De ballen!

Daar mijn ballen al jaren hingen besloot ik mezelf 3 jaar geleden op nieuwe te trakteren. Het was een hele investering maar ze mochten er zijn! Trots was ik er op! Ik heb lang getwijfeld over het formaat. Eens zien of Marc’s een kinderhand snel gevuld zou zijn. Maar gelukkig was het uiteindelijk helemaal zoals ik het in gedachten had!

Hahaha, nee gekkerd; geen plastische chirurgie. KERSTballen! Bij V&D in de opruiming kocht ik voor 75 % minder de collectie op. Tjemig wat een prachtige dingen zaten er tussen! Omdat het januari was moesten ze toch nog effies de zolder op. Ballen zeg!

Maar in december was het dan eindelijk zo ver. Waar het optuigen van de kerstboom bij andere gezinnen een gezellige hapening met z’n allen is, grom ik hier gevaarlijk om me heen. Een pittbull kan er nog wat van leren! Afblijven! Is van mij! Kssst wegwezen!

*Schaammodus aan* De ballen worden met vervelende precisie in de boom gemikt. Daarna verruilen ze hun plekkie weer wanneer ze naast een exemplaar van hetzelfde soort blijken te hangen. Ik weet wat integreren is! En wat tijdverdrijf is. Wat kan iemand vervelend zijn met een paar ballen! Dat de witte jassen nooit zijn gebeld is een raadsel. Maar ik vind het zo heerlijk wanneer de boom perfekt is. Perfekt naar mijn maatstaven natuurlijk. Een ander mikt de ballen er in en leunt na een half uur tevreden achterover in de bank. Ik niet. *Schaammodus uit*

Dit jaar heb ik een probleem. Een probleem op vier pootjes. Ik zie allemaal beelden voor me van een kattelijfje in de boom en kapotte ballen op de grond. Mijn mooie ballen.
Ik weet het niet. Noem het lef, noem het dom maaaaar ik heb de kunstboom uitgegraven op zolder *zweet, hijg*. Ik wil gewoon eens zien wat Sam met die boom uitvreet. Misschien doet ie wel helemaal niks. (Keep on dreaming!)

De doos met boom ligt al in de huiskamer. Schiet al aardig op zo, ghehehe. Ik weet niet wat ik allemaal in de boom ga hangen al heb ik nog oude meuk zat. Mijn kostbare kerstversiering blijft veilig op zolder. Maar dat ik ‘m opzet is wel duidelijk. Ik ben vastbesloten….

…ben niet voor niets (soms) een wijf met kerstballen

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op De ballen!

  1. leejo zegt:

    Wij hebben dus geen boom, omdat dit jaar mijn ballen blijven zitten waar ze horen,juist ja in me zak πŸ˜‰

  2. Emmelinda zegt:

    Whaahaa…dan kunnen ze ook niet kapot πŸ˜‰
    De boel valt wel op een andere manier te versieren πŸ˜‰

  3. leejo zegt:

    Met me piek zeker…neuh dacht van niet πŸ˜‰

  4. Emmelinda zegt:

    Grinnik…hang er kerstkransjes bij πŸ˜‰

  5. Robert zegt:

    Als er voor πŸ˜› Sam πŸ˜› een mogelijkheid was om te reageren zou hier absoluut een reaktie komen te staan ! πŸ˜€

  6. teFrΓ© zegt:

    hmmm dit word dus je testboom ofzo en wanneer komen je mooie ballen (KERSTballen) er dan in?

  7. teFrΓ© zegt:

    vergete ik helemaal, mijn kitten heeft wel 3 hele keren met zijn pootje tegen een bal getikt en toen was het klaar….. dus er is hoop.

  8. remco zegt:

    zet eerst de boom es een dagje op met alleen verlichting in kan sam ff wennen daarna hang je de rest van die zooi er in ………… en om sam een plezier te doen alle balluh zo laag mogelijk hangen dan heeft sam ook wat te doen πŸ˜‰ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€

  9. Emmelinda zegt:

    @Robert; Grinnik…ja dat denk ik ook. Hij weet de toetsen wel te vinden πŸ˜•

    @teFrΓ©; Daar ben ik nog niet over uit. Ik hoop toch niet pas over 20 jaar ofzo hahaha. Of ik laat hem twee weken per jaar logeren ghehehe. Geintjuh…
    Ah dat klinkt goed. Misschien heeft Sam er ook geen interesse in. πŸ˜‰

