Vlees noch vis…

Vrijdagmorgen ging ik naar een supermarkt om de gourmetschotel van de reclame aan te schaffen. Natuurlijk hadden ze die niet in voorraad. Wat dat betreft is het een vreselijke winkel. Ik vroeg aan de baas wanneer die pakketten weer binnen zouden komen. Hij beloofde me er eentje achter te houden. Omdat ik niet van plan was om er nog een keer voor terug te fietsen zou ik die dan zaterdag komen oppikken.

Zaterdag ging ik dus vol goede moed samen met Mies terug. De baas verwees me door naar Chantal. Deze wist me te vertellen dat ze het aan een collega doorgegeven had maar deze had het niet apart gehouden. Maandag zou er weer nieuw spul in de winkel liggen. Op mijn vraag of ik dan de volle mep moest betalen kreeg ik een ja te horen. Dat vond ik dus niet kloppen. “Ja”, zegt Chantal; ” Om 7 uur komt het nieuwe vlees en dat moet ik dan omprijzen. Ik mag het niet naar de oude prijs omzetten”. Maar ik weet dat, wanneer de schijtrollen in de aanbieding zijn maar op het moment niet in de winkel, ik een bonnetje kan krijgen waardoor ik ze de week daarop nog voor de aanbiedingsprijs kan meenemen. Dat zal voor vlees toch ook hetzelfde zijn? Niet dus, aldus Chantal, die het nu warm kreeg. Wanneer ze om 4 uur met de nieuwe lading begint (huh…was dat net niet 7 uur? Ik blijf nog ff staan, misschien komt de vracht dan ter plekke binnenrijden! Ghehehe) kan ze alleen die nog voor de aanbiedingsprijs weggeven.

—Vanwege de lengte onderbreken we deze log even voor een plaspauze reclameblokje—

Ik had het al in de gaten. Met Chantal viel niet te praten. (heej dat rijmt..tis zeker bijna Sinterklaastijd ghehehe). Dus ik zei tegen haar dat ik wel met haar baas ging praten, die aanbieding zou ik krijgen. O zo.
Jammer genoeg voor mij was de baas net in bespreking met een collegaatje. Maar het was nu voor mij een principekwestie geworden. Dus ik bleef even wachten. Scheelt toch weer 5 euro! Mooi meegenomen. Toch?

Maar baas bleef in bespreking. Een collegaatje vond waarschijnlijk dat het te lang duurde en vroeg wat er aan de hand was. Waarop ze ging bellen. Met Chantal. (o joy….). Deze vertelde haar dat ze mij had gezegd dat ze een pakket zou wegleggen voor de oude prijs en dat ik er niet zo’n drama van hoefde te maken. Nou vraag ik je! (*Vraagt het je*). Het is dat ze het niet rechtstreeks tegen mij zei maar jammer genoeg voor haar heb ik hele goeie oren.

Maandag kan ik het pakket ophalen. Waarschijnlijk. Ik juich nog niet te vroeg.
Misschien vertel ik de baas ook nog wel hoe behulpzaam Chantal is geweest en hoe klantvriendelijk zij is. Ik hoef me toch niet zo te laten behandelen? Tsss…

Ze zullen eens weten wat voor vlees ze in de gourmetschotel kuip hebben!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op Vlees noch vis…

  1. Tina zegt:

    Hahaha, jij hebt heel wat te stellen met allerlei winkeldames he?
    Ik hoop dat je het maandag krijgt Γ©n voor de aanbiedingsprijs ook nog.
    Leuk dat reclameblokje tussendoor, goeie grap.
    Fijne avond, groetjes van Tina πŸ˜€

  2. Miranda zegt:

    Ik ben benieuwd of je het maandag inderdaad krijgt of dat het weeeeeeer niet toevallig al weg is. Maar je hebt gelijk….voor mij zou het dan ook een principe kwestie worden.

