G*ffer, vloek niet zo!

Ik sta braaf voor het stoplicht te wachten. Tegenover me, aan de overkant van de weg zie ik drie bakvissen, type brugsmurf in een ver gevorderd stadium, aan komen fietsen. Natuurlijk naast elkaar, zoals dat op die leeftijd hoort. De fietsers die net overgestoken zijn kunnen er amper langs maar ze wijken niet. Stoer is stoer. Ook op de fiets. Terwijl je aan die kant officieel niet eens mag oversteken. Wanneer een van de andere fietsers het waagt om er tussendoor te manoeuvreren krijgt deze een grote mond. Ze haalt Jezus en zijn hele familie erbij. En dat is dan nog de gecensureerde versie.

Terwijl de fietser gewoon doorfietst wordt het meisje nog kwader. Ze draait haar hoofd steeds verder om naar het stipje dat steeds verder in de verte verdwijnt en schreeuwt nog harder. Haar stuur buigt verder naar links terwijl ze om blijft kijken. Vanwege haar stoere gedrag ziet ze de rand tussen het fietspad en het daarnaast gelegen voetpad niet. Met de fiets knalt ze er tegenop. Oh nee, er volgde geen ernstige valpartij maar ik vrees dat het stuur tegen haar kruis niet echt prettig was. Om het maar eens zwak uit te drukken. Ze keek ineens stukken minder stoer, ghehehe! Ik denk dat ze op deze druilerige ochtend een wijze les geleerd heeft…

God straft namelijk onmiddellijk*!

*Jaaaa met dubbele "d" en dubbele "l", knap he?

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op G*ffer, vloek niet zo!

  1. leejo zegt:

    Hoi nachtbraker, ik reageer hier morgen ff op, ik had wel een idee maar dat werd dan 18+ ๐Ÿ˜‰ truste voor straks

  2. Emmelinda zegt:

    Whaahaa net zoals ik dat met jouw logje van vanmorgen had hahaha. Leek me te vroeg ๐Ÿ˜‰ ghehehe.
    Slaap lekker!!!! ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜‰

  3. Nicky zegt:

    Grijns! God straft onmiddelijk… en terplekke! En mocht Hij niet in de buurt zijn, dan grijp ik zelf in.. Ik ga dus echt niet opzij in zo’n geval! Dan maar zelf tegen de vlakte! Ikke ook erg stoer! (of heet dat eigenwijs??) 8)

  4. wie zegt:

    Goh , jij bent streng zeg !

  5. Emmelinda zegt:

    @Nicky; Hahaha ja mooi opgelost he? Ik geloof niet dat ik zelf iets gedaan had. Al was het wel zo geweest dat als ze niet tegen die rand opgeknald was mij tegemoetgekomen waren en dan had ze mij weer moeten hebben. Had ik weer mazzel zeg ๐Ÿ˜‰

    @Cycli; Echt een gevalletje: “NaNananaNa” he? ๐Ÿ˜‰

    @wie; ja sollie *schaam* psies!

    @Sjoukje’s Cats-web-log.nl; Ook jij een goeiemorgen ennuh…tot later! Ga ik ff mijn kids wegbrengen ๐Ÿ˜‰

  6. Miek zegt:

    *Miek moet erg lachen en ziet het helemaal voor zich* ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€

  7. Marjan zegt:

    Dat zeg ik ook altijd.
    Dat zal ze niet zo snel meer doen denk ik zo.
    Een fijne woensdag toegewenst.
    Groetjes van Marjan!

  8. Emmelinda zegt:

    @Miek; Hihi ja het was zo mooi. Ik denk dat zij er anders over denkt ghehehe ๐Ÿ˜‰

    @Marjan; Ik kwam ze smiddags weer tegen. Ook toevallig natuurlijk met zoveel mensen in een stad. Ik hoorde (terwijl ik mijn mp3-speler liet spelen) een boel lawaai. Gillen enzo. Ik herkende ze meteen. Haar ogen waren inmiddels alweer op de juiste plek teruggekomen 8)
    Groetjes terug en jij ook een hele fijne woensdag! ๐Ÿ˜€

  9. tycho's mama zegt:

    Ze kunnen van die grote bekken hebben…maar wat zijn ze nog klein eigenlijk! Hier in het dorp komt elke morgen een hele slinger van dat soort kinderen uit een nabijgelegen zeer gelovig dorp. Allemaal in rok (de meiden dan hรจ) en ze gaan voor niemand aan de kant. Alleen als ik van rechts kom, moeten ze stoppen. Doen ze niet, neeeeeeeeeeeee want STOER! Nou, ikke nog veel stoerder in grote sterke auto. Dus ik druk hem even door. Opeens zijn ze dan niet zo stoer meer. En een grote bekken dat er op zit!! Deze “nette” kinderen zijn lang zo netjes niet!

