Watpoetsjemenou?

Ik geef het toe; ik ben vreselijk mislukt als huisvrouw. *Slaat theatraal hand tegen voorhoofd*. Waardeloos gewoon. Waarschijnlijk ben ik nog in staat om de fles allesreiniger over de datum te laten lopen. Het is dat het moet anders liet ik het mooi liggen allemaal. Wat een ondankbare taak! *schudt hoofd. Niet te hard anders ontstaat er weer stof* Het is gewoon een vorm van zinloos geweld wanneer ik het reinigingsdoekje over de stof heen sla.

Op het schoolplein luister ik wel eens ademloos naar andere vrouwen. Op slag lijk ik een ander soort mens. Ik heb dat niet, dat ik lyrisch kan worden over de voorjaarsschoonmaak. Tegen die tijd neem ik altijd een extra lange winterslaap. Ik krijg ook geen natte broek van het ramen wassen zoals zij, of het moet zijn dat ik ongelooflijk met water zit te knoeien ghehehe. En strijken? Weet je hoe vervelend het is wanneer je alle schone was in de kast moet proppen? Zo kan je als vrouw toch nooit smoezen dat je niks hebt om aan te trekken? Daarbij, er is nog zoveel leuks te ontdekken aan de andere kant van de strijkplank!

Het is hier echt niet zo dat je een stofkap nodig hebt om binnen te komen. Al poetst het natuurlijk wel een stuk leuker wanneer je kunt tekenen in de neerslag binnenshuis. Toch? Ik ben de laatste die zou zeggen dat je bij ons van de grond kunt eten. Al zal er best wat voedzaams liggen ghehehe. Het bezoek kijkt er maar langsaf hoor. Ik laat ze zitten in de hoek waar ze de stof niet zien liggen onder de kast ghehehe. Moeten ze van te voren maar bellen *steekt tong uit*.
Sinds Sam hier woont is soppen ook leuk. Welke mafkees is er nou blij om achter een natte doek aan te rennen? Voordat ik er erg in heb heb ik m’n rondje gedaan!

Zo meteen moet ik maar weer eens iets doen. De toetsen van mijn toetsenbord zijn in ieder geval nou weer schoon! Ik ga er met frisse tegenzin moed (die hoef ik al niet te poetsen, die IS fris!) tegenaan. Voordeel is dat er tijdens het zwaaien met zo’n doekje vaak logjes ontstaan.
Huishouden is dan nog niet eens zo irritant. Hmmm dat ik dat nog eens zou zeggen?!? (Bel de witte jassen!) Eng hoor!

Het geeft in ieder geval stof tot nadenken!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

72 reacties op Watpoetsjemenou?

  1. Natazz zegt:

    Hmm het is net of ik mezelf hoor praten tikken.

    Succes en een fijne vrijdag.

  2. Tycho's mama zegt:

    Ik ben het met je eens! Niks zo waardeloos als het huishouden. Jij je best doen, niemand die het verschil opmerkt. Net alle was weg, draai je je om, mand weer vol! Aaaarrgghh@#!&. Hoe vaak ik al de eetkamertafel heb leeggeruimd…zoals het hoort…..met alleen de fruitschaal erop..mooi…..tot er weer iemand thuiskomt en rugzakjes, kranten en folders er over uitstrooit. Blèèèh… Waarom krijg ik nu het vermoeden dat deze log een enorme klaagzang teweeg zal brengen???? 😉

  3. Emmelinda zegt:

    @Natazz; Hihi heb jij het ook? IEEEEH wat is dat vervelend werk he? Pfff.
    Thanks (zal ik nodig hebben)! Ennuh..ik wens jou ook een hele fijne vrijdag! 😀