  3. leejo zegt:

    Kijk maar uit je hebt zo een bijnaam in die winkels πŸ˜‰
    Wat zou een goeie zijn voor jou?
    Het vleeschmeisje?
    Meatbitch?
    Gourmettante?
    Fijne avond Emmelinda
    Ps ik denk geen log van mij vandaag,errug last van me kop (kan ook niet anders met zo’n kop hΓ©) zal je ff voor zijn πŸ˜‰

  4. Emmelinda zegt:

    @Tina; Ja grinnik, ik erger me er ook suf aan. Ik denk er aan misschien een weblog te openen met winkelverhalen hahaha. Geintjuhhhh πŸ˜‰
    Grinnik…ja dat reclameblokje had ik al eens gebruikt maar ik vond het hier wel bij passen πŸ˜‰
    Jij ook een fijne avond! Groetjes! πŸ˜€

    @Miranda; Ik ben ook zeer benieuwd. Ik had eigenlijk naar een briefje moeten vragen waarop ze het voor me opgeschreven hadden. Ben ik helemaal vergeten. Maar goed, ik ga er gewoon mee door. Ik moet en zal die schotel voor die prijs krijgen. O zo πŸ˜›

    @Leejo; Hahaha ja daar kan jij over meepraten he? Hahaha. πŸ˜‰
    Ik heb geen flauw idee wat ze voor een bijnaam verzinnen. Zal inderdaad iets als vleesbitch worden ghehehe. Maar dat vond ik Chantal ook al. Lekker puh.
    Ik wens jou ook een hele fijne avond ennuh doe maar rustig aan. Ik kom regelmatig kijken of er al iets staat πŸ˜‰
    Sterkte met je hoofd! *aait over je bolleke* πŸ˜‰

  5. Siep zegt:

    noujaaaaaaa
    is het nou al zover gekomen dat er zelfs op web-log reclameblokken worden ingevoerd????

  6. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja stiekum bijverdienen he? πŸ˜‰ Ghehehe 8)

  7. Philippe zegt:

    Hallo Emmelinda,
    Weet je : “geduld is een mooie gave” πŸ˜€
    Neen hoor, je hebt voor 100 % gelijk, maandag je gourmetschotel aan de aanbiedingsprijs !!! Ik ben benieuwd of je nu aan die schotel gaat geraken, lijkt me precies een warrig winkel(tje) daar ? Soit, voor vanavond alvast een fijne zondagavond zonder gourmettoestanden…

    Groetjes Philippe

  8. tycho's mama zegt:

    Blijft een goed onderwerp, dat winkelpersoneel! Moet je nu maandag met terugwerkende kracht gourmetten hahaha??? Was het niet voor het weekend bedoeld? πŸ˜€

  9. Liesbeth zegt:

    Hmm, dus maandag gourmetten in huize emmelinda 8)
    Jammie πŸ˜‰

  10. Emmelinda zegt:

    @Philippe; Haaai, zijn jullie lekker uitgewaaid op het strand? Ik kom zo effies spieken πŸ˜‰
    Klopt…geduld is een mooie gave..en ik geloof dat ik nu toch genoeg geduld opgebracht heb πŸ˜‰ Ik ben in ieder geval netjes gebleven. Ook al doet ze net alsof ik er een drama van maak. Ik heb alleen naar mijn pakketje gevraagd. Dat zij dan gaat staan liegen is toch niet mijn schuld? πŸ˜‰
    Maar goed, we zien het morgen wel πŸ˜‰
    Ik wens jou ook een hele fijne avond! Groetjes! πŸ˜€

    @Tycho’s mama; Ja he? Misschien moet ik er toch maar een tweede log over beginnen. Gespreksstof zat πŸ˜‰
    Staat ze me daar een beetje voor te liegen…tssss.
    Maar nee, het is voor morgen. Ik heb al twee pakketten gehaald van de week maar die zijn alvast voor kerst. πŸ˜‰

    @Liesbeth; Grinnik…ja sowieso. Al krijg ik dat pakket morgen niet, dan gourmetten we nog. Ik neem dan gewoon een pakket uit de vriezer. Die vul ik wel weer aan voor de kerst πŸ˜‰

  11. Yvonne zegt:

    Ik was al helemaal klaar geweest met dat vleespakket van hunnie. Op naar de concurrent.

