Nieuw Nieuw Nieuw!!

Ik heb een neurose. Daar kijk je niet van op he? Welnee. Om een kort verhaal lang te maken deel ik mee dat het hier om een dwangneurose gaat. Alles wat nieuw is moet nieuw blijven. Ja lach maar. Ik zit er mooi mee opgezadeld! *Attendeert jullie nu op het fantastische bruggetje dat ik hier aan het leggen ben, weliswaar zonder bouwvergunning dus klagen over eventueel instortingsgevaar is zinloos!*

Neem nou mijn fiets (als je het maar laat! Afblijven!). Mijn omafiets dus. Die is nieuw. Dat weet je want daar heb ik al tot vervelends toe over zitten babbelen. En die blijft nieuw. *Knikt vastbesloten.* Ook al verstrijken de jaren, hij zal nieuw blijven. Qua uiterlijk. Dus wanneer er iemand naar kijkt zal ik vragen of ze reine gedachten hadden tijdens het bewonderen van mijn blauwe ros. Anders moet ik weer poetsen. Mijn kids mogen er alleen naar wijzen. En dat op veilige afstand van een meter of twee. Tijdens het rijden moeten alle overige weggebruikers minstens aan de overkant gaan fietsen (ook vanwege opspattende stofdeeltjes en regendruppels). En dan ben ik nog mild.

Maar het is niet alleen met mijn fiets. Ik heb het ook bij een nieuw bankstel. Het liefst zou ik het bezoek dwingen om hun spijkerbroek uit te trekken vanwege afgeefgevaar maar goed, daar zouden ze rare ideeΓ«n van kunnen krijgen he. Of de auto. Zelfs wanneer er koekjes in genuttigd worden vind ik dat zonde om te kruimelen. Al is dat makkelijk op te zuigen. En nieuwe schoenen dan. Wanneer je met het ene exemplaar p.o. (per ongeluk, red.) langs het andere schuurt krijg je een vage zwarte streep. Die is er met een vinger zo vanaf te wrijven. Iets wat ik dan ook meteen doe. Jammer is ook om nieuwe kleren meteen aan te trekken. Dan zouden ze vies kunnen worden.

Of ik dat nou met alles doe? Hmm. * denkt na*. Neuh. De wc-borstel bijvoorbeeld…

Daar heb ik nou werkelijk schijt aan!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op Nieuw Nieuw Nieuw!!

  1. EPIE zegt:

    doet me ff aan mijn nieuwe oude auto denken

  2. Emmelinda zegt:

    Zit daar ook schijt aan? πŸ˜‰

    Maar je hebt gelijk. Wanneer ik er zo eentje had zou ik er bijna niet mee gaan rijden. Van angst dat er iets mee zou gebeuren πŸ˜‰

  3. epie zegt:

    ik heb dat niet zo , omdat k er vroeger in gereden heb.
    hij moet trouwens wat bijgewerkt worden.
    ik zat wel aan die spijkerbroek te denken
    ik moet nog onderdak voor hem zoeken , ik heb wel zon grote slaapzak voor hem gekocht

  4. Emmelinda zegt:

    Ja misschien scheelt dat ook wel. Ik vind ‘m in ieder geval geweldig πŸ˜€

    Die spijkerbroek? Voor op de achterbank bedoel je? Nou inderdaad! Maar goed, wanneer je bruidsparen zou rijden hebben die meestal toch geen spijkerbroeken aan πŸ˜‰

  5. epie zegt:

    gut een tante van je die kreeg haar maandelijkse gedoe
    tijdens haar huwelijk , t zal je maar gebeuren in je
    witte jurk , trouwens was je enige tante die dat kon gebeuren trouwens **denkertje**

  6. leejo zegt:

    Spijkerbroeken uit, met vingers aan de gang en zuigen in de auto, ja ja zo kan die wel weer hΓ©? πŸ˜‰
    Fijne dag
    Groetjes Leejo

  7. Emmelinda zegt:

    @epie; Gelukkig hoef ik er niet over te denken (tis nog vroeg ghehehe) want je hebt het me eens verteld πŸ˜‰

