Uitgebreid…..

Op de lagere school vonden ze het nodig om me het breien, handwerken en haken aan te leren. Dapper want wat zulke dingen betreft heb ik een motorische afwijking (ja van dat laatste wel meerdere, ik weet het ghehehe). De kruissteek gaat nog wel maar niet te lang en vooral niet te veel.
Duidelijk was toen al dat dit soort dingen niet aan mij besteed waren.

Waarom ze me dan persรฉ een teckel lieten breien is me nog een raadsel. Levensgevaarlijk! Met bloed, zweet en tranen deden ze verwoede pogingen om me de techniek aan te leren tijdens het gevecht om hun ledematen puntgaaf te houden. Terwijl de jongens allemaal spannende jongensdingen mochten doen in dezelfde tijd vocht ik met twee breipennen als een Don Quichot tegen het bolletje wol. Poepbruine wol nog wel.
Ik probeerde het wel hoor. Heel erg zelfs. Terwijl ik zo bezig was ontstond er zo maar ineens een totaal nieuw (langer) ras compleet met luchtgaten! Daar kon menig fokker nog wat van leren! Ha!

Terwijl de handwerkjuf een halve beroerte kreeg van mijn talent eigen inbreng leverden mijn klasgenootjes een voor een ’n keurig afgewerkte teckel af. Ik faalde. Ik had hier een steekje laten vallen. Wel meerdere trouwens ghehehe. Insteken, omslaan, doorhalen en af laten glijden. Ik kende die woorden beter dan het alfabet! Maar *sniksnik* het mocht niet baten;mijn teckel is nooit afgekomen. De breinaalden heb ik aan de wilgen beuken gehangen. Ik kan nu wel weer slapen zonder het tikken van die naalden in gedachten te horen. Al heb ik er een teckel-fobie aan overgehouden. Ik kan nog steeds niet zonder te grommen naar zo’n worstje hondje kijken…

Dat moeten die handwerkjuffen toch maar eens zien recht te breien!!!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

89 reacties op Uitgebreid…..

  1. Fre zegt:

    is dat een verschil in generatie (sorrie) dat heb ik echt nog nooit gedaan, breien. Ik probeer er wel altijd weer de eindjes aan te breien, maar das toch weer anders.

  2. leejo zegt:

    Breien hebben ze mij ook nooit kunnen leren,punikken wel, meters heb ik aan elkaar gepunnikt, maar dat heb ik nu ook maar opgegeven je zou er iets aan over kunnen houden. ๐Ÿ˜‰

  3. Emmelinda zegt:

    @Frรฉ; hahaha of dat een verschil in generatie is weet ik niet. Ik hoop van wel…wat een ellende. MAAAAAR. Ik vrees dat we er niet aan ontkomen. Ik las namelijk dat 2005 HET brei-jaar is. Gelukkig is het bijna om whaahaa ๐Ÿ˜‰

    @Leejo; Giechel…ja dat kun je wel zeggen. Ik vond dat te gek. Zelfs zonder punnikpaddestoeltje (het vingerpunniken ghehehe) ging het door. In de klas…stiekum onder je kastje hihi ๐Ÿ˜‰ Bolletje wol er in en punikken maar ๐Ÿ˜€

  4. Fre zegt:

    Punnikken, kan ik wel, daar had ik geloof ik ook meerder punnik poppetjes van/voor ๐Ÿ˜•

  5. Emmelinda zegt:

    Ik kan me nog een paddestoeltje herinneren en zo’n vrouwtje. Het mooie is dat die nog steeds te koop zijn. Mijn meiden hebben er ook zoeentje ๐Ÿ˜‰

  6. MIEP zegt:

    Dat is het leuke van de tegewoordige tijd!
    Nu lees je dat 2005 hรจt breijaar is!

    Vroeger kreeg je dan breien op school, zat mijn moeder ’s avonds te breien en ook mijn zus kon er wat van. Die heeft zelfs ooit nog eens een breimachine gekocht!
    Ook ik heb op school breiles gehad, gelukkig was ik zo’n trutje die het wel kon en het leuk vond. Maar haken dat was mijn grootste fobie!

  7. Emmelinda zegt:

    En dat had ik nou weer andersom. We moesten een kat haken (hahaha de hele dierenwereld was er bij) en dat is me wel aardig gelukt, al zeg ik het zelf. Ik meen ook dat ik er een voldoende voor gekregen heb.

