Onberekenbaar???

Ik geef het toe; ik kan niet rekenen. Nou ja, ik kom wel op het eindbedrag maar het duurt gewoon heeeeeeel lang. Altijd al een fabricagefoutje geweest in mijn hersenpan (ach ja, weer een mankement, gooi maar op de hoop!). Maar ik heb er geen last van. Niet meer. Met al die ingebouwde rekenmachientjes overal weet ik binnen een tel (ja die tel bespeur ik wel weer heel goed) hoeveel ik moet betalen. No problemo.

Stef en Mies hebben ook rekenproblemen. Ach ja, is een goeie smoes voor later. Ze zeggen toch dat vrouwen veel geld uitgeven. Na…weet je ook meteen waardoor het komt *kijkt schijnheilig*.
Op de cito-score van Mies is het duidelijk te zien. Haar taal-resultaten zijn uitmuntend. Van de 100 opdrachten heeft ze er 100 goed. Ook de overige vakken scoren prima. Alleen rekenen hè. Dat is beneden gemiddeld. (Hebben ze gelukkig voor me uitgerekend ghehehe.) Zonde want dat trekt de gemiddelde score van de Cito flink omlaag.

Omdat ze nog een boel moet rekenen in haar schoolcarrière besloot ik bijles te gaan geven. Ik ben dan niet snel in rekenen maar ik KAN het wel. Uiteindelijk (na flink gummen, zuchten en zweten). Maaaaaar (let op, daar komt de smoes) dat valt nog niet mee. Op de basisschool hebben ze namelijk de methodes veranderd. Ja tuurlijk, 100 + 100 is en blijft (Maaaaarc, help us????) 200 * veegt zweet van voorhoofd *, welke rekenmethode je ook gebruikt. Maar deze vorm van rekenen maakt het er niet makkelijker op. Hoe wil ik helpen wanneer ik die rare sprongen niet snap? Zelfs een staartdeling kost energie en daar was ik toch heel erg goed in. Mies moet me eerst op weg helpen om haar niet in de war te brengen met mijn oude leermethode en bijbehorende ezelsbruggetjes.

Kortom: wie helpt wie nou? Maar wees gerust. Het gaat goed komen. Ik heb het al bijna onder de knie (zit nou ongeveer op taillehoogte. Komt door het opgeslagen vet van de oliebollen). Mies zal er uiteindelijk de vruchten van plukken (doe maar peren) al staat ze niet te popelen. Maar ik zet door….

…daar kun je op rekenen!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2006. Bookmark de permalink .

0 reacties op Onberekenbaar???

  1. leejo zegt:

    Ik ben er al jaaaaaren achter dat vrouwen heel goed kunnen rekenen, vooral als het om nieuwe kleren gaat ( voor hun zelf dan hé )

  2. Emmelinda zegt:

    Hahaha ik kan alleen heeeeel erg goed rekenen tijdens de uitverkoop. Of zou dat door die hulpbordjes komen? Ghehehe.
    En daarna sleep ik me een breuk. Ook met spul voor Marc en de kids 😉

  3. leejo zegt:

    voor hun sokken en zakdoeken zeker 😉

  4. Emmelinda zegt:

    Ja hee niet zoveel! Gewoon drie lollies! 8)

  5. teFré zegt:

    ja ik bij een kassa weet ik het ook gelijk wat ik moet afrekenen, tenzij het boven budget is ghehe, maar op school was ik ook niet zo’n held met cijfers….

