt het voort.
    inlichtingen bij emmelinda waarom
    =========================================

    Dus mijn vraag: Waarom?

  18. Jeannette zegt:

    En als een olifant door een porseleine kast haha..

  19. Yvonne zegt:

    Ja joh. Dat gebemoei van anderen, gek word ik er soms van 😉

  20. Emmelinda zegt:

    @MIEP; Whaahaa issie weer bezig geweest. Zeg epie, dat gaat poen kosten dat gespam van jou ghehehe.
    Maareh hij handelt daar in. En in nog meer. Vandaar. Niks engs. Alhoewel 8)

    @Jeannette; Hahaha ja psies. Heeej die had ik er ook bij kunnen zetten 😉

    @Yvonne; Irritant he? (zwak uitgedrukt). En het gekke is; als ie dat niet zo vervelend gezegd had was het misschien weer lachwekkend geweest. Gewoon omdat het normaal altijd andersom is. 😉

  21. CharLi zegt:

    mag je tegenwoordig al je eigen kinderen niet meer opvoeden, het moet niet erger gaan worden! 😉

    hé, wat zie ik me nou? vind je mijn loggie niet meer leuk?? ik zie mijzelf niet meer tussen je linkjes staan 😦 😦

    Ik wens je verder nog een fijne dag toe!! en een heel fijn weekend!

    liefs lianne

  22. Emmelinda zegt:

    Nou inderdaad! Kun je nagaan hoe ze dan in de toekomst zullen zijn! Aaargh

    Oeps, er is iets mis gegaan vanmorgen met het plaatsen van een nieuwe link. Zal zo een muisje vangen 😉

    Ik wens je ook een fijne dag en een fijn weekend toe! 😀

  23. CharLi zegt:

    Vangse! 😀 😉 *grinninkt*

  24. Emmelinda zegt:

    Hebbes…;) *krikt muizenval open*

  25. Liesbeth zegt:

    Haha, wat een z**eikerd zeg die man. Maar? heb je nu wat gekocht in die hebbedingenwinkel? Ik heb het altijd met boekwinkels, ik kan ze maar niet voorbij zonder even te moeten kijken (en kopen).

  26. Emmelinda zegt:

    Ja erg he? Tsss. Maar goed, ik ben niet lang daarna ook de winkel uitgelopen, zonder iets te kopen. Niet alleen omdat het rijmt maar omdat ik me er zo aan stond te ergeren. Die meuk hebben ze ergens anders ook wel en het scheelt weer plek op zolder ghehehe 😉

    Ja boeken is ook zoiets. Maar ik weet dat ik ze maar 1x lees en dan liggen ze weer op zolder. Dat vind ik dan ook weer zonde. 😉

  27. Jaap zegt:

    Zo hebben je kinderen tóch nog gezorgd dat je hoofd het weer van je voeten won…. 😛 😀

  28. Emmelinda zegt:

    Ja en TOCH gaf het kopzorgen ghehehe 😉

  29. Cycli zegt:

    hahahaha
    Ik ga door eek eens langs 😛

  30. Emmelinda zegt:

    Dan gaan we samen! hahaha. 😛 8)

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

