Eerbied voor jouw grijze haren???

Wanneer ik een grijze haar ontdek op mijn hoofd luid ik de noodklok. Ik bestel alvast een rollator en wat van die onderbroekmatrassen Tena-Lady’s en zoek het nummer van de abonnementenservice op van de Libelle en de Margriet. * Krijst *
Of….ik ren naar het Kruidvat voor een dosis verf. Weg met deze kopzorgen!

Op het schoolplein stond altijd een grijze duif krullenbol. Nou ja…zoiets. De krullen waren gedeeltelijk uitgezakt maar de grijze kleur was dominant aanwezig. Van die lelijke slierterige droge haren. Al meerdere malen is me gezegd dat het jammer is dat ze er niks aan laat doen. Het maakt haar stukken ouder.

Nou begrijp ik niet waarom ze dat tegen mij zeggen. Omdat ze hopen dat ik er wat van zeg? Ik kijk wel uit. Ik vind het best wat ze doet. Het is mijn hoofd niet. *Slaakt zucht van verlichting* (wel zuinig slaken…immers; de energierekening loert mee). Ze weet van het bestaan van haarverf af want haar dochters komen regelmatig als een soort kameleon het schoolplein op. Oke, ik vind het ook jammer. Eerlijk is eerlijk, het maakt haar stukken ouder. Ze is pas ergens achterin de 40. Maar ze zal haar redenen ervoor hebben. Een haarverfallergie? (wow, mooi woord voor “galgje” ghehehe) Kan toch?

Vandaag de dag staat ze nog steeds op het schoolplein (vastgegroeid ghehehe) maar gemetamorfoosd. Dat wil zeggen…de krullen zijn verdwenen. Een kappersschaar heeft korte metten met hen gemaakt. Ze vertelde het me. Geheel vrijwillig. (Neehee ik heb echt geen mes op haar keel gezet. Egnie! *Zweert*). Omdat ze er zo blij mee was durfde ik niks te vragen over haar haardos en waarom ze die niet meteen een verfbad had gegeven. Dat hoefde ik ook niet. Ze kwam er zelf mee. Ze wilde namelijk die lelijke kleur er uit laten groeien. Het bleek dat ze haar eigen kleur helemaal niet mooi vond en dat ze maar wat blij was met die grijze uitgroei.

Dat was niet het antwoord dat ik verwacht had. Als ik al bekijk hoe krampachtig ik die ene grijze haar op mijn hoofd wegverf iedere keer. Ooooh wat was ik blij dat ik er niks over gezegd of gevraagd had! Het is maar goed dat ik niet alles wat ik denk zeg of vraag…

Geen grijze haar op mijn hoofd die daar aan denkt!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op Eerbied voor jouw grijze haren???

  1. leejo zegt:

    Daarom ben ik dus kaal, ik had haar met karakter.
    Dat viel liever uit dan grijs te worden πŸ˜‰

  2. Emmelinda zegt:

    Ik zal het haar de eerstvolgende keer dat ik haar spreek (2060 ofzo) eens voorstellen ghehehe πŸ˜‰

  3. Tina zegt:

    Hoi hoi, zag je reactie bij Martijn en dacht kom eens even kijken πŸ˜€ Wat een leuke log heb je zeg!!!
    Hihi die grijze haren… vooralsnog geen kopzorg πŸ˜‰ maarre lekker naar de kapper voor een knip- en verfbeurt is genieten toch?!!!
    Fijne avond nog!