    Later, in onze new-wave-tijd, heb ik voor mijn broer twee truien gebreid met naald 8. Die truien werden zelfs iedere keer gejat in de disco.

    Ik denk dat ik het toch weer ga proberen. Ik heb namelijk zo’n sjaal-tik. Met die kleurtjes door elkaar. Maar het is iedere keer 12 euro, minstens. En ik heb nog zoveel wol op zolder liggen……

  8. Liesbeth zegt:

    Ik ben natuurlijk een natuurtalent op handwerkgebied (ahum 8)) maar een teckel breien? Is er iets nuttelozer dan een gebreide teckel?

  9. Emmelinda zegt:

    Hahaha dat vond ik dus ook! En die kleur….walgelijk bruin.
    Ik weet niet wat het nou psies was. Volgens mij vond ik het gewoon niet leuk dat we allemaal hetzelfde moesten maken. En figuurzagen (zoals de jongens) vond ik veeeeeeel leuker ๐Ÿ˜‰

  10. Fuzzy Bear zegt:

    Ik he ook nog breien geleerd op school.
    Kan me nog de kruikenzak van katoen op 4 pennen herinneren! Wat een gepriegel.
    Soms brei ik wle eens iets.
    Mijn dochters leren het niet meer op school.
    gelukkig had ik een moeder en oma die goed konden breien,

  11. Emmelinda zegt:

    Ieeeh katoen is toch zo verschrikkelijk aan je handen, of vergis ik me nou? Wow ik denk dat ze uit zelfbescherming bij ons op school niet begonnen zijn met 4 pennen tegelijk hahaha ๐Ÿ˜‰
    Nee hier leren ze het ook niet meer op school. Gisteren kwam ik er achter dat ze ook al amper iets doen aanopstellen schrijven. Is toch wel heel ander onderwijs nou he? ๐Ÿ˜‰
    Mijn oma breide ook voor iedereen. Van die vervelend strakke sokken in walgelijke kleuren ghehehe. Was was ik blij dat ze slechter ging zien ghehehe 8)

  12. Miek zegt:

    Hier een Miek Knot, kon dus wel breien en vond het ook nog eens heerlijk. Nu zie ik het nut er niet meer zo van in, een gebreide trui is sneller (en goedkoper) gekocht dan gebreid.
    Hier op school hebben ze wel af en toe breien. Jongens en meisjes!!!!

  13. Emmelinda zegt:

    Ja klopt, die bollen wol zijn echt een stuk duurder dan een trui uit de winkel. Maar het leukste is wel dat je dan een hele aparte trui hebt. Niet eentje waar half Nederland in loopt. Toch? ๐Ÿ˜‰
    Wat grappig dat ze het bij jullie op school wel nog leren! Het is immers de hit van 2005! (Kwam ik gisteren achter hahaha)

  14. Tycho's mama zegt:

    Ben ik van de week toch net begonnen om een omslagdoek (poncho) te breien op naalden 8!! Het gaat een lap werk worden, maar ik wil het afkrijgen. ๐Ÿ˜‰

  15. Emmelinda zegt:

    Leukkkk! Maar op naalden 8 gaat wel heeeeel erg snel hihi ๐Ÿ˜‰ Doe je het met meerdere kleuren wol tegelijk?

  16. Tycho's mama zegt:

    Nou, het is een gemengde bol. Dus 3 kleuren in 1 bol. Ijsblauw, ecru en een lichtbruin, mooie combi moet ik zeggen. Het moeten 2 lappen van 80×200 worden dus ik ben nog wel ff bezig denk ik zo. Nu maar ff werken, want daar schijn ik hier voor te zitten ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰ Doei!!

