Snotverdorie!

Het mooiste van onze neus is dat we er mee kunnen doen wat we zelf willen. Niet verder kijken dan dat ie lang is, ‘m ergens tussen steken, met een neuslengte voorliggen op anderen, ergens tussen neuzen of bij de neus genomen worden, niets is ons te dol.

Natuurlijk kun je ook cosmetisch iets laten doen in de vorm van verkleinen of vergroten. Of (in geval van een Doe-het-zelf-poging) natuurlijk flink je neus schenden waarmee je je aangezicht geen plezier doet. Maar sommige mensen weten daar ook zonder bloedvergieten raad mee. Die gaan in hun neus zitten peuteren. Nou hoort dat er wel bij, dat peuteren. (Misschien net zo als pulken.) Vooral als er iets flink dwarszit in een of andere neusvleugel en als pijnlijk of hinderlijk ervaren kan worden bij het praten. Of een fluitend geluid geven bij het in-en uitademen. De vraag is natuurlijk waar je het daarna laat.

Ik heb eens een kennis gehad die vertelde dat haar vriend het tot bolletje gedraaide neusvocht achter de bank gooide. Iedere keer dus. Zodat zij, wanneer ze de stofzuiger door de kamer heen joeg een korte rockopera hoorde:”Klengkloinkklank”.
Maar vlak de gemiddelde automobilist niet uit! Zie ze voor het stoplicht van verveling richting neusopening gaan met hun vinger en na een ferme draai met wijsvinger, alsof het hier om een lik uit de pindakaaspot gaat, de inhoud bestuderen op het topje van de wijsvinger waarna het de auto ingeschoten wordt of tussen de nagels uitgeknabbeld wordt.
Wat me ook opvalt (vandaag zag ik het weer op de buis) is dat men het heel gewoon lijkt te vinden om in een gesprek eens lekker ongegeneerd in een neusgat te roeren. Terwijl de een de ander aankijkt he. Dat je dat niet door hebt! En dat die ander dan niet vraagt of ie een kaartje krijgt wanneer ze boven is aangekomen? Helaas vertelt de camera niet wat er met die natte vinger gebeurt. Veegt zij hem af aan haar kokerrokje of laat ze hem drogen?

Het is gewoon een rare gewoonte wanneer je zo in het openbaar je snot-o-maat staat te legen. Niet aan te bevelen eigenlijk wanneer iedereen zijn zelfmeegebrachte snacks voor de camera gaat staan nuttigen. Zo hebben ze dat vast ook niet geleerd tijdens de opvoeding.
Noem me ouderwets (ik luister toch niet ghehehe) maar ik vind het in ieder geval een vies gezicht. Ik kan er niks aan doen…

…maar daar haal ik toch echt mijn neus voor op!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

58 reacties op Snotverdorie!

  1. Liesbeth zegt:

    Ah jakkes! We hadden een dokter die het ooit deed tijdens de ronde smorgens, iedereen keek alleen maar heel vies. ik riep heel hard: “Gatver!” Ik heb het hem nooit meer zien doen 8)

  2. Emmelinda zegt:

    Jaaa zoiets helpt vast het best. Je moet er toch niet aan denken dat die dokter op weg is naar een patiรซnt zonder zijn handen te wassen ๐Ÿ˜•

  3. Fre zegt:

    goh, lekker smakleijk logje Emmelinda… brrr en te bedenken dat die mensen je na het peuter en peuzel of schiet werk, je gewoon een hand geven, net als de dokter van Liesbeth, die zat daarn….. oooow jegh, ga er niet langer over na denken.

  4. Fre zegt:

    (wat bedoeldje je eigenlijk met je Bifi’s op mijn logje)

  5. leejo zegt:

    Een heerlijk smakelijk logje voor het slapen gaan ๐Ÿ˜•
    peuter slaap ze voor straks.