    @leejo;Whaahaa jij bent vroeg wakker πŸ˜› 8)
    Maareh…jij ook een fijne dag!
    Greetz

  8. leejo zegt:

    @Emmelinda
    Idd ja om 6 uur al
    πŸ˜•

  9. Emmelinda zegt:

    Jeetje…dat is wel errug vroeg! πŸ˜•

  10. MIEP zegt:

    Bastian moest gisteren goed achter zich kijken. Lagen papiersnippers in de auto….. Hij helemaal zuchten, ppfff moet dat er nu ineens uit!

    Meestal zijn dat soort neuroses van korte duur bij mij!

    Mijn dwangneurose is, dat bij alles wat maar mogelijk is het geluid op een even getal moet staan. Bij de tv verschijnen getalletjes als je het volume opdraaid. Dat kan niet op 11-13 of 15 staan, dan flip ik helemaal, dat meot op een even getal. In de auto idem, zelfs als ik op visite ben. Gelukkig zie je in de “nieuwe” auto geen getalletjes als je bij het geluid zit…. Carola blij, die wordt soms helemaal siep van mij. Standaard schiet ie op 13 als zij bij het volume zit.. en ik er meteen bij om 1 hoger of lager te zetten!

  11. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja dat KAN ook helemaal niet in een nieuwe auto. Weg met die snippers 8) πŸ˜›

    Ik kan dat heel goed volhouden, maar goed, het lukt iet altijd met loslopende kids in huis hahaha. Kan ze moeilijk vastbinden πŸ˜‰ Alhoewel… 8)

    Hahahaha jaaaaaaaaaa dat heb ik ook wel eens. Alleen moet het bij mij weer op oneven ghehehe.

  12. Tycho's mama zegt:

    Het is weer tijd voor de bekentenissen zie ik wel weer. Nou, Em, we hebben weer eens dezelfde hoor! Nieuw is gewoon zo mooi! Trouwens, tijdschriften die nieuw zijn mogen ook alleen maar eerst door mij gelezen worden als het even kan! En ook niet kreukelen van te voren, ze worden met alle eerbied behandeld tot ik ze ga lezen. Zelfde met boeken, zo mooi als ze nieuw zijn.
    En wat de even getallen van MIEP betref, ik heb dat met verjaardagen, en laat nou uitgerekend mijn eigen kind op de 13e geboren worden! πŸ˜‰

  13. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja he? Nieuw is zo mooi dat nieuw altijd nieuw moet blijven. Daarom kan ik ook heel VUIL kijken naar kinderen die zo over mijn bank heen springen met hun schoenen. πŸ˜‰
    En hihi, ja dat heb ik ook met tijdschriften! Heerlijk! Eerst ff snuffelen (hahaha als dat geen bekentenis is!) want verse tijdschriften ruiken zo lekker hahaha. Vond ik trouwens als kind al bij de bieb. Wanneer er een nieuw boek was MOEST ik dat lenen. Lekker snuffen bij dat nieuwe gladde papier hahaha. Ff lekker met de hand erover strijken πŸ˜‰
    Hahaha nou bij mijn kids is dat dus ook zo. Ik hou van oneven getallen en zij werden op 4 en de 14e geboren. Terwijl ze op een oneven dag besteld (uitgerekend) waren hahaha πŸ˜‰

  14. Emmelinda zegt:

    Pee-Es; bij de supermarkt kan ik ook heel goed een nieuw exemplaar tijdschrift pakken wanneer de kassiere de band te lang laat lopen zodat m’n boekkie onder die schuif door komt en kreukt! πŸ˜‰

  15. Liesbeth zegt:

    Jij hebt ook huizen waar je niet in woont? πŸ˜‰
    En nieuwe badkamers waar je niet in mag? πŸ˜‰
    (hihi, maar ik herken het wel een beetje hoor… 8) )

  16. Emmelinda zegt:

    Was het maar waar!!! Maareh…de badkamer is het eerst van MIJ wanneer ik daar heb staan schrobben! πŸ˜‰