  17. Emmelinda zegt:

    Ohhh dat is helemaal te gek. Geen gezeur met bollen die in elkaar komen te zitten enzo. Maak je een foto als ie klaar is??? ๐Ÿ˜‰

    Werk ze…nog een paar uurtjes en dan is het weekend ๐Ÿ˜‰

  18. Gonny zegt:

    Een vriendin van mij breit nog steeds (uit verveling)maarre ze was van resjes een sjaal aan ’t breien had ze 3
    kleurtjes gedaan zei haar ene dochter oh da’s wel leuk mam,volgende dag komt die andere dochter thuis die zei wat heb je nou toch voor een rare kleuren bij elkaar
    zij : (beetje beledigd) oooh jou zus vondt ’t anders wel mooi. Zusje: ja, gister nog wel.(toen had ze nog maar 3 kleurtjes en inmiddels waren “t er een stuk of 8) hahaha. ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€

  19. Rianne zegt:

    Och meid, wat een trauma he? ๐Ÿ˜‰
    Ik herken dit wederom. Afgezien van de onverwerkte ervaringen op de lagere school, kwam ik op de PABO terecht waar ik een boom moest breien. ๐Ÿ˜ฎ
    Ik was inieens erg blij met mijn schoonmoeder, dat kan ik je wel vertellen! ๐Ÿ˜‰

  20. Gonny zegt:

    Een stuk of acht moest dat zijn.
    Maar het was eigenlijk heel grapppig maar nu ik dit zo nalees valt da wel mee.Whahahahahahahahaha.

  21. Emmelinda zegt:

    @Gonny;Weet je wat? Waarom neemt je vriendin geen weblog? Dan kan ze verhaaltjes aan elkaar breien als ze zich verveelt ghehehe ๐Ÿ˜‰

    Hahaha was ze zo doorgeslagen met kleurtjes kiezen dat ze de hele bollenverzameling erdoor gejaagd had? ๐Ÿ˜‰

    @Rianne; Ahhh daar was die teckel anders blij mee geweest…met die boom! Hahaha. Tjemig, hoe verzinnen ze het?
    Giechel…ik kan me goed voorstellen dat je ineens blij was met je schoonmoeder ghehehe ๐Ÿ˜€

  22. leejo zegt:

    Jij ook een fijne dag Meis, ik zal zien of ik er een nieuw loggie op krijg vandaag. ๐Ÿ˜‰

  23. Gonny zegt:

    Ja had ik ook al gezegd van die web-log maar wil ze niet.

  24. Emmelinda zegt:

    @leejo; Is goed, ik hou je in de gaten. Eh…je log ghehehe ๐Ÿ˜‰ Sukses vanmiddag he?

    @Gonny; Grinnik…misschien kan ze er wel brei-tips op zetten? Of een sjaal verkopen? Eentje met heeeeel veel kleuren? Ghehehe

  25. Emmelinda zegt:

    @Gonny; Pee-Es; hoe vind je die teckel in het plaatje boven de log? Hahaha…

  26. Fre zegt:

    misschien ga ik tegen de tijd dat ik oma word ook wel leren breien (denk je het zelf), maar vermoedelijk is er al weer wat nieuws uitgevonden dan.

  27. Emmelinda zegt:

    Of we kopen een breiMACHINE! hahaha. Is dat niks? Ghehehe ๐Ÿ˜‰

  28. Gonny zegt:

    Leuk he da staartje. ๐Ÿ˜›

  29. Emmelinda zegt:

    Ja hihi, vond ik zo grappig! En die oogjes hahaha ๐Ÿ˜‰

  30. Tina zegt:

    Op de lagere school heb ik moeten worstelen met de breipennen om sokken (!!) te breien, daar is niet veel van terecht gekomen.
    Maar omdat mijn moeder ook veel zat te breien ben ik het op mijn 15e toch weer eens gaan proberen, en zowaar, het werd een mooie trui! Daarna ben ik er nooit meer mee gestopt…. ik brei me suf (als ik de tijd kan vinden) en ik vind het hartstikke leuk!
    Ik begrijp dat je nog wol hebt om leuke sjaals te breien, anders hebben ze ook hele leuk en zeer goedkope wol bij de Wibra (als jullie die hebben).

    En ja, het is bijna weekend! Gelukkig maar….
    Fijne dag, groetjes van Tina ๐Ÿ˜€

  31. Juist zegt:

    breien, neej, was er ook geen ster in. In broduren weer wel. In mijn eigen creaties op mijn tas maken en op mijn broek (waar mijn moeder eigenlijk niet zoo blij mee was) was ik ook goed.
    Mijn oma en moeder kunnen alles, dus hun heb ik allemaal dingen geven voor verjaardagen zodat ze voor mij allemaal varkentjes konden borduren. Kussens etc. Mijn oma is nu slechtziend dus zij is afgeschreven voor deze uitdaging, mijn moeder vind zichzelf terug in de pubertijd, dus daarvandaan moet ik het nog even uitstellen. Ze wordt vanzelf oma en dan probeer ik het nog een keer 8)