  10. Emmelinda zegt:

    Psies…snap je nou waarom ik moest lachen? Daarom noemde ik het ook bakvissen in een ver gevorderd stadium. Het zijn geen bassischoolkinderen meer maar ze zijn ook nog niet volwassen. Eigenlijk zoals een brugsmurf op het laatst van het eerste schooljaar. Die grote bekken zijn meteen al ontwikkeld. Dat gaat nog voor andere lichaamsdelen hihi.
    En weet je…diezelfde grote STOERE meiden slapen vast nog met een knuffeltje ๐Ÿ˜‰

  11. tycho's mama zegt:

    ff nog een verhaal: Ze fietsten eens met z’n allen op zo’n binnendoorpad hier op het dorp. Omdat ze niet uitkeken fietsten ze tegen een moeder met kinderwagen op. Het kind vloog uit de kinderwagen maar kon nog net opgevangen worden. Een kennis van mij zag het gebeuren en kon op de koop toe een grote bek krijgen. Ze hebben naam en adres van de dader losgepeuterd. Weet je wat die ouders zeiden toen ze opgebeld werden??? “Heb je soms niets beters te doen dan met je kinderwagen te gaan wandelen”??
    Ik wist niet wat ik hoorde!! Maar blijkbaar moet je daar als je niet aan het poetsen bent, aan het bidden zijn of zo? ๐Ÿ˜‰

  12. Emmelinda zegt:

    Dat meeeeeen je niet? Tjemig. Kan je nagaan dat ze zelf niet veel met de kinderwagen er op uit zijn geweest. Of last van hun lange termijngeheugen hebben ๐Ÿ˜ฆ . Jeetje wat erg. Stel je voor wat gebeurd was als het kind niet opgevangen had kunnen worden???

    Tsja weet je…aan die ouders te merken is het niet zo vreemd dat die kinderen zo zijn. Helaas ๐Ÿ˜• Waar moet dat toch heen als we allemaal zo zouden doen??? ๐Ÿ˜ฆ

  13. tycho's mama zegt:

    Inderdaad, maar het ergste vind ik nog dat dit dus de gelovigen zijn! Mensen die toch hun naaste lief moeten hebben, die toch geen foute dingen mogen doen….. Maar aan de andere kant: het geloof doet rare dingen met de mensen (soms) dat merken we vandaag de dag steeds meer natuurlijk.

  14. Emmelinda zegt:

    Ja klopt helemaal. Ik heb trouwens wel eens verhalen gehoord over de zwartekousenclub…daar krijg je rode oortjes van hahaha. Of het waar is is natuurlijk de vraag maar goh…

  15. Karin zegt:

    Tja, typische pubertaferelen. Erg met zichzelf bezig en geen idee, dat er nog meer mensen op de wereld zijn. Puberboontje komt om haar puberloontje….

    >>…(ยฏ`v’ยฏ)KARIN(ยฏ`v’ยฏ)…<<

  16. Emmelinda zegt:

    Ja psies. Het is te hopen dat ze allemaal transformeren tot nette burgers hahaha ๐Ÿ˜‰ Ik hoop ook dat mijn dochters zich zullen gedragen. Maar goed, de tijd zal het leren ๐Ÿ˜‰

  17. Moeke zegt:

    Hahahaha juist ja! Gisteren ook zo’n kneuz (mannelijk) overstekend fietsen op een voetpad en ook een grote smoel … schoot op zn stang ๐Ÿ˜‰ zal nu lekker hoog praten ๐Ÿ˜€

  18. Emmelinda zegt:

    Whoeehaa…dat denk ik ook. Die zingt vanaf vandaag een toontje lager hoger ghehehe ๐Ÿ˜‰
    Ik moet er altijd zo om lachen..zooo stoer! En hahaha dan om zich heen kijken of niemand het gezien heeft ๐Ÿ˜›

  19. Juist zegt:

    Maar we kijken allemaal wel even om ons heen als we de grond geraakt hebben toch? ๐Ÿ˜› ik wel.
    Stoer toch.

  20. Emmelinda zegt:

    Whaahaa, wel als ik een huppeltje maak omdat ik mijn voet verkeerd neergezet heb of struikel over een omhoogkomende stoeptegel. ๐Ÿ˜‰

  21. Harriet zegt:

    *gnagna* moest je erg lachen? ๐Ÿ˜›
    Leuk dat je ff langs kwam opm’n logje.
    Het ziet er hier fluerig uit trouwens…gezellig!
    Fijne dag hoor.

