Nee is nee!!! Of toch niet??

Mijn kids hebben niks te klagen. Vind ik. Ze hebben fijne ouders (vooral hun moeder ghehehe) en krijgen alles wat hun hartje begeert. Sterker nog…voordat hun hartje iets KAN begeren hebben ze het al. Een eigen pc, mp3-speler, op z’n tijd een maaltijd…wat wil een kind nog meer?

Nouuuu dat kunnen ze je wel vertellen. Want iedere keer wanneer we in een winkel zijn blijken hun oogjes prima te werken. En hun heb-spier ook. “Mahaaaam”, komt oudste.
“Mahaaaam” roept jongste (goh ze lijken WEL op elkaar!). En mam roept:”Neeheee” terwijl ze haar best doet om de kroost niet aan te kijken. Vier smekende oogjes werken op je gevoel. *Knikt eigenwijs*. Ook al geeft de echo in je portemewattes een heel ander gevoel. Vooral wanneer het dagelijks voorkomt. En/of de kids eigenlijk helemaal niks leuks verdienen!

Soms hebben ze beet. Dan mogen ze het hebben. En soms ben ik niet te vermurwen. (Lees; doet ongelooflijk veel moeite om voet bij stuk te houden, krijgt onmiddellijk last van schuldgevoelens, buikpijn, braakneigingen en moet zweet van voorhoofd vegen). Dan is nee ook echt nee. Knap lastig, zo’n ontaarde moeder. *Schudt meewarig het hoofd lacht in vuistje* Maaaaar mijn dames zouden mijn dames niet zijn als ze daar geen oplossing voor gevonden hadden. Nee ze storten zich niet ter aarde en nee ze schreeuwen geen moord en brand.

Ze verstoppen gewoon de buit in de winkel. Geraffineerd werken ze de prullaria weg tussen, op of onder de rekken. Ver uit de buurt van andere kinderogen. Eerlijk waar, ik vind het briljant gevonden. Een volgende keer rennen ze enthousiast die winkel binnen (kijk! Zo neem je ze nog eens zonder tegensputteren mee op sleeptouw, ghehehe) om te tsjekken of het felbegeerde spul nog netjes opgeborgen ligt. Soms is het een teleurstelling. Dan is er netjes opgeruimd in die winkel. Maar meestal ligt het er nog. Dan krijg ik voor de zoveelste keer het product onder ogen. Compleet met smekende oogjes. Kans is groot dat het me dan wel uitkomt. Perfect idee he?

Dus mocht je binnenkort in een warenhuis komen en dat mooie dure horloge tussen het maandverband zien liggen, dat onbetaalbare pikante lingeriesetje tussen de cd’s en de laatste nieuwe parfum tussen de chocola…dan is het niet mijn schuld maar die van Marc.

Omdat hij het gat in de ozonlaag huishoudbeurs niet wil aanvullen*

*Natuurlijk onzin. Ik ben zuinig. Maar het klonk zo leuk. Vond ik.

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op Nee is nee!!! Of toch niet??

  1. leejo zegt:

    Natuurlijk ben jij zuinig, en olifanten zijn blauw ๐Ÿ˜‰

  2. Emmelinda zegt:

    Ja hoor…die van dat Duitse kinderprogramma wel ๐Ÿ˜›

  3. leejo zegt:

    Die kijk ik nooit ๐Ÿ˜‰

  4. Emmelinda zegt:

    Ik ook niet meer ghehehe. (nee neus wordt niet langer 8) )

    Welterusten! ๐Ÿ˜€

  5. Cycli zegt:

    Zeg gaan we na het mac’en nog winkelen???
    *oefent op puppyoogjes*

  6. angel zegt:

    iedereen is toch zuinig? ( op zijn of haar manier 8)) ๐Ÿ˜€

  7. remco zegt:

    krijgt spontaan heel veel medelijde met de man van emmelinda want met zo’n vrouw te moeten leven valt niet mee zeker niet als ze 24 uur per dag deze onzin uitkraamt ๐Ÿ˜€
    volgens mij is hij dan ook nooit thuis ๐Ÿ˜‰ 8) ๐Ÿ˜€