  32. Emmelinda zegt:

    @Tina;Volgens mij zijn sokken ook heel vervelend om te breien, of heb ik het nou mis? Zou voor mij een goeie zijn met naald 8. Kan ik ze ophangen voor de kerst want daar kan veel in ghehehe.
    Klopt inderdaad…bij de Wibra hebben ze goede wol voor weinig geld en in leuke kleurtjes! Ik koop ze altijd omdat ze hier spinnenwebben maken van kastanjes! ๐Ÿ˜‰

    Fijne dag Tina! Veel breiplezier ๐Ÿ˜‰

    @Juist; Ghehehe…zou het misschien zo zijn dat we onze eigen creaties gewoon veel leuker vinden dan datgene wat ze voor ons uitgezocht hadden om te maken? ๐Ÿ˜‰

    Maareh…vertel eens…hoe komt het dat je moeder zichzelf terug vind in de pubertijd? ๐Ÿ˜€

  33. MIEP zegt:

    Ik heb een aantal jaar geleden ook een shawl gebreid.Erg mooi, ook van die bollen met drie kleuren. Lekker handig, maar voor de goedkopigheid hoef je het niet te doen…. Ik was € 30,- aan wol kwijt toen, moet je hem nog zelf maken ook (maar wel op pen 8, ghe ghe ghe).
    Ik zag trouwens bij de Wibra erg leuke wol liggen, dan is het nog een keer betaalbaar denk ik!

    Hmmmm Tycho’s Mama, eenponcho breien, wat een goede plan. Ik heb inmiddels 4 omslagdoeken, maar heb ze bijna niet meer om, vorig jaar was ik de enige met zo’n doek en nu staat de helft van de moeders er de kids mee op te halen, eentje zelf breien, echt een goed idee! Mag jij raden wat ik nu tussen de middag ga doen….. Naar de Wibra en wol halen, en pennen nr: 8!
    Ik snap alleen neit waarom je twee rechthoekige lappen meot hebben, twee driehoeken is toch veel logischer?? of 1 vierkant en twee rechthoeken?

  34. Emmelinda zegt:

    @MIEP; Ja klopt, dat heb ik eens gezien dat die bollen zo duur zijn! Terwijl het met drie bollen van de WIBRA (inderdaad niet duur) net zo goed gaat. Beetje oppassen dat de bollen niet in elkaar vast gaan zitten en klaaaaar!

    Giechel…waarom maak je niet 1 groot vierkant. Knip je er een gat in, in het midden ghehehe.
    Veel plezier in ieder geval met breien! Het is een must-have, zo’n poncho! (al hoef ik ‘m niet ghehehe) ๐Ÿ˜€

  35. juist zegt:

    Komt het bekend voor dan?
    Haha, nee hoor, de kids zijn het huis uit, mijn moeder vind het belangrijk bij de nationale kampioenschappen biertappen aanwezig te zijn. Hoe komt ze erop…Ze leeft weer helemaal op. Ze gaat vaker uit, koopt leuke modieuse kleren voor zichzelf en trakteerd zichzelf en mijn paps op een vakantie naar spanje (daar woont mijn opa, haar paps dus) Ze is nu net 41 en voelt zich weer 21. Wel grappig om te zien, frustrerend als zij mert jouw vrienden aanpapt…. *zucht eens diep*
    Kinderen heb je voor je leven, maar je hoeft er niet altijd naar te leven. We worden dus nu ook samen dronken, is harstikke grappig, dan haalt ze in haar bol dat ze kan joggen (en dat kan ze รฉcht niet) Ze danst als een 20 jarige. Volgens mij is het wel lekker als je kids eindelijk de deur uit zijn ๐Ÿ˜€

  36. Emmelinda zegt:

    Whaahaa en toch begrijp ik het wel. Op een bepaalde manier doe je toch netjes. Vanwege de kids en een naam blablabla. Ik weet niet wat ik straks ga uitvreten. Misschien wacht ik niet eens zo lang. Braaf zijn kan ook nog later, in het bejaardentehuis. Maar ik begrijp jou ook…wanneer je vrienden ineens ook haar vrienden lijken te worden is het toch ineens heeeeeel vreemd ghehehe ๐Ÿ˜‰

  37. Natazz zegt:

    Insteken, doorhalen, omslaan, knoopje erin. Hmm ook niets voor mij. Borduren heeeeeel leuk hoor als het af is bij een ander, niet bij mij. hahaha. Nee ook dat is niet voor deze onhandige doos weggelegd.