  17. omabommel zegt:

    Ik geloof dat we allemaal wel iets hebben, ik b.v als ik gepoetst heb kan ik in de deur openig gaan staan (paar keer die dag) en van mijn gedane werk genieten, idioot hè?
    En nieuwe boeken zijn het summum van heerlijkheid, ik kan het soms zonde vinden om er aan te beginnen… πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€

  18. Emmelinda zegt:

    Nee hihi ik vind dat niet idioot. Dat heb ik dus ook. Ook wanneer ik de ramen streeploos gekregen heb. Ik ben daar niet zo geduldig in namelijk ghehehe.

    Ja hihi vooral boeken met van die heerlijk gladde bladzijdes (kijkboeken)…eerst ff snuffen!

    Ik had vroeger op school ook dat ik een nieuw schrift zo zonde vond. De eerste bladzijde vond ik dan wel heerlijk om te beschrijven maar de achterkant was een crime. Zo dun 8)

  19. Emmelinda zegt:

    En na het strijken zijn die keurige stapeltjes zo moooooi.
    Ook Marc’s overhemden zo streeploos gestreken. Vind ik niet leuk als ie daar eentje van aantrekt de volgende dag whaahaa…..terwijl ze daar toch voor zijn 8)

  20. omabommel zegt:

    ja nieuwe schrijfblokken, nieuwe dagboeken, ik kan het zelfs hebben met een nieuw vaatdoekje, echt gek hoor πŸ˜€ πŸ˜€

  21. omabommel zegt:

    we hebben (nou ja, martien dan, ik keek toe hihihihi) pas het hele huis verbouwd en er kwam ook een spiksplinternieuwe badkamer met alles erop en eraan mΓ©t ligbad, en hij glimt en glanst!!
    Zei ik tegen Martien, ja die moet mooi blijven natuurlijk, hΓ©lp!! waterdruppels……..
    Ik zei dat we voortaan beter in de schuur konden gaan douchen hihihih

  22. remco zegt:

    waarom kooop jed dan ook eigenlijk nieuwespullen πŸ˜‰

  23. Jeannette zegt:

    Haha..die wc borstel nieuw houden lijkt me lastig ja.

    Ik heb het ook hoor..ben zuinig op mijn spullen..je werkt er toch immers hard voor πŸ˜‰

  24. Emmelinda zegt:

    Hihi ja ik was mijn vaatdoeken totdat ze van ellende uit elkaar vallen. Dan ben ik inderdaad superblij met zo’n dik vaatdoekje hahaha πŸ˜‰

    Hahaha ja ik kan het me helemaal voorstellen. Sop je nu ook de hele badkamer na het badderen? Alle druppels eraf enzo? πŸ˜‰

    @remco; giechel…ik moet mijn neurotische tik toch in stand houden πŸ˜‰

    @Jeanette; Ja he? πŸ˜‰ Soms koop ik zo’n grappig setje (xenos) en dan vind ik dat echt zonde hahaha. Maar goed, dan neem ik er vaak eentje reserve πŸ˜‰

    Vind ik dus ook. Daarom kan ik het niet uitstaan wanneer mensen niet zuinig zijn met MIJN spullen. Ik ben ook zuinig op de spullen van een ander.

  25. Liesbeth zegt:

    Ik heb nu net een niuewe kraan πŸ™‚
    Maarre, denk dat ik hem wel ga gebruiken πŸ˜‰

  26. Emmelinda zegt:

    Hee da’s gek. Daar had ik ook maar weinig plezier over/van. Ook met de nieuwe deurklinken. Hihi

  27. Juist! zegt:

    haha, mijn dwangneurose is dat ik altijd even op alle zakken klop. Of ik alles wel mee heb. Ik moet alleen er iets eerder bij gaan stil staan, ik doe meestal buiten controleren of ik me sleutels, mobiel en sigaretten (met aansteker) mee heb. Ik sta dan al buiten.
    Kost veel tijd om je sleutels binnen op te halen wanneer je die vergeten was mee naar buiten te nemen.