  6. Emmelinda zegt:

    Ik ook niet. Nog niet maar gelukkig zijn de rijen vaak dik genoeg ghehehe. Ik weet ongeveer wat ik moet afrekenen. Soms zelfs psies. 😉

  7. Emmelinda zegt:

    ehmm….de rijen dik genoeg om alvast uit te rekenen wat ik kwijt zou zijn 😉 (Ik was weer te snel)

  8. Nicky zegt:

    Jij en jouw meiden zijn gewoon taalwondertjes! Wanneer gaan ze webloggen? 😀
    PS: om het formaat van afbeeldingen op je weblog te wijzigen moet je toch behoorlijk rekenen *zucht*

  9. Emmelinda zegt:

    Klopt…we hebben alle vier meer met taal dan met rekenen. Mies heeft al een weblog maar er is daar nog niet zoveel te melden. Ze babbelt ergens anders 😉

    Grinnik…zelfs dat doet psp voor mij 😉

  10. Nicky zegt:

    Ha die Emmelinda! Jij ook (weer) present? Ik zag je spieken op mijn weblog… Niks nieuws.. Jammer hè? Morgen weer; ik ga een tukkie doen! Welterusten! 😀

  11. Willem zegt:

    Niet schrikken he?

    UHm..ik vindt je er leuk uitzien anders 😀

  12. Emmelinda zegt:

    @Nicky;Grinnik…betrapt! Ja ik moest eerst iets wegkanen he…en nu is het tijd voor de tweede ronde ghehehe 😉
    Slaap lekker meissie! 😀

    @Willem; Hihi, dank je. Gelukkig dat je niet geschrokken bent 😉

  13. teFré zegt:

    heeeeey jij ook nog hier!!!!!

  14. Emmelinda zegt:

    Hihi ja jij ook zie ik?! Hahaha nog een nachtbraker 😀

  15. teFré zegt:

    pfff erg he, maar ik heb een excuus
    ik moet ff inhalen he hahahaha

  16. Emmelinda zegt:

    Whoeehaa da’s waar. Hmmm dan moet ik nog iets v oor mezelf verzinnen he?

  17. teFré zegt:

    wat jij met 9 miljoen pond zou doen?????

  18. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja ik ben net op je logje aan het reageren. Ik had het op een andere log zien staan en verbaasde me er over 😕

  19. Tonnie zegt:

    Hee nachtbraker 😉

    Wij vrouwen hebben dat toch ook niet nodig …rekenen …
    Geld is om uit te geven en als het op is …kloppen we gewoon weer aan bij manlief 😉

    Euh ..of was het toch anders…? 😛

    Fijne dinsdag !!

    En voor strakkies slaapse 😉

    Dikke knuffelkus

    Tonnie

  20. teFré zegt:

    tsja, daar zou ik nou wel een nachtje van wakker liggen 😉

  21. Emmelinda zegt:

    @Tonnie; Whaahaa…nog een nachtbraker!
    Eigenlijk heb je wel gelijk. Geld moet rollen, anders hadden ze het wel vierkant gemaakt! Daarbij weet ik de getallen op de briefjes heel goed te onderscheiden. Dat weer wel ghehehe.

    Ik wens jou ook een fijne dinsdag. Welterusten (als je nog gaat slapen?)
    Een vette kus trug! *smak*

    @teFré; Minstens! Jee wat zou me dat pijn doen! Hier in Nederland zijn er ook regelmatig prijzen die niet opgehaald worden. Snap jij dat nou? Zijn wel geen vette prijzen zoals die van dat bericht maar toch…iedere cent is meegenomen. Toch? 😉
    Ik ga in ieder geval niet wakker liggen, ik ga maffen. Welterusten Freetjuhhh 😀

  22. teFré zegt:

    Ik ga ook slaapdingen doen, kom je morgen/straks wel weer lastig vallen. Truste!

  23. Tonnie zegt:

    Is het oke als ik je link…? 😛

  24. Bella zegt:

    rekenen is ook niet zo makkelijk 😀

  25. Claudia zegt:

    Dat is ook 1 van mijn mindere punten, gelukkig heb ik overal mijn gsm bij, dus ook een rekenmachine, erg handig als je het eens nodig hebt. 😉

    Ik zie al op tegen de tijd dat mijn kids naar de lagere school gaan, want dan begint dat ook allemaal, help!!! volgend schooljaar is het al zover. 😕
    goh, ik denk dat ik dringend bijlessen nodig heb, liefst dan nog van zo’n knap ding, alhoewel, zou ik dan nog opletten?? 😉

    Fijne dag nog Emmelinda, ik ga me stillekes klaarmaken om te gaan werken.