    Zou ik je eens een geheimpje vertellen?
    Als er een knoop van een overhemd af is zet Kees hem er aan, ik kan dat echt niet! Sttt niet verder vertellen hoor! 8)

  38. Natazz zegt:

    Nou doe ik hetzelfde als jij bij mij deed, in mijn enthousiastme vergeet ik je een fijne vrijdag te wensen. haha.

    Bij deze dan.

    Liefs Natazz

  39. Emmelinda zegt:

    HOOR EENS IEDEREEN, WAT IK NOU TOCH WEER LEES grinnik…

    Maareh…jij slaat wel een spijker in de muur enzo? Dat kan natuurlijk ook, dat hebben veel mannen; ze kunnen geen knoopje aanzetten (de mijne wel hihi) maar ze weten wel veel van doehetzelfspul ๐Ÿ˜‰

    Ik kan wel naaien. eh…ghehehe

  40. Emmelinda zegt:

    Whoeehaa…het is besmettelijk 8)

    Liefs,
    Emmelinda

  41. Juist zegt:

    Ja, mijn vrienden krijgen ook kerstkaarten van haar, hoe apart toch. Maar jah, ik ben blij dat ze gelukkig is, zolang ik alles kan relativeren en ze nog tijd over houd om naar mij te luisteren is het allemaal prima. Jah, zolang je jong bent moet/mag je het er van nemen. Alhoewel mijn moeder over 25 jaar nog steeds naar het pretpark zal gaan (met mijn kotertjes) en zich vermaakt in de atrakties. Achtbanen en dat reuzenrad vind ze niets (omdat er dan vingertjes overal tussen kunnen denkt ze) maar die andere dingen die rond gaan en boomstamatrakties, kartbanen, ja, mijn moeder wel hoor 8)

  42. Emmelinda zegt:

    Ik vind het heerlijk om te lezen! Ik zie dat liever dan van die stijve “oude” moeders. We hebben het er wel vaker over gehad, ik vraag me hier ook wel eens af voor wie de vriendinnetjes eigenlijk komen ๐Ÿ˜‰ Niet dat ik ze opeis hoor hahaha. Maar ze komen altijd in de keuken staan kletsen. Doet je toch goed. Al begrijp ik ook de andere kant weer hihi ๐Ÿ˜‰

    Maareh…je moeder moet wel goed doorsparen hoor. Wil ze over 25 jaar nog steeds met de kleinkinderen naar een pretpark dan zal ze een kapitaal moeten meenemen ghehehe…het is NU al zo duur ๐Ÿ˜‰

  43. Juist zegt:

    Ik denk dat ze wel een loterij winnen ofzo, ik weet niet waar ze het vandaan halen maar er is altijd genoeg geld. (hebben ze dan toch een geldboom ergens?) Zolang ze mij nog kunnen onderhouden als studerend kind, lukt dat pretparken enzo ook wel! En anders neem ik zo’n baan waar je rijk van wordt (ja ik zie het metzelf schrijven ๐Ÿ˜• )

  44. Emmelinda zegt:

    Giechel…wordt stagebegeleider! Misschien verdient dat wel goed ๐Ÿ˜‰ Of zorg dat slechte scholen sluiten. Misschien is dat big bizz? ghehehe

  45. Juist zegt:

    Nou je het dus zegt…
    Mijn school gaat niet dicht..Het is nog niet officieel. Wat er nou mis was, de papieren waren niet compleet van de school, hun werkhoudingen wel. Nu hebben ze de papieren snel weer in orde gemaakt en blijft de opleiding open. Ontzettend oneerlijk!
    En stage begeleidster kan ik niet worden, want ik heb dat bitch-erige niet in me.

  46. Emmelinda zegt:

    JE MEENT HET! Hoe is het mogelijk? Zeker de boel omgekocht daaro. Niet te geloven!

