Dit zaakje stinkt???

Burberry Brit

Om even op die nieuwe parfum terug te komen uit mijn vorige log; die heb ik twee weken geleden niet tussen de chocola hoeven te gooien. Die heb ik namelijk mezelf kado gedaan. Jaaa ik ben me d’r eentje he? *knipoogt* De verkoopster mikte bij het afrekenen nog wat monstertjes in de tas. Gelukkig nu eens geen huidverzorgingsmasker (je voelt ‘m aankomen he? Zie make-uplog). Ik voel me altijd onprettig wanneer ze dat meegeven. Het lijkt me heerlijk om in een slechte bui zulke dingen uit te delen. Terwijl je zelf tot in de puntjes eruit ziet zoals het parfumhuis dat voorschrijft kun je huppeltrutjes zoals ik even op hun nummer zetten met een smeerseltje. Een smeerseltje voor de verzorging, een smeerseltje tegen ouderdom…er is genoeg om te treiteren. Toch?

Eniewee (anyway)…thuisgekomen met mijn nieuwe reukwatertje snifte ik eens aan zo’n monstertje. Meestal is dat vergeefse moeite, het is zelden of nooit mijn smaak. Maaaaar als het dan wel mijn smaak is, is het een dure versie. Waarom zit er nou nooit eens een prijskaartje a la Kruidvat nummer 4 bij ofzo. Deze keer had ik prijs. *Snift, snift en snift (x254)* Heel iets anders als ik normaal gesproken zou uitzoeken. Het zat ook nog in zo’n minispray dus geen gerommel met dopjes die er amper afgaan (en als ze dat wel doen na een krachtsinspanning vliegt de inhoud over je kleding). Heerlijk!

Dus terug naar de winkel. Maar wat ze daar hadden rook niet zoals dat monstertje. Bijna giftig zelfs. De verkoopster beweerde dat het niet anders kon. Dat ik last had van de luchtjes in de winkel zelf. Duh! Nou heb ik overal wel last van (zeg nou zelf, trouwe webloglezer…) maar mijn neus is in een prima staat. Die wel! Ik sprayde mijn ene arm vol met luchtje zwaar en de andere arm vol luchtje licht. *Kijkt beschaamd naar de ozonlaag*. Allebei van hetzelfde merk. Nee hoor het leek echt niet op mijn exemplaar. Ook thuis niet. Heb ik weer. *Stampvoet en roept:”Ikwilhet, ikwilhet, ikwilhet!”*

Ach ja, het is ook te gek voor woorden, ik HAD net een setje gekocht. Er kan maar eentje tegelijk tegen mijn vel aangesproeid worden nietwaar? Scheelt ook weer veel poen. Ik doe gewoon heel zuinig met mijn proefmonstertje. Één druppeltje per keer. *Kijkt venijnig naar de kids wanneer ze er naar durven te wijzen*. Kan ik er lekker lang van genieten. En dan? Dan is het op. *Jank* Ik zal de orginele fles niet kopen. Het is heel spijtig maar het klopt gewoon niet…

…er zit hier toch echt een (vreemd) luchtje aan!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2005. Bookmark de permalink .

0 reacties op Dit zaakje stinkt???

  1. leejo zegt:

    Had Marc de prijs niet gezien en gauw die winkel gebled?

  2. leejo zegt:

    Gebeld dus πŸ˜‰

  3. Emmelinda zegt:

    Whaahaa ooooh daarom stond ie zo op de gang te fluisteren! Dacht ik nog dat ie zijn nieuwe gsm aan het uitproberen was 8)

  4. cissie zegt:

    jee, is dat balen, kan het me voorstellen dat je loopt te stampvoeten. ik heb pas weer een piepklein flesje chanel 5 gekregen, die blijf ik lekker vinden!
    succes, ik hoop dat jij een ander overheerlijk luchtje vindt!
    xxx kissie van cissie

  5. leejo zegt:

    Ook truste Emm, wel gaan slapen hΓ© πŸ˜‰

  6. Robert zegt:

    Eindelijk weer een welriekend logje πŸ˜‰

  7. Emmelinda zegt:

    @cissie; Jaaaa dat is zooo jammer. Zul je altijd zien he? Ik ben ook al stiekum wezen bedelen voor extra proefmonstertjes maar ze trappen er niet in. *baal*.
    Chanel 5 ken ik niet…ik vrees dat ik maar niet moet gaan sniffen bij Douglas ofzo? πŸ˜‰

    @Leejo; Oeps…betrapt. 8) ghehehe πŸ˜‰

    @Robert; Jammer dat het geen geurlog is he? πŸ˜‰

  8. MIEP zegt:

    Bij Douglas kan je gewoon om een proefmonstertje vragen, krijg je daar wel. Ik heb zelfs al meerdere malen gehad dat ze er 1 voor me maakten.

    Carool naast me zegt dat er ook een rode Burberey Britt is. Kan het niet zo zijn dat dat je geurtje is? Als dat zo is, mag je ons danken πŸ˜‰

  9. Robert zegt:

    Dat moeten ze ook nog eens op de markt brengen, alhoewel zal het een verrijking zijn ?

  10. Emmelinda zegt:

    Klopt, dat hebben ze een keer voor me gedaan. Maar ze vertikte het nou echt. Ze konden er niet aan beginnen, zo zei ze. Trut. Ik geef niet op. Ik ga gewoon in het andere filiaal proberen. O zo. En anders ga ik mooi naar de concurrent πŸ˜‰

    Thanks Carool (wat weet je dat goed! Ken je die van bovenin de log ook? Lekker he? Althans..het monstertje ;)) en ik zag ook een geel exemplaar. Schijnen allemaal heeeel anders te zijn. Maar het moet die zijn van de afbeelding. Ergens, heel in de verte, zit de geur er in. Moet je wel veel fantasie hebben πŸ˜‰ Heeeey toch iets voor mij dan? Ghehehe. Maareh…toch bedankt! πŸ˜€

    @Robert; Wanneer je mag aanklikken wat je wenst te geuren wel denk ik. Wanneer ik een log lees over paarden dan denk ik die geuren er wel bij. Daarbij zou ik nooit mee zo maar mijn schoenen uit kunnen doen ghehehe πŸ˜‰

  11. teFrΓ© zegt:

    Gewoon naar een andere parfum zaak gaan en vragen om een monstertje en dat doe je bij alle parfumzaken in je buurt (heb je een voorraad), misschien ruiken alleen de monsterjes hetzelfde πŸ˜•

  12. Emmelinda zegt:

    Ja dat ga ik zeker doen! Ik ben een paar zaken afgeweest maar ook in andere plaatsen ga ik het proberen. O zo. En iedere keer staan er weer anderen in de zaak. Nieuwe ronde, nieuwe kansen πŸ˜‰

  13. Emmelinda zegt:

    @teFrΓ©Pee-Es; zij zei dat de fabrikant dat niet zou doen want dan zouden ze de boel misleiden. Tsja…daar zit wel iets in maar ik geloof niet dat mijn neus zo selectief ruikt??? Als ik nu snif ruik ik het verschil toch nog steeds!

    @MIEP; Ja klopt, die hadden ze bij Ici Paris ook staan. Maar die was het niet. Toen ik haar gezicht zo zag durfde ik niet meer te vragen of ik ook eens aan die gele mocht sniffen…..

  14. MIEP zegt:

    Wij werpen ook wel even 386 hengeltjes een hengeltje uit en mochten we ooit iets vangen dan hoor* je het, okidoki?

    * Horen dus hΓ¨!!! Dan houden we dat lekkere monstertje dus zelf……

  15. Robert zegt:

    Hou jij maar fijn je schoentjes πŸ˜› aan dan doe ik dat ook !

    Ik hou het wel bij mn eigen geurtje ‘Escada’ πŸ™‚

  16. MIEP zegt:

    BIJDEWEG het rode monstertje van Carool ruikt hetzelfde als de witte grote verpakking, het witte monstertje ruikt hetzelfde als de grote gele en het gele monstertje ruikt als de grote rode…… Nou mag jij vissen welke jij hebben wilt!