    Tot strakjes ofzo 😉

    knufff Claudia

  26. leejo zegt:

    Mogge Nachtbraker 😀

  27. Alida zegt:

    Ik ben de laatste die zegt dat ik een rekenwonder ben. Ben er ook niet heel snel mee, maar ja ik heb andere kwaliteiten. Ik kom bijvoorbeeld nooit in de situatie dat ik moet hoofdrekenen. Of ik heb op dat moment net even een blackout, haha. Ik ga gewoon straks weer met Nina mee”leren”. Die gaat naar school en dan doe ik gewoon weer mee met de tafels en dan komt het vast wel goed met me. Dus Nina gaat het “mij” leren. 😉

  28. Geertje zegt:

    Hihihihihi 😛
    Ik dcht ook een keer mijn dochter te helpen met rekenen. Ik wist zeker dat ik het goed kon. Oke, ik een staartdeling neerzetten, zegt ze “mam, wat doe je nou?! Zo doen we de staartdelingen helemaal niet 😕 ” Zij eentje neergezet, nou sorry, maar ook voor mij was het alsof ze russisch sprak….
    Ben er maar naast gan zitten en het haar laten doen (met mijn staartdeling er stiekum naast). En warempel de uitkomst was hetzelfde…
    Geef mij toch maar de oude rekenmethode!
    Wens je nog een geweldig 2006! 😛

  29. teFré zegt:

    Moguh Emmy *wrijft in ogen* Ik ben weer van de partij *gaap*!

    Fijne dag vandaag!

  30. Miek zegt:

    Ik kan ook niet goed rekenen, wel meten e.d. maar het echte pure hoofdrekenen ben ik heel slecht in. En inderdaad, die rekenmethode van nu is voor mij niet te volgen. Dochter rekent weleens hardop, onvoorstelbaar hoe goed zij dat kan, en dan kijkt ze me aan van…”Toch?”

  31. tycho's mama zegt:

    Ik zeg altijd maar: ik kan niet rekenen….behalve als er € voor staat! Dan gaat het heel goed, zo is alles veeeeel te duur, mijn salaris veeeeel te laag. Best knap toch? 😉

  32. tycho's mama zegt:

    Pee-Es: Wat waren Fré en jij nog laat op zeg!!! Hoe houd je het vol?????

  33. Rianne zegt:

    Ik ben zo onberekenbaar…… 8)

  34. Insoontje zegt:

    Een fijne dinsdag en…

    ~*KLIK*~

    groetjes Insoontje

  35. angel zegt:

    mogguhhhh… of nee t is al middag 😕 rekenen pff breek me de bek niet open… had er op de lagere school een 4 voor.. gelukkig is dat in mijn werk beter geworden.. zeker met hoofdrekenen.. je moet wel als je bloemen stuk voor stuk verkoopt en dan een boeket moet maken 😀
    euhhhh ik kwam gister tot de ontdekking dat ik een stukje kerst ook was vergeten..t toilet is nog volop in kerststemming 😀 ik moet dus vaak heel nodig nu 8)

  36. Fuzzy Bear zegt:

    doe nieuwe methodes, nu bij kind nummer 3 begin ik het een beetje te begrijpen 🙂
    geef mij ook maar de ouderwetse staartdeling,
    met x sommen check ik vaak nog even met de 9proef, probeer dta je kind maar eens uit te leggen, snappen ze helemaal niks van! en het is o zo simpel 🙂
    gelukkig ben ik wel goed in hoofdrekenen, lekker goochelen met cijfertjes,
    had ik misschien dan toch boekhouder moeten owrden? Nou nee, zo creatief ben ik nou ook weer niet met cijfertjes 🙂

  37. MIEP & Co zegt:

    Behalve dat ik een wonder der natuur ben. Ben ik ook nog eens een rekenwonder, hopelijk hebben onze kinderen er straks ook moeite mee, kan ik mooi helpen!

