Aaaargh!

Voor en Na

Ik vertelde al eerder dat wat nieuw is nieuw moet blijven (Robijn, fleur en fijn ghehehe). Helaas denkt er iemand hier in huis heeeeeel anders over.

Marc (nee hij is het niet ghehehe…even afwachten, de clou komt er aan) heeft een paar jaar geleden zitten stoeien met behang. Het muurtje tussen woonkamer en keuken werd voorzien van een papieren jasje. Met bloed, zweet maar zonder tranen kreeg hij de lange lap op zijn plaats. Dit behang behoort namelijk ipv verticaal horizontaal (dus van links naar rechts. Nou goed…kan ook van rechts naar links, wat jij wil) aangebracht te worden. Klinkt simpel maar met een lap van twee meter valt het in praktijk toch wel een b-tje tegen. Omdat samen behangen op zo’n kleine vierkante meter niet bevorderlijk is voor een goed huwelijk heb ik de plaat gepoetst (welnee, ik heb niks gepoetst…gewoon toegekeken en morele steun gegeven. Zwaar genoeg ghehehe).
Uiteindelijk zat het er strak op en was het klaar om een lik oranje verf te ontvangen. Het kon er weer eeuwen tegen.

Helaas dacht Sammy (jaaa daar is de dader, je kunt weer relaxt achterover leunen) er anders over. Vanaf de 1e dag heeft hij een of andere fascinatie ontwikkeld voor het enige stukje behang hier in huis. Omdat hij zijn eigen visie heeft wat binnenhuisarchitectuur betreft laat hij een afdruk achter. (Jan des Bouvrie kan er nog wat van leren). Met zijn nagels. De krabpaal helpt geen zier en ook water spuiten geeft geen effekt. Wel roepen maar helaas ben je niet 24 uur in de buurt.

Het muurtje is inmiddels aan twee kanten volledig gerestyled. Met dank aan Sam dus.
Welk thema hij in gedachten had bij dit ontwerp is ons nog volledig onduidelijk. Sterker nog..zoals het een echte kunstenaar betaamd schuurt en vijlt hij het geheel dagelijks bij. Het is hem blijkbaar nog niet helemaal naar de zin. Genoeg inspiratie zo te zien. Hij weet niet van ophouden.

Ik loop het dagelijks na met plaksel maar het mag niet meer baten. Het zal vernieuwd moeten worden.
Sam is een heerlijk beest (vooral met knoflooksaus na bakken met een uitje ghehehe) maar soms….

…soms zou je hem met gemak achter het behang kunnen plakken!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op Aaaargh!

  1. Tina zegt:

    Je logje heb ik gelezen, maar vandaag alleen het volgende van mij (sorry):
    Hele prettige woensdag!
    Groetjes van Tina ๐Ÿ˜€

  2. Emmelinda zegt:

    Ik wens jou ook een hele prettige woensdag!
    Groetjes! ๐Ÿ˜€

  3. CharLi zegt:

    hihihi denk je dat het helpt?? Sammy achter het behang plakken? daar heeft hij zich zo weer uitgekrabt met die nagels van hem!

    Maar ik ken het verschijnsel, ik heb dan wel geen behang maar wel een bank…..en die vinden ze toch een stuk fijner om daar hun nagels aan te scherpen dan aan de krabpaal!! grrr heb ik daar nou een krabpaal voor gekocht?? ๐Ÿ˜‰

  4. Marianne zegt:

    Goedemorgen Emmelinda.. Nou ik moet zeggen dat hij er een mooi kunstwerk van heeft gemaakt.. Ik doe hem het in ieder geval niet na.. Maar ja wat zal hij gaan doen als er weer een nieuw behangetje opzit? Mischien vind hij het dan wel mooi en blijft er dan vanaf hahah.. Hele fijne woensdag verder Liefs Marianne ๐Ÿ˜› ๐Ÿ˜›