  4. Emmelinda zegt:

    Hoi Tina! Leuk dat je effies bent komen spieken! Gezellie πŸ˜€
    Dank je wel voor je compliment πŸ˜€
    Waarschijnlijk ben ik een van de weinigen die er een hekel aan heeft om naar de kapper te gaan. Ik ben ook doe-het-zelver geworden hahaha. Oke, de puntjes laat ik eens in de zoveel tijd knippen maar dan heb je het ook wel gehad in kappersland πŸ˜‰ Verven doe ik zelf, scheelt een boel poen. Maar ik weet dat een heleboel mensen het heerlijk vinden om naar de kapper te gaan πŸ˜€
    Ik wens je een fijne dinsdag! πŸ˜€

  5. Siep zegt:

    ook al verf ik mn haar al jaren (k vind mn eigen kleur gewoon te saai voor een kleurrijk persoontje als ik)
    ik heb toch nog geen grijze haren kunnen ontdekken
    (terwijl de laatste keer de kleuring helemaal uitgegroeid was)

  6. Beauyanne zegt:

    Whahaha, zo zie je maar weer…….
    Soms is het beter je mond te houden. πŸ˜‰
    Fijne dag vandaag,
    Beauyanne

  7. Natazz zegt:

    Zo zie je maar weer, jij vind het lelijk en zij vond het zelf mooi. Maar je hebt gelijk hoor, zij moet er mee lopen en lekker laten gaan ook al vind je het lelijk.

    En ik ben ook een paniekvogel, mijn broer is 2 jaar ouder en heeft grijze haren en ik, ik heb nog helemaal niets. Minstens 3 keer per week ren ik in paniek naar Kees toen want ik denk dat ik er een gezien heb maar dan blijkt het weer loos alarm te zijn gelukkig.

    Ik wens je een fijne dinsdag

  8. Emmelinda zegt:

    @Siep; Ik heb wel meer kopzorgen ghehehe want zo nu en dan is er eentje zichtbaar. Soms halveer ik die zodat ik nog niet hoef te verven. Of van de zomer neem ik highlights πŸ˜‰ Maar ik vind verven ook leuk. Er komt vaak een mooiere kleur uit dan mijn eigen kleur πŸ˜‰

    @Beauyanne; Hihi ja klopt. Nou weet ik ook weer even waarom ik niet alles er uit flap πŸ˜‰ Had ik toch mooi een rode kop gehad anders ghehehe πŸ˜‰
    Ik wens jou ook een hele fijne dinsdag!
    Groetjes πŸ˜€

    @Natazz; Ja gek he? En een deel van het schoolplein met mij (stoeptegels, klimrek etc. ghehehe). Ik wil alleen dat ze in het vervolg achter die grote dikke boom gaat staan. Hahaha nee geintjuh. Ik heb geen last van haar verschijning. Alleen wanneer ze tegen me aanl*lt heb ik last van haar ghehehe

    Hahaha en wanneer je er dan eentje vind bekijk je hem/haar met grote walging en ben je in staat ‘m met wortel en al uit te trekken. Of het een fabeltje is weet ik niet maar ze zeggen dat je dat niet moet doen, dat je er 10 voor terug krijgt. Lijkt mij vaag maar goed..je weet nooit πŸ˜‰ Ik hoop dat je nog lang van je eigen kleur mag genieten hihi.

    Ik wens jou ook een hele fijne dinsdag πŸ˜€

  9. Miek zegt:

    Zo zie je maar weer, soms is het het allerslimste om gewoon effe je mond te houden. En het leuke is dat er gewoon een simpele reden achterzit deze keer!!!! πŸ˜‰
    Ik heb al van mijn 18de grijze haren, en eruit trekken is geen optie meer πŸ˜€ Dus dompel ik me met regelmaat in zo’n verfbus!!!

  10. Ook ik verf mijn haar, maar ik ga het voortaan maar zelf doen want de kapper is mij nu gewoon te duur, dat is dus ook een reden om niet naar een kapper te gaan πŸ˜‰

  11. Emmelinda zegt:

    @Miek;Ja psies. Dat dacht ik dus ook. Ik zal het sowieso nooit zo maar vragen. Als ze gaat hinten wil ik wel eens polssen maar verder niet. Het is wat mijn gevoel me ingeeft en hier had ik gelijk om niks te zeggen.