  6. Emmelinda zegt:

    Grinnik…ja dit kan ik rustig plaatsen rond deze tijd. Waarschijnlijk zit nou niemand te eten…of het moet uit de neus komen? hahaha.
    Maar inderdaad…soms is het maar goed dat we geen x-ray-ogen hebben 8)

    Oh hihi die Bifi’s…kijk maar eens hiernaast in de kolom. Ik ben helemaal verslaafd aan Bifi’s ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜‰

  7. Liesbeth zegt:

    Brrrrr *gruwelt* ๐Ÿ˜•

  8. Emmelinda zegt:

    @leejo; Hahaha ja een hartig hapje he? Ghehehehe.
    Kan er wel bij na die sopmop van jou ghehehe ๐Ÿ˜‰
    Welterusten leejo! ๐Ÿ˜€

  9. Emmelinda zegt:

    @Liesbeth; *gruwelt mee*

  10. Fre zegt:

    zou je er nu na je logje ook gewoon รฉรฉn eten *grijns*
    (je had ‘m op mijn wegwaai santa gezet, vandaar)

  11. Emmelinda zegt:

    Ja hoor…mijjn schoonmoeder zei altijd:”Je kunt op mijn bord sch**ten, als je maar niet spettert”, ghehehe ๐Ÿ˜‰

  12. claartje zegt:

    wat een lekker logje ๐Ÿ˜ฆ ene wat eten we vanavond ๐Ÿ˜€
    fijne dag vandaag ๐Ÿ˜‰

  13. Marjan zegt:

    Goedemorgen Emmelinda.
    Eet smakelijk op de vroege morgen.
    Het valt mij ook vaak op dat mensen achter het stuur in hun neus zitten te peuteren.
    Ja je hebt dan even niets anders te doen en ze denken dat niemand anders het ziet.

    Niet te geloeven dat jullie nu wipkippen hebben gekregen terwijl er ook geen kleine kinderen meer in jullie buurt wonen.
    Ik begrijp niets meer van al die gemeentes.
    Het geld kunnen ze beter besteden aan de arme mensen binnen hun dorp of stad.
    Een fijne donderdag wens ik je toe.
    Groetjes van Marjan!

  14. Emmelinda zegt:

    @Claartje; Ehm…snotsoep ghehehe ๐Ÿ˜‰
    Ik wens jou ook een hele fijne dag vandaag! ๐Ÿ˜€

    @Marjan; Goeiemorgen!
    Ja hihi…het moest er even uit. Laatst stond er ook eentje voor me bij de kassa en die peuterde ook uitgebreid in zijn neus. Vond ik toch zo raar. Hoe gewoon is neuspeuteren dan bij sommigen he? ๐Ÿ˜‰

    Net zoals de zogenaamde zandbak die ze zo nodig moesten plaatsen. Het is van dat vervelende kattengrind dus de katten voelen zich er thuis. Daar laat je je kind niet in spelen dus. Kinderen kunnen nou niet meer rondjes fietsen op het plein zoals eerst en met dat zand overal is skeeleren ook geen optie meer. En dan willen ze dat kinderen buiten spelen? Hmmm met een gameboy op de hoek zeker?
    Ik wens jou ook een fijne donderdag!
    Groetjes ๐Ÿ˜€

  15. juist zegt:

    haha, nou ik heb een loopneus, hij neemt een loopje met me. Ik blijf er achteraan hollen met zakdoekjes..

  16. Emmelinda zegt:

    Giechel…ja dat is ook moeilijk bolletjes draaien. Dan blijf je aan de gang ghehehe. Pas je wel op met oversteken? 8)

  17. Natazz zegt:

    Jeetje Emmelinda wat een ranzig logje zeg. hahaha. Geweldig. Ik geef toe ik zit er ook wel eens in maar ik heb wel altijd een zakdoek bij me. Nee niet zo’n grote lap maar van die papieren in een zakje. En als Kees ze achter de bank zou gooien zou hij erachteraan gaan, dat zijn echt GEEN geintjes.

    Ik wens je nog een hele fijne neuspeutervrije dag toe
    Liefs Natazz

  18. MIEP zegt:

    Ook goedemorgen!
    Lekker smakelijk logje op de vroege morgen!