    @Tycho’s mama; Ja en weet je, dat heerlijke gevoel dat je weer zo braaf geweest bent verdwijnt als sneeuw voor de zon. Heb ik de badkamer geschrobt en gesopt…zie ik dat de kids een flinke kwak spuug achtergelaten hebben (eet smakelijk haha) in de wasbak. Ja en dat rugzakje met schoolspul (de leerkracht heeft blijkbaar ook opgeruimd) herken ik. En dan vraag ik me weer af waar ik het moet laten….
    Giechel…ik had hetzelfde vermoeden. Lijkt me heerlijk om op zo’n vrijdag eens even lekker te klagen ghehehe 😉
    En dan weer mer FRISSE moed er tegenaan
    😉

  4. Siep zegt:

    en dan te bedenken dat er vrouwen zijn die werkelijk waar dagelijks 8 uur met hun huishouden bezig zijn!
    wat doen die dan al die tijd?
    elke dag?

    ik snap t niet hoor

    ik ben net als jij
    af en toe een stoflap er door
    (meestal alleen als ik er echt zin vor heb gemaakt)
    een stofzuiger als het nodig is
    (dus niet elke dag, want in 1 dag krijg ik t niet vies)
    (hoewel…)
    (nee, das niet waar…ik krijg t rommelig…dat wel..maar nee, das niet vies)

    meid, wat zal jij je hier thuis voelen!

  5. Emmelinda zegt:

    Hihi ja als ik dat lees lijkt het psies op mijn huishouden. Soms schaam ik me wel hoor. Het is vast een kleine moeite maar ik vind zoveel andere dingen leuk. Er is zoveel te ontdekken aan de andere kant van de strijkplank! (heeej, die regel kan ik er misschien nog tussenproppen hihi)…

  6. Fre zegt:

    Tsja heb je alles aan kant, komen de kids thuis, in mijn geval is ze er altijd en maak ik schoon als ze op bed ligt en dat gaat elke dag….blegh.

  7. Emmelinda zegt:

    Misschien moet ik mijn dames ook op bed leggen wanneer ze uit school komen? ghehehe *ziet het voor zich*

  8. Tycho's mama zegt:

    Maar ja….ik merk het alweer…nu zit je weer achter je pc’tje. Waar is die stofdoek nou??? Is het straks weer niet schoon 😉
    Ik ken het wel, er zijn altijd zoveel andere leuke dingen te doen. En je leeft maar 1 keer. Hier in huis hebben wij het motto: Je hebt een huis om in te leven!! En je leeft niet voor je huis!
    Ik kan er niet tegen als ik bij mensen kom in een superschoon “VT-wonenhuis” (zo noem ik ze altijd) en die zeggen dan:”Let niet op de troep hoor!!” Waar dan??? Wat zouden die mensen denken als ze bij mij binnenkomen? Wat ik ook zo knap vindt, is dat het ook nog mensen met kinderen zijn en je dat dus niet terugziet! Bij mij ligt er overdag altijd speelgoed over de vloer en ’s avonds wordt het opgeruimd. Moet je op zaterdag komen, dan lijkt het wel het ergste. Zijn we alledrie thuis natuurlijk. Alsof er een bom ontploft is! Maar ’s avonds zitten we er dan weer netjes bij hahahaha 😀

  9. Emmelinda zegt:

    Sam slaapt. Is zijn schuld. hahaha.
    Ja klopt, ik vind ook dat er in een huis geleefd moet worden. Ik ben van mezelf een beetje rommelig dus echt zo’n VT-wonen huis zal het hier niet worden. Net zoals bij die reclame van koffie…dat het bezoek zegt:”Wat is het hier gezellig”…hahaha.
    Maareh…het bezoek kijkt er maar langsaf hoor. Ik laat ze zitten in de hoek zodat ze de minste troep zien ghehehe. Moeten ze van te voren maar bellen *steekt tong uit*.
    Het is dat ze hier nou het liefst op hun kamertjes spelen dus het speelgoed is wel verdwenen beneden. Dat scheelt ook weer een boel 😉
    Ah en zo’n zooitje is het hier ook weer niet. Maar ik vraag me wel eens af wat men zou zien als ze hier zo’n proefmonstertje komen nemen…alsjesnaptwatikbedoel? 😉 ghehehe