    @Remco; Ja daar zat ik dus ook aan te denken. Ik las op het forum van FOK dat ze de kat in de boom gegooid hadden. Daar schrok ie zo van dat ie er niet meer naar omgekeken heeft. Ooooh ik moest eerst grinniken maar ik vinuttochwelheeeeeelsjielug.
    Grinnik…ow ja. Ik moet touw kopen straks. Kan ik de boom vastbinden. Of Sam 8)

  10. leejo zegt:

    Mogge jongedame πŸ˜€

  11. Tycho's mama zegt:

    Had ik ook eens gehoord, dat je de kat in de boom moest gooien en dat hij er dan niet meer naar om zou kijken. Vroeger sloopte hij ook altijd de ballen uit de boom. Ik had die tip ook tegen manlief verteld. Had ik de boom helemaal opgetuigd, ging ik even een pakje sigaretten scoren bij de benzinepomp. Kom ik terug, zegt ie doodleuk dat de kat aan de boom zat en dat hij hem er dus ingegooid had!! Ik helemaal over de pis:”Dat moet als de ballen er nog NIET in hangen man!!!”
    Maar hoe dan ook, hij kijkt er niet meer naar om, dus misschien werkt het echt!!! πŸ˜‰

  12. Emmelinda zegt:

    @leejo; goeiemorgen Leejo πŸ˜€ πŸ˜‰

    @Tycho’s mama; Hmmm dus ik moet het toch serieus nemen? Ik had het tegen Marc gezegd en die vond het geen probleem. Hij zou die taak op zich nemen. Ik zorg wel dat ik pleitos ben dan. Zou het ook helpen tegen het muurtje? (Van dat behang…welk behang eigenlijk, het wordt steeds minder ;))

  13. Emmelinda zegt:

    Pee-Es; hadden de ballen het wel overleefd dan? Oef je kunt ze ook nooit alleen laten he πŸ˜› 8)

  14. Insoontje zegt:

    Kom jou even dit toewensen!

    Liefs Insoontje

  15. Tina zegt:

    Goeiemorgen!
    Onze katten hebben gelukkig nog nooit aan de kerstboom gezeten. Maar wij kopen dan ook altijd een boom van ca. 1.20 hoog en zetten die op een tafeltje. Ze kunnen er dan al gelijk een stuk moeilijker bij.
    Mooi verhaal over je kerstballen, je hebt gelijk hoor dat ze er goed verdeeld in moeten, toch?
    Laat je een foto zien als je kerstboom naar tevredenheid versierd is?

    Over ons huis: je ziet achter ons huis twee straten die dwars op onze straat staan, de huizen grenzen met de achtertuinen aan elkaar. Wij kijken precies tussen die rijen door en hebben dus alleen tuinen achter ons, geweldig he? Aan de voorkant hebben we ook zo’n soort situatie, we kijken alleen maar op tuinen uit.

    Ik wens je een fijne maandag en succes met je boom!
    Groetjes van Tina πŸ˜€

  16. Miek zegt:

    Aiaiaiai, ik wacht vol spanning af wat het gaat worden. Tikt’ie er alle ballen uit???? Blijf’ie ervan af???? Of springt hij gewoon met lijf en al in de boom???? Wordt vervolgd???

  17. Natazz zegt:

    Heb je de oude ballen nog? Ik zou eerst die erin hangen. haha.

    Ik wens je heeeeeeeeeel veel sterkte en succes. haha

    Liefs Natazz

  18. Emmelinda zegt:

    @Insoontje; Oooh wat een lief plaatje! Dank je wel, ik wens jou ook een fijne dag! πŸ˜€

    @Tina;Dus er is hoop? Hmmm dan zou ik een andere boom moeten kopen? Deze is echt heel groot. Misschien schrikt dat ook af.
    Hihi ja bijna genant he, die kerstballenboogie. Maar ik wil dat gewoon perfekt hebben. Soms zie ik bomen waar ik met moeiet af kan blijven. Daar zou ik graag eens het een en ander rechthangen ghehehe. Maar ik doe het niet πŸ˜‰
    Wow ja, dus je “ligt” eigenlijk beter dan je buren he? Of zie ik het nou nog verkeerd?
    Thanks, jij ook een fijne maandag en wanneer ik het overleefd heb zie je me wel weer trug πŸ˜‰
    Groetjessss