  19. Emmelinda zegt:

    @Natazz; Hahaha ja is weer eens wat anders he? Ghehehe. ๐Ÿ˜‰
    Ik denk dat we er allemaal wel eens in zitten. Maar over het algemeen stiekum en meer functioneel. Het vebaast me eigenlijk gewoon dat er mensen zijn die het normaal vinden om zo in het openbaar te gaan zitten peuteren. Het moet dan toch ergens gedachtenloos gaan. Knap dat je dan toch de juiste weg weet te vinden ๐Ÿ˜‰
    Ik geloof ook niet dat ik het zou waarderen wanneer Marc hier zijn vondsten achter de bank zou werpen hihi ๐Ÿ˜‰

    Ik wens jou ook een hele fijne snotvrije dag toe ghehehe ๐Ÿ˜‰
    Knufff

    @MIEP: Ghehehe…verrassing! Hahaha. Leek me beter dan een foto van mij zoals ik smorgens uitzie net na het opstaan whoeehaaa…ghehehe 8)

  20. Tina zegt:

    Wat mij betreft ook een zeer onsmakelijk verhaal….. zoiets doe je nu eenmaal niet in het openbaar! En al helemaal niet op tv natuurlijk… onbegrijpelijk zeg.
    Fijne donderdag!
    Groetjes van Tina ๐Ÿ˜€

  21. Emmelinda zegt:

    Ja smerig he? Als ze dat al normaal vinden wil ik niet zien wat ze nog meer normaal vinden ghehehe ๐Ÿ˜‰
    Ik wens jou ook een fijne donderdag!
    Greetz ๐Ÿ˜€

  22. Rianne zegt:

    Neuspeuteren vies? JA!
    Maar volgens mij doet iedereen het wel es…………toch?……of niet?…..of wel?………of ben ik de enige dan?…………… ๐Ÿ˜ฆ ๐Ÿ˜‰

  23. Emmelinda zegt:

    Welnee hihi, ik geloof ook dat iedereen dat doet. Al is het maar omdat het functioneel is. Maar wat mij steeds meer verbaast is dat het zo open en bloot gedaan wordt. Het is toch een soort van taboe. Toch? En dan gaan ze gewoon, terwijl ze met je babbelen, in hun neus. YAK ๐Ÿ˜‰

  24. MIEP zegt:

    @ Emmelinda
    Mag ik dat alsjeblieft zelf beoordelen?
    Morgen een logje over jou op de vroege ochtend? Met foto???????

  25. Emmelinda zegt:

    Alhoewel…ik zit al een poosje te broeden op een logje over het opstaan hahaha ๐Ÿ˜‰

  26. MIEP zegt:

    Ja dat mag, beloof ik dat ik een foto mail van mjn ochtendblik, okรฉ?

    Dus morgenochtend zie ik een log van jou met foto?

  27. Tycho's mama zegt:

    Ja, dames, (MIEP & Emmelinda) ben toch heel benieuwd naar jullie beider ochtendlogje MET foto!! Hahahaha, ik doe ff niet mee dan ok? 8)

  28. Miek zegt:

    Nou kijk, en daar kan ik ook een logje mee vullen, met gevonden snot in mijn huiskamer, keuken, enz. Die koters van mij hebben geloof ik nog nooit gehoord van een zakdoek. ๐Ÿ˜•
    Wat een viespeuken kunnen dat zijn zeg. Maar goed, we krabben het wel weer een keer van het behang af ๐Ÿ˜€

  29. Emmelinda zegt:

    @MIEP; Hahaha die foto is het probleem niet denk ik…maar die log…hmmm alle lezers rennen gillend weg hahaha ๐Ÿ˜‰

    @Tycho’s mama; Grinnik…ik vind een ochtendlogje zonder foto eigenlijk leuker whaahaa 8)

    @Miek; giechel…nou inderdaad…kinderen kunnen er echt wat van. Klinkt ook zo lekker wanneer ze verkouden zijn. Valt nog mee dat de rest van organen niet mee naar boven gezogen worden wanneer ze hun neus ophalen.. Maar eerlijk is eerlijk…er zijn ook volwassenen die daar goed in zijn. Laatst had ik een afspraak en naast me zat nog iemand te wachten. Die haalde de hele tijd zijn neus op en wel op zo’n vreselijke manier!
    Dan is neuspeuteren fijner…dat maakt geen herrie ghehehe 8)

  30. gonny zegt:

    Getverdemme. ๐Ÿ˜›

  31. Emmelinda zegt:

    Grinnik…eet smakelijk he? Ghehehe 8)

  32. gea zegt:

    goedemiddag gea komt jullie en fijne warme donderdag toewensen liefs

  33. Insoontje zegt:

    Ook vandaag hou ik het nog even bij een plakberichtje…
    Maak er een fijne dag van!!