  12. Emmelinda zegt:

    Nee, het is nou een principekwestie. Wanneer zij gaat staan liegen ben ik het zat. Ik zal en ik moet ‘m hebben voor die prijs. O zo πŸ˜‰
    Of de Edah moet ‘m voor dezelfde prijs hebben…..hahaha 8)

  13. Fran & Mick zegt:

    Je hebt groot gelijk πŸ˜‰ kun jij tenminste een extra chocoladeletter kopen als toetje.. van de 5 euro winst heheh πŸ˜›

  14. Emmelinda zegt:

    Ghehehe (heeeej wat leuk om je weer te zien meissie! :D) ja klopt…wel meerdere want morgen ligt alles voor de helft van de prijs πŸ˜‰

  15. epie zegt:

    kijk voor de zekerheid even of pizza direct maandag rijdt
    of de chinascooter , denk het wel t is een puur hollandse
    aangelegenheid.
    Trouwens is het geen geestelijke wreedheid de kinders op pakjesavond eerst te laten gourmetten

  16. Natazz zegt:

    Wat een stomme winkel, ik zou zeggen steek die schotel maar in je achterwerk Chantal en ook een in die van je baas en collega. Dit is toch een fout van hun, niet van jou. πŸ˜•

  17. Emmelinda zegt:

    @epie; Hahaha het is een goede tip πŸ˜‰
    Grinnik…ach die kindertjes hier hebben al zoveel te verwerken dat zo’n gourmet geen probleem is ghehehe πŸ˜‰

    @Natazz; En toch komt ze er dan te makkelijk van af. Ik ga morgen gewoon voor die schotel. Het is vlakbij school dus hoef ik er niet voor om te rijden πŸ˜‰

    @MIEP; hihi deze winkel is van Super de Boer. Maar ik heb nog nooit zo’n klungelig filiaal gezien. Er is de hele dag geen bal te doen. Ik begrijp niet dat die winkel nog niet gesloten is. Er zit hier wel een Edah in de buurt maar dat is al net zo erg 😦

  18. MIEP zegt:

    Bij de Edah hadden ze namelijk de vleeszooi gourmetschotels ook in de aanbieding! (volgens mijn vrouw tenminste, ik houd de folders niet zo in de gaten….)

  19. Emmelinda zegt:

    Deze week? Ahhhh dan weet ik waar ik naar toe kan wanneer ik mijn pakket niet krijg πŸ˜‰ Thanks!

  20. Claudia zegt:

    Hey Emmelinda

    Ik ben benieuwd of je die schotel dan toch aan aanbiedingsprijs zult krijgen, je hebt er alleszins recht op! En nu ik zo vaak “gourmetschotel’ lees, krijg ik er zelf ongelooflijk veel zin in, spijtig genoeg is dat wachten tot kerstavond….
    Voor de rest wens ik je nog een fijne avond en een heerlijke dag morgen!

    dikke knuf
    Claudia

  21. Gertiena zegt:

    Ja, wel op je strepen staan hoor. Dat is wel zo eerlijk. en belooft is belooft

  22. Emmelinda zegt:

    @Claudia; Heeeey Claudia! Hoe issie? Lekker uitgewaaid op het strand? πŸ˜‰

    Maareh…ik ben ook benieuwd. Ze zou het apart leggen. Jaja πŸ˜‰ Morgen eten we sowiezo gourmet, of Chantal het er nou mee eens is of niet ghehehe πŸ˜‰
    Haal ik er voor de kerst wel een schotel bij πŸ˜‰
    Mmmm gourmetten is heerlijk he? Nou de dames dat zelf kunnen is het ook een stuk leuker gourmetten hihi.
    Ik wens jou ook een hele fijne avond en voor strakkies lekker slapen he πŸ˜‰ Jij ook een heerlijke dag morgen!

    Knuffff

    @Gertiena; Ja psies. Dat vind ik nou ook. Ze beloven iets en ik begrijp best dat het verkeerd kan gaan (waarom had ik daar al een voorgevoel van? Maar goed) maar dan hoeft ze niet zo irri te gaan doen. Geef mij die schotel, dan zijn we allemaal blij πŸ˜‰

  23. henriette zegt:

    Groot gelijk heb je, kan jij het helpen dat die winkel niet genoeg in voorraad heeft. Flauw dat ze daar zo moeilijk overdoen hoor.