  38. Natazz zegt:

    Ach we kunnen elkaar de hand schudden, ik ben ook een superslechte leerling in rekenen geweest op school. Ach ik was gewoon geen hoogvlieger. Kees daarintegen wel dus ik laat het tegenwoordig allemaal aan hem over, hij heeft het al uitgereken voordat ik de som gelezen heb.

    Fijne dinsdag
    Liefs Natazz

  39. teFré zegt:

    Hey je ligt toch niet niet nog steeds in je bed he?!

  40. Emmelinda zegt:

    @teFré; En? Was je ook meteen gaan slapen of heb je nog eventjes tijd ingehaald? Hihi.
    Ik heb nog effies met Marc zitten buurten beneden, daarom ben ik zo laat ghehehe 😉 Jij ook nog een fijne dag vandaag!!! 😀

    @Tonnie; Maar natuurlijk 😀 ghehehe

    @Bella; Nee he? Gelukkig kan ik me er mee redden. Ik weet altijd heeeeel goed hoeveel 75% is van iets wanneer het uitverkoop is ghehehe 😉

    @Claudia; Jaaa dat bedoelde ik dus. Wanneer het echt moeilijk is heb ik m’n gsm. Maar zulke situaties kom je gelukkig zelden tegen. De meeste dingen kun je ook ongeveer schatten en gelukkig hebben we een pinpas. Hoef je niet op de cent nauwkeurig voor te rekenen.
    Hihi ik vind jouw idee trouwens wel heel verleidelijk…ik wil ook bijles. Mies heeft namelijk een hele leuke leraar! 😉 Werk ze meissie ennuh…tot strakkies! *knufff*

    @Leejo; Goeiemiddag Leejootjuhhh. Een fijne dag voor jou vandaag! 😀

    @Alida; Zo is het. Net zoals blinde mensen weer andere zintuigen beter ontwikkeld hebben heb ik dat weer met andere dingen. Maar het klopt psies wat je zegt; ik kom nauwelijks in situaties dat ik er veel moeite voor hoef te doen. Schatten is ook meestal goed. Alles afronden en dan optellen, dan kom je ook goed uit. En die black-out werkt ook altijd goed ja ghehehe 😉

    @Geertje; Dat valt vies tegen he? Lijkt inderdaad net alsof ze dan ineens een andere taal spreken. Moeten ze bij jouw dochter ook eerst een denkbeeldige rekenmachine maken? Het lijkt me allemaal zoveel tijd extra kosten vind je niet? Wij moesten gewoon de keersommen uit het hoofd leren en klaar.
    Grinnik…ik weet niet meer of ik jou ook al de beste wensen ben komen brengen (ik meen van wel maar pfff ik weet het niet meer, ouderdom he ;)) maar ik wens jou ook nog de allerbeste wensen voor 2006!!!

    @Miek; Doen ze dat bij jullie ook met sprongen? Ik vind het maar verwarrend allemaal. Nou ja voor de kids niet, die weten niet beter. Maar hoe kunnen wij ze dan helpen? 😉

    @Tycho’s mama; Hahaha ja je hebt helemaal gelijk! 😀
    Ik ben ook heel goed in rekenen wanneer de uitverkoop begint. Vreemd he? Ghehehe. Dan weet ik heel goed wat 75% is van het orginele bedrag. 😉 Tja eens een koopjesjager…. 😉
    Hihi ja ongelooflijk he, en nog was ik niet moe. Maar ik ben braaf gaan slapen anders worden die dagen zo raar hihi 😉