  10. Tina zegt:

    En toch heb ik het idee dat het niet de favoriete bezigheid is van de meeste vrouwen…. het is meer een noodzakelijk kwaad.
    Meestal heb je maar heel weinig eer van je werk, het valt niet op, is zo wéér smerig…. waar doe je het dan voor he?
    Ik wens je er succes mee!
    Fijne vrijdag, groetjes van Tina 😀

  11. Gonny zegt:

    Whahahahaha ik dacht dat jij poetsen leuk vond.
    (grapje)maar ’t ziet er bij jou toch altyd schoon uit.
    (als ik mijn lenzen niet in heb) hahaha nee hoor ziet er echt gewoon goed uit. 😛
    Fijne vrijdag 😛 😛

  12. Emmelinda zegt:

    @Tina;Nee ik denk het ook niet. Daarom verbaast het me altijd wanneer er iemand roept dat ze zo fijn gepoetst had of dat wondermiddel x echt een uitkomst is en daar uren over kan kwebbelen 😉
    Ja het is zo’n ondankbaar werk he? Aaaargh. Maar goed…het is nou eenmaal zo *zucht*. Straks weer effies stoffen. 😉 Dank je wel voor je succeswensen…die zal ik nodig hebben ghehehe;)
    Jij ook een fijne vrijdag Tina!
    Groetjessssss

    @Gonny; Maar ik doe dan ook mijn uiterste best om je af te leiden hahaha. Ga er voor staan en laat je vanalles zien ghehehe 😉
    Whoeehaa…jij ook een fijne vrijdag he? Braaf zijn 😉 8) 😉

  13. leejo zegt:

    Leejo schudt meewarrig zijn hoofd en laat een diepe zucht, wat zijn de huisvrouwtjes het weer met elkaar eens vandaag zeg 😉
    Fijne dag Dames 😀

  14. Emmelinda zegt:

    Hahaha, ja heerlijk zo’n weblog he? Doet me meestal weer goed. Dan kan ik nog glimlachen tijdens het stoffen terwijl ik aan al die andere huishoudens denk 😉

    Fijne dag Leejo! 😀

  15. Claudia zegt:

    en dan ben ik nog eens poetsvrouw van beroep….maarja, het is omdat het centjes binnenbrengt hoor. En hierbinnen ligt het er ook niet altijd even proper bij… met twee kids, een hond én een man! Dan kan ik iedere dag kuisen, mij niet gezien hoor… En dan heb ik nog niks gezegd van het strijken… als ik iets haat, dan staat toch bovenaan mijn lijstje. Als ik denk, ja nu ben ik bij met alles, ligt er boven weer een hoopje op me te wachten. Maar nu ga ik stoppen met klagen, vlug de kids halen van school en dan wacht het zeetje op mij.
    Nog een fijne (poets)dag 😛
    dikke knuf
    Claudia

  16. MIEP zegt:

    Ook ik ben het er helemaal mee eens.
    Zolang ik naar buiten kan kijken, hoeven de ramen niet gesopt. Op het moment dat ik er ’s ochtends achter kom dat ik niks gestreken in de kast heb, wordt het tijd om te gaan strijken. En zo gauw de toetsen van het toetsenbord niet meer ingedrukt kunnen worden, moet ik stof afnemen!

    Vraag ik me wel af, wie nou die vrouwen zijn die graag soppen!

  17. Siep zegt:

    @miep:
    vrouwen zonder leuk leven, denk ik
    vrouwen die niet creatief genoeg zijn om andere dingen te bedenken
    vrouwen met smetvrees
    vrouwen die bang zijn dat er elk moment visite kan komen en denken “stel je voor dat iemand het idee heeft dat er hier ook nog geleefd wordt”

    ik noem maar wat hoor
    in elk geval geen vrouwen zoals jij, ik, emmelinda
    en de rest die zich in bovenstaande log herkennen

  18. Jenni zegt:

    Herkenning! Herkenning! Ik ben een waardeloze huisvrouw. Ik verzin 10000 smoezen, en doe alleen het aller-noodzakelijkst. Ik ben een slons… nou ja, niet echt. Een kleintje dan. Maar het is hier wel altijd een rotzooi, zelfs als ik heb opgeruimd.. dat zegt wel iets, denk ik 😕

  19. Jenni zegt:

    Ik heb overigens een vriendin met smetvrees, en het lijstje Siep opnoemt lijkt inderdaad redelijk op haar van toepassing. Bij mijn weten heeft ze geen hobbies, dus wat moet je dan….