  24. Emmelinda zegt:

    Het is een rare winkel. Ik had beter moeten weten. Alles is daar altijd op. Zeker met aanbiedingen. Maar ik hou mijn poot stijf. Offe…allebei. Lekker puh voor Chantal πŸ˜›

  25. Nicky zegt:

    ************Deze reactie wordt U aangeboden door Uw Supermarkt***************
    Dat wordt a.s. maandag je gourmetschotel tegen de gereduceerde prijs, een bosje bloemen voor het ongemak, een vergoeding voor de gemaakte onkosten en welgemeende excuses van het voltallige personeel!*********************************************************************************
    Denk ’t niet, trouwens….

  26. Emmelinda zegt:

    Hahaha ik denk het ook niet. Al blijft het een leuk idee ghehehe. Misschien laat ik de baas mijn weblog wel zien.

    Chantal moet buigen. Wat zeg ik? De vloer kussen. O zo

  27. pleeboy zegt:

    haha
    gewoon met naam en toenaam hier vermelden πŸ˜›

  28. Emmelinda zegt:

    Grinnik…eigenlijk wel. Eerst effies afwachten. Misschien hebben ze in het weekend besloten hun leven te beteren πŸ˜‰

  29. Fre zegt:

    dat was dus even flink achter het net vissen en dat terwijl je om vlees vroeg…. πŸ˜‰

  30. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja psies. Ze loog als een kip zonder kop. Ehm…misschien zit die kop wel in het pakket? πŸ˜• 😦

  31. Emmelinda zegt:

    *******************UPDATE*******************

    Natuurlijk had mijn vriendin Chantal die schotel niet apart gehouden. Een behulpzame vakkenvuller rende de hele winkel door en kwam met een gourmetschotel aanzetten. Uit de vriezer. Voor de volle mep. Moesten we weer de hele winkel door. “Heb je de bon?” (Hoor je dat Chantal…BON).
    Maar het is me gelukt. *knijpt zichzelf in arm*. Ik heb de schotel. Voor de aanbiedingsprijs van vorige week.
    Lekker puh stomme Chantal πŸ˜›

  32. Miek zegt:

    Zo is dat!!!!!!!!!!!!! πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€

  33. Cycli zegt:

    hihi GO EMMELINDA!!!

  34. Emmelinda zegt:

    @Miek; Erg toch eigenlijk he, zo’n werkneemster…pfff. Maar goed..ik heb gewonnen! *doet ererondje*

    @Cycli; Hihi *doet nog een ere-rondje*. Ja die gekke trut zeg! Die doet niet echt aan klantenbinding he? Ghehehe. Alhoewel…in de tussentijd ben ik wel 3 keer in de winkel geweest πŸ˜‰

  35. Alida zegt:

    Wat een verhaal weer. Wat een achtelijke zaak. En wat sta je machteloos, met de baas praten zal waarschijnlijk ook niets uithalen. Zo stoor ik me altijd aan de bedrijfsleider bij de blokker hier. Het liefst zou ik er niet meer komen, omdat als ik hem zie toch weer een beetje boos wordt en denk wat een suffe, domme, achtelijke, ongeintereseerde kl##tzak ben je toch. Maar ja, we hebben maar 1 blokker in de stad en soms moet je iets hebben dat ze alleen daar hebben. 😦

  36. Emmelinda zegt:

    Ja dat heb ik dus hier met die rotwinkel ook. Hij is eigenlijk veel te duur maar hij ligt zo heerlijk op weg naar huis wanneer ik de kids naar school gebracht heb.

    Maar het is gelukt…ik heb de schotel voor de aanbiedingsprijs…jihaaaaaa. We hebben ‘m al achter de kiezen ghehehe πŸ˜‰

  37. Gonny zegt:

    K*t Chantal. πŸ˜›

  38. Emmelinda zegt:

    Giechel…ja ordinair geval dat ze is πŸ˜› 8)

  39. teFrΓ© zegt:

    smaakte die ook extra lekker nu?

  40. Emmelinda zegt:

    Jaaaa ik heb me haast ziek gegeten hahaha πŸ˜‰

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