    @Rianne; Grinnik…jij ook al? ghehehe 😀

    @Insoontje; ik wens jou ook een hele fijne dinsdag en natuurlijk nog de beste wensen voor 2006! Hahaha wat een leuk plaatje heb je uitgekozen! Die koppies!!! 😀

    @angel;Ik heb eens in een winkel met de kassa gewerkt. Op een blauwe maandag. Het was zo’n ouderwetse met vier rijen (voor de centen, guldens blablabla) en zo’n “enter”-knop waar je hard op moest slaan. Terwijl de meeste supermarkten al de modernste kassa’s hadden kreeg ik zoiets voor mijn neus. Zonder emballageknop he….ik werd snel de laan uitgestuurd ghehehe…anders ging die zaak failliet 😉
    Whaahaa dus als ze je zoeken ben jij nog even kerstsfeer snuiven ghehehe 😀

    @Fuzzy Bear; Ja ongelooflijk he? Ik kan niet echt zeggen dat het er makkelijker op geworden is maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen ghehehe. Jeetje wie verzint iedere keer zoiets? En waarom? Zo kunnen wij toch niet meteen ingrijpen? En ik wil ze ook niet in verwarring brengen met die oude methodes uit te halen al is ze daar misschien wel bij geholpen?
    Hahaha nou dat had iets voor mij geweest; boekhouden. Zeker weten dat ik daar een creatieve vorm in gevonden had ghehehe 😉

    @MIEP;Hihi ja dat zou wel handig zijn. Ben je in taal ook zo goed? Daar heb ik weer mazzel mee, ik vond het namelijk altijd leuk om te ontleden enzo. Kreeg ik ook altijd goede punten voor. En tsja opstellen schrijven….makkie ghehehe 😀

    @Natazz;Ja heerlijk he, zo hoeven we lekker niet veel zelf te rekenen ghehehe. Marc is er ook super in al zegt hij van niet. Als we naar een spelletje zitten te kijken heeft hij het al opgelost voordat de helft tot me doorgedrongen is ghehehe.
    Jij ook een fijne dinsdag! Knuffff

  41. teFré zegt:

    aaaaaah uitslaper! ik ben kort daarna naar bedje gegaan! Kleintje werd ook even wakker, dus heeft maar bij mij geslapen.

  42. Emmelinda zegt:

    Ahhh da’s zo lekker he, dat kleine lijfje dicht bij je. Mmm. Al was dat met Mies niet altijd een sukses…die lag altijd dwars in bed met haar voeten in mijn onderbroek hahaha

  43. teFré zegt:

    hahahha, nee Noom kruipt heerlijk tegen me aan, handje in mijn nek…. *zwijmel* en ik moet haar gewoon in haar bed laten slapen, maar soms is het te onweerstaanbaar enne niemand die het ziet sssssst. ghehe

  44. Emmelinda zegt:

    Ah tuurlijk, kan jou het schelen. Mies was een huilbaby en die kregen we alleen maar stil als ze tussen ons in lag. Het was niet altijd handig en o dat commentaar altijd. Maar die mensen hadden wel iedere nacht fijn nachtrust. Wij niet. Op deze manier wel. En de overgang naar haar eigen bed was een makkie 😉 Gewoon doen dus 😀

  45. Ut Menneke zegt:

    hoi hoi emmelinda,och ja zo heeft iedereen wel iets he!!!
    Maar er is een belangrijk ding!!Blijf altijd in jezelf geloven!!
    Knuf menneke

  46. Gonny zegt:

    Och komt wel goed, dat rekenen Mel kon het ook niet goed maar nu wel dusse…..als ’t straks om hun eigen geld gaat snapppen ze ’t veel beter. 😀

  47. Emmelinda zegt:

    Je hebt helemaal gelijk Menneke! Dat is het allerbeste geloof 😉 Gelukkig kan ik me er mee redden en anders zijn er hulpmiddelen. Dat is met taal wel anders ghehehe 😉
    Knuffff