  20. Emmelinda zegt:

    @Claudia;Ja ik poets ook liever dan dat ik strijk. Vooral die verschrikkelijke overhemden van Marc die ie voor zijn werk aanmoet…al vind ik het wel weer heel mooi om naar te kijken hoe ik die kreukels om zeep geholpen heb hahaha 😉
    En nu moet je snel de auto in…de zee wacht op je 😉 Nogmaals heeeeeeel veel plezier meissie! 😀
    Dikke knufffff

    @MIEP; Owja ramen wassen. Nog zoiets. Wil je mij humeurig krijgen (zwak uitgedrukt) dan moet je me aan het ramen lappen zetten. Aaargh ik krijg dat gewoon nooit streeploos. Zelfs niet met het zogenaamde best getste produkt. Ik heb het gewoon niet in me. Ik veeg alles na met keukenrol en NOG is het niet goed. Aaaaargh.
    Maareh…het is ongelooflijk maar waar..die mensen zijn er echt. Die vertellen uren over klusjes waar ik nog nooit opgekomen ben ghehehe 😉

    @Siep; Daar ben ik het mee eens. Ik begrijp daar geen bal van. Soms zitten er gewoon te weinig uren in een dag. Dan is het toch zonde om met een zwabber over de keukenvloer te gaan? Ghehehe. Ah nee, geintjuh. Die dingen doe ik echt wel. Omdat ze moeten. Maar ik hoor ze wel eens tips uitwisselen en heerlijk met elkaar kletsebetsen over huishoudelijke karweitjes. Jakkes.

    @Jenni; Hihi, ja dat smoezenboek heb ik ook. En als ik bij het laatste hoofdstuk ben lees ik ‘m nogmaals door hahaha. Heb jij dat trouwens ook ja, dat het nog een puinzooi lijkt wanneer je opgeruimd hebt? Ik heb dat ook. Wanneer Marc opruimt IS het ook meteen netjes. Zelfs wanneer hij de boodschappenkrat inruimt is het keurig gestapeld.
    Ik denk dat wanneer je smetvrees hebt je bijna geen tijd voor hobbies hebt??? 😕

  21. Jenni zegt:

    @ Emmelinda: Ja, het blijft een puinhoop. En als Bob het doet is het inderdaad keurig.. daarom hebben wij ook van zulke mannen, denk ik. Die kunnen het veel beter dan wij. Nou, dat is dan mooi, hebben wij weer meer tijd voor smoezen 😀

    Sommige mensen hebben poetsen als hobbie.. dat verzin je toch ook niet! Het leven is veel te mooi om alleen maar te poetsen….

  22. Jenni zegt:

    Trouwens, ook ongezond hé! Kinderen moeten een beetje weerstand opbouwen… (bladzijde 45 in mijn smoezenboek)

  23. Emmelinda zegt:

    Hahaha jaaaa die toevoeging is briljant! Had ik eerst ook in de log willen verwerken maar ik kreeg het niet in woorden omgezet. Wanneer we ineens veelvuldig met de jif gaan sprenkelen zijn ze overal vatbaar voor hahaha 😉

    Dat zou best wel eens kunnen, dat we daarom zulke mannen hebben. Ik schaam me dan vaak wel hoor maar ach, je kunt niet alles hebben. Ik heb me er deels bij neergelegd. En het ergste is dat ik met sommige dingen pietje precies ben. Dan kan ik wel boenen en schrobben en noem maar op. Maar dan zal het wel zin hebben..denk ik 😉