  8. Gonny zegt:

    Jahaha doet Mel ook altyd as ze geen geld bij heeft zodat ’t er later nog is enne as je altyd ja zegt dan zeuren ze ook nooitwhahahahaha. ๐Ÿ˜€

  9. Gonny zegt:

    Fijne dag !!!!!!!! ๐Ÿ˜›

  10. Emmelinda zegt:

    @Cycli;JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA goed ideeeeee! In de kerstvakantie kan ik zelfs langer wegblijven ๐Ÿ˜‰ Is dat niks? ghehehe ๐Ÿ˜€

    @angel; Dat denk ik. Al ken ik er een boel die op een ongelooflijke manier met geld smijten. Geld dat ze helemaal niet hebben ๐Ÿ˜‰

    @remco;*denkt na of dit grappig is*

    @Gonny;Whoehaa…dat is natuurlijk ook een oplossing. Gewoon altijd alles kopen. Hoeven ze ook niet op de grond te gaan liggen (haha zie je Mel al liggen? hahaha) Het kost wel wat maar goh…dan heppie ook rust ghehehe…. ๐Ÿ˜‰
    Giechel..jij ook een fijne dag he? ๐Ÿ˜‰

  11. Marjan zegt:

    Goedemorgen Emmelinda.
    Dat hebben ze zeker slim bedacht hoor.
    Ik denk alleen dat het personeel dat niet zo erg leuk zal vinden om alles weer terug te moeten leggen als iedereen dat zou gaan doe.
    Maar je hebt me wel op een idee gebracht hoor.
    Het is nu een drukke tijd he.
    Ik kwam er gisteren ook helemaal niet toe om nog achter de computer te gaan zitten.
    Vandaag ook weer een geren en gevlieg.
    Gewoon normale dingen hoor.
    Een fijne donderdag toegewenst.
    Groetjes van Marjan!

  12. Emmelinda zegt:

    @Marjan; Goeiemorgen Marjan!
    Klopt, dat is wel weer een nadeel. Gelukkig gebeurt het niet zo vaak. ๐Ÿ˜‰
    Ja het is zeker een drukke tijd. Rommelig ook vind je niet? Vanmiddag hebben de kids vrij maar dan moeten ze vanavond naar school. Hebben ze kerstdiner. Voor hunnie is dat leuk maar voor ons is het zo omslachtig. We kunnen amper naar huis want zo lang is dat niet en naar huis gaan is ook niet haalbaar. Zijn we net thuis, kunnen we weer gaan ๐Ÿ˜‰ Maar goed, morgen nog en dan hebben we twee weken vakantie ๐Ÿ˜‰
    Ik wens je een fijne donderdag, doe je rustig aan? ๐Ÿ˜‰
    Groetjes ๐Ÿ˜€

  13. leejo zegt:

    Mogge Emm, een fijne dag vandaag ๐Ÿ˜€

  14. Emmelinda zegt:

    Haaaai Leejo, jij ook een goeiemorgen!
    Ik wens jou ook een hele fijne dag vandaag! ๐Ÿ˜€

  15. Alida zegt:

    Vreselijk die smeekende ogen. Kan er ook niet zo goed tegen. Ben zelf ook eigenlijk nog een kind en kan ook uren tussen het speelgoed neuzen. Ze krijgen bij mij dus ook te veel. Ben mezelf aan het terugroepen, wat schreeuwen, genoeg is genoeg. En die zooi die je er thuis van krijg, vreselijk. Wilde pas kijken wat nu weg kan, iets minder zooi dacht ik. Blijkt dat ik niets weg kan/wil/mag doen. Ze spelen nog met alles. Maar wachten tot ze ouder zijn en dan hier de bulldozer door het huis. ๐Ÿ˜‰