  22. Emmelinda zegt:

    Ja grinnik en daarna ben ik snel weggefietst. Maar goed dat ik niks gezegd had in de richting van God straft onmiddellijk want ik kwam ze later weer tegen! ๐Ÿ˜‰

    Thanks voor je compliment!Die van jou ziet er prachtig uit!
    Ennuh…jij ook een fijne dag! ๐Ÿ˜€

  23. Emmelinda zegt:

    Pee-Es; hoe is het met het knutselen?? hihi ๐Ÿ˜€

  24. Natazz zegt:

    Hahaha wat moet je gelachen hebben. Stoer he vallen.

    Leuk logje heb je.

    Fijne woensdag. ๐Ÿ˜€

  25. Emmelinda zegt:

    Hihi ja ik had er echt lol om. Die arme vrouw een beetje uitschelden! Stoer hoor ghehehe. ๐Ÿ˜‰

    Thanks! Ennuh…jij ook een fijne woensdag! ๐Ÿ˜€

  26. MIEP zegt:

    Dan komt mijn a-sociale sociale kant ook boven…
    Met een nog grotere bek mond de ander helpen.
    Wedden dat het werkt??

  27. gea zegt:

    nou ik erger mij er ook aan ja hoop dat ze iets geleerd hebben deze les nou fijne dag vandaag lieve groetjes ๐Ÿ˜€

  28. Emmelinda zegt:

    @MIEP; Ze was al weg…die vrouw die uitgescholden werd. Maar ik pas tegenwoordig wel op. Ik heb eens een man de waarheid gezegd omdat ie meende voorrang te hebben. Ging zo ongelooflijk aso! (hij)Is ie me toch achterna gefietst! ๐Ÿ˜ฆ

    @gea; Erg is dat he? Ik heb wel wat uitgespookt maar nooit zo gescholden. Tenminste niet als het niet nodig was. ๐Ÿ˜‰ Ik hoop ook dat ze er van geleerd heeft. Da’s er weer eeen brutale mond minder ๐Ÿ˜‰
    Jij ook een fijne dag en lieve groetjes terug! ๐Ÿ˜€

  29. MIEP zegt:

    Ja ik ken het.
    Sterker nog er zijn mensen om minder omgebracht!

    Maar toch ik kan er dan niks aan doen, die knop in mijn hoofd gaat dan om en dan komt er een scheldkanon los!

    heb er altijd een handje van gehad, ik zat meerdere malen bij de rector vroeger, alleen maar omdat ik het opgenomen had voor een klasgenoot, die nog gewoon in de klas zat!

  30. leejo zegt:

    Toen ik nog met de truck ronreed waren die groepen kinderen het ergste hรฉ, elkaar zogenaamd on de de vrachtwagen duwen, en er absoluut niet bij nadenken wat er gebeurd als het echt fout gaat, en idd ja als je stopt en je zegt er wat van krijg je de meest verschrikkelijk ziektes naar je hoofd, en als je er dan 1 een draai om ze oren geeft, krijg je nog een flinke boete hรฉ ( eigen ervaring)

  31. Emmelinda zegt:

    @MIEP; O ja dat kan ik me ook voorstellen. Het lucht ook enorm op. Ik heb meestal de frustratie van wat ik HAD willen zeggen. Maar goed. Net zoals met die vent had ik gewoon geluk. Dat gezicht van hem. Hoe ik het in mijn hoofd had kunnen halen om tegen hem, een man, te mopperen. En dan deed ik het nog netjes! Het is maar goed dat het druk was. Wie weet hoe het anders afgelopen was. En het stomme is…ik telde altijd al tot tien. Maar hier was ik het zat. En zie wat er gebeurde ๐Ÿ˜‰

    Van opnemen voor een ander vind ik het alleen maar pure klasse! Schandalig dat dan juist de verkeerde op met matje moeten komen!

    @Leejo; Ja terwijl je ze heeeeel graag wat fatsoen in die koppies zou willen meppen! Ik zie dat ook op het perron. Even de ander een duwtje geven wanneer de trein er aan komt. Die arme machinisten! Ze weten gewoon niet half wat ze een ander aandoen met die stomme grapjes!