  24. Emmelinda zegt:

    En weet je…in het geval van het huishouden poets ik liever de plaat ghehehe

  25. Miek zegt:

    Jeetje, ik heb daar ook ‘last’ van. Bij de eerste stralende dag hoor ik iedereen vertellen dat ze LEKKER de boel hebben gepoetst, en ik??? ik heb dat meestal heerlijk is het zonnetje gezeten!! 😀

  26. Emmelinda zegt:

    Jaaaa hahaha. Ik dus ook. Zie je meteen wie er veel poetst en wie niet. De personen die wel een kleurtje kunnen gebruiken hebben waarschijnlijk het schoonste huis hahaha 😉

  27. Marjan zegt:

    Goedemiddag Emmelinda.
    Ja je hebt gelijk hoor.
    Het is echt nutteloos werk en je bent nooit klaar.
    Maar als alles weer aan kant is en het ruikt weer lekker in huis, dan kan ik er wel, al is het maar voor even, van genieten.

    De pijnstillers werken goed bij mijn man.
    En we zaten zeker op de wip in de auto of we wel op tijd zouden zijn.
    Wie verwacht ook dat je alle stoplichten tegen zult hebben.

    Een fijne vrijdag toegewenst en alvast een fijn weekend.
    Groetjes van Marjan!

  28. Emmelinda zegt:

    Goeiemiddag Marjan,

    Verschrikkelijk he? Pfff het toch iedere keer weer moed verzamelen. Maar je hebt gelijk…uiteindelijk is het wel even genieten wanneer het klaar is. Dan ben ik ook weer trots op mezelf dat ik het weer geflikt heb 😉 Een poetswonder zal ik nooit worden. Daar vind ik andere dingen te leuk voor 😉

    Fijn om te lezen dat die pijnstillers goed werken! Dat scheelt al een heleboel he?
    Hihi ja er bestaat vast een wetje van Murphy dat wanneer je het net niet kunt hebben juist alles tegen komt te zitten 😉 Ongelooflijk!

    Ik wens je ook alvast een fijn weekend en voor nu een fijne vrijdag!
    Groetjes trug! 😀

  29. Ut menneke zegt:

    hoi hoi bedankt voor je lieve woorden op mijn site!!
    Prettig weekend en een hele dikke knuffel van
    Ut Menneke

  30. Ut menneke zegt:

    hoi hoi bedankt voor je lieve woorden op mijn site!!
    Prettig weekend en een hele dikke knuffel van
    Ut Menneke

  31. Emmelinda zegt:

    Graag gedaan hoor menneke, ik meende ze ook 😉
    Ik wens jou ook een heeeel prettig weekend en geef je ook een dikke knuffff 😀

  32. leejo zegt:

    Wat bedoel je Emmelinda, van portal af?

  33. Emmelinda zegt:

    Oh hihi…wanneer je een reaktie geeft komt je log op het portal. Maar er werd zoveel gekletst in die paar minuten op alle logjes dat je log er meteen weer af was. Snap je wat ik bedoel? 😉

  34. Emmelinda zegt:

    Hij stond er dus eerst wel maar er kwamen zoveel logjes na dat je log weer van portal verdwenen was om plaats te maken voor die andere logjes 😉

  35. Sjoukje zegt:

    Het huishouden is toch een vicieuse circel, er komt nooit een eind aan je blijft bezig. Het is niet mijn favoriete bezigheid maar moet toch gebeuren.
    Nice day! Sjoukje 😀

  36. MIEP zegt:

    Van wie “moet” het gebeuren?? hihihi
    Ook bij mij is het na het opruimen zeker 2 hele minuten lekker opgeruimd….. En als dan vrouw van ex binnen komt en die gaat met een vinger over beeldscherm van de tv, dan moet ik me inhouden om haar niet uit te nodigen om poetsMIEP in ons huishouden te worden!