    @Miek; Ja ik ken er nog een die met spanning afwacht. πŸ˜‰
    Ik hoop eigenlijk op geen vervolg. Dat ie er met zijn poten afblijft enzo. Maar een vervolg zou eventueel wel weer een mooie log met foto’s opleveren πŸ˜‰

    @Natazz; Yep die heb ik nog. Die had ik gisteren ook meteen uitgegraven. Maar hmmm, ik probeer het eerst op te lossen. Ik ben daar zo ontzettend op uitgekeken πŸ˜‰

    Dank je wel…Sam zit naar het scherm te kijken. Net alsof tie alle tips wil doornemen ghehehe πŸ˜‰

    Liefs terug!
    πŸ˜€

  19. Tycho's mama zegt:

    Ja, gelukkig had de versiering het overleefd. Maar het helpt denk ik wel! Heb ook wel eens van dat spul geprobeerd wat ze dan vies vinden ruiken. Maar daar heb je zelf meer last van, wat een stank!!! En hij raakte er niet van onder de indruk. Maar na die “gooi-actie” heeft hij er echt niet meer naar omgekeken. Hij loopt er straal langs!!!
    Pee-Es: Ik wil ook wel een foto zien hoor, als die van jou af is!! πŸ˜€

  20. Emmelinda zegt:

    Ik heb wel eens gelezen dat ze een hekel hebben aan citrusspul. Maar ja, ze schijnen ook een hekel te hebben aan water. Deze mafkees dus niet. Hij past zich al goed aan aan ons gezin he? hahaha πŸ˜‰
    Ik zal eens kijken of de boom fotowaardig is als ie af is. Ik heb wel foto’s van die van vorig jaar ghehehe πŸ˜‰

  21. Siep zegt:

    wel eens aan plasticballen gedacht?
    kost een paar ballen, maar dan heb je wel wat in je boom hangen
    een boom zonder ballen…das toch geen bal aan?
    ga je zuipen, wordt je als en balletje..zie je overal sterretjes…maarja..dat zin geen ballen!

    ajuu..de ballen!

  22. Emmelinda zegt:

    Grinnik…ja daar heb ik aan gedacht. Helaas zijn de meeste ballen in de kleuren die ik nou net niet wil. Maar ik denk dat ik wel een aardig zooitje bij elkaar gesleept heb. Tis hier echt een ballentent op zolder ghehehe. Er ligt vanalles πŸ˜€
    Grinnik…ben ik ff blij dat ik geen alcohol drink…hoef ik de boom eigenlijk niet eens vol te hangen!

    Ja ook de ballen he? πŸ˜‰

  23. Marjan zegt:

    Goedemorgen Emmelinda.
    Misschien kun je dan beter onbreekbare ballen erin hangen dit jaar.
    Zou toch wel heel erg zonde zijn als je mooie ballen kapot zouden gaan.
    Ik wil jou een fijne maandag toewensen.
    Groetjes van Marjan!

  24. Liesbeth zegt:

    Gewoon oden, Frodo en Bibi kijken wel, maar zitten niet aan de boom. Vaak gaat het goed. (maar soms ook niet 8) )

  25. Liesbeth zegt:

    oden? oden? doen dus πŸ˜‰

  26. Emmelinda zegt:

    @FoXyLiZ; Uhm?? Gefeliciteerd met Elisabeth!

    @Marjan; Goeiemorgen!
    Ja ik heb al een paar mooie exemplaren die wel qua kleur iets weghebben van die van vorig jaar. Die komen echt niet beneden! Ik zag Sam al rondlopen op zolder in de buurt van die doos. Zul je zien dat ie ze daar molt ipv in de boom πŸ˜‰
    Dank je wel! Jij ook een hele fijne maandag! Greetz πŸ˜€

    @Liesbeth; Hebben ze er nooit aangezeten? Zou het ook verschil maken of je een binnenkat hebt of een buitenkat? Omdat buitenkatten gewend zijn om overal in te klauteren enzo?
    Ik vind oden eigenlijk ook wel leuk klinken. Net zoiets als eden maar dan lolliger πŸ˜‰

  27. Liesbeth zegt:

    T zijn binnenkatten. En ja, er is wel es een bal gesneuveld, maar dat was meer omdat ze tikkertje speelden onder de kerstboom, het blijven katten πŸ˜‰
    Maar ik zou het gewoon oden (giechel) en een waterspuit klaarleggen. Als hij er naar kijkt meteen de volle laag geven. Werkt echt.