    Liefs Insoontje

  34. Emmelinda zegt:

    @Gea&Insoontje; Ik wens jullie allebei een fijne donderdag! Veel plezier bij alles wat je gaat doen ๐Ÿ˜‰

    Liefs,
    Ikke

  35. Siep zegt:

    ik weet niet wat ik ranziger vind om tegen aan te kijke
    t wegschieten van een pulje
    of het voor mn ogen opeten er van

    in mijn eigen huis (of auto) heb ik liever dat mn visite het op eet
    (maar doe dat dan wel even prive!)
    (doe ik zelf tenslotte ook)

  36. Siep zegt:

    correctie:

    kijkeN
    pulKje

  37. Emmelinda zegt:

    Ik vind het ook inderdaad allebei vies. Je weet nooit of je in zo’n weggeschoten pulkje gaat zitten. Of erger.
    Bij een opgegeten pulkje weet je tenminste dat het veilig opgeborgen is ๐Ÿ˜‰

  38. Fre zegt:

    en nog wat gescoord vandaag?

  39. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja tot nu toe 39 reacties ghehehe. Zonder deze dan 8)

  40. Jenni zegt:

    Gatverdamme… ik heb deze log maar niet al te grondig gelezen.. wordt er een beetje misselijk van. Vooral van die rockopera ๐Ÿ˜ฎ

    Mijn eigen lieftallige vader overigens (God hebbe zijn ziel) veegde zijn neusinhoud aan de rand van de tafel af. YUCK!!!!!!

    Na zijn dood heeft mijn moeder het allemaal schoon lopen krabben. Die bewuste tafel heeft ze nog! Ik had hem mooi in รฉรฉn keer bij het grof vuil gedonderd….

  41. Alida zegt:

    BAh, wat smerig hรฉ. Vindt het ook zo akelig. Doe het zelf ook wel eens hoor, ja kom op zeg ik ben ook niet heiliger dan de paus, maar doe dat dan wel als iemand het kan zien. Ik heb een beetje wipneus en ben bang dat de mensen me zo in de neusgaten kan kijken. Moet dus altijd na het snuiten even controleren of de twee donkere straatjes wel echt schoon zijn. En natuurlijk was ik mijn handen erna. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜€

  42. Fre zegt:

    he jakkie nog steeds dit vieze logje ๐Ÿ˜‰
    Bifi????

  43. Emmelinda zegt:

    @Jenni; He getver…dat is inderdaad goor zeg! Ongelooflijk. Hoe kom je op zo’n idee om het aan de rand van de tafel af te vegen! Oke, ik meen me te herinneren dat daar heeeeel vroeger de tafelkleden voor uitgevonden zijn maar ik kan me natuurlijk vergissen.

    @Alida; Gek he, waarschijnlijk peutert iedereen (om welke reden dan ook) maar wanneer het beestje bij zijn naam genoemd wordt trekken we allemaal een vies gezicht ghehehe. En de reden die jij aangeeft vind ik behoorlijk acceptabel. Ik vind pulkjes die zichtbaar zijn ook smerig. Dus schoonmaken (op een verlaten plek hahaha) is prima ๐Ÿ˜‰

  44. Emmelinda zegt:

    @Fre; jaaaaa lekker! mmmm.
    Maareh..ik ben met eentje bezig. Geen vieze deze keer. Sollie. 8)

  45. Ut menneke zegt:

    maar je bent al een hele grote lieve meid met een hele mooie web-log!!Die top 50 is niet belangrijk,wel jouw reactie!!
    Knuf menneke

  46. Ut menneke zegt:

    maar je bent al een hele grote lieve meid met een hele mooie web-log!!Die top 50 is niet belangrijk,wel jouw reactie!!
    Knuf menneke

  47. Emmelinda zegt:

    Grinnik dank je wel menneke! Toch zou ik het wel een bekroning vinden ๐Ÿ˜‰ Maar je hebt gelijk…de reacties en die lieve weblogvriendjes-en vriendinnen zijn veeeel belangrijker met hun leuke reakties ๐Ÿ˜‰

  48. Nicky zegt:

    Ik heb dochterlief geleerd dat je het beste op het toilet kunt neuspeuteren…
    a) niemand ziet je…
    b) wc-papier bij de hand…
    c) handen wassen na afloop!