  37. Romanya ^^ zegt:

    mijn ma vind het ook vreselijk dus nou komt er een keer in de week een poetsmiep idd en iedereen moet verder zijn eigen kamer doen dus dan is er al een groot deel klaar 😛 nou worden die kamers ook niet opgeruimd, mijn kamer is ook een enorrrme bende. maar goed, daar geeft mijn ma geen bal om 😛 fijn weekend! kusje

  38. Emmelinda zegt:

    @Sjoukje;Ja psies. Misschien moet ik het anders aanpakken. Ik zag strijkplankhoezen waarop een afbeelding staat met een leuke man. Eens kijken hoe snel ik dan alles weggewerkt heb ghehehe 😉

    @MIEP; Tsja eh…kweetniet. Maar goed, als ik naar hier kijk moet ik het toch ook zeker van mezelf. Omdat het zo hoort ghehehe 😉
    Wanneer er hier iemand met z’n vingers langs het beeldscherm gaat mep ik er op. Niet op het beeldscherm overigens 8)

    @Romanya; Oooh dat lijkt me echt geweldig wanneer iemand die meuk voor me wegwerkt. Maar goed, ik ken mezelf. Ik zou me schamen en eerst zelf gaan poetsen voordat zij die meuk zou vinden hahaha 😉
    Mijn moeder ruimde vroeger ook mijn kamer op als het te erg werd. Dan gooide ze vanalles weg. Na haar poetsbeurt ging ik in de prullenbak mijn spullen terugzoeken hahaha 😉

  39. MIEP zegt:

    Da’s leuk!

    Gisteren kwam onze poetsmiep, maar we hadden een vreselijke zooi (normaal ruim ik dinsdags alles op, maar ja verjaardag). Dus ik had een briefje geschreven, sorry voor de troep. We zijn errug druk geweest.

    Het antwoord, ik heb zo goed als mogelijk schoongemaakt. Volgende keer maar weer goed doen. **BLOOS**

  40. Beauyanne zegt:

    Whahaha, herkenbaar verhaal.
    Echt een ondankbare taak, aan de andere kant kan ik ook niet erg tegen troep om me heen.
    Dus voor het oog ziet het er hier netjes uit. 😉
    Fijne dag verder!

  41. Liesbeth zegt:

    Ik hoor het al, jij bent net zo’m beroerde gedreven huisvrouw als ik (of is het nu als mij? 😉 )

  42. epie zegt:

    typische vrouwenpraat . ik meng me er niet in ik wacht tot de volgende log , lijkt me veiliger

  43. Ellis zegt:

    Poetsen iets wat elke keer weer terug komt jammer genoeg

  44. Miek zegt:

    Nog zoiets, heb ik (eindelijk) mijn badkamer rondig gepoetst, wat blijkt, ik blijf elke keer steken op ooghoogte. De spinnenwebben heel hoog in de hoekjes vergeet ik iedere keer! 😕 😕 😕
    Dus, miss poets 2006 zal ik niet halen 😕 😕 😦

  45. Weet je de ellende is dat het elke keer weer terug komt hoe goed je ook schoonmaakt. 😀

    Bezoek gewoon ’s avonds uitnodigen dan zie je het minder. 😉

  46. Emmelinda zegt:

    @MIEP;Giechel…maareh…jij doet het dus ook? Alles schoonmaken of opruimen voordat de poetshulp komt???

    @Beauyanne;Jaaaa dat is de ellende. Ik kan het ook weer niet laten liggen want dan erger ik me eraan. Toch wel. Dus ga ik maar braaf aan de slag 😉 Maar het is al met stofzuigen, is net alles heerlijk pluisvrij, gaat het konijn dan rondstampen in zijn kooi 😦

    @Liesbeth; Aha jij bent er ook zo’n fan van? Walgelijk he? 😉

    @epie; Maar epie toch…nou had ik toch wel wat schoonmaaktips verwacht 😛

    @Ellis; ja stom he…in ieder geval kan je er wel van op aan ghehehe 😉 Niet dat we daar blij mee zijn 😦 😉

