Wateetjemenou?

Voorheen zaten mijn kinderen vaak met lange tanden te eten. Dan heb ik het niet over zo’n Theo-en-Thea-tandjes (voor jeugdige lezers; zie google). Nee afschuw, walging gepaard met rollende ogen. Een scenario voor een horrorfilm. Het werd er allemaal niet gezelliger op. En dan noemen “ze” het avondeten het gezelligste moment van de dag? Amehoela!

Zeuren, mopperen, straffen, belonen…niks hielp. Ja de gezelligheid straalde er echt van af. Hoe we het voor elkaar gekregen hebben weet ik niet maar uitgerekend wij krijgen een stel Oerhollandsche kinderen. Aardappels, vlees (en dat maar mondjesmaat) en erwten. Voor de afwisseling boontjes. Terwijl wij zelf dol zijn op buitenlands voer.

Wanneer er reclame komt over een nieuw wereldgerecht sta ik bij wijze van spreken al in de winkel. Recepten worden uit Allehandes gescheurd. Enthousiast stort ik me dan op de ingrediënten en tover ze om in een soortgelijk mengsel als van de foto. De voorpret is heerlijk (lees; even dit proeven, ff dat wegwerken en hmmm dat laatste hamblokje is voor mij). Dan komt het grote moment. Tatatata TADA (trompetgeschal)… De tafel.

Teleurstelling alom. Er is maar één blije ontvanger. Ik tel natuurlijk even niet mee, mijn maag zit immers al vol! Langzaam worden mes en vork ter hand genomen en in het spul geprikt. Het lijkt wel alsof je hen een galgenmaal voorgezet hebt. Bij voorbaat is het al afgekeurd terwijl er nog geen hap richting slokdarm geperst is. Ze moeten. Hoe kunnen ze anders ooit Globetrotters worden?

Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik er nog een blik erwten bij opentrek. Ze moeten eten wat de pot schaft maar het zou best wel eens kunnen dat ze het echt niet lekker vinden. Sommige dingen zijn nou eenmaal gewaagd. Wij vinden ook niet alles lekker. Toch? Mij maak je niet blij met een bord spruiten. Maar ze moeten het wel proberen.

Ik moet zeggen…het werkt. Het is aan tafel lang niet altijd zo ongezellig meer. Er is tijd voor een leuk gesprek. Het doorzetten werpt dus nu zijn vruchten af. (Da’s handig…die kunnen meteen in de fruitschaal!) En wanneer ik geen zin heb om twee potjes te koken doe ik het niet. Ze leren het maar eten. Morgen een nieuwe ronde, nieuwe kansen. Ik blijf niet aan de gang. Ze kunnen me de pot op….

…de stamppot!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op Wateetjemenou?

  1. gea zegt:

    goedemorgen het is weer vrijdag en ik wil je een fijne dag en goed weekend toewensen liefs 😀

  2. Tycho's mama zegt:

    Go girl!! Eten wat de pot schaft is ook bij ons thuis het motto. En wat die van mij echt niet lekker vindt????: erwten! hahaha, da’s toch wel toevallig niet? 😀

  3. Tina zegt:

    Goeiemorgen, ze moeten de meeste dingen inderdaad leren eten, dus gewoon blijven proberen zou ik zeggen. Ik hou nog wel een beetje rekening met wat mijn zoon wel en niet lust, maar ik kan hem steeds meer voorzetten.
    En als wij een keertje echt “buitenlands” eten, en hij lust het niet, dan maar een keertje pannenkoeken ofzo. Altijd ruzie over het eten is ook maar niks….
    En stamppot? Daar is hij gek op gelukkig!
    Fijne dag gewenst en smakelijk eten vanavond.
    Groetjes van Tina 😀

  4. Juist! zegt:

    Mijn moeder had een lijstje voor de boodschappen en als je wensen had kon je het opschrijven. Alles wordt bij ons thuis wel geproeft, uit respect voor de kok. Moet je er nou van spugen dan mag je zelf een tosti gaan maken of een eitje gaan bakken. Als je geen wensen heb aan gegeven is het gewoon slikken. Ze deed wel vaak de championnen apart, en mijn vader had ook wel eens een ander kostje dan ons (niemand lust rode kool en hij wel) Ik lust nu bijna alles maar blijf bij het standpunt dat witlof en knakworstjes vies zijn.