  16. Emmelinda zegt:

    Jaaaa ik heb psies hetzelfde! Ik kan ook niks wegdoen. Ik heb laatst met Mies besproken dat het poppenbed nou wel weg kan. Ze heeft er zelden mee gespeeld maar het mocht niet weg. Nou mag ze de helft van de opbrengst hebben en tsja dat werkt. Misschien dat ze dan zelf de kasten leeg gaat ruimen? Wat ik wel jammer vind is dat ze niet meer met de playmobil spelen. Dat vond ik altijd zo leuk. Kon ik zelf uren bij liggen op mijn buik om mee te spelen of alleen maar te kijken. Dat spul doe ik dus nooooooit weg ๐Ÿ˜‰

  17. Jaap zegt:

    hahaha, weer een uitmuntend relaas Emm! *duim omhoog* Dat doorstrepen van diepere (eigenlijke) gedachten en *tussen sterretjes geplaatste omschrijvingen* geeft een soort reliรซf, een soort 3-D weblogeffect…. Zo heb je het idee door te mogen dringen tot de regionen van Emmelinda’s diepere gedachten…! ๐Ÿ˜ฎ 8)
    Nu moeten we alleen nog een manier vinden om ook geuren op te nemen in ’t geheel…. ๐Ÿ˜›

    Echt een hele leuke, deze! ๐Ÿ˜‰

  18. Emmelinda zegt:

    Hihi dank je wel Jaap! *glimlacht van oor tot oor*. Het zijn ook vaak die stoute gedachtes die ik vaak heb maar voor het fatsoen weglaat. en die sterretjesgedachten vind ik geweldig. Soms ziet het geheel er rommelig uit met die dingen maar eigenlijk voegt het ook weer een boel toe. Net zoals je dat beschrijft ๐Ÿ˜‰

    Hahaha die geuren…ik denk dat je blij mag zijn dat je tijdens het lezen niet ruikt dat ik net mijn schoenen uitgetrokken heb whaahaa ๐Ÿ˜› 8)

  19. Liesbeth zegt:

    Tja, kinderen, hele kleine vingertjes, maar er schijnen toch complete volwassenen omheen te passen ๐Ÿ˜‰
    (mijn nichtje van 11 manden kan er zo al 1 per vingertje omheen winden)

  20. Emmelinda zegt:

    Ja grinnik…die kunst verstaan ze al terwijl ze nog aan het opdrogen zijn, meteen na de geboorte. Net een halve meter lang en ze zijn al in staat je hele denkwijze om te gooien. Dat is nog geen psycholoog gelukt ghehehe ๐Ÿ˜‰

  21. Natazz zegt:

    Beter zo dan van die jankende kinderen die op de grond rollen toch? haha.

    En ik denk dat ik net zo’n held zou zijn als jij, dus ik vind dat Marc die boodschappen gewoon moet doen dan blijf jij gewoon veilig thuis want al die bijwerkingen zijn echt niet gaaf natuurlijk 8)

  22. Emmelinda zegt:

    Ja grinnik…al zou ik net zo doen als op die reclame. Ik zou ze voordoen hoe ze moeten rollen ghehehe. Ah kan ik makkelijk zeggen…ze hebben het nooit gedaan. Wel een keer dat Mies haar zin niet kreeg en zei dat ik een rotmoeder was. Ze was een jaar of 5 en had hiermee flink op mijn hart getrapt. Ik wilde haar een lesje leren en duwde haar naar een andere rij. Ik zei haar dat ze daar wel een andere moeder kon uitzoeken. Eentje die wel lief voor haar was. Ze keek me toch verbaasd aan toen ik wegliep. Het is nooit meer voorgekomen!

    Hihi, dat Marc boodschappen gaat doen vind ik wel een goed idee…alleen is hij net zo’n watje als ik op z’n tijd dus of het een oplossing is??? ๐Ÿ˜‰

  23. Insoontje zegt:

    Ben na vandaag een paar dagen afwezig…
    dus ik wens jou alvast hele fijne Kerstdagen!!

    ~X~ Insoontje

  24. Emmelinda zegt:

    Dan wens ik je hele fijne kerstdagen! Lief plaatje heb je weer!
    Veel plezier ennuh…niet teveel eten he?