  5. Emmelinda zegt:

    @CharLi; Ja dat weet ik wel zeker. Daarbij hebben we geen behang meer, moet ik eerst naar de Praxis ghehehe ๐Ÿ˜‰
    Ik heb Sam heel wat op die krabpaal gezet en met zijn pootjes over dat gedeelte heen geschuurd. Maar dan kijkt ie je aan alsoftie wil zeggen: “Ja mafkees, dat weet ik ook wel maar dat behang is veeeeel lekkerder”

    @Marianne; Goeiemorgen! Ja hahaha ze kunnen zeggen wat ze willen maar hij heeft wel smaak he?
    Nee er komt geen ander behang op. We maken een ander muurtje. Van steen. Maar goed, waarschijnlijk gaat ie zijn kunsten dan weer ergens anders op vertonen? ๐Ÿ˜‰
    Ik wens jou ook een heeeeele fijne woensdag!
    Liefs ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜€

  6. Spinnetje zegt:

    Het heeft wel iets kunstzinnigs….het is in ieder geval nu wel een heel origineel muurtje.
    Maar restylen zou wel een hele goede zijn, ik denk dat maar weinig mensen er kunst in zien! ๐Ÿ˜‰

  7. CharLi zegt:

    ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€ ja katten kunnen je echt zo aankijken, van , wat ben jij nou een dom mens! heerlijk die beesten, alleen een beetje lastig afentoeheelvaak ๐Ÿ˜‰

  8. Emmelinda zegt:

    @Spinnetje;Ja we hebben een kunstzinnig typje in huis he? Hij is ook dol op Mies d’r nepnagels. *fluistert* volgens mij issie homo hoor. Hij is dol op nepnagels, gaat uit zijn dak met haarelastiekjes, is gek op roze linten…hmmmm

    @CharLi; Ja grinnik…en dat is nog zwak uitgedrukt. Volgens mij lacht ie heel wat in zijn vuistjepootje! Het lijkt me heerlijk om kat te zijn en de hele dag dingen uitspoken ghehehe ๐Ÿ˜‰

  9. Spinnetje zegt:

    Een homopoes…..tja….dan valt er weinig aan te doen, vrees ik. Die zijn gewoon kunstzinnig! ๐Ÿ˜‰

  10. Emmelinda zegt:

    Jaaaa dat bedoel ik! Ghehehe. Het valt gewoon op. Hebben wij weer. ๐Ÿ˜‰

  11. tycho's mama zegt:

    Irritant hรจ, bij ons deed hij het bij de achterdeur. Wilde hij naar buiten, ging hij zich “uitrekken” tegen het behang en dan met uitgeklapte nagels weer naar beneden. Stuk onbenul. We hebben het stukje er tussenuit gehaald en opnieuw behangen. Maar je zou de trap eens moeten zien. Vroeger deed hij dat nooit maar sinds ik hier woon krabt hij de krullen van de trap. Dus die wordt binnenkort vervangen!! (nee niet de trap, de vloerbedekking!) ๐Ÿ˜‰

  12. Natazz zegt:

    Hahaha wat een beest, onze katten scheuren ook graag behang helaas, onze slaapkamer ziet er echt niet uit.

    Fijne woensdag.

  13. Jolanda zegt:

    ik ken dat..ik heb hier een hondje die het als pup als zijn levensmissie zag om gewoon een heel gat in de muur te vreten…
    Precies achter de bank, en hij deed het aleen als er even niemand thuis was…
    Je kunt je dus voorstellen toen ik tijdens mijn zeer sporadische schoonmaakaanval onaangenaam verrast was..( wow , 4 woorden op 1 regel 8)

  14. Jolanda zegt:

    o…dat was dus alleen in het reactievenster ๐Ÿ˜€

  15. henriette zegt:

    gheghe, dat doen katten ja, heb er hier ook een die het deed.