    @Gonny; Whaahaa ja dat had ik ook al bedacht. Dan is het ineens heeeel belangrijk. Maar wat dat rekenen betreft; het is ook vaak een soort logica en die ontbreekt. Maar wanneer ik ze probeer te helpen komt daar de logica van hun rekenmethodes weer om de hoek kijken…aaargh 😉

  48. Gonny zegt:

    Ja maar als ze dadelijk op een andere school zitten en die leraar daar legt ’t uit, hebben ze ’t soms ineens door. 😉

  49. leejo zegt:

    Ik dacht al dat ze jou gekidnapt hadden 😉

  50. Emmelinda zegt:

    @Gonny;Ja en weet je, het interesseert haar gewoon niet. Net zo min als dat iemand mij nou de stelling van Pythagoras of hoe heet die ook weer, ging zitten uitleggen. Misschien dat ze er zo meteen wel de ernst van inziet? 😉

    @Leejo; Whaahaa wees niet bang; voor je er erg in hebt hebben ze mij alweer terug gebracht ghehehe…met geld toe 😛 8)

  51. leejo zegt:

    Waarom wist ik dat ik dit antwoord kreeg 8)

  52. Emmelinda zegt:

    Grinnik..je kent me al te goed hahaha. Pee-Es; Je log scoort goed bij de kijkers he? Leukleukleuk!

  53. Gonny zegt:

    Ach komt echt wel goed en zo niet dan toch. 😉

  54. leejo zegt:

    ik heb nog een leuke in petto jammer genoeg voor mij een pijnelijk 😕

  55. Emmelinda zegt:

    @Gonny; Zo is het. Wanneer het met rekenen niet goed komt zorg ik voor een hele goeie gsm 😉 Ghehehe

    @Leejo; Hihi ik ben benieuwd *draait klok een paar uur vooruit* 😉

  56. Yvonne zegt:

    Ik kan ook niet rekenen
    Maar wel leuk schrijven en tekenen
    Gelukkig is er niemand die mijn rekenkunsten ziet
    Dus dat ik het niet kan, dat boeit mij verder niet
    Kan ik met een gerust hart blijven verrekenen
    😮
    Yeaaaaaaaaaaaah, ik heb een limerick geschreven!
    😛 😀

  57. Emmelinda zegt:

    En daar doe je veel mensen een plezier mee. Met rekenen is dat toch een stuk minder. Toch? 😉
    Het boeit mij verder ook niet, ik red me zo ook wel. Gelukkig weet ik meestal uit mijn woorden te komen. Dat vind ik belangrijker ghehehe

    *sjeest naar log Yvonne*

  58. Emmelinda zegt:

    Pee-Es; Gefeliciteerd met je 1e log…maggie op die andere log???

  59. Emmelinda zegt:

    euh…limerick…oef zei ik net iets van uit mijn woorden komen? ghehehe 8)

  60. Heeft iemand dat eigenlijk nagerekend?

  61. Emmelinda zegt:

    Daar zeg je zoiets. Misschien is het wel een complot 8)

  62. leejo zegt:

    Grrrrr mij weer gauw inhalen, moet jij niet ff gaan winkelen of zoiets? 8)

  63. Emmelinda zegt:

    Heb ik dat gedaan? Echt? En je stond zo ver bovenaan? Hihi ja haal maar gerust adem want ik moet zo boodschappen doen ghehehe 8)

  64. Claudia zegt:

    kben weer thuis van het werk, het was me het dagje wel, eentje om vlug te vergeten (zie log)
    Ik wens je nog een fijne avond toe
    knuffie

  65. Emmelinda zegt:

    Oei, dat klinkt niet gezellig. Ik ga zo effies kijken.
    Ik wens je ook een hele fijne avond toe! Knufffffff

  66. Liesbeth zegt:

    Zie ik hier nu een limerick van yvonne???????
    *belt de krant*

  67. Yvonne zegt:

    Yeaaaaaaaaah, ik mag op de limerick web-log! Ik kan limericke!