  25. Juist zegt:

    Haha, goed gevonden wel ja! Creatief winkelen zo! Voor hun ook een sport! Grappig!

  26. Tina zegt:

    Nou, als je kinderen al een eigen pc enzo hebben….. dan hebben ze volgens mij niets te klagen bij jullie!
    Als je portemonnaie leeg is gewoon niets meer kopen dan maar.
    Ik vind het ook nog wel eens lastig hoor, soms ben je in een bui om ze wat te geven en soms niet. Mijn zoon is het speelgoed stadium voorbij (gelukkig).
    Veel plezier voor je kinderen vanavond bij het kerstdiner.
    Fijne dag! Groetjes van Tina ๐Ÿ˜€

  27. Emmelinda zegt:

    Hihi ja egwel. Eerst dachten ze dat ik het niet in de gaten had. Daarbij vond ik ze de eerste keer zo stiekum doen. Dacht ik dat ze het aan het jatten waren. Maar ze dachten dat het niet mocht, dat verstoppen. Ah voor het winkelpersoneel is het ook niet fijn iedere keer. Dus ik hou het egwel in de gaten ๐Ÿ˜‰

    @Tina; Ja psies…dat vind ik dus ook. Die pc’s zijn overigens handig voor onszelf. Blijven ze van die van ons af ghehehe ๐Ÿ˜‰
    Ja is echt lastig he? Ik vind het zo leuk als je die blije koppies ziet. Het gaat ook meestal om boekjes. Dat vind ik geen ramp. Is goed voor ze. Kinderen lezen toch al zo weinig. Maar goed, die boekkies kosten minstens 4 euro nogwat. En dat keer twee. Worden best dure boodschappen wanneer ik alleen maar voor een pak suiker ging. ๐Ÿ˜‰
    Dank je wel…ze zijn er helemaal vol van. Voor ons is het een gedoe maar zij vinden het iedere keer weer een festijn. Vooruit dan maar ๐Ÿ˜‰
    Jij ook een hele fijne dag Tina!
    Groetjessss ๐Ÿ˜€

  28. teFrรฉ zegt:

    Ik heb ooit eens een paar dagen even in een Speelgoedwinkel gewerkt, ja die ja met dat mannetje en daar was ook een meisje vanalles aan het anders leggen en legde me uit dat ze morgen pas zakgeld kreeg, maar bang was dat het weg was. Ik heb het voor haar lol maar zo laten liggen idd de volgende dag plukte ze het overal zo vandaan…hahaha

  29. MIEP zegt:

    Gewweldig die uitvindingen. Bij ons willen de jongens altijd graag mee boodschappen halen. Zeker als we veel nodig hebben. Dan wordt er snoep stiekum tussen de boodschappen verstopt en helpen ze de boodschappen op de band te leggen. Tien tegen รฉรฉn dat ik pas bij de auto merk dat er snoep bij zit die ik niet uitgekozen heb, hahahahaha…..

    Zelfs thuis verstoppen ze de koeken soms achter de bank, omdat ze zo lekker zijn…… Ppfff opvoeden? Dat doen ze toch op school of niet ๐Ÿ˜‰

  30. Emmelinda zegt:

    @teFrรฉ; Aaaah dat vind ik lief van jou! Vooral als ze de dag daarop weer terugkomt en het meeneemt! Wat zal ze blij geweest zijn! ๐Ÿ˜€

    @MIEP; Hahaha ja je staat er iedere keer weer van te kijken he? Briljant!
    Grinnik…ja zo slim zijn ze wel he? En tsja bij de auto aangekomen is er nog maar weinig aan te doen ghehehe.

    Hahaha maar dat laatste doe ik zelf ook. Terwijl ze hier toch eigenlijk meer van chips houden. Maar je zult altijd zien dat ze dan net MIJN koekjes moeten hebben ghehehe. Dus die verstop ik mooi. Nemen hunnie maar die paprikasjips…die lusiktognie 8)

  31. MIEP zegt:

    Maar dat doe ik ook, de lekkerste chips achterin de kast. Als ik de zak in mijn eentje heb leeggegeten, dan dsruk ik de lege zak zo diep mogelijk onderin de prullenbak…. Vreemd trouwens dat ik niet afval!!!