    @Miek; Oh hahaha ja daar heb ik ook last van. Vooral dat stomme rooster bovenin het plafond. Vergeet ik iedere keer weer. 😉

    @Leidse Glibber; Ja brrrr en de ene keer is het heftiger dan de andere keer. Al komt het nooit onverwachts ghehehe 😉
    Hahaha ja is ook een goed idee…of ik hou het bij virtuele party’s 😉

  47. L*I*E*K*I*E zegt:

    ik ben ook zeker geen schoonmaakmiep..heb er ook een bloedhekel aan.. wie schoonmaken uitgevonden heeft, wordt bedankt!! 😉

  48. Emmelinda zegt:

    Nou inderdaad! Ik wil zelfreinigende meubels! Een stofafstotend tapijt ennuh…en een soort afzuiginstallatie om stof weg te zuigen. Zo. Bescheiden toch? Ghehehe 8)

  49. claartje zegt:

    😕 helaas is het mijn hobby het poetsen 6 uur per dag mijn werk en daarna nog heerlijk thuis 😛 😛

  50. Emmelinda zegt:

    Whaaahaaa jazegtze? Lees ik het nou goed? Hobby? Psssst ik heb hier ook nog een huishouden…als je zin hebt 😉

  51. MIEP zegt:

    Ja inderdaad, elke dinsdag race ik door het huis om het toonbaar te maken, omdat de poetsmiep donderdags komt. Nu is het nog 1 maal per twee weken, in het nieuwe jaar elke week… Zal het mij dan minder race tijd kosten?
    Je snapt natuurlijk wel dat ik maar eens in de twee weken dinsdags door het huis race?

  52. MIEP zegt:

    …………………en in het nieuwe jaar moet dat natuurlijk elke week!

  53. Emmelinda zegt:

    Ja grinnik…dat snap ik helemaal! Maar dat is wel een luxe he? *staart voor zich uit en droomt een eind weg*
    Daar zou ik een keer per week wel voor over hebben ghehehe 😉

  54. leejo zegt:

    Jij ook een heel fijn weekend Emmelinda 😉

  55. Emmelinda zegt:

    Thanks leejo. Maak er iets moois van saampjes! 😀

  56. Martijn zegt:

    Ik doe veel hier in huis……. maar strijken, no way! 😉

  57. Emmelinda zegt:

    Bleergh dat IS ook verschrikkelijk werk! 😦

  58. Fre zegt:

    ooohhh…ik zie het nu ineens…ik heb een muisje, dank je wel!

  59. CharLi zegt:

    huishouden?? was da?? nee, geintje zo erg is het nog niet maarre of ik het leuk vind?? nee niet echt!
    ik doe het altijd op het laatste moment enne strijken daar begin ik al helemaal niet aan hihihi

  60. Fre zegt:

    Even een plakkertje om je een fijn weekend te wensen
    *klik*

  61. Fuzzy Bear zegt:

    ooit ergens gelezen:
    dull women have immaculate houses

    maw saaie vrouwen hebben perfecte huizen 🙂

  62. Alida zegt:

    Heb er ook zo’n hekel aan, maar kan er ook niet tegen als het een rommel en vies is in huis. Wat moet je dan 😕 BAH. We moeten denk ik maar gewoon denken. Het huis is er voor ons en niet andersom. 😉

  63. Marjan zegt:

    Goedemiddag Emmelinda.
    IK weet niet of jullie dit weekend wat aan Sinterklaas doen, maar ik wil je in ieder geval een fijn weekend toewensen.
    Groetjes van Marjan!