    Wow van je 18e al? Ik was later. Ik meen zo tegen de 30. Maar gelukkig zie je er niks van met zo’n dompelbad he? πŸ˜‰

    @Pittige Tante; Ja en zo denken steeds meer mensen. Het is ook echt belachelijk wat ze er voor vragen! Dat is echt een kapitaal! En het is helemaal niet moeilijk om het thuis te doen. Tenminste…ik doe dat al vanaf het begin en de muren zijn nog steeds wit ghehehe πŸ˜‰

  12. Natazz zegt:

    Ja hoor je mag me linken, altijd.

  13. Emmelinda zegt:

    Hahaha is goed, ik zal er zo eentje gaan vangen πŸ˜‰ Wish me luck ghehehe

  14. Emmelinda zegt:

    Gelukt! *klopt op borsten* 8)

  15. Liesbeth zegt:

    Ik ben een van de weinige vrouwen die haar haar nog nooit geverfd heeft, maar ik ontdek nu toch wel wat grijze haren. het wordt dus eens tijd voor een afspraak met de schilder kapper.

  16. Emmelinda zegt:

    Hahaha de schilder πŸ˜› πŸ˜‰ . Kijk maar eerst eens op de prijslijst..misschien ren je dan alsnog een filiaal van het Kruidvat binnen πŸ˜‰ Alhoewel…de eerste keer is natuurlijk speciaal 8)

  17. Liesbeth zegt:

    Ik durf het zeker niet zelf hoor, ik ken mijn (non)creativiteit….ik kom er pimpelpaars uit te voorschijn waarschijnlijk

  18. Emmelinda zegt:

    Whaahaa da’s hip. Voor een prikkie loop je er dan een maandje supermodern bij πŸ˜‰ Weet je wat? Schaf er meteen een Burka bij aan. Als het misgaat…. 8)

  19. Marjan zegt:

    Maar goed dat je niks hebt gezegd en dat ze er zelf al mee kwam.
    De chinchilla’s hebben het heerlijk met elkaar.
    Het zijn dieren die altijd in groepen leven.
    Je kan ze niet alleen houden want dan gaan ze snel dood.
    Daarom moesten we er ook snel een paar andere bij toen Sammy dood ging.
    Ik wil je een warme dinsdag toewensen.
    Groetjes van Marjan!

  20. Tina zegt:

    Grijs haar heb ik gelukkig nog niet, maar af en toe een (blond) haarverfje mag er van mij wel in.

    Leuk dat jullie gisteren een gezellige sinterklaas hebben gehad, gourmetten is altijd heel gezellig inderdaad.
    Half 11 pas naar school? Ze verwachten zeker dat iedereen het heel erg laat maakt op pakjesavond.

    Fijn dat je ons nieuwe huis mooi vindt, als we verhuisd zijn houden we wel een keer Open Huis.
    Fijne dinsdag, groetjes van Tina πŸ˜€

  21. Insoontje zegt:

    Sorry, effies weer een plakberichtje…
    Ik kom jou een hele fijne dinsdag wensen!

    Groetjes Insoontje πŸ˜€

  22. tycho's mama zegt:

    Nope, nog geen grijze haar bij mij te ontdekken. Gelukkig maar! Wel heeft mijn haar al ontzettend veel kleuren gehad. Sterker nog, heb het vorige week nog laten verven. Ja, je leest het goed. Vroeger had ik er een gruwelijke hekel aan om mijn tijd bij de kapper te verdoen. Maar sinds ik de kapster hier op het dorp heb ontdekt ga ik eens in de zoveel tijd naar haar toe. Sinds ik Tycho heb is het gewoon een uitje hahaha. Even een paar uurtjes voor mezelf. Het is daar heel gezellig altijd en terwijl je lol hebt, wordt je haar gedaan. Da’s toch mooi meegenomen! En het kost wel wat ja, maar ze is gelukkig niet zo duur als sommige kappers dus tja…..