  5. leejo zegt:

    Wat wij deden was de snoeppot op slot, niet eten geen snoep, en je moest eens zien hoeveel ze opeens lusten 😉
    Fijne dag Emmelinda.

  6. CharLi zegt:

    herkenning alom!!! gezelligste gedeelte van de dag?? ech nie!!

  7. Liesbeth zegt:

    Haha, arme kinderen 😕
    Alhoewel, zo ben ik ook opgevoed, en ik lust nu (bijna) alles 🙂

  8. Yvonne zegt:

    Ik moet alles altijd alleen op eten. Die vent van me en mijn kindje, ze lusten niks van wat ik maak 😦

  9. Emmelinda zegt:

    @Gea; Dank je wel! Ik ben een b-tje laat maar ik wil je nog een fijne avond en alvast een fijn weekend toewensen! 😀

    @Tycho’s mama; Hahaha dat is ook toevallig ja! Hier hoef je ze er niet wakker voor te maken maar ze eten het gewoon. 😉

    @Tina; Goeie..eh avond is het inmiddels hihi 😉
    Ja dat vind ik dus ook. Wanneer ze het echt niet lekker vinden is het iets anders maar eerst begon het al met BOEH en BAH voordat ze er maar iets van geproefd hadden. Dat slaat nergens op. Eerst proeven en dan beoordelen. 😉 Maar het gaat al stuuuuukken beter 😉 Soms is het jammer want nou eten ze mee van mijn favo gerechten, heb ik minder ghehehe 8)
    Groetjes! Fijne avond + Weekend! 😀

    @Juist!; Dat is ook een mooie oplossing! Mijn moeder liet ons net zo lang aan tafel zitten totdat ons bord leeg was. Dan rolden we alle spruiten onder de bank als ze al aan de afwas begon 8) Dat hoeft hier niet…dan groeien ze trouwens vast aan hun stoelen…die blijven gewoon zitten hahaha 😉
    Maareh..heppie wel een knakworsten van de Liddl gehad? 😉

    @leejo; Jaaaa dat is ook zoiets. Hier hebben ze geen honger meer, zogenaamd. (Zo irritant want ze hebben geen metertje dat volloopt zodat je kunt zien of ze daadwerkelijk volzitten) en dan komen ze een uur later weer zeuren dat ze honger hebben en een snoepje willen. Egnie dus 😉 Fijna avond Leejo! 😀

    @CharLi; Bij jullie ook nie? Grrrr dan zie je er echt tegenop he? Maar goed, op den duur gaat het vast beter en kun je er op een dag WEL van genieten 😉

    @Liesbeth;Het heeft ook een nadeel…nu blijft er nog wel eens wat over ghehehe. Heb ik meer. Geintjuhhh (hmm). Maar inderdaad…ik sprak eens met iemand en die man lustte niks. Gewoon omdat hij alleen maar kreeg te eten wat ie lekker vond. Die kan ook nooit eens mee uit eten want hij lust het allemaal niet. Wel goedkoop ghehehe 8)

    @Yvonne; Da’s juist slim…zo heb je altijd lekker veel (zoals Bassie altijd zegt:”Alles is voor Bassie” 😛
    Maareh…wat kook je dan? Of wat kook je dan niet??

  10. Siep zegt:

    wat de een niet lust, lust de ander wel
    wat de ander niet lekker vind, kan de een niet vaak genoeg eten
    ik eet zo goed als alles
    en soms
    heel soms
    lusten we het alle 3!
    (bel de krant!)

  11. Emmelinda zegt:

    Ja dat is hier dus ook zo met de dames…is de ene dol op friet, heeft de ander er een hekel aan. Maar er blijven gelukkig genoeg dingen over die we allemaal lekker vinden! Thais ghehehe 😉

  12. illybilly zegt:

    wat schrijf je toch leuk 😀
    en hier is het ook gewoon eten wat de pot schaft hoor

    en wat dyon betreft, sinds hij kroop was het al opletten geblazen, hij kwam overal (aan)

  13. Emmelinda zegt:

    Thanks 😉 Ik vind het ook heerlijk om te doen 😀
    Ja dat is het fijnste he? Ze kunnen er maar beter aan wennen. De ene dag is het misschien wel minder lekker maar de dag erop maak ik iets was ze zeker weten lekker vinden. Zo zijn we allemaal tevreden en is er ook eens tijd voor een leuk gesprek aan tafel 😉