  32. Emmelinda zegt:

    Giechel…ja he? Volgens mij is er geklooid aan mijn weegschaal. Zodat ze denken dat ik moet stoppen met snoepen. 8)

    Grinnik…ik kan me ook zo heerlijk stout voelen als ik mijn Bifi’s verstop. Jammer dat ze zo sterk ruiken. Die kun je niet zo maar effies tussendoor snoepen zonder dat ze het ruiken en er ook een willen 8)

  33. MIEP zegt:

    Ja precies!
    Ik rij ’s avonds een ruim half uur voor ik thuis ben. Gisteren gestopt bij tankstation om bifi’s te halen, had ik per ongeluk de HOT genomen, minder lekker dus….. Elke week stop ik wel een keer bij een tankstation om bifi’s te halen, fout fout fout voor een fervent ๐Ÿ˜‰ lijner zoals ik!

  34. Emmelinda zegt:

    Giechel…maar ze zijn ook zo ongelooflijk lekker he? Weet je, het voelt ook zo speciaal. Ik heb eens die log over Bifi’s geschreven en ik voel dat ook echt zo. Vroeger moest je maar afwachten of je er een kreeg. Die krengen waren duur. Nog. En nu mag je zelluf weten wanneer je er een koopt. Wat is volwassen zijn soms toch heeeeeeeeeeerlijk 8)

  35. Emmelinda zegt:

    Hihi en zeker bij een tankstation…kosten ze zeker twee keer zoveel ??? Maar goed, het is het waard. Iedere eurocent ghehehe

  36. Tycho's mama zegt:

    Oh heerlijk! Wel een idee om al die spullen te verstoppen! Ik ga het idee maar niet aan Tycho verklappen. Nou zit die nog in de leeftijd dat hij alles nog vraagt, dus da’s simpel hahahaha ๐Ÿ˜‰

  37. Emmelinda zegt:

    Tycho’s mama; Grinnik…juich niet te vroeg. Mijn meiden doen dat al een paar jaar ghehehe. Oke dan waren ze nog ouder dus effies rust heb je wel ๐Ÿ˜‰

  38. Liesbeth zegt:

    Toen ik net de parfum in de winkel wilde verstoppen kreeg ik toch commentaar van de winkeljuffrouw…heel gek ๐Ÿ˜‰

  39. angel zegt:

    Jaa…. ik ben aant frobelen geweest en kom je dus alvast hele fijne dagen wensen .. ๐Ÿ˜€

  40. Gonny zegt:

    Heey jij was vanmorge ook al roeg op je log,wij zijn nie verslaafd maar beter dit as aan de coke of nie???
    hahahahahahaha. ๐Ÿ˜› ๐Ÿ˜› ๐Ÿ˜› ๐Ÿ˜›

  41. Emmelinda zegt:

    @Liesbeth; Ja meent het? Die winkeljuffen van tegenwoordig toch! Volgende keer les nemen bij mijn dochters ๐Ÿ˜‰

    @angel; Dat heb je mooi gemaakt angel! Mijn kerstwensen staan hier beneden ergens (zakt iedere dag lager en lager maar niet minder gemeend ;))

    @Gonny; Grinnik..ja dat komt omdat Spongebob dan op de buis komt. Die willen de kids zien en ik krijg er wurgneigingen van ghehehe. Ennuh…verslaafd? Welnee wa’s da? Ghehehe
    Maar je hebt gelijk, beter dit dan aan de coke. Veeeeel gezonder ennuh…je steekt er nog eens wat van op 8)

  42. Rianne zegt:

    Oooo zijn jullie dat die alles in de supermarkten in andere schappen proppen….. ๐Ÿ˜‰

  43. Emmelinda zegt:

    Ssst niet doorvertellen he? 8)