  32. Yvonne zegt:

    Die was niet stoer, die ging af als een gieter.
    Stuur tegen haar kruis? God had kunnen proberen of het stuur ook in haar mond past ๐Ÿ™‚

  33. Emmelinda zegt:

    Ja toen ging ze wel af als een gieter. Wat zeg ik? Als een tuincentrum VOL gieters! Ze was ook gelijk stil. Haar ogen niet. Die tolden nog efkes door hahaha.
    Grinnik…ik geloof dat God mild was gisteren ๐Ÿ˜‰

  34. Emmelinda zegt:

    Hahaha was wel leuk geweest…het was een omafiets…lekker groot stuur ๐Ÿ˜›

  35. Marika zegt:

    Whahaha net goed, wat een etterbakkie zeg, die kan niet hard genoeg vallen. gnagna 8)

  36. MIEP zegt:

    psiessssssssssssssssss

  37. Siep zegt:

    en is t niet onmiddellijk, dan is t wel later

    of
    zoals mn moeder zei
    zo niet, dan toch

    (maar die is wat vaag)

  38. henriette zegt:

    Gewoon lekker puh ๐Ÿ˜‰ .

  39. Fre zegt:

    Die denkt volgende keer wel beter na denk….voor dat stuur ergens anders heen gaat…..wat een muts.

  40. MIEP zegt:

    Zo niet dan toch, is voor mij niet vaag.
    Het is een geweldige uitdrukking, die ik vroeger veel gebruikte. Ik was hem kwijt merk ik nu, maar heb hem terug gevonden, mijn dank is groot [b]Siep[/s].

  41. siejit zegt:

    God straft niet… dat doen we helemaal zelf! ๐Ÿ˜‰

    Thnx for your visit!

  42. Alida zegt:

    Erg dat gevloek. En wat zijn we allemaal een heer of dame in het verkeer ๐Ÿ˜ฆ Liep pas met Nina naar de stad, zei zo’n opgeschoten jochie opeens GVD, niet tegen ons maar Nina had weer een nieuw woordje geleerd. Heb er maar niet op gereageerd en ze heeft het gelukkig niet meer gezegd. ๐Ÿ˜‰

  43. Liesbeth zegt:

    Tja, ik ben eens door zo een opgeschoten puber type pukkel o een brommer aangereden, hij of zij reed door natuurlijk, en ik zat 3 maanden thuis met een gebroken stuitje…AU!

  44. epie zegt:

    ook zoiets in Luik leuk plein leuke terrasjes , duizenden
    mensen.
    een knaap met rood agressief autotje met een blaster
    tekens weer langs die terassen , heel verstorend

    en opeens een knal en ja hoor rood autotje beetje
    opgerolde enverfrommelde motor kap.

    Kreeg echt een staande ovatie van het publiek toen ie
    uitstapte , heb me rot gelachen

  45. Melanie... zegt:

    Hoooi WuHAHA wat een dom schaap he …
    als ze niet gestraft was had ik haar erzelf afgestamp … haha wat zijn ze tog ombeschoft he die jeugd van tegenwoordig (hoor ik niet meer bij he ben al 18 :D)
    Cia0 Kus Melanie ….8)

  46. Jaap zegt:

    ๐Ÿ˜€ Pfoe.. gelukkig was het stoere meisje geen stoer jongetje want in dat geval was de confrontatie met het stuur extra pijnlijk geweest… (slik)

  47. Yvonne zegt:

    @ Emmelinda: hahaha! Ik zie het al helemaal voor me … Breed bekkie ๐Ÿ˜€

  48. illybilly zegt:

    hahaha ik zou niet meer bijkomen als ik dat zag
    maar of ze er wat van geleerd heeft? waarschijnlijk niet

  49. Heerlijk dat soort acties!
    En idd god straft meteen… hup meteen kortementen met die brug smufen die denken dat ze het allemaal wel ff weten..

    GnaGna jou dag was ook weer goed gok ik ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜‰

  50. Emmelinda zegt:

    @Marika; Hahaha ja onbeschofd he? En vanmiddag wilde ik ergens een lift uit maar een jongmens wilde er in. Dat deed ie dus. Heb ik ‘m er uitgedrukt. Zonder hem aan te raken. Goh ik had mijn gezicht wel eens willen zien…zou ie zo indrukwekkend zijn geweest? whahaa 8)

    @Siep; Hahaha dat zeg ik ook nog steeds ๐Ÿ˜‰

    @henriette; ja grinnik…was zoooo mooi ๐Ÿ˜›

    @Fre; Dat denk ik dus ook. Ik vraag me ook af of ze ook zo’n grote mond gehad had wanneer ze alleen geweest was. Ach ja het antwoord weten we waarschijnlijk al ๐Ÿ˜‰

    @Siejit;Ah ja, het past zo mooi in de log ghehehe. Hoe of wie het deed maakt me ook niet uit. Het was gewoon ff mooi dat dit gebeurde ghehehe.