    Hihi, dat viel hier nog wel mee bij het kruipen. Totdat ze dus gingen lopen. Dan kunnen ze ook ineens OVERAL bij he? Pfffff wat een gedoe! Ik leek wel een politieagent! hahaha 😉

  14. Miek zegt:

    Hier is het inderdaad ook:altijd proeven en als je het echt niet lust. Op maandag dinsdag en woensdag eten we extra laat i.v.m. volleyers hier in huis. En moet je eens kijken wat ze dan eten. Deze slimme moeder maakt dan extra gezonde dingen die ze normaliter niet of nauwelijks aankijken. Gaat erin als koek! 😉 😉
    Een heerlijk herkenbaar log!!

  15. ester zegt:

    ben zelf maar aan de krans freubel geslagen 8)

    ik moet wel lachen om je avondeetverhaal .. goed hoor dat je doorzet , heb zelf geen kinderen maar kan me voorstellen dat je in de verleiding van toegeven komt maar de aanhouder wint .. voorlopig dan toch 😉
    ik heb er al een hekel aan ( zacht uitgedrukt ) als vriendlief bedenkelijk kijkt na mijn inspannende kookkunsten ..

  16. Yvonne zegt:

    @ Emmelinda: wat jij ook doet. Lekkere recepten uit Allerhande of zo. Ik heb nou een boek: “Ik eet al met de pot mee”. Daar maak ik nu regelmatig iets uit en kennelijk gaat dat toch werken bij de beide kleuters 😕
    Jammer alleen dat het heel veel recepten zijn met aardappelen 😛 (deze smiley vindt dat vies)

    Ik word dik. Van al dat alleen eten 😦

  17. Marianne zegt:

    Goedeavond Emmelinda. Leuk dat je op mijn log kwam en een reactie plaatste. Jij hebt overigens een leuke log en zal zeker vaker komen kijken..
    Het was hier altijd een heel klein beetje eten als ze het niet lusten,want je kan echt niet met iedereen rekening houden met het eten.. Ik wens je een hele fijne vrijdagavond toe! Liefs Marianne 😛 😛

  18. anita D zegt:

    Hallo emmelinda.
    bedankt voor je lieve reactie op mijn web-log.
    Apart web-log heb jij en ik kom zeker nog eens buurten.
    Fijn weekend en groetjes Anita.

  19. MIEP zegt:

    Gelukkig zijn onze kinderen bijna alles eters!
    Zelfs in vriendenboekjes moeten we zetten dat Spaghetti hun favoriet is, dus nog lekkerder dan patat of pannenkoeken. Nu meot ik zeggen dat ik altijd de jongens laat proeven als ik aan het koken ben, en dat is misschien reuze interessant.
    Verder wat ze echt neit lekker vinden kunen we gelukkig van het gezicht aflezen, en voor het gezeur….. of je eet maar niet, wachten tot de volgende maaltijd. Maar als ze echt vervelend worden, gewoon eten tot wij vinden dat het genoeg is. En ja soms blijft er dan 1tje alleen achter aan de eettafel!
    Gemeen?? Misschien, maar als het voortkomt uit vervelend gedrag, dan moet het kunnen vind ik!

  20. Marika zegt:

    Die roepen al bij voorbaat bah omdat ze hopen dat ze dan hun favoriete eten alsnog krijgen. 😛
    Ik was niet echt een moeilijke eter geloof ik, hoewel ik spruitjes niet lekker vond en bruine bonen en tuinbonen ook niet. Nog steeds niet trouwens… 😉

  21. omabommel zegt:

    ik weet zoooooo precies waar je het over hebt, ook bij ons was het altijd een gedoe aan tafel, de één lust dit niet, de ander lust dát niet, hou op schei uit!!!!!
    Maar ik moet je teleurstellen, het wordt er echt niet beter op met de jaren……………………
    Nu zijn onze kinderen allebei het huis uit (hè bah, dat klinkt naar) en nu mogen we lekker zelf uitmaken wat we eten, hoeven geen rekening meer te houden met de knideren en wat ze wel of niet lusten. Martien en ik lusten ongeveer wel hetzelfde op een paar uitzonderingen na, maar dat is op te lossen.
    Sterkte 😀 😉 😉