  16. Emmelinda zegt:

    @Tycho’s mama;Jaaaa zo doet Sam dat dus ook. En soms in slow-motion. Loopt ie er op af en rekt ie zich uit terwijl ie ons aankijkt. Net alsof we niet doorhebben wat ie uit wil vreten. Wat een leven hebben die mafkezen toch he? Hmpf….

    @Natazz; Gelukkig heb je daar ook de meeste tijd je ogen dicht ghehehe. Maareh ik lach nou wel maar ondertussen is het toch wel zonde.
    Ik wens jou ook een fijne woensdag! ๐Ÿ˜€

    @Jolanda;Dat meen je niet? In de muur? En vrat ie dat op? Tjemig wat een loodzware ontlasting moet ie dan met zich meegedragen hebben ghehehe.

    Hihi maar het waren ook superlange woorden, ik begrijp wat je bedoelde! ๐Ÿ˜‰

    @Henriette; Deed? Hoe heb je het afgeleerd gekregen? Achter het behang geplakt? ๐Ÿ˜‰

  17. gonny zegt:

    Hahahahahaha gewoon babi pangang van maken. Enne gefeliciteerd met je mannetje he ๐Ÿ˜€

  18. Emmelinda zegt:

    Jaaaa lekkerlekker…met sambal? ๐Ÿ˜‰
    Hihi dank je wel! Bedankt voor je kaart! Hij komt pas strakkies thuis maar ik had alvast gespiekt. Ssst niet zeggen he ghehehe 8)

  19. Claudia zegt:

    Daarom heb ik dus geen kat. Ik vind het aardige beestjes maar op een ander. Kmoet wel zeggen, je poes is erg artistiek aangelegd:P
    nog een fijne woensdag
    knuffel Claudia

  20. Siep zegt:

    k zou zeggen:
    dit is je kans…grijp die kans!

    en doe je t niet, dan nooit meer zeuren
    ๐Ÿ˜‰

  21. Marjan zegt:

    Goedemiddag Emmelinda.
    Nou die Sam van jullie heeft er een heel kunstwerk van gemaakt hoor.
    Hij kan vast niet wachten tot het nieuwe behang er op zit.
    Of gaat het nu wat anders worden?
    Misschien steenstrips? ๐Ÿ˜›
    Nog een fijne avond toegewenst.
    Groetjes en liefs van Marjan!

  22. Emmelinda zegt:

    @Claudia;Ja dat issie zeker. En ondeugend. Maar ik zou ‘m niet meer willen missen. Ondanks zijn kunst ๐Ÿ˜‰
    Fijne avond! Knuffff

    @Siep; Ah misschien moet ik het anders zien. Die ornaje kleur mocht eigenlijk ook wel eens vervangen worden. Was er anders toch nooit van gekomen ghehehe ๐Ÿ˜‰

    @Marjan; Heeej die Marjan!
    Ja knap he? En dat zonder eerst een tekening te maken van hoe alles moest worden. Dat doe ik hem niet zo maar na ๐Ÿ˜‰
    Het gaat inderdaad iets anders worden. Whaahaa…ja steenstrips. Wanneer ik dat tegen Marc zeg, ook al is het voor de gein, krijgt ie een beroerte. TOen wij hier namelijk in kwamen zat het vol met van die vervelende steenstrips! Wat een ellende ghehehehe ๐Ÿ˜‰
    Jij ook een hele fijne avond!
    Liefs! ๐Ÿ˜€

    @Liesbeth; Heh, dat ik daar nou zelf niet opgekomen ben! Hahaha. Briljant! ๐Ÿ˜‰

  23. leejo zegt:

    Ik zou het toch vast leggen op foto,wie weet wordt je er stinkend rijk mee, want wat des Bouvrie maakt is ook niet alles ๐Ÿ˜‰

  24. Emmelinda zegt:

    Nee inderdaad… wat ik gezien heb van Bouvrie vind ik mooi maar niet echt functioneel. Tenminste…niet met twee kids hahaha. Of je moet nooit thuis zijn. Dan kan het wel ๐Ÿ˜‰
    Ik ga Sam een schetsboek kopen ๐Ÿ˜‰