  28. Emmelinda zegt:

    Grinnik…wat die waterspuit betreft heb ik zo mijn twijfels. Die hebben we namelijk ook getest op het muurtje van de “bar”. Maar helaas, hij schrikt er niet van.
    ’n bal kapot vind ik geen ramp maar hij moet niet zelf kerstversiering gaan spelen in de boom πŸ˜‰
    Ik denk dat ik het vanavond ode (grinnik). Anders ligt die doos zo in de weg πŸ˜‰

  29. Liesbeth zegt:

    Tja, en een doos is ook een geliefd object voor een kat πŸ˜‰

  30. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja zeker weten. Al mag ie er nou wel in. Er ligt toch alleen maar een bouwpakket in. πŸ˜‰

  31. Liesbeth zegt:

    Lege doos, volle doos, boeit niks, een doos is een doos, en daar kan je in. Net als tassen, schoenen…eigenlijk alles met een gat erin.

  32. Emmelinda zegt:

    De deur! Oh nee…daar kan ie uit. Vooral als ie mijn boom sloopt. Eh…de ballen πŸ˜•

  33. L*I*E*K*I*E zegt:

    heel veel plezier met je boompje en je ballen… hopelijk gaat de kat er niet inhangen… die van mij loopt er netjes omheen en blijft van alles af… ja ja.. goed opgevoed he? fijne kerst alvast!

  34. Succes met het optuigen van je boom Emmelinda!

    Hartstikke leuk trouwens dat je op mijn weblog bent geweest!

    Prettige maandag!
    Barbara

  35. Rianne zegt:

    Dozen zijn leuke dingen! πŸ˜‰
    Ballen ook trouwens πŸ˜›

  36. Emmelinda zegt:

    @L*I*E*K*I*E; Ik ben nog steeds moed aan het verzamelen (lees; wacht tot Marc thuis komt ghehehe). Heb eerst maar andere dingen versierd πŸ˜‰ Bij ons zal het er nou vanaf hangen oftie goed opgevoed is ghehehe. Ben maar blij dat die van jullie er netjes omheen loopt πŸ˜‰

    @Koekjestrommel; Hihi dank je wel. Zal ik nodig hebben. De andere dingen er omheen zijn wel al gelukt.
    EN ik vind het weer harstikke leuk dat jij hier geweest bent πŸ˜‰
    Jij ook een hele fijne maandag! Greetz πŸ˜€

    @teFrΓ©; Ahhh dat ziet gezellie uit hihi. En zo toepasselijk bij deze log. Hmmm moet ik mijn boom maar buiten zetten? πŸ˜‰ Jij ook een fijne maandag he? πŸ˜‰

    @Rianne; Ghehehe…natte dozen zeker?
    Ennuh…skippyballen? πŸ˜‰

  37. teFrΓ© zegt:

    ja en dan hangt de kat van de buren er in *ziet Emm al met de mattenklopper naar buiten rennen*

  38. Emmelinda zegt:

    Mattenklopper? *krabt eens op hoofd en vraagt zich met een vies gezicht af of dat iets voor het huishouden is*
    Hahaha maar ja die kans zit er in ieder geval wel in met zoveel katten in de buurt. πŸ˜‰

  39. epie zegt:

    kerst ballen wij een lampenwinkeltje en ieder jaar hetzelfde panieketelefoontje van de huisarts met een
    boom van bijna 4 meter in zijn huiskamer , oud huis dus .
    met ladder en al de kapotte kertverlichtingen repareren ,terwijl hij beneden in een heerlijke
    niet ontspannen sfeer zijn vrouw uitjouwde.
    T is mijn herinnering aan een kerstboom , want wij haddener bijna geen , ja iets van 30cm hoog , t mocht geen naam hebbeb
    Hopenlijk was de vrede bij de huisarts op kerstavond
    ingetreden , ach ja kalmerende pillen zat daar

  40. Emmelinda zegt:

    Grinnik…ja ik denk dat ie de sleutel van de medicijnkast wel om zijn nek had!
    Maareh…dan is het maar goed dat er nou allemaal van die lampjes zijn waarbij een kapotte niet erg is. Hoeft niemand meer de boom in. Nou ja mijn buuf. Maar dat is om een andere reden ghehehe

  41. epie zegt:

    nou dan effe technisch , paar lampies kapot niet zo erg
    want de kapotte maken gewoon sluiting en dan op het laatst eem prachtige lichtflits door de boom en kerstavond in duigen , denk aan mijn oude huisarts
    leg wat valeriaan in de medicijn kast of zet een fles cognag neer dan zie j vanzelf sterretjesw

    dat kleine kerstboompje met dat vogeltje als piek had wel wat , veel engelenhaar trouwens en een kilo kransjes
    vrede op aarde

  42. Gonny zegt:

    Zal tyd worden met die boom kerst is al byna voorbij hihihihihii.