    @Alida; Ja en dat soort dingen hebben kids zo snel door he? Ongelooflijk ๐Ÿ˜‰ Maar ook jongens die het expres gaan roepen wanneer ze zien dat je met je kids aankomt. Nou zijn die van mij wel wat gewend ghehehe ๐Ÿ˜‰

    @Liesbeth; Ai en wie weet hoeveel brokken hij nog meer gemaakt heeft in de tussentijd? ๐Ÿ˜ฆ

    @epie; Grinnik, ja dat verhaal ken ik. Prachtig! Die zal wel afgedropen zijn met de staart tussen de benen ghehehe ๐Ÿ˜‰

    @Melanie; Heeeej Mel!
    Ja verschrikkelijk wat een druif. Wat had jij trouwens gedaan als je dat gezien had? ๐Ÿ˜‰
    Kuzzz trug! ๐Ÿ˜‰

    @Jaap;Ja giechel…alleen het idee al is pijnlijk he? En ik heb het vroeger ook wel eens meegemaakt, zo’n confrontatie. En auwie dat doet echt pijn! ๐Ÿ˜ฆ

    @Yvonne; Hihi ja MINSTENS! ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜‰

  51. Emmelinda zegt:

    @illybilly; Weet je he, ik ben een watje hoor. Ik stond eerst van schrik te kijken hoe ze op die heuvel vloog maar toen ik zag dat het wel meeviel moest ik wel lachen hahaha. ๐Ÿ˜‰ Ik vrees ook niet dat ze er iets van geleerd heeft. Maar ik heb wel lol gehad ghehehe

    @Lieke;Het ging ook allemaal zo snel. Ik was blij dat ik het gezien had hahaha. En later kwam ik ze dus weer tegen hahaha.
    Ja heb je goed gegokt…mijn dag kon niet meer stuk en door deze log moet ik er steeds weer aan terugdenken en over grinniken ๐Ÿ˜‰

  52. mir zegt:

    Nou idd die is er mooi achter gekomen, dat God direct straft!!!
    Leuk geschreven overigens!! Super!

  53. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja was bijzonder pijnlijk. Letterlijk en figuurlijk hahaha. Deed me ook meteen denken aan autorijlessen. Dat wanneer je over je schouder moest kijken het stuur ook meeging. Snap je wat ik bedoel? Dat was hier dus psies zo hahaha.
    Dank je wel voor je compliment ๐Ÿ˜€

  54. mir zegt:

    Yep..heeeeeel herkenbaar!!!!Leuke site ook..(nog meer complimenten!)

  55. mir zegt:

    PS heb nou ook weer wat leuks… ๐Ÿ˜•

  56. Emmelinda zegt:

    @Mir; Hihi ja gek is dat eigenlijk he? Dat je sommige dingen niet tegelijk kunt ๐Ÿ˜‰ Zelfs vrouwen niet terwijl ze van hunnie toch zeggen dat ze twee dingen tegelijk kunnen ghehehe ๐Ÿ˜‰
    Hahaha ja je poll??? Ik ga zo ff stemmen ๐Ÿ˜‰

  57. epie zegt:

    jij bij die lift zeker versuvius op benen

  58. Emmelinda zegt:

    Eh…nou moet je me effies helpen hoor??? ๐Ÿ˜‰

  59. epie zegt:

    vesuvius was de vesuvius van je broer
    dus vulkaan op benen
    jee als ik tco alles moet uitlegge is de plot al
    i9n rook opgegaan

  60. Emmelinda zegt:

    Oh de viezesius bedoel je hahaha (sius was toch de naam van die hond die niet kon blaffen??)

  61. CharLi zegt:

    eigen schuld dikke eeeeh Bult!! ๐Ÿ˜‰

  62. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja stel je voor dat ze daar nou een bult heeft 8)

  63. CharLi zegt:

    dan was ze een jongentje hihihi

  64. Emmelinda zegt:

    Whaahaa ja dat kun je wel zeggen ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜‰

  65. gonny zegt:

    Ja bij die lift ik dacht zo ze looopt per ongeluk voor die jongen maar je bleef er echt zo voor staan en liep door ik dacht euh durft ze dat. hahahaha maar goed dat ie klein was he. groetjes gonny

  66. Emmelinda zegt:

    Hahaha nee ik zag dat manneke zo kijken en ik wist gewoon dat ie dat ging doen. Heb ik zo’n hekel aan. Eerst laten uitstappen hebben wij altijd geleerd. Dus leerde ik het hem. Heb mijn boezem laten werken ghehehe. Maareh ja…tegen kleintjes durf ik wel he? hahaha.
    Groetjes en tot morgen! ๐Ÿ˜€

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