    Een collega van mij smeerde overigens zijn creaties aan de rand van de asbak. Yak! Smerig!

  49. Fre zegt:

    nou waar blijft ie dan? ben ik niet van je gewend en ik kan wel wat vrolijkheid gebruiken nu hoor… ๐Ÿ˜•

  50. Spinnetje zegt:

    In de file zie je het overal om je heen, maak dan meestal zo’n gebaar van “is het lekker?”, waarna ze snel de andere kant opkijken.
    En zoonlief…..die schaamt zich nergens voor, al zeg ik 100 keer dat het niet netjes is!

  51. Emmelinda zegt:

    @Nicky; Jaaa dat is een hele goeie! Handiger kan haast niet! Daar moesten ze eigenlijk een reclamecampagne van maken he? ๐Ÿ˜‰

    Getver…wat een rare gewoonte! En dan moet iedereen ervan meegenieten? IEEEEH

    @Fre; Ik ben ‘m nog aan het schuren. Ik ben niet helemaal tevreden. (Te Frรฉ ;)) Misschien plaats ik ‘m niet. Ik lees ‘m nog 1x over….en dan plaats ik ‘m…of niet ๐Ÿ˜‰
    Tisser meissie…toch niks ernstigs gebeurd hoop ik?

    @Spinnetje; Jaaa de file is ook zoiets. En dan zijn er eigenlijk ZOVEEL mensen om je heen en toch voelen ze zich alleen. Tenminste…alleen genoeg om eens te peuteren. Hahaha ja dat gebaar is een goeie! Misschien denken ze er dan de volgende keer bij na.
    O ja, mijn jongste geeft er ook niks om. Die peutert ook en gaat daarna gerust in de koekjestrommel als ik er niks van zeg ๐Ÿ˜•

  52. CharLi zegt:

    hihihi toch een heleboel reacties op je “vieze”logje

    kijk neuspeuteren doen we allemaal! degene die zegt dat hij/zij het niet doet liegt, of is gewoon heeeeel netjes ๐Ÿ˜•

    maar ik ben het er idd wel mee eens, dat als je het doet, doe het dan als niemand het kan zien en was je handen nadat je het in een papiertje hebt weggegooid!

    weet je dat er zelfs mensen zijn die het opeten!? Getver, DAT vind ik pas ranzig!!!!

  53. Emmelinda zegt:

    Giechel…ja he? Daar moest ik ook zo om lachen. Het is zo’n lekker taboe-onderwerp. Daar praat je normaal gewoon niet over. Terwijl (volgens mij) iedereen in zijn neus peutert…om welke reden dan ook ๐Ÿ˜‰

    Ja grinnik…en misschien peuteren die nette personen wel heel beschaafd…of laten zich bepeuteren hahaha (getver).

    Psies. Er zijn hoekjes genoeg om je te verstoppen dus daar hoeft niemand van mee te genieten. Maar het valt me gewoon iedere keer weer op. Het gaat zo gedachtenloos. Ik schrik er wel eens van. Wat doe IK allemaal gedachtenloos? Ghehehe

    Ja die zijn er zeker! Stef geniet ook van haar eigen baksels ๐Ÿ˜•

  54. CharLi zegt:

    ieuw…. ik krijg hier de rillingen ~~~~brrr~~~~ ๐Ÿ˜‰

  55. Emmelinda zegt:

    Giechel…heb jij weer…zit je relaxt in je stoel, vol verwachting naar wat er weer allemaal bij gekriebeld is, krijg je zo’n log voor je (lege?) neus. Hahaha

    Oh sollie…ik ben echt heel erg flauw vandaag. Alweer. Gisteren ook al. Hmmm…

  56. CharLi zegt:

    Ik DURF niet eens meer in mijn neus te peuteren zonder eerst aan jou te denken hihihihi ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€

  57. Emmelinda zegt:

    Whoeehaaa ๐Ÿ˜‰

    Weet je trouwens dat ik dat ook vaak heb? Van al die onderwerpen in de loggen van anderen neem je toch meer mee dan je denkt. Dan moet ik ook zo lachen wanneer mij zoiets overkomt. Zo van heeee lotgenoten ๐Ÿ˜‰ hihi

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