    Hihi…daarom schreef ik dat ook. Dat dacht ik namelijk al ๐Ÿ˜‰

  47. Ut menneke zegt:

    Hoi hoi,lieve menneke-logger, hierbij wilde ik jou alvast een heel fijn weekend wensen en je deze mooie cadeau alvast schenken zodat jouw weekend goed begint!!
    Dikke knuffel ut menneke

  48. Ut menneke zegt:

    Hoi hoi,lieve menneke-logger, hierbij wilde ik jou alvast een heel fijn weekend wensen en je deze mooie cadeau alvast schenken zodat jouw weekend goed begint!!
    Dikke knuffel ut menneke

  49. Emmelinda zegt:

    Wow dat is nog eens een goed begin van het weekend! Psies mijn kleur! ๐Ÿ˜‰
    Ik wens jou een heel fijn weekend menneke! Maak er iets moois van! ๐Ÿ˜€
    Knuffffff

  50. Juist zegt:

    dat dacht je al weer, het kon ook niet missen natuurlijk. Stiekum hoopte ik wel dat het niet zo zou zijn…Slecht natuurlijk. Mocht mijn vriend wel het leger in gaan dan ga ik ook naar een andere school, naar Amsterdam. Ik zie wel. Ik hoop dat het daar beterder gaat dan. Maar das pas over 9 maanden, dus dan zien we verder. Ik ga eens even mijn huiswerk doen..

  51. Emmelinda zegt:

    Hihi ja ik ken je al een b-tje 8) ..al ben ik pas sinds vandaag achter je naam ghehehe. ๐Ÿ˜‰

    Soms is het wel makkelijk als je een beetje bitchy kon zijn he? Dat merk ik namelijk wanneer ik iets voor de kids doe (dan kan ik WEL een bitch zijn hoor…een leeuwin ghehehe). Dat voelt zo vreemd en lekker. Maar zo zit ik niet in elkaar. Helaas. Dan maar zo ๐Ÿ˜‰

    Het is fijn dat je nog vluchtmogelijkheden hebt. Dat je niet perse vastgeroest zit in je huidige schoolplannen. Tot nu toe gaat het wel een beetje he?

    Veel sukses met je huiswerk, zit ik je hier een b-tje op te houden 8)

  52. Juist zegt:

    Huh, mijn naam? hoe dan 8) hahahaha… Ik loop hier al een tijdje rond hoor!
    Soms heb ik het ook wel in me, bijvoorbeeld met dat trutje wat geinterseerd was in mijn vriendje..Dan kan ik het prima, en das ook wel lekker..
    Ik wil altijd een plan B hebben..Is wel zo prettig en er zijn scholen zat.. Ik red het tot nu toe prima, maar die dingen moet je echt van dag tot dag zien. Elke dag doet mijn school weer wat geks en moet je je weer aanpassen.

  53. Emmelinda zegt:

    Giechel…door de link van je vriendinnetje op je log. Was ik effies gaan snuffelen. Kijk maar eens ๐Ÿ˜‰ hahaha

    Ja psies…dan is het in eigenbelang. Een gevaar voor iets wat je lief is.
    Yep een plan B is heel verstandig. Je weet maar nooit waar het goed voor is. Het voelt ook een stuk veiliger vind je niet? Dat je kunt uitwijken als je het niet naar je zin hebt. Ik zou psies hetzelfde hebben. Sterker nog…we zijn nou naar een school voor Mies aan het kijken en raad us….hahaha ๐Ÿ˜‰

  54. A-rund zegt:

    Zo een druk bezochte website, of gewoon veel reacties??

  55. MIEP zegt:

    Zo ff de vleoren gedaan, de afwas weggewerkt, het aanrecht schoongemaakt. De WC eens flink gesopt en wat denk je???????
    Zoveel reacties op je web-log, hoe doen die mensen dat toch zo snel???????

  56. teFrรฉ zegt:

    nou probeer ik zo’n poppetje te ‘breien’ en volgens mij gaat het nu wel lukken…. thnx.

  57. Insoontje zegt:

    Ik doe het nog maar ffies kalm aan…

    Een hele fijne vrijdag & geniet van je weekend ๐Ÿ˜€

    Liefs Insoontje

  58. Juist zegt:

    Haha, zo, jah dรกรกr had ik niet aan gedacht 8) haha, slim hoor! Goed doordacht!

