Zo gek als een deur?

M’n grietjes hebben als ukken altijd moord en brand geschreeuwd wanneer hun kamerdeur dicht ging (pas toen ze konden praten dus hè…daarvoor murmelden ze wat als tandenloze zoogdieren ghehehe). Niet op slot, dat kan daar niet. Een mooiere straf kon je bijna niet verzinnen. Met één vinger wijzen naar de deur was al genoeg om ze op de knietjes te krijgen en ze vergiffenis te horen smeken. (Lees; er ging een alarm af (zij) en dan renden we snel met een rol ducktape naar de deur om deze weer gauw te openen.)

Maar kleine meisjes worden groot. En tsja…die hebben behoefte aan privacy. Heel veel privacy. Nou hebben we die in overvloed voor ze maar nee hoor…da’s niet genoeg. Dicht met die deur. Het liefst worden er nog barricades opgeworpen achter die deur, slotgrachten gegraven, alligators gepost, mijnenvelden aangelegd…je kan het zo gek niet bedenken. Zekerheid gaat immers voor alles.

Het vervelende is alleen dat ik niet begrijp waar die privacy eigenlijk voor nodig is wanneer ze meer aan onze kant van de deur staan dan op hun kamer zelf. Dat merken we heel goed want die deuren zijn amper gebruikt. Zo gloed als nieuw. Piept en kraakt dus als een gek. Tel daar nog eens de hardhandigheid van onze dames met deuren op en je begrijpt dat ons huis iedere keer staat te trillen (nou ja, het is een rijtjeswoning dus het veroorzaakt meer een wave ghehehe) op zijn grondjassenvesten. Stiekem van en naar hun kamer lopen is er dus niet meer bij. Voor geen van de partijen dus.

Vrijdag wilde ik er eindelijk iets van zeggen. We hebben genoeg geleden onder die herrie. Genoeg is genoeg. Het is nou duidelijk. Maar dat was ff pech hebben! Ik moet een andere keer terugkomen vrees ik want ik kon er niet in….

…het weekend stond namelijk voor de deur!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

44 reacties op Zo gek als een deur?

  1. leejo zegt:

    Saved by the weekend bel dus 😉

  2. Emmelinda zegt:

    Ja grinnik…zij wel 😉 Ze hebben trouwens ook een eigen (speelgoed)bel. Het moet niet gekker worden he? Ghehehe

  3. Nicky zegt:

    Deur? Deur? Oh wacht even… Da’s die plank die achter al die posters van idiote popsterretjes zit!

    PS: jij hebt er weer veel werk van gemaakt! Ik had lekker een snel-klaar-logje! Ik duik mijn bed in! Welterusten!

  4. Emmelinda zegt:

    Whaahaa ja soms zou het (voor een tiener) wel handig zijn wanneer je 3 deuren had he? Ghehehe. Plek te weinig om spullen aan te hangen en posters tegen aan te plakken 😉

    Pee-Es; Valt wel mee. Ik had ‘m al half geschreven vrijdag 😉 Ik moest ‘m alleen nog polijsten ghehehe 😉
    Weltrusten, ik ga nu ook maffen 😀

  5. Nicky zegt:

    Grijns! Ik wist wel dat je nog even zou komen spieken! Leuk! Welterusten! 😀

  6. Rianne zegt:

    Raar he hoe dat werkt met deuren.
    Gelukkig gaat er altijd eentje ergens anders open als er een deur wordt dichtgegooid. 😉
    Hier heerst de tic; als we naar beneden gaan, moeten alle deuren dicht zitten. Jongste zal niet rusten voordat ze het geruststellende geluid van de deurklink heeft gehoord.

  7. MIEP zegt:

    Gelukkig is het hier anders…

    Hier lopen we de hele dag te schreeuwen, doe die deur achter je kont dicht! We stoken niet voor het hele dorp!
    Gelukkig leren ze het nu aardig, zodat we nog maar de halve dag staan de schreeuwen!