  22. omabommel zegt:

    #knideren= natuurlijk kinderen#

  23. Alida zegt:

    Bij on sis het ook altijd drama aan tafel. Hugo van 1 1/2 wil niet in zijn stoel blijven zitten en is te druk in beweging om te eten. Nina van bijna vier zegt dat ze het niet lust (zonder te proeven uiteraard) of dat ze geen honger heeft. Ik ben het zo zat dat ik er aan denk om als ze niet willen eten ze maar van tafel laat gaan en dat ze verder ook niets meer krijgen. Volgens mij lusten die van mij wel alles maar zijn ze te druk en hebben ze geen zin om stil aan tafel te zitten. Ja, alleen bij patat of pannekoeken houden ze het iets langer vol. 😕

  24. ALida zegt:

    O, ik heb je trouwens gelinkt. Ik hoop dat je het niet erg vindt. Had pas een discussie met een vriendin die zei dat ze het irritant vond dat mensen haar linkten zonder het haar eerst te vragen. Oeps dacht ik dat heb ik bij jou gedaan. Ik link iemand omdat ik daar zelf graag vaker wil kijken en ik wil niemand verplichten mij terug te linken. Vandaar dat ik het in eerste instantie maar niet heb gevraagd. Maar na de discussie met mijn vriendin vraag ik het dan toch maar even. 😕

  25. Emmelinda zegt:

    @Miek; Dan denk ik dat ik ze hier ook op volleybal laat gaan 8) Geintjuhhh. Maar het is inderdaad wel waar. Wanneer ze uitgehonderd zijn eten ze veel beter. Ik krijg zelden complimenten aan tafel maar aan het bord van Marc te zien heeft het dan wel gesmaakt. Als ik naar een compliment vis zegt ie: “Ja maar als je honger hebt lust je alles”. Ettertje he? hahaha 😉

    @ester; Jaaaa ik heb net even gespiekt op je log en het ziet er prachtig uit! Wat knap! Had je die hobby niet al stiekum twintig jaar ofzo? hahaha 😉
    Ja dat is echt zo; voor de lieve vrede ben je al gauw geneigd om toe te geven maaaaar dan hebben de dames weer gewonnen. Dus ik geef er al heel lang niet meer aan toe. Je kunt ze zo nooit meenemen naar een restaurant. 😉
    Hihi vind ik ook nooit leuk wanneer ie dan alles gaat zitten ontleden met argusogen 😕

    @Yvonne; Ja getver, ik ben ook niet dol op aardappelen. Sterker nog…ik vind er werkelijk niks aan. Ik gooi liever pasta of rijst op een bord met prut.
    Is dat boek geschreven door iemand met ervaring dan? Hihi. Dat is wel handig op die manier…verdienen aan je eigen ellende hahaha 😉

    @Marianne;Goeieavond (wanneer ik dit typ is het 23:55 maar wanneer ik klaar ben met het hele bericht is het echt al nacht hihi)! Leuk dat je hier ook een kijkje komt nemen.
    Ja een klein beetje doe ik hier ook wel eens. We houden van pittig eten en dat is zielig. Branden er straks gaten in die tere maagjes ghehehe 😉
    Fijn weekend en tot een volgende keer! 😀

    @Anita D; Niks te danken hoor…Ik vond het zo zielig voor je dat ik even een reactie wilde plaatsen 😉
    Fijn weekend! 😀

    @MIEP;Jaaaa spaghetti gaat er hier ook goed in. Daar kan je Stef ook voor wakker maken. En macaroni. Dat was vroeger al mijn favoriet. Met ham en kaas. *kwijl*
    Klopt hoor…doen wij ook, hoe vervelend en langdurig zo’n zit ook gaat worden; Ze kunnen zo rekken terwijl ik echt niks smerigs op tafel zet. Tenminste…ik doe mijn best ghehehe. Ik pas ook wel op qua smaak omdat wij nogal van pittig spul houden. Dan maak ik het voor hen een stuk minder pittig. Dan moeten ze ook blijven zitten totdat op is wat ik aangegeven heb. O zo. Maar dat is inderdaad wanneer ze het er om doen. Dat voel je, dat weet je. Basta! of Pasta? 😉

    @Marika; Hahaha ja wie weet, ze zijn er gehaaid genoeg voor ghehehe 😉 Maar ze weten ook dat ik niet nog eens de keuken in ga. Wat er op tafel komt is zorgvuldig voor ze klaargemaakt. Dus minder pittig wanneer er bij ons de vlammen van uitslaan 😉
    Bah neeeeee tuinbonen. Ik geloof niet dat er iets smerigers bestaat! Jakkes!