  17. Emmelinda zegt:

    @MIEP; Hahaha super! Ik ben benieuwd hoeveel lezers morgen trouwens naar de parfumerie gaan om eens te sniffen aan het genoemde flesje ghehehe πŸ˜‰

    Whoeehaa (reaktie op andere reaktie), het zou me echt niks verbazen. Het rook ECHT niet naar wat ik in het monstertje had! Kan ze (verkoopster) zeggen wat ze wil! πŸ˜‰

    @Robert; Grinnik…oke deal!
    Ehm klinkt bekend, moet ik toch eens gaan sniffen. Ik zoek nog iets voor Marc πŸ˜‰

  18. leejo zegt:

    Ik toon karakter en ga nu plat (denk ik)

  19. Emmelinda zegt:

    Hahaha ik ga nou echt! (jaja)

    Welterusten allemaal!!!! Tot morgen..eh..strakkies?!? πŸ˜€ πŸ˜‰

  20. Martijn zegt:

    winkelen is met jou volgens mij bere gezellig, er gebeurd altijd wel wat πŸ˜€

  21. Martijn zegt:

    truste πŸ˜‰ tot straks, ik ga nog even de late fles geven

  22. Hoi Emmelinda,

    Eventueel even printen, vouwen en ophangen.

    http://i6.photobucket.com/albums/y201/tsambika/kerstkaart2005.jpg

    In elk geval prettige feestdagen en de beste wensen voor 2006.

    Leidse Glibber & poot van Lobbes.

  23. Marjan zegt:

    Goedemorgen Emmelinda.
    Dat is zeker vreemd dat de geur in de winkel heel anders rook.
    Misschien inderdaad door alle geurtjes die in de winkel hangen.
    Wees dus maar zuinig op je monstertje.

    In Almere is een Mediamarkt. We willen daar gaan kijken als Raymond de eerste week van januari vakantie heeft.
    Dan kunnen we rustig kijken.
    Ik wil je een fijne vrijdag toewensen.
    Ik doe het vandaag even rustig aan na een paar drukke dagen.
    Vanavond alleen nog even de laatste verse dingen in huis halen.
    Groetjes van Marjan!

  24. MIEP zegt:

    Hee EM
    Word eens wakker…..
    Welke moet het zijn (qua proefje dan) normaal of light???? Ik ga een poging wagen *vandaag…

    * Knikt meewarig, trekt kogelvrij vest aan en gaat de strijd aan… ik moet ik moet ik moet proefjes voor Em, proefjes voor Em hhmmmmmm….

  25. Tina zegt:

    Goeiemorgen!
    Jammer dat het geurtje in de fles niet hetzelfde rook als in het monstertje….
    Ik heb al jaren hetzelfde geurtje moet ik zeggen, ik durf niet zomaar op wat anders over te stappen. Stom eigenlijk he?
    Maar dit is zo vertrouwd, ik krijg het bovendien op mijn verjaardag en van de Sint…. lekker makkelijk!
    Ik wens je een fijne vrijdag toe.
    Groetjes van Tina πŸ˜€

  26. Tycho's mama zegt:

    Waarom neem je het monstertje niet mee naar de winkel en duw je het onder haar neus: RUIKEN BITCH!!!!
    Misschien dat er in dat blonde plamuurhoofd dan grote bellen gaan rinkelen!! Zo…..lekker zeg op vroege morgen even op papier schreeuwen. Had het even nodig. Zit nu op mijn werk, half dagje gelukkig maar. En volgende week…..VAKANTIE!!! Trouwens handig die klikkerdeklik link van MIEP, heb meteen even gekeken wat Ultraviolet van Paco Rabanne kost, dus als hij niet onder de kerstboom ligt binnenkort dan weet ik waar ik moet bestellen!! (Sorry, lijkt wel log in log πŸ˜‰ )

  27. Natazz zegt:

    Ik heb dat ooit eens een proefmonstertje gehad en die was stuk gegaan in mijn jaszak en de parfum hing aan mijn jas en portomonee. Ik vond het zooooooo lekker ruiken dat ik met mijn portomonee naar de winkel ben gegaan en die dame er even flink aan heb laten ruiken. Samen kwamen we achter het luchtje, en dat is nog steeds mijn favoriet. haha.