  8. Natazz zegt:

    Hmm flauw hoor van die meiden 😀

  9. Malboontje zegt:

    Haha, die tijd krijgen wij dus ook nog! verheug me nu al op de briefjes met “nied ztoren”

  10. Marjan zegt:

    Goedemorgen Emmelinda.
    Ja kleine meisjes worden groot he.
    Wij wilden vroeger toch ook niemand op onze kamer hebben.
    Alles herhaald zich weer gewoon.
    Ik wens je een heerlijke warme zondag toe.
    Groetjes van Marjan!

  11. Gonny zegt:

    Hahahahahhaahhahaahhhha gaat wel weer over hoor maar duurt wel even.
    Heb je nooit dat ze dan ineens die deur voor je neus dichtgooien, wil je net zo naar hun toe lopen en iets leuks vertellen en dan horen ze je op ’t laatate moment pas aankomen (kom je er lachend aangelopen )en dan bats die deur dicht shrik je je eigen helemaal verrot hahahahahahahahha. 😛

  12. Philippe zegt:

    Hallo Emmelinda,
    Ik heb ook 2 kids die groter worden, en ik vrees hier ook voor die “deur”momenten. Maar dat gaat ook wel weer voorbij zeker…
    Alvast een fijne zondag 😀
    Groetjes Philippe

  13. Miek zegt:

    Hier hangt ook een bel op dochterliefs deur, en owee wanneer de boys die niet gebruiken, of zonder te vragen haar domein binnen walsen!!!! Toppies in je oren!

  14. Alida zegt:

    Bij mij is het (gelukkig) nog niet zo ver. Maar met deuren of iets gooien kan mijn meisje al wel. Wat erg.
    Maar even wat anders, wie is er bij jullie de baas….
    O, net als bij ons. De kinderen, ha ha. 😉

  15. Emmelinda zegt:

    @Nicky; Hahaha hoe voorspelbaar ben ik he 😉 Ik was inderdaad zo bij je ghehehe 😉

    @Rianne; Dat leek ons dus ook veel rustgevender, de deur dicht wanneer ze moesten slapen. Maar nee, het liefst willen ze het gevoel hebben dat ze overal bij zijn. Hebben we met Mies sowieso altijd gehad ghehehe. 😉

    @MIEP; hahaha ja dat geldt hier dus voor de deuren beneden. En wanneer ze dat eindelijk door hebben gillen we dat ze weer open moeten want dan is het zomer en heet en is het lekker als het door het huis waait. Ouders…begrijp ze maar eens ghehehe 😉

    @Natazz; Ja he? Ik ga die deuren er gewoon uitslopen 8)

    @Malboontje; Heeeej Malboontje! Leef jij ook nog? Leuk je weer eens te zien hihi. Ik had opsporing verzocht bijna gebeld joh 😉
    Giechel…ja heerlijk, compleet met spelvouten! ghehehe 😉

    @Marjan; Ja zo is het ook, al kan ik dat van mezelf niet meer zo herinneren. (selectief geheugen??? ;)) Het is alleen zo wennen hihi 😉
    Ik wens jou ook een hele fijne zondag toe! Groetjessss
    😀

    @Gonny;Whaahaaa ja klopt. Ik denk ook vaak aan het spreekwoord: Tegen de muur lullen ghehehe.
    En dan doen ze de deur dicht vanwege privacy en dan roepen ze me de hele tijd….aaaaargh 8)

    @Philippe; Heee Philippe! Hoe issie? Ik kom strakkies effies bij jullie neuzen, we gaan zo weg. Ik ben benieuwd hoe het gegaan is deze week!
    Maareh…ja ik vrees dat jullie er ook niet aan ontkomen. Misschien kun je nog een systeem bedenken? hahaha 😉 Deuren slopen ofzo?