    @omabommel;Erg is dat he? Zooo gezellig wanneer je dan eindelijk met z’n allen aan tafel zit. Jakkes. Maar op de een of andere manier gaat het al stukken beter. Mooi zo want ik snap heus wel dat er dingen zijn die ze nooit zullen lusten. Hebben we zelf ook. Maar dan hebben we het tenminste geprobeerd. Toch? 😉
    Hahaha en weet je…dat vond ik ook het voordeel van het huis uitgaan; lekker koken wat we zelf lekker vonden. Geen draadjesvlees meer..hoeraaaaaa 8)

    @Alida; O ja…daar begint het al mee; met de kinderstoel. Vond Stef een heerlijk klimtoestel. We moesten haar echt vastbinden. Erg he?
    Mijn kids zijn ook zo druk aan tafel. Met de mond dan (de rest hebben we weten te drillen hahaha). Tjemig die babbelen wat af. Die HEBBEN niet eens tijd om te eten ghehehe 😉 Bij ons is het overigens andersom. Bij patat en pannekoeken zijn ze zo klaar. In no time is alles op hahaha 😉

    Jij hebt mij zo maar gelinkt? Naughty you! Hahaha nee geintjuh. Dat is aardig 😉 No problemo. 😀

  26. Irritanto zegt:

    Waarom zou ik schrikken van jou. Toch een leuke foto?

  27. Emmelinda zegt:

    Ja mooi he? Heeft mijn dochter gemaakt. Alleen jammer dat ik er op sta whaahaa 8)

  28. Irritanto zegt:

    Niet zo negatief he. Gewoon trots zijn op jezelf. Echt.

  29. Emmelinda zegt:

    Hahaha was ook een geintje. Ik kan er mee door. Soms 8) Anders had ik die foto niet geplaatst…dan lopen de lezers hard weg 😉

  30. Nicky zegt:

    Kleine meisjes worden groot. Die van mij begint me een partij eten weg te werken! Niet normaal, zeg! Ze heeft sinds kort ‘verzorging’ op school en weet dus ook haarfijn uit te leggen hoe het zit met verzadigde en onverzadigde vetten. Dat doet ze overigens het liefst als ik chips loop te snaaien… Voor straf eten we dan de volgende dag hutspot, gnagna! 😉

  31. Emmelinda zegt:

    Whaahaa ja ik merk wel dat wanneer we naar mcDrek gaan ofzo dat het steeds duurder wordt. Niet alleen vanwege variabele prijzen daar hahaha maar vanwege de maaginhoud! Alleen valt dat bij “vies” eten nog wel tegen. Maar ik heb idd wel vaker gehoord dat tijdens het puberen ze meer veranderen in een soort varkens ghehehe. Misschien denk ik dan wel eens terug aan de tijden dat ik nog veel op mijn bord had hahaha.
    Giechel…ja dat krijg je inderdaad…dan weten ze het ineens allemaal mooi te brengen. Net zoals het anti-rook-comitie hiero. Maar het is ze wel gelukt; Marc is al bijna twee jaar gestopt! 😉

  32. leejo zegt:

    Hey nachtbraker, welterusten voor dadelijk.

  33. Emmelinda zegt:

    Haaai andere nachtbraker (tis weekend…nou kan ik NOG langer blijven zittuh hahaha ;)) Jij ook lekker slapen he? 😀

  34. Nicky zegt:

    Vroeger… vroeger… kon ze haar Happy Meal niet op en kreeg ik een halve hamburger. Die tijd is voorbij… 😕 Als peuter at dochterlief trouwens dramatisch slecht. Ik stelde ooit de regel in dat ze twintig minuten de tijd kreeg om haar bord leeg te eten. Als die tijd om was, gooide ik resoluut haar eten weg. Jammer dan, dan maar honger.. Ooit hing madam krijsend aan mijn been terwijl ik haar avondeten in de kliko schepte. “MAMA!!! IK WIL ETEN!!!” Nog mazzel dat de buren nooit de kinderbescherming gebeld hebben… 😉 Maar schijnbaar komt het toch vanzelf goed!