  59. Siep zegt:

    zodra danielle gaat breien krijgt ze ruzie met…mij??
    op de een of andere manier is t altijd MIJN schuld als ZIJ het niet goed doet!

    zelf kan ik wel breien
    (sja, wat kan ik ook eigenlijk niet?)
    ๐Ÿ˜‰

  60. Emmelinda zegt:

    @A-rund; Allebei, ik mag niet klagen. Ik heb er veel plezier mee! ๐Ÿ˜‰

    @MIEP; Hihi ik heb geen flauw idee. Maar ik vind het heerlijk ๐Ÿ˜‰ Maareh…dat wat jij weggewerkt hebt is ook heerlijk. Laat het weekend maar komen he ๐Ÿ˜‰

    @tรฉFrรฉ; Ik zie ‘m!…of haar ghehehe ๐Ÿ˜‰

    @Insoontje; Ja tuurlijk, gewoon langzaam het weekend inglijden hoor ๐Ÿ˜‰ Fijne weekend (en vandaag ook een fijne dag ghehehe).
    Liefs ๐Ÿ˜€

    @Juist; Giechel…ik vond het zo grappig! Leuke naam! ๐Ÿ˜€

    @Siep;Whoeehaa…ja krijg je dat weer. Volgens mij moet ik hier niet zien dat ze gaan breien. Ik had het met punniken ook. Koop je zo’n gevalletje en dan zie je losse baksels. Is niks voor mij he…het liefst moet dan alles weer overnieuw ๐Ÿ˜‰

  61. Yvonne zegt:

    Wahahahaha, een tekkel lijkt op een Bifi! ๐Ÿ˜€

  62. Rianne zegt:

    Hee Emmelinda,
    Vind je het okee dat ik je link; ik herken wel wat in jouw humor geloof ik ๐Ÿ˜‰

  63. Emmelinda zegt:

    @Yvonne; Heb jij al lang geen bifi’s meer gehad? Dat je overal Bifi’s inziet? Ghehehe. 8)

    @Rianne; Grinnik…ja hoor, is oke. Arme jij, je bezit toch niet zo’n zelfde humor he? Ghehehe ๐Ÿ˜‰

  64. Rianne zegt:

    O pffff, hou op, schei uit, praat me er niet van….
    Ons soort is zeldzaam; gelukkig ken ik er nog een paar. 8)

  65. Emmelinda zegt:

    Ja ghehehe, gedeelde smart is halve smart he? Werkt altijd zeer prettig! ๐Ÿ˜‰

  66. Yvonne zegt:

    @ Emmelinda: hoor wie het zegt 8)
    Nee, ik heb al lang geen Bifi’s meer gehad ๐Ÿ˜ฆ

  67. Yvonne zegt:

    Als ik er alleen al naar kijk voel ik het vet al op mijn kont ๐Ÿ˜•

  68. Emmelinda zegt:

    Hihi. Klopt, ik heb er ook al heel lang geen meer gehad. De laatste was een week geleden *krijgt aanval van ontwenningsverschijnselen*

    Ja pffff de gedachte alleen al he? ๐Ÿ˜ฆ

  69. teFrรฉ zegt:

    zelfs op mijn log ging het al over Bifi’s ๐Ÿ˜ฎ

  70. Natazz zegt:

    Een spijker in de muur slaan, ikke? Echt niet. Nou ja ik kan dat wel maar dat doe ik niet. Dat mag Kees ook doen. Ik heb een hele handige man. ๐Ÿ˜€

  71. Buitje zegt:

    Erg herkenbaar ๐Ÿ˜‰ Moest een merklap borduren, vreselijk vond ik ‘t! Had ik ‘m eindelijk af kreeg ik maar een zes omdat ik er zolang over gedaan had ๐Ÿ˜ฆ Nooit meer mijn best gedaan bij handwerken, daar vragen ze dan ook om op zo’n manier ๐Ÿ˜€

  72. Emmelinda zegt:

    @teFrรฉ; *ontkent alles* (is nog in ontkenningsfase van verslaving ghehehe)

    @Natazz; Hihi. Heel slim. Bij ons kan dat ook niet. De muren zijn te hard. Heb ik weer mazzel ghehehe ๐Ÿ˜‰

    @Buitje; Ooooh dat had ik ook altijd met tekenen! Deed ik extra mijn best op. Dus duurde het natuurlijk langer…was het OOK weer niet goed. Aaargh!
    Je hebt groot gelijk…ze moeten dan ook niet vreemd opkijken dat je eigenlijk liever iets anders gaat doen ๐Ÿ˜• ๐Ÿ˜‰

  73. Gonny zegt:

    Heey ben je er nog??