  44. ria zegt:

    mooi en heel herkenbaar verhaal..hier van mij een heel gezellig kerst en een goed 2006…liefs van ria

  45. Alida zegt:

    Nina is ook playmobiel aan het sparen. Maar vraag me nu ook af of dat haar of mijn idee was. ๐Ÿ˜• ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜€

  46. Emmelinda zegt:

    @ria;Hihi kinderen he ๐Ÿ˜‰ offe eerder gezegd; Ouders he…ghehehe ๐Ÿ˜‰ Ik had je al kerstgroetjes gedaan enzo dus dan wens ik je bij deze een fijne avond ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜€

    @Alida; Hahaha, ik heb er eens een log over geschreven. Dat ik het zo heerlijk vind om die dozen in elkaar te zetten. Nou ja de inhoud dan ghehehe. ๐Ÿ˜‰

  47. Liesbeth zegt:

    Is goed, kom wel een keer oefenen bij jouw dochters ๐Ÿ˜‰

  48. Claudia zegt:

    Gelukkig kunnen mijn kids nog niet lezen, ze zouden hier op jouw logje nogal wat nuttige tips vinden van het verstoppen van speelgoed dat ze niet krijgen. Ook ik moet vaak van mijn hart een steen maken, maar meestal lukt het niet. Ik verwen ze toch zo graag he, ook al verdienen ze het niet altijd, maar als die lach op hun gezichtje te voorschijn komt, dan is het me meer dan waard.
    Nog een fijne avond Emmelinda.
    knuf Claudia

  49. Emmelinda zegt:

    @Liesbeth; Ik weet zeker dat ze zich er meteen al op gaan verheugen ghehehe ๐Ÿ˜‰

    @Claudia;Hihi ja ben maar blij want het werkt zo ontzettend goed ๐Ÿ˜‰ Ik zou ze met plezier alles willen geven maar soms komt het gewoonweg niet uit. Dan sta ik voor een brood aan de kassa en moet ik 10 euro aan boekjes bijbetalen. Gaat me toch wel errug ver. Vooral als ze de hele dag aan het etteren zijn geweest. Ze moeten wel mee maar ze verdienen dan niks. Tsja en dan begint het ๐Ÿ˜‰
    Ik vind het ook heerlijk om ze zo blij ermee te zien. Soms lijkt het wel alsof ze nou eindelijk gekregen hebben waar ze al die jaren op moesten wachten ๐Ÿ˜‰ Totdat het volgende zich aandient…
    Ik wens jou ook een fijne avond!
    Knufffffff

  50. Claudia zegt:

    mja, hier duurt dat ook niet lang. Hier hebben ze overlaatst een hele tijd lopen zagen… mamaaaaaaaa wij willen Ernie die naar de dokter gaat. Allez mamaaaaaaa. Na een hele tijd zagen zijn we er dan maar 2 gaan kopen. Ze waren toch ooooh zo blij, het heeft een week geduurd. Nu ligt Ernie met zeer aan zijn voet, hoge koorts en een snotneus, zonder dokter….
    Ze weten soms niet hoe gelukkig ze mogen zijn he.

  51. Emmelinda zegt:

    O jaaa hahaha die ken ik van de reclame! (IS volgens mij ook een heel leuk ding he? ;)) Zonde is dat he? Dan ligt het op de hoop. Is hier ook met veel dingen. Stef moest en zou zo’n diaprojector hebben. Zo’n roze van Disney. Ik weet niet psies hoe dat heet. Je kunt er mee tekenen. Ze had er alles voor over. Ik meen zelfs dat ik er een log over geschreven heb. Wat heeft ze gesmeekt voor dat ding. Totdat ze zei dat Mies wel iedere maand naar paardrijden mocht en dat ook een flinke duit kostte. Pats…daar had ze me. Ik zo’n kreng gekocht. (was nog kapot ook, kon ik weer trug). Ze heeft er inderdaad mee getekend. Een maandje lang ofzo. Nu ligt het onder haar bed. Als ik het er onder uit moet halen moet ik eerst een flinke laag stof eraf vegen….zooooo zonde ๐Ÿ˜• ๐Ÿ˜ฆ