  64. Miek zegt:

    ROOSTER??????????? Moet dat ook dan??????????? 😉

  65. Yvonne zegt:

    Deze vond ik zelf zo leuk: klik. Maar niemand vond mij toen nog leuk 8)

  66. remco zegt:

    vin t hier maar een stoffige boel worden 8)

  67. Nicky zegt:

    *kijkt schichtig om zich heen* Ik beken… ik vind het niet erg om te poetsen (in mijn eigen huis uiteraard; anders krijg ik allerlei adressen gemaild), terwijl ik vier dagen werk en hobby’s genoeg heb. Ik zet de radio lekker hard aan en vlieg met een emmertje sop door mijn huisje. Strak schema, kwestie van bijhouden! 😀 Ik heb wel een heleboel voordelen: we hebben maar een klein huisje en we zijn natuurlijk maar met z’n tweetjes. Bovendien heb ik een soort hond gekozen dat niet verhaart! En dochterlief is behoorlijk gedresseerd! Voordat jullie me op laten nemen in een instelling: er zijn wel verzachtende omstandigheden. Ik ben opgegroeid in een gezin waar moeder élke maandag (echt waar) álle meubels buiten zette om eens lekker te kunnen poetsen! Ik kan er dus niets aan doen, ik ben erfelijk belast! Het enige waar ik echt een bloedhekel aan heb ik strijken. Je begrijpt; samenwonen of trouwen zit er voor mij niet in tenzij hij zelf zijn overhemden strijkt! 😛 Daarom date ik op dit moment een man die in het bezit is van een strijkpop!
    Geweldige uitvinding! 😀

  68. Marika zegt:

    Hmm nu je het zegt… ik ben die hele voorjaarsschoonmaak vergeten! Moet het nu dan maar de najaarsschoonmaak worden? Hmm nahh.. ik wacht wel tot volgend jaar. 😛 (zeg ik ieder jaar)

  69. remco zegt:

    @Marika je kan beter wachten tot na de verbouwing 😉

  70. Emmelinda zegt:

    @Fre; Hihi verrassing! 😉 Graag gedaan! 😀 Ennuh…jij ook een fijn weekend! 😉

    @Fuzzy Bear; Hihi die sla ik op! Die gebruik ik wanneer het me uitkomt 😉 😀

    @Alida; Ja klopt, heb ik ook. Wanneer het mijn eigen romme is valt het nog wel mee ghehehe 😉 Maar goed, het is niet anders. Helaas 😕

    @Marjan; Goedemiddag! Nee wij doen dat pas maandagavond. Ik wens jou ook een heel fijn weekend! Ik kom zo effies bijlezen op je log 😉
    Groetjes! 😀

    @Miek; welk rooster? (heeft accuut last van geheugen ghehehe)

    @Yvonne; Whaahaa jaaaaa die IS ook leuk! Giechel…vandeweek had ik in mijn archief zitten neuzen en toen zag ik ook logjes waar nog niemand op gereageerd had. 😉 Toen dacht ik hetzelfde 😉

    @remco; grinnik… *overhandigt Remco een plumeaux*

    @Nicky; Eigenlijk denk ik dat je alleen maar blij mag zijn met zon tik gave. Vooral omdat het iedere week weer zover is. Jeetje…ja daar heb ik ook wel eens van gehoord…van mensen die alles buiten zetten. Tjemig, dan wordt mijn tuin vies! hahaha.
    Maareh…die strijkpop zet ik nog snel op mijn verlanglijstje! Zeker weten! Ghehehe 😉

    @Marika; Ja hihi, ik ken er nog een. Is ook met de koelkast uitmesten. Dan doe ik het deurtje open en zi nog niks aanr buiten wandelen. Mooi….dat kan dus nog wel een weekje wachten ghehehe 8)

  71. henriette zegt:

    Hier nog een hoor, vind het vaak ook allemaal wel prima. Tegen de tijd dat mn man gaat roepen hoelang het geleden is dat de bovenkant van de koelkast schoongemaakt is, ga ik es kijken. En dan te bedenken dat ik in de thuiszorg in de huishouding werkte. Toen vond ik het wel allemaal leuk.

  72. Emmelinda zegt:

    Hihi toen kreeg je er waarschijnlijk geld voor 😉 Grinnik.
    Ik schaam me er af en toe wel voor hoor. Maar niet hard genoeg om nou de kast van de muur te trekken of van dat soort dingen. Het is allemaal op het oog 😉

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