  23. Miek zegt:

    runzzz in ze femulie!!!!! grijze haren dus! πŸ˜€

  24. Emmelinda zegt:

    @Marjan;Ja hihi. Nou weet ik lekker van haar “geheim” en de rest van het schoolplein niet ghehehe πŸ˜‰
    Ah, weer wat geleerd. Ik vind het leuke beestjes maar weet er eigenlijk veel te weinig van af πŸ˜‰
    Hihi ik hoop dat ik het snel weer warm heb. Dat krijg je van op straat buurten ghehehe πŸ˜‰ Jij ook een hele fijne warme dinsdag!
    Greetz πŸ˜€

    @Tina; ik denk dat ik die van mij vandeweek weer in een verfbad dompel. nIk heb al een poosje iets liggen. Beetje roodachtig. Maar ik vond mijn blonde plukkies nog veel te leuk πŸ˜‰

    Volgende keer draai ik het om…eerst uitpakken en daarna gourmetten. Tjemig wat zit dat moeilijk na zo’n etentje hahaha. Of ik hou me volgende keer in…kan ook hahaha πŸ˜‰

    Ja ik vind het echt een heel leuk huis. Ben echt benieuwd hoe het er van binnen uit ziet πŸ˜‰
    Jij ook een fijne dinsdag, Tina! πŸ˜€

    @Insoontje; ja heeej (GEINTJUHHH)
    Ik wens jou ook een hele fijne dinsdag! πŸ˜€

    @Tycho’s mama; Ja daar kan je ook blij om zijn. Al vind ik eens in de zoveel tijd verven ook geen probleem. Zo gebeurd πŸ˜‰ Maar ik begrijp heel goed dat het een uitje voor je is. Vooral als je het lekker vind als er iemand aan je haar frunnikt (moet ik niks van hebben hihi). En als je lol hebt is het goed te doen. Vind ik bij paardrijden ook…het kost een heleboel maar we hebben er allemaal lol van en als ik dan de prijs deel door 4-en valt het best mee ghehehe πŸ˜‰ 8)

    @Miek;Ik weet eigenlijk helemaal niet vanaf welke leeftijd mijn moeder was gaan verven. Mijn vader heeft alleen een beetje grijs boven zijn oren hihi. Verder heeft ie nog een dik wollig tapijt πŸ˜‰ (he pa? ;))

  25. MIEP zegt:

    Nope geen grijze haar te bekennen.
    En als ik een beetje van mijn beide ouder mee heb, dan duurt het nog jaren…… Die waren allebei de 50 ruim gepasseerd eer ze grijs werden. Sterker nog, bij mijn moeder kun je ze op 1 hand tellen en die is toch inmiddels 66 geweest!

  26. Β© Dionne zegt:

    Nou ik ben 16, en zit d’r vol mee! πŸ˜‰

    Haha…

    Liefs! πŸ™‚

  27. Emmelinda zegt:

    @MIEP; Wow dat is gaaf. Helaas heb ik dat niet. Maar ik besefte me vanmiddag wel dat ik een soort herfst-winterstop heb (hahaha heb ik weer hoor ghehehe) want ik heb er vanaf de zomer geen meer gehad hahaha.

    @Dionne; Misschien hebben ze bij Jumob wel fijne haarverf? Ghehehe…geintjuhhh πŸ˜‰
    Liefs,
    Emmelotje

  28. Yvonne zegt:

    Haha! Ik heb geen 1 grijze haar! Haha! Ha!
    8) πŸ˜›

  29. Emmelinda zegt:

    Ik nou ook niet hahaha πŸ˜‰

  30. Mandy zegt:

    tja grijze haren…pff groetjes van Mandy πŸ˜› πŸ˜› πŸ˜› πŸ˜› πŸ˜› 8)