    Ik wens je een fijne vrijdag
    Liefs Natazz

  28. Cycli zegt:

    LOL Ik haat dat idd ook … ik had laatst ook een lekker monstertje … prijs van de kleinste fles was rond de 100 euro … doei lekker geurtje!

  29. Emmelinda zegt:

    @Martijn; Grinnik, kans is wel heel erg groot πŸ˜‰

    @Leidse Glibber; Heeej da’s ook een idee! Had ik ook kunnen doen ipv mijn kerstkaart hier beneden ergens πŸ˜‰
    Dank je wel! Ik wens natuurlijk ook fijne kerstdagen toe en een super 2006! πŸ˜€

    @Marjan; goeiemorgen!
    Ja dat zei die verkoopster dus ook. Maar ik ben eigenwijs. Ik had namelijk iets van mijn tester op dus dan had ie daar toch ook anders moeten ruiken? In ieder geval zoals die op mijn arm/hand? Of zie ik nou iets niet goed? hihi πŸ˜‰ Ah ja, in ieder geval ben ik nu extra zuinig met m’n monstertje…daar kun je van op aan. Ennuh…ik heb die andere heerlijke set ook nog πŸ˜‰

    Ja ik denk dat het een goed idee is om even bij die Media Markt te gaan kijken. Moet je dan ver om rijden? Anders moet je effies bellen?
    Ik ga ook nog wat extra’s halen. De meeste dingen heb ik al lang in huis. Hoef ik niet in een leeg rek te grijpen πŸ˜‰
    Ik wens je dan ook een hele fijne vrijdag toe!
    Groetjesssss πŸ˜€

    @Leejo; Aaaaah DAT is lief! Wat een leuke kaart zo! Ik wens jou ook hele fijne dagen en een super 2006! Dat we nog veel lol mogen maken in weblogland he? πŸ˜‰

    @MIEP: OOOOH je hoeft er toch niet speciaal voor uit he? Wow dat zou te gek zijn! Het gaat om die zware versie. Wat ben je toch ook een schat he? Maar dat wist je vast al ghehehe πŸ˜‰ Maareh…niet speciaal er voor uit gaan he?

    @Tina; Goeiemorgen Tina!
    Nee eigenlijk begrijp ik dat heel goed. Wanneer ik er eentje uitzoek is het wel een andere maar het lijkt toch sterk op het vorige geurtje. Niet echt vernieuwend dus. Maar nou kwam dit monstertje…
    Ik wens jou ook een hele fijne vrijdag toe! Bijna weekend he? πŸ˜‰ Greetz πŸ˜€

    @Tycho’s mama; Jij zegt het; ik dacht het. EIgenlijk had ik daar moeten smeken. Maar dat ging me te ver. Ze hoeft die monstertjes toch niet zelf te betalen? Zo deed ze wel. Ik denk dat het ook komt door deze maanden. Al die mafkezen die met smoesjes over monstertjes komen lullen om onder de kerstboom iets te kunnen gooien hahaha πŸ˜‰
    Oh heerlijk…dus jij zit de minuten af te tellen op het moment? Heb je al plannen voor volgende week of maken jullie er een lekker lui weekje van?
    Hihi dan ben ik benieuwd of er nog iets onder jouw kerstboom verschijnt πŸ˜‰

    @Natazz; Giechel..dat zal wel de eerste en de laatste keer zijn geweest dat die verkoopster aan een portemmonee heeft gesnuffeld he? Alhoewel…als je een leren exemplaar koopt is het ook altijd lekker om er effies aan te snuffelen πŸ˜‰ Toch?
    Maar dat is wel super dat jullie ‘m samen gevonden hebben! Ik had dus ook een beetje meer medewerking verwacht in deze winkel maar het zal wel weer aan mij liggen…ik verwacht te veel vrees ik :W

    Ik wens jou ook een heeeeeele fijne vrijdag!
    Knuffff

    @Cycli; Erg he, zo’n dure smaak hahaha. Deze was dan rond de 50 euro. Maar omgerekend vind ik dat nog heel erg duur. Vooral omdat ik pas geleden iets anders gekocht had. Ruikt overigens ook waanzinnig lekker πŸ˜‰