  35. Emmelinda zegt:

    Whaahaa maar dat is het vervelende aan McDrek; die shitballenbak of wat het nou dan ook is. Die roept gewoon. Eigenlijk zou je het om moeten draaien daaro…eerst afreageren op de speeltoestellen en dan eten halen voor de kids. Maar goed, dan zijn mams en paps allaaaaaang klaar met eten 😉
    Oeps ja…waar is die regel bij ons gebleven. Dat hebben we hier inderdaad een paar jaar geleden ook gedaan. Maar ze gaven er niks om. Dreigen met het toetje achterwege laten maakte ook geen indruk. Beesten he, die dochters van mij. Tsssk.
    Hahaha wat dat betreft zou het hier niet opvallen, mijn buren gillen zelf heeeeeeel hard tegen de kids 😉
    Ja is met veel he…maak je je zorgen en uiteindelijk begrijp je niet waar je je druk over gemaakt hebt. Nou ja beter zo dan andersom. Toch? 😉

  36. leejo zegt:

    Leejo dankt onze lieve heer dat de mijn kinderen nu zelf die ellende meemaken, en ikke niet meer. 😉

  37. Emmelinda zegt:

    Whaahaaaa ja dat kan ik me zoooooo goed voorstellen. Ik heb dat nu al wanneer ik op andere logjes de survivaltochten met baby’s lees. Daar ben ik mooi vanaf denk ik dan 😉

  38. Martijn zegt:

    Ik kook hier thuis altijd. Niet omdat het moet maar omdat ik het leuk vind. Maar soms vind ik het verschrikkelijk 😉 Mijn oudste meisje is bijna 2,5. Daar heb ik voorlopig het idee dat ze lekker eet maar even ver weg in het keukenkastje gezet. Soms eet ze niets soms alleen de pasta of rijst en soms maar weer alleen de groentes en bijna nooit alles 😉 Aardappelen?Die hoeven van haar echt niet. Toen mijn vrouw zwanger was van onze tweede (net 3 maanden geleden geboren) hoefde ik voor haar nou ook niet echt te koken. Na 2 happen zat ze al vol. Ik zat dus alleen van mijn gekookte maal te genieten 😉 Nu gaat het alweer beter, mijn vrouw eet gelukkig ook weer gewone porties 😀

  39. Emmelinda zegt:

    Dan is het zo ongelooflijk ondankbaar he? Ik ben begonnen met koken als hobby (en uit noodzaak natuurlijk, iedere dag chinees is ook zoiets ghehehe) maar toen de meiden eindelijk aan tafel geschoven werden als kleine ukkies begon de ellende. Ik zie nou dat de zin in koken ook weer terugkomt. Ik vond het echt niet meer leuk. Het was hier ook net zoals jij beschrijft. In den beginne dan he 😉 alleen de pasta of rijst. En dan vond ik het nog zielig ook dat ze droge prut zaten te eten. Maar ze deden het zelf! Aaargh.
    Wanneer we ze heel goed gegeten hebben mogen ze van tafel. Dan hebben Marc en ik ook nog effies tijd voor onszelf voordat het bedritueel begint hahaha 😉

  40. Fre zegt:

    hmm…..die van mijis nu 16 maanden en eet eigenlijk alles wat ik haar geef, vanavond zat ze ook heel gezellig een amsterdams uitje mee te snoepen…..maar ik hoor van veel kanten dat het ineens kan omslaan…we zullen het gaan zien, dan ga ik ook wel aan de erwtjes…haha

  41. Emmelinda zegt:

    Gauw afkloppen! 😉 Heerlijk wanneer ze alles eten! Dat ging hier na de olvaritjes helemaal mis. Misschien is het ‘m dat…morgen zet ik een bak olvarit voor hun neuzen whaahaa 8)

  42. epie zegt:

    nou dan kom ik dit keer niet om etenstijd langs

  43. Emmelinda zegt:

    Whaahaa ik heb nog lasagna staan 8)

  44. Marjan zegt:

    Goedemorgen Emmelinda.
    Wat heb je dat leuk opgeschreven.
    Gelukkig hebben wij een zoon die gek is op buitenlands eten.
    Vooral Italiaans is zijn favoriet.
    Mijn man is er juist eentje van de aardappels, groente en vlees.
    Maar dat krijgt hij dan af en toe ook wel hoor.
    Maar ik moet daar echt niets van hebben.
    Een hele fijne zaterdag toegewenst.
    Groetjes van Marjan!