  31. Emmelinda zegt:

    Groetjes terug Mandy πŸ˜› πŸ˜‰

  32. Marika zegt:

    Het is maar goed dat je niks gezegd had oepsssssssss! πŸ˜€
    Morgen ‘mag’ ik weer naar de kapper, het nadeel als je kort haar hebt dan moet je regelmatig terug om te laten knippen (…en volume permanent en kleurspoeling…). Gaat weer een uur of 2 duren. πŸ˜•

  33. Emmelinda zegt:

    Hihi zeg dat wel. Ik moest toch zo lachen. Het is het geheim van de eeuw. Ik geloof dat iedere variant wel aan bod geweest is op het schoolplein. Behalve deze hahaha πŸ˜‰
    Ja grinnik…dat klopt. Dan kijk je heeeel graag in de spiegel van de kapper πŸ˜‰ Neem je klei mee..lekker creatief aan de slag terwijl je onder de kap zit πŸ˜‰

  34. Grijze haren? Jij? Voorlopig niet denk ik. Het zou je trouwens niet eens leuk staan.

  35. Emmelinda zegt:

    Hahaha Noud, dat is zeer aardig. Maar ik heb ze doorgaans wel. Nu even niet (winterstop denk ik ghehehe). Ik geloof ook niet dat ik ze zo graag zou willen. Maar ja, ik heb ook niet van die krullen ghehehe πŸ˜‰

  36. Lex Fluitman zegt:

    Grappige spontane schrijfstijl hanteer je. En grijs, ach je moet maar denken; grijs is wijs !

  37. Emmelinda zegt:

    Dank je wel Lex! Jij mag vaker komen πŸ˜‰ Ghehehe.
    Zo is dat. En grijze muizen zijn leuke diertjes hahaha πŸ˜‰

  38. Fre zegt:

    Ik was 18 toen mijn eerste grijze haren kwamen, vanaf dat moment ben ik gaan verven en ja heb er nooit meer naar gekeken eigenlijk, heb ze toen bij de kapper laten weghalen hihi en hup de verf er in… 8)

  39. Emmelinda zegt:

    Wow ook al zo jong?! Maar goed, in feite maakt het ook geen bal uit he? Gewoon verf eroverheen kiepen en je ziet er niks meer van πŸ˜‰ Doe ik ook altijd πŸ˜€

  40. Fre zegt:

    tjsa denk dat ik de zorgen van mijn ouders had, om grijze haren van te krijgen… *grin*

  41. Emmelinda zegt:

    Giechel.. ik denk dat ik gewoon slecht van begrip ben. Daarom kwamen die kopzorgen pas later ghehehe πŸ˜‰

  42. Saaar zegt:

    Je schrijft zo leuk ! πŸ˜€ Serieus, ik ben verslaafd πŸ˜›

  43. Emmelinda zegt:

    Hihi thank! Jij mag blijven. Het is overigens een gezonde verslaving…denk ik ghehehe 8) πŸ˜‰

  44. gonny zegt:

    Ikweet over wie je t hebt denk ik hahaha.enne ik heb nog geen gryze haren ik heb rood met zwart van me eigen.hihihihihi πŸ˜€

  45. Emmelinda zegt:

    Hihi ik weet wel zeker dat je weet wie ik bedoel ghehehe πŸ˜‰
    Whaahaa ja tuurlijk *giechelt*

  46. dick zegt:

    hoi ik heb van alles geprobeerd om van mijn grijze haren af te komen.zalfjes vloeistof verf zelfs urine pis ja. ha ha
    ze noemen mij zelfs grijzepostduif ,nu heb ik de oplossing
    neem een zomerkapsel πŸ˜€ net als ik dan valt het minder op

  47. Emmelinda zegt:

    Grinnik…het is jammer dat je er geen foto bij gedaan hebt. Had ik mee kunnen nemen naar de kapper πŸ˜‰

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