  30. Tja, soms kun je die luchtjes niet luchten of zien.
    En die prijs, ach: er zijn duurdere dingen.

  31. Emmelinda zegt:

    Whaahaa het is dat ik er thuis niet om hoef te zeuren maar anders zou ik inderdaad kunnen zeggen dat die router van laatst duurder was πŸ˜›

  32. En dadelijk ga je ook nog zeggen dat jullie een nog duurdere auto hebben?

  33. Emmelinda zegt:

    Whaahaa nou die was wel duurder dan die router maar wees gerust…zo duur wassie niet πŸ˜‰

  34. leejo zegt:

    Wat dacht jij, je bent zomaar niet van me af πŸ˜‰

  35. Emmelinda zegt:

    Grinnik…had ik ook niet op gehoopt. Al ben ik de komende dagen wel iets minder online. Nou ja, minder dan normaal gesproken πŸ˜‰

  36. teFrΓ© zegt:

    Moguh! Ik heb eigenlijk geen idee wat ik je moet zeggen haha, we wensen elkaar elke keer fijne dagen *bij deze nog een keer*. Ik ga voor je meeduimen dat je het lekker ruikende flesje kan vinden nog ff voor de kerst.

  37. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja dat heb ik bij meerdere loggers. Bij twijfel doe ik het gewoon nog een keer ghehehe πŸ˜‰
    En bij jou weet ik het zeker maar wens je natuurlijk graag nog een keer, en nog een keer en nog een keer ghehehe πŸ˜‰
    Dank je wel voor het meeduimen. Ik zal eerst effies mijn geldboompje water geven. Anders kan ik geen kadootjes meer kopen wanneer we boodschappen doen en moeten de kids alles weer verstoppen ghehehe. πŸ˜‰

  38. angel zegt:

    ik kom je een fijne lekkergeurende * giechel*( wel met je schoenen aan dan) boodschappendag wensen… die * giegels* van jou zijn trouwens aanstekelijk πŸ˜€

  39. Philippe zegt:

    Hallo Emmelinda,
    Ik ruik graag “amarichi” Claudia vind het ook goed ruiken dus…zal het wel ok zijn ! Voor de rest wil ik wel ff kwijt dat ik GEEN kaarten voor Take that dinges ga halen πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€
    Fijne Kerst nog hΓ©

    Groetjes Philippe

  40. Emmelinda zegt:

    @angel; Giechel…maar dat doe ik nooit; Giechelen *giechelt* ghehehe. Ennuh zeker weten met schoenen aan anders mislukt dat lekkergeurende dagje πŸ˜‰ Boodschappen hoef ik gelukkig niet meer te doen. Dat is al lang achter de rug. πŸ˜‰ Jij ook een hele fijne dag! πŸ˜€

    @Philippe; Heeey wat leuk je weer te zien! Welkom terug!
    Je gaat GEEN kaarten halen? *schrik* Ook niet wanneer je een monstertje Amarichi krijgt? Ghehehe πŸ˜‰
    Jij ook een hele fijne kerst Philippe! πŸ˜€

  41. tycho's mama zegt:

    Ik moet even roepen: YEEAAAAAAAAAH….VAKANTIE!!!!!!!!!!!!

    Bedankt πŸ˜‰

  42. MIEP zegt:

    Zie andere reacties…. hahahahha, je hoort het wel als ik het proefje gevonden heb…. whahahaha
    Nee hoor geintje als ik een proefje heb stuur ik hem op!

    Maar, tipje van de sluier, meestal ruiken geurtjes in de pot anders dan op je huid, dit ivm de zuurgraad van je huid. Dus toch maar proefje mee nemen en dan flesje en monster naast elkaar en sniffen maar!

    Je hoort leest van me!

  43. Rianne zegt:

    Mijn lijfgeur is Cool Water van Davidoff.
    manlief heeft me vorige week verrast met de doucheschuim en de bodylotion. Zat er een monsterjte bij van Celine Dion (haar ruikertje dus he…)
    Jaarc! Die was pas vies!