  43. Geertje zegt:

    Hahahahaa πŸ˜› Ktten en ballen….. Dat past dus echt niet! Er is maar een remedie; mooie ballen hoog en plastic (of lelijke 8) ) laag…
    Fijne avond!

  44. Nicky zegt:

    Ja hoor! Ik zie het al gebeuren… Jij zet een kale boom in de kamer zodat poesiemauw kan wennen. Dat gaat goed! Vervolgens hang je de ballen erin. Poesiemauw laat de boom met rust. Tot het moment dat jij denkt dat-ie de boom met rust laat en je even omdraait…. πŸ˜‰

  45. Rianne zegt:

    Het zijn net kinderen he? πŸ˜€

  46. Emmelinda zegt:

    @epie;Helaas…ik ga niet meer naar de slijter om alcohol in te slaan. Ik neem wel sterretjes mee. Komen nog van pas met oud en nieuw πŸ˜‰

    @Gonny; De boom staat! Jawel. Eindelijk. Nou ja met lampjes, zonder ballen. Eerst kijken wat die mafkees doet. Klopt, de kerst is bijna voorbij. Daarom laat ik de boom de rest van het jaar ook staan ghehehe

    @Geertje; Ik vrees dat Sam er gewoon opduikt, zijn klimprestaties in de keuken gezien hebbende. Maar goed, laat ik gewoon vrezen, mischien valt het dan uiteindelijk mee πŸ˜‰
    Jij ook een fijne avond! πŸ˜€

    @Nicky; Grinnik…als-tie op mij lijkt doet ie dat inderdaad zo. We wachten af πŸ˜‰

    @Rianne; Nou inderdaad! Alleen kan ik die nog naar hun kamer sturen πŸ˜‰

  47. Car zegt:

    Kom op Emmelinda…laat je die ballen van Harm eens zien πŸ˜‰

  48. Rianne zegt:

    Ik haak af nu….ik ga naar bed…..ik kijk morgen wel wie Harm is….. πŸ˜‰ πŸ˜€

  49. Emmelinda zegt:

    van Harm? Toch niet die van Idols hoop ik? Ghehehe πŸ˜‰

  50. Emmelinda zegt:

    Dan kijk ik morgen met je mee Rianne, ik ben nou ook wel heel sgieuwnierig!
    Slaap lekker! πŸ˜€

  51. omabommel zegt:

    nou, wij hebben besloten om dit jaar een keer géén boom te zetten. Wij hebben 4 katten waarvan twee te oud en sukkelig zijn om zelfs maar te weten wat ze met die boom moeten en twee jonge pingpongballen (hihihi bÑllen) die soms met een vaart van 180 km per uur door de kamer flitesen.
    Dus volgend jaar maar weer, dan zijn deze twee hopelijk een beetje tot bedaren gekomen.

  52. Emmelinda zegt:

    Hihi ja misschien is dat ook zeer verstandig. De boom staat nu. Er hangen tot nu toe alleen nog lampjes in. Wanneer ik denk dat het stil blijft (hmmm) dan mik ik de ballen er nog in. En anders maak ik van Sam een piek ghehehe. Een piek met ballen 8)

  53. Marika zegt:

    En zit hij al in de top?? πŸ˜› Tootsie klimt dagelijks in mijn boom, echt irritant LOL

  54. Emmelinda zegt:

    Nee hij schuilt er onder. Als ik me buk om te kijken valt ie aan ghehehe.Ik heb hem een eigen slinger gegeven. Daar gaat ie op liggen slapen. Alleen het zelfgemaakt kerststuk moet er aan geloven. Daar zitten kerstballetjes in die ie waarschijnlijk heeeeel mooi vind.
    Overigens moet ik de ballen nog in de boom hangen. Ik durf het nou wel aan, de lampjes en slingers hangen er al een paar dagen in πŸ˜‰

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