  28. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja klopt! Ik ben ook zo’n zakkenklopper!
    Grappig om te zien welke neurose(s?)(n?) anderen hebben he? πŸ˜‰ πŸ˜€

  29. Juist! zegt:

    haha, had je gister dat programma gezien op RTL4? over dwangneuroses? Ik wel en heb me goed vermaakt, bij deze was er weer een doelgroep buitengesloten waarmee ik wilde werken. πŸ˜‰ ik heb daar echt geen geduld voor om elke dag de vuilnis zak te controleren of ik wel of niet wat waardecvols heb weg gegooid.. *zucht* je zal het maar hebben…

  30. Emmelinda zegt:

    Het getverderrie. Maar goed ook dat ik het niet gezien heb. Ik heb wel een poos gehad dat ik buiten (natuurlijk halverwege van waar ik naar toe wilde) begon te twijfelen of ik de deur wel dicht gedaan had of het strijkijzer uitgetrokken had. Daar ben ik gelukkig van af. DAT was verschrikkelijk! πŸ˜‰

  31. Siep zegt:

    en euhm..ik durf t bijna niet te vragen, maar doe het dus toch:

    wanneer is t nieuwe van een logje af?

  32. Emmelinda zegt:

    Whaahaa dat is een hele goeie. Ik had er al eentje boven geplaatst.
    *Volgt gedachte die te binnen schiet*
    HOERAAAAAAAAAAAAAAA ben van mijn neurose af 8) πŸ˜›

  33. Marika zegt:

    Moet je eens een hond nemen gna gna… *Jump* op de bank, haren overal, vieze pootafdrukken op de vloer net als je gedweild hebt. Je nieuwe broek onder de haren en kwijl. Dan is het nieuwe er vrij snel af, dwangneurose maakt plaats voor radeloosheid. 8)

  34. henriette zegt:

    Ik ken het wel een beetje hoor, bij mij duurt het echter maar een weekje ofzo en dan vind ik het alweer prima om mn best te doen om het netjes te houden. Waar mensen wonen, of wat mensen gebruiken wordt geleefd denk ik dan maar. πŸ˜‰

  35. Emmelinda zegt:

    @Marika; Het zou een goede therapie zijn. Al beet ons vorig konijn twee flinke gaten in de zitkussens van de bank. Hij heeft de kerst overleefd. Hij was toen net nieuw πŸ˜‰ ghehehe.

    @henriette; Dat laatste denk ik pas wanneer het misgegaan is. Om het leed te verzachten, zegmaar. Oftewel; om mezelf iets wijs te maken πŸ˜‰

  36. CharLi zegt:

    Mijn Oma deed het vroeger ook, dan kocht ze nieuwe handoeken, legde ze in de kast en maakt eerst haar oude handoeken op, je kon daar dan dwars doorheen kijken maar owee als je een nieuwe handoek wou pakken, want er lagen nog oude die gebrikt konden worden!

  37. Emmelinda zegt:

    O verhip hahaha…nog een neurose! Daar ben ik ook goed in! Oke, ik gebruik ze nou wel…maar dat heeft moeite gekost hahaha πŸ˜‰

  38. CharLi zegt:

    en weet je wat het leuke is, nu ze er niet meer is heb ik die bewuste handdoeken zelf in mijn kast liggen en elke keer als ik ze gebruik denk ik aan mijn oma

  39. Emmelinda zegt:

    Hihi ja dat geloof ik goed. Zo heb ik kleine Holly Hobbie bordjes van haar gekregen. En iedere keer als ik ze gebruik om een theezakje erop te leggen moet ik aan haar denken πŸ˜‰

  40. paola zegt:

    je kan zo in die reclame….wat mooi is moet mooi blijven…. robijn doet de was bij…. tadaaaaaaaa.. *grin*

  41. Emmelinda zegt:

    Hahaha sssst misschien heb ik ‘m daar ook wel van gepikt? *fluit onschuldig een deuntje*

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