  44. Gonny zegt:

    Da komt omdat ’t gratis is dan is het veel lekkerder.
    Bent toch Nederlander !!!! Whaha ik lach nie zolang want ik ben ziekjes. πŸ˜•

  45. Claudia zegt:

    Heyyy Emmelinda
    de geur die ik het liefste ruik heeft Philippe al vermeld en als je nog wat staaltjes nodig hebt… piep ik hier in BelgiΓ« ook wel ff rond, jij brengt mij soep, ik jou staaltjes, deal? πŸ˜‰
    Voor de rest wil ik je hele fijne kerstdagen toewensen samen met je gezinneke, geniet ervan en een hele dikke knuf en kus van mij.
    liefs Claudia

  46. Emmelinda zegt:

    @Tycho’s mama; Yeahhhhh! (gilt met je mee ;)) Lekker he? Geniet er maar lekker van meis! πŸ˜€

    @MIEP; Giechel…niet zelf aan sniffen he. Dan ben je vast verkocht ghehehe πŸ˜‰
    Wat betreft je tip; Ja klopt. Ik meende dat ook eens lang geleden opgepikt te hebben dus ik had van dat monster al iets opgespoten en in de winkel heb ik die flessen ook flink mishandeld. Het rook heel verschillend. Zelfs thuis πŸ˜‰ Hihi en dank je wel voor je kerstkaart. Een kerststuk? Ah dan ga ik op de salontafel liggen ghehehe πŸ˜‰

    @Rianne; Jaaaa die heb ik ook eens gehad. Heerlijk is die. Dat is nou ongeveer het soort geur waar ik altijd voor val. Dus het lijkt meestal wel op Cool water.
    Ja gatver, Die van Celine is ook vies. Die stond in de winkel eens bij de deur om te testen. Die wilden ze zeker niet IN de winkel πŸ˜› . Die ene van J.Lo vond ik ook zo walgelijk. Waren de kids helemaal dol op. Maffe meiden πŸ˜• πŸ˜‰ Maareh…wat een schat van een mannetje heppie zeg!

    @Gonny; Whaahaa zou het dat zijn? *giechelt*. iK ben eigenlijk een echte nederlander dus dat zou best eens de oorzaak kunnen zijn ja πŸ˜‰ Aaaaah ja Steffie zei het al. En dat met kerst? Kan niet hoor πŸ˜‰ Ik wens je dan ook van harte beterschap!

    @Claudia; Heeey meissie!
    O wacht us ff. Nou breng je me op een idee. In BelgiΓ« zijn ze veeeel aardiger. Wanneer we weer hamburgers gaan eten in Genk ga ik daar eens bedelen om proefmonstertjes ghehehe πŸ˜‰
    Ik wens jou ook hele fijne dagen meis! Rust maar eens lekker uit en laat de spanning van de afgelopen weken maar eens van je af glijden!
    Van mij ook een dikke knufff en een kus!
    Liefs! πŸ˜€

  47. Alida zegt:

    Ik heb hem ook, heeerlijk. πŸ˜‰

  48. Emmelinda zegt:

    Ja egwel he? Goeie smaak! *steekt duim op*

  49. remco zegt:

    een bedorven luchtje dus πŸ˜‰

  50. Emmelinda zegt:

    Zou ook kunnen…misschien kik ik daar wel op? Ghehehe 8)

  51. remco zegt:

    tja bij jou kan je alles verwachten πŸ˜€

  52. Emmelinda zegt:

    Daarom πŸ˜‰ Gelukkig blijft er nog iets te verwachten en is het niet voorspelbaar ghehehe 8)

  53. remco zegt:

    oooo en dat denk jij πŸ˜‰

  54. Emmelinda zegt:

    Nee hoor…ik kan niet denken 8)

  55. tweede zegt:

    wel frustrerende. boeddha zou zeggen dat alle sense cravingszucht leidt tot ontevredenheid, dus wat dat betreft gewoon een mooie oefening in detachment acceptatie. maar hmm met een geurtjes zwak..

  56. Emmelinda zegt:

    Ach ja, ik heb besloten om niet meer te gaan bedelen voor een proefmonstertje.

    Volgende keer neem ik gewoon een geweer mee 8)

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