    @Miek;Hihi ja en het tegenovergestelde is hier dus ook. Dan zitten ze op hun prive-terrein en dan gillen ze naar elkaar. Met de deur dicht dus…aaaargh 😕

    @Alida; De autodeur is ook zoiets. Wanneer Mies ‘m dichtknalt lijkt het wel alsof de deur IN de auto zou verdwijnen.
    Giechel…ja misschien moet ik zo’n bordje voor de deur hangen waar ze meestal een hond opzetten en dat die de baas is. Maar in ons geval dan een foto van de kids ghehehe 😉

  16. remco zegt:

    ik ga hier echt geen open deuren intrappen 😛

  17. Claudia zegt:

    Hier zitten ze nu in de tijd van het tegenspreken en mamaaaaa waaroooom???? We kunnen dus al naar iets nieuws uitkijken als ze ouder worden.
    Het weekend zit er alleszins alweer bijna op, ik wens je nog een fijne zondagmiddag en avond toe Emmelinda. Dikke knuf
    Claudia

  18. Emmelinda zegt:

    @remco; Ja heee…dat doet de deur dicht! 😛

    @Claudia; Ow ja…die fase hebben ze hier trouwens nog steeds ghehehe 😉
    Ik kom strakkeis even bij jullie lezen, we gaan nou effies de stad in 😉 Ik wens jullie dus ook een fijne zondagmiddag en een fijne avond!
    Knuffff

  19. Jaap zegt:

    Ja, met een weekend voor de deur heb je een joekel van een barricade…..inmiddels is het weekend binnengekomen schat ik zo in?

  20. Ut menneke zegt:

    hoi hoi emma bedankt voor je heeeele lieve reactie!!Ja die kinderen he….mss is er wel iem. bij hun op bezoek en mag je daarom niet in hun kamer!!En ja ze worden gauw groot he>>????
    Knuf menneke

  21. Ut menneke zegt:

    hoi hoi emma bedankt voor je heeeele lieve reactie!!Ja die kinderen he….mss is er wel iem. bij hun op bezoek en mag je daarom niet in hun kamer!!En ja ze worden gauw groot he>>????
    Knuf menneke

  22. Liesbeth zegt:

    *probeert een leuk, adrem commentaar te verzinnen, maar komt niet verder dan hatsjie*

  23. Miek zegt:

    Gelukkig hebben de twee jongens het niet zo erg. Daar is tot nog toe alles open! 😉 Maar die zetten de c.d. speler weer erg hard!! Boinkboinkboink!!! 😦

  24. Emmelinda zegt:

    @Jaap; ja die kwam even precies op tijd 😉 Maareh…hij staat al met de jas aan…klaar om te vertrekken 😉

    @Ut Menneke; Graag gedaan 😉 Het is toch ook zo? 😉
    Maareh…ze zijn nog net niet oud genoeg om stiekum iemand hier naar binnen te loodsen. Wel om hun eigen privacy op te eisen. Dat gaat nogal stuntelig want ze rennen van de ene naar de andere kamer 😉 Maar je hebt gelijk, ze worden zo gauw groot 😉 Knuffff

    @Liesbeth; Ai…als je je scherm nou maar niet volgespettert hebt? Ghehehe

    @Miek; Hahaha ja dan zou je graag willen dat ze de deuren dichtdoen 😉

  25. Yvonne zegt:

    Dat doet de deur dicht! 8)
    Die van mij is vier en gooit graag de deur dicht als ze een vriendinnetje op bezoek heeft 😕

  26. Emmelinda zegt:

    Grinnik…dan spiek ik lekker door het sleutelgat 8)
    Hahaha ja dan mag je er niet eens meer bij zijn he? *sjugt*. Behalve wanneer ze honger of dorst hebben…dan gaat die deur snel weer open ghehehe

  27. Ut menneke zegt:

    ik bel jou vannacht wel als ik WEER wakker ben dan kletsen we een paar uurtjes,ok??
    hahahahahahaha,bedankt voor je woorden!!
    Knuf menneke