  74. Emmelinda zegt:

    Hihi ja hoor ๐Ÿ˜‰ Jij ook? Ghehehe 8)

  75. Emmelinda zegt:

    (de link in je reactie is niet goed ;))

  76. Gonny zegt:

    Mijn photobucket doet t weer niet kan jij die foto van mel er opzetten of kan dat niet?die foto die naast die van speedy staat.

  77. Emmelinda zegt:

    Ik ga even voor je kijken! ๐Ÿ˜‰

  78. Emmelinda zegt:

    Hebbes…wil je een nieuwe log? Of wil je die in die oude log???

  79. Nicky zegt:

    Wij hadden vroeger op school een handwerk-non. Ik kan nog steeds niet zonder te grommen naar een non kijken.

  80. Marika zegt:

    Ik moest ook breien op school… ๐Ÿ˜ฆ Handwerkles werd meestal gewoon door een paar ouders gegeven. En altijd als je zei dat het niet lukte dan was het… “kan ik niet ligt op het kerkhof en wil ik niet ligt ernaast”. Had ik zo’n hekel aan als ze dat zeiden… ๐Ÿ˜•

  81. Alida zegt:

    Ik ken het, het op school leren breien enzo. Ik vond het alleen wel leuk. Hou wel van “handwerk”. Alleen had ik een hekel aan de handwerkjuf. Ze heette juf Koetsveld, ik noemde haar juf Kotsveld. ๐Ÿ˜€

  82. Emmelinda zegt:

    @Nicky;Whoeehaa…zou ze ook een gebreide onderbroek gehad hebben? Ghehehe. ๐Ÿ˜‰

    @Marika; Jaaaaa dat vond ik ook verschrikkelijk! Ik deed echt wanhopig mijn best en dan kreeg je zo’n antwoord. Tjemig…dat had ik verdrongen geleuf ik ๐Ÿ˜•

    @Alida; Hahaha juf Kotsveld. Maareh…brei je nu nog wel eens of zijn de breipennen op school achtergebleven? ๐Ÿ˜‰

  83. Malboontje zegt:

    Er komt vanalles boven bij het lezen van dit logje!
    Ze probeerden mij links te leren breien. Stijf tegen de cup H van de handwerkjuf aangeperst. De jongetjes gingen dan schaken. Zzo heel erg links was ik niet bleek later. Breien ging prima met rechts.

  84. Alida zegt:

    Nee joh, breien doe ik niet meer, “naaien” soms nog wel. ๐Ÿ˜‰ Ik bedoel natuurlijk kleding. (korter maken enzo en ik wil een prinsessenjurk voor Nina gaan maken. Nou ja, dat is het plan.) ๐Ÿ˜€

  85. Emmelinda zegt:

    @Malboontje; Giechel…dat was eigenlijk de ultieme wens van veel mannen??? Ik denk dat ze dan ineens wel willen breien ghehehe.
    Weet je wat het is? Die andere dingen vind en vond ik gewoon veel leuker. Ik ga liever schaken dan breien ๐Ÿ˜‰

    @Alida; Whoeehaaa ja tuurlijk bedoel je kleding naaien ๐Ÿ˜› 8) Ik zou niet anders denken hoor *knikt driftig van wel*
    Weet je wat het ergste is…die jurken liggen vaak voor een prikkie in de winkel. Tenminste…goedkoper dan voor het geld van de losse stof van de markt. Behalve met carnaval natuurlijk…dan zijn die jurken ineens twee keer zo duur ๐Ÿ˜‰

  86. Pamela zegt:

    Ach jee,kom dan maar niet op mijn web-log ๐Ÿ˜€

  87. Emmelinda zegt:

    Whaahaa….en nou ben ik me toch sgieuwnierig ๐Ÿ˜‰ ghehehe 8)

  88. Pamela zegt:

    hahaha ik ben blij dat ik je genezen heb ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€

  89. Emmelinda zegt:

    Jaaaaa jippie, THANKS! *rent naar zolder, op zoek naar de breinaalden* ๐Ÿ˜‰

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