  45. Cycli zegt:

    Ik heb liever buitenlands eten hoor. Dus volgende keer neem ik de stamppot mee naar jou en dan kunnen hun dat eten en kan ik genieten van jouw brouwsels 😛

  46. Emmelinda zegt:

    @Marjan;Hihi thanks!.Nee ik moet ook niet zoveel hebben van hollandse kost. O ja op zijn tijd maar zeker niet iedere dag. Zelfs de hamburgers smaken lekkerder in Belgie hahaha. Maar er zijn hier ook dingen die Marc niet graag heeft. Dan maak ik een extra potje klaar 😉 Braaf he? Vandaag eet ik dus alleen zuurkoolsmurrie…heeeerlijk maar ze vinden het alledrie walgelijk. Goed. Krijgen zij iets anders. 😉

    @Cycli; Jaaaa wat ik laatst bij jou op je log zag lijkt me ook heerlijk. Dat heb ik nog nooit gehad. En ik zag in de stad een mooi mexicaans restaurant. Daar wil ik ook een keer naar toe hihi 😉

  47. Natazz zegt:

    Ik had vroeger ook van die kuren maar mijn moeder en vader waren keihard ik moest het eten. En nu vind ik alles lekker, wel eens te zelfs. haha.

    Fijne avond.

  48. Juist zegt:

    wathet wel is, nu ik dus een jaar op mezelf woon en mijn eigen kostje moet maken wordt het wel makkelijker, ik hoef alleen maar rekening te houden met mijn vriend, die eet ook bijna alles…vooral in het begin was het moeilijk om niet elke dag te eten wat je lekker vind (KIP elke dag in een andere vorm) daar ben ik van afgekickt 😀 Maar ik denk dat ik wel meer kip eet dan de gemiddelde mens…lekker lekker 😉

  49. Emmelinda zegt:

    @Natazz; Hahaha ja dat vind ik ook wel eens een nadeel ghehehe. Maar het maakt me zelden wat uit welk restaurant we moeten kiezen met anderen. Dat is ook een groot voordeel 😉

    @Juist;Hihi ja en meteen al die smerige dingen van de menukaart halen. Geen bloemkool meer, weg met de spinazie en noem maar op 😉 Alleen maar lekkere dingen! Maar op een gegeven moment doet de weegschaal zo stom; geeft ie allemaal onwerkelijke getallen aan en het wasmachine wast niet goed meer; alle broeken gekrompen 😉

  50. Emmelinda zegt:

    @Juist; Owja en kip vind ik ook heerlijk. Daar past bijna alles bij…mjammieeeee

  51. Cycli zegt:

    @Emmelinda Dat was mijn chilli zeker … die is super!!!
    Maare … eerst maccen en dan kook ik wel een keer chilli voorje 😛

  52. MIEP zegt:

    Hallo Meiszie,

    Ik wil je even een prettig weekend wensen!

  53. Emmelinda zegt:

    Heej da’s aardig. En natuurlijk wens ik jou ook een heel fijn weekend! 😀

  54. epie zegt:

    over eten gesproken , ik was naar maaseik ge gaan
    om… te kopen alles was op , was steffie lamgs geweest ?

  55. henriette zegt:

    *zucht* Gaan die eetproblemen dan nooit over…… 😦 😉

  56. gonny zegt:

    Kim ook vindt spruiten lekker raar kind he 😛 😀

  57. Emmelinda zegt:

    Ja getver. Hoe kom je nou toch aan zo’n kind? ghehehe 8)

  58. epie zegt:

    over eten gesproken , ik was naar maaseik ge gaan
    om… te kopen alles was op , was steffie langs geweest ?

  59. Emmelinda zegt:

    Hahaha nee dat had ze anders wel heel graag gewild. Ze had het er vanavond nog over. Maar ja, wanneer heeft ze het nou eens niet over die spaghetti ? 😉

  60. Buitje zegt:

    Leuke site, kom zeker vaker langs!

  61. Emmelinda zegt:

    Dank je wel…je bent van harte welkom 😉
    Fijne avond! 😀

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