  28. Ut menneke zegt:

    ik bel jou vannacht wel als ik WEER wakker ben dan kletsen we een paar uurtjes,ok??
    hahahahahahaha,bedankt voor je woorden!!
    Knuf menneke

  29. Emmelinda zegt:

    Giechel…da’s wel dapper van je 😉 Maareh..in het plat? Dat kan ik namelijk ook ghehehe 😉
    Knufff

  30. Anita zegt:

    Hahahha, grappig, mijn 2 jongste dochters liggen op zolder, en zij hebben geen echte deur, zeg maar, dus sinds kort hebben ze ook zo’n bel, zodat ze weten dat eriemand aankomt 😉 fijne week verder, Anita

  31. leejo zegt:

    Dat met die deuren doet me aan een voorval denken van enkele jaren terug, de jongste zoon, had een vriendinnetje mee naar zijn kamer, maar daar hadden we eigenlijk geen erg meer in, dus ik wilde hem iets vragen en liep zo z’n kamer op, waar hij volop lag (laten we het maar ketsen noemen) te ketsen dus, was eigenlijk best genant,en om de boel toch een leuke draai te geven legde ik mijn hand op zijn kont en zei “moet ik je ff aanduwen of lukt het zo wel” we hebben er later wel om kunnen lachen, maar daarna klopte we maar eerst voor we de kamer op gingen.

  32. Emmelinda zegt:

    @Anita;Hihi, handig zijn die dingen he? Ik moet ooki nog eens op zoek naar de oude babyfoon. Die zijn ook te gebruiken als intercom. Misschien rennen ze dan niet zo als gekken over de gang heen en weer 😉

    Ik wens jou ook een hele fijne week! 😀

    @Leejo;Whoeehaa…(dat is er trouwens eentje voor op je log!) dat is inderdaad genant. Ik heb het wel eens vaker gelezen. Maar je hebt het briljant opgelost. Daar kun je naderhand dan nog eens flink om lachen 😉

  33. epie zegt:

    hoi hoi emmelinda

  34. Emmelinda zegt:

    Slaap lekker Gonny 😉

  35. Nicky zegt:

    Ik heb een muisje gekregen! Wat leuk! *pinkt ontroerd een traantje weg*

  36. Emmelinda zegt:

    Hihi, mag ie blijven? Ah toe, ik ben nou al zo aan hem gehecht? 😉

  37. Nicky zegt:

    Ik heb een hoop weblogjes bij mijn internet-favorieten staan (ja, de jouwe ook!). Moet ze toch ook eens op mijn web-log zetten. Is leuk maar ook erg handig! 😀

  38. Emmelinda zegt:

    Heb ik ook. Een heleboel. Maar er staan ook logjes bij waar ik alleen lees en dan is het zo’n zooitje. Daarom heb ik die links hiernaast gezet. Kan ik een voor een komen babbelen. Ik moet er binnenkort iets voor verzinnen want het lijstje wordt steeds langer. Niet dat ik de bezoekjes ga inkorten maar deze weblog laadt straks wel errug langzaam met 4589 links erop ghehehe 😉

  39. Kim zegt:

    Haha wat leuk geschreven!!

    Liefs, Kim

  40. Emmelinda zegt:

    Thanks Kim 😉
    Liefs,
    Emmelotje

  41. Marika zegt:

    Ik had niet eens een deur op mijn kamer vroeger, dat zou teveel ruimte innemen. Ik had namelijk een kamertje van 2 x 2 meter (neehee niet met zachte muren 😛 ). Ik had een gammele vouwdeur als deur, kon je niet eens een poster tegenaan hangen, nou ja kon wel maar dan moest je eerst gaan vouwen. 😕 😉

  42. Emmelinda zegt:

    Grinnik…dan kreeg je zo’n harmonica-poster. 😉
    Zo’n gammele vouwdeur hebben we nou op zolder. Die hing er al. Ik heb een hekel aan dat geval maar pfff het is weer zoiets dat op het lijstje blijft staan maar nooit af komt 😉

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