  25. Nicky zegt:

    Niks aan doen aan die muur! Gewoon net doen of het zo hoort en heeeeel duur was; voor je het weet is ’t een nieuwe trend! ๐Ÿ˜‰

  26. ALida zegt:

    Wat erg ๐Ÿ˜ฆ Gaan jullie het muurtje weer behangen?
    Weet je geen kleur waar hij een hekel aan heeft, blijft hij er misschien vanaf ๐Ÿ˜‰ Of misschien is de muur alleen verven een optie?

  27. omabommel zegt:

    nou……………….wat klaag je nou??? ๐Ÿ˜‰
    hij heeft er een kunstwerk van gemaakt toch??(sammy dan hรจ??) ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜‰

  28. Fre zegt:

    D’r achter plakken geeft weer zo’n rare bobbel… ๐Ÿ˜• wie weet is het wel een trendsetter, zal het hier wel ff afwachten….haha ๐Ÿ˜‰

  29. Claudia zegt:

    En die beestjes geven echt onvoorwaardelijke liefde he. wij hebben hier een hondje en eens je ze hebt, wil je ze niet meer kwijt!
    slaapwel voor straks en voor morgen een fijne dag
    knuffel Claudia

  30. Emmelinda zegt:

    @Nicky; Haaa ben je er weer, heb je het naar je zin gehad? Ik kom zo ff op jouw log kijken ๐Ÿ˜‰
    Maareh….je hebt nog gelijk ook. Bij Eigen huis en tuin zie ik ze de mooiste kleuren op meubels gooien om het daarna te bewerken met een staalborstel om het oud te laten lijken ghehehe ๐Ÿ˜‰

    @Alida;Neuh, we gaan nu met grof geschut werken. Kanonnen op het blad van het muurtje ghehehe. Geintjuh…in ieder geval geen behang meer. Dat is zeker. Ik heb eens gelezen dat katten een hekel aan de geur van citrusvruchten hebben. Misschien moeten we maar sinaasappels rond het muurtje leggen? Ghehehe ๐Ÿ˜‰

    @omabommel; Hahaha ja ik ben ook nooit tevreden he? Schandalig! ๐Ÿ˜‰ Heeft ie dat speciaal voor ons ontworpen, doe ik er negatief over 8)

    @Fre; Die bobbel kun je platmeppen hoor ghehehe ๐Ÿ˜› 8) GEINTJUHHH. Sam blijft toch niet stilzitten…al had ik het graag dan nog kreeg ik ‘m niet achter het behang. Laat ik er maar op hopen dat het inderdaad een trendsetter is. Ik zal Eigen Huis in Puin eens bellen ๐Ÿ˜‰

    @Claudia; Ja klopt! En eigenlijk kunnen mensen nog heel wat van dieren leren. Het maakt hen niet veel uit hoe je er uit ziet enzo…het is altijd goed ๐Ÿ˜‰
    Voor jou ook welterusten en maak er morgen iets moois van ๐Ÿ˜‰
    Knufff trug! ๐Ÿ˜€

  31. Cycli zegt:

    quote:…soms zou je hem met gemak achter het behang kunnen plakken!
    Welk behang?

  32. Emmelinda zegt:

    Hahaha…nou…dat behang dat om die gaten en scheuren heenzit ghehehe 8)

  33. Yvonne zegt:

    Ik plak mijn dochter achter het behang. Soms mag ze er even af. ๐Ÿ˜‰

  34. Emmelinda zegt:

    Grinnik…heb jij nog behangplaksel over? We moeten sinterklaassurprises maken hier ghehehe ๐Ÿ˜‰

  35. Yvonne zegt:

    *gooit bakken met plaksel*

  36. Emmelinda zegt:

    *veegt plaksel uit oog* Thanks!

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