  52. Emmelinda zegt:

    En weet je wat het ergst is? Komen ze bij anderen thuis, ligt daar zo’n zelfde ding en dan zijn ze er niet vanaf te rukken! ๐Ÿ˜• ๐Ÿ˜‰

  53. Claudia zegt:

    dat is idd een tof speelgoedje, alleen spijtig waar het nu ligt, tussen al hun vele en vele en veeeeele knuffelberen. Hun neefje heeft ook zo’n ernie-geval, ze zouden er bij hem thuis om vechten…. kids, begrijp ze maar he? ๐Ÿ˜‰

  54. Emmelinda zegt:

    Grinnik…daar hebben we gelukkig nog een boel jaren voor. Dan worden ze volwassen. Hebben we weer andere zorgen ๐Ÿ˜‰ Hoe ze met hun auto omgaan, of hun geld, of met de liefde…ghehehe. Tegen die tijd emigreer ik ๐Ÿ˜‰

  55. Claudia zegt:

    goh, laat me daar aub nog niet aan denken, een auto, een lief, laat mijn prinsesje en mijn ventje nog maar ff bij mama blijven, ze zijn gelukkig nog hรฉรฉl klein ook al vliegen de jaren voorbij

  56. Emmelinda zegt:

    Ja dat gaat ongelooflijk har.d Toen Mies net geboren was zei iemand met een dochter van 21 tegen mij dat de tijd zo voorbij is. Ik kon de neiging onderdrukken om eens op mijn voorhoofd te tikken. Maar ze had gelijk. De tijd vliegt inderdaad. Ongelooflijk! ๐Ÿ˜‰ Laten we deze tijd maar koesteren he? ๐Ÿ˜‰

  57. Emmelinda zegt:

    Hihi ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜€

  58. remco zegt:

    @Emmelinda en bven je er al uit ๐Ÿ˜‰

    zullen wij samen es inkopen doen jij betaalt ๐Ÿ˜€

  59. Emmelinda zegt:

    @remco; neej.

    Is goed, en als je zeurt moet je ook de spullen verstoppen! ๐Ÿ˜‰

  60. Nicky zegt:

    Lang leve zak- en kleedgeld! Als ik in een vlaag van verstandsverbijstering bijna zwicht voor de verleiding om iets te kopen voor dochterlief, bedenk ik me snel dat ze genoeg kleedgeld van me krijgt en ’t makkelijk zelf kan kopen. Dat helpt! ๐Ÿ˜€ soms…

  61. Emmelinda zegt:

    Hihi, ik denk dat ik er nu nog maar niet aan begin. Aan kledinggeld dan.Voor Mies zou het misschien wel iets zijn. Maar voor Stef? Ligt dan haar kledingkast vol kauwgom en snoep ๐Ÿ˜‰

  62. Nicky zegt:

    Bij dochterlief werkte kleedgeld meteen vanaf het begin (en ze was pas twaalf!). Maar ik ben dan ook een ongelooflijk kreng (en dat weet ze!)… Kauwgum kopen voor je kleedgeld? Dan trek je die maar aan naar school! *ziet in gedachten een kind fietsen gekleed in kauwgumwikkels*

  63. Emmelinda zegt:

    Whaahaa…het zou wel een idee zijn. Stef is dol op roze dus die hubbabubbakleuren zou ze geen straf vinden ghehehe ๐Ÿ˜‰

    Misschien moet ik vanaf volgend jaar ook maar eens aan kleedgeld denken. Dan is Mies ook twaalf. Denken….doen komt 10 jaar later ghehehe 8)

  64. Nicky zegt:

    Ik vind ’t een geweldige zet! Toen ze nog gewoon kleren kreeg, zocht ze toch vaak dingen uit die in de kast bleven hangen. Nu dus niet meer. Ze denkt heel goed na of ze iets echt wil hebben! ๐Ÿ˜€ Slimme meid (lijkt op haar moeder, grijns!)

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