    *ahum* Tuurlijk mag dat 😀

  68. Aletta zegt:

    Goeie instelling! Gewoon blijven proberen!

  69. Emmelinda zegt:

    @Liesbeth; Jaaaaaa *wrijft nog eens in de ogen* Goed heeeee! Die zetten we er snel op he? Ghehehe

    @Yvonne; Superrrr! Ik ga ‘m er meteen opzettuhhhhh!
    Zo…dat is dat. Ik zal er strakkies een mooi plaatje bij zoeken 😉 Je link staat er in ieder geval al bij 😀

    @Aletta; Thanks, ja wie weet leer ik er ook nog eens goed van rekenen. Toch? 😉

  70. ~Tina~ zegt:

    Hmm… jij kunt nog altijd een rekenmachientje erbij pakken toch?
    Maar dit berichtje over die PABO-ers had ik ook gelezen, dat is niet best! En die moeten les geven aan onze kinderen??
    Ik wens je een fijne avond.
    Groetjes van Tina 😀

  71. Emmelinda zegt:

    Heeej goeie-avond Tina!
    Ja dat vind ik dus ook. En in bijna iedere gsm zit een rekenmachientje dus daar komen we wel mee vooruit. Zo vaak zijn er ook niet van die sommen waar je echt niet uit komt. Tenminste…bij mij niet.
    Ja zorgelijk he, Ik wist niet wat ik hoorde! Maaaar…een juf van “onze” bassisschool geeft wel eens les in de klas van Mies. Als je ziet hoeveel fouten zij bij elkaar krijgt in 1 proefwerkblad dan vraag je je af waar die Pabo dan op let? Ongelooflijk; Wind met een t. En dan die wind van buiten met dat waaien he 😉 En zij moet de proefwerken nakijken?
    Ik wens jou ook een hele fijne avond! Griefs!

  72. Monique zegt:

    Ik heb ook geen problemen met rekenen, ‘k heb namelijk ook een super telefoon. 😉 whaha..

    Een zeg dat beloofd wat,mijn kind moet nog naar school. Haal dat onderwijs even letterlijk onderuit voor me neus. Geloof dat ik hem zelf maar ga les geven. hahaha 😕 😕

  73. Emmelinda zegt:

    Grinnik…lang leve de mobiele telefoon! 😀

    Ja pff ik wist ook niet wat me overkwam. Ik dacht dat men alleen zo achtelijk kon doen met groene boekjes in augustus invoeren zodat we straks niet meer weten hoe we iets moeten spellen. Blijkbaar zitten er veel verveelde mensen vanalles te verzinnen om het allemaal een stuk leuker er op te maken. Not. Misschien moeten die bij de belasting gaan werken?? ghehehe

  74. Monique zegt:

    Welnee joh.. Die vervelen zich dood die de groene boekjes uit vinden, daarom word het vast steeds verandert. De belastingdienst zijn helemaal vervelende mensen,daar wil ik niet eens werken, als ik dood bent. Maar goed… Het lijkt er wel op of we de laatste tijd allemaal het groene boekje op zak moeten hebben hoor,…. Ach ze verzinnen wel weer iets nieuws joh.. pure verveling. Ze moeten allemaal een web-log gaan nemen daar. Word het tenminsten nog eens gezellig 😀 😀 en stoppen met die boekjes.. 8) Een taal is meer dan genoeg,gewoon nederlands. 8)

  75. Emmelinda zegt:

    Whaahaa ja dat is een goed idee; een eigen weblog. Dan kijken ze misschien ook een stuk minder zuur. Vergeten ze ons misschien ook van die vervelende blauwe enveloppen te sturen. hmmm zou de wereld er niet meteen stukken beter uitzien? Dacht ut wel he? Ghehehe.
    Dat vind ik dus ook, ik kan me nog goed herinneren dat ik de vorige pesterij met dat groene boekje ook al helemaal in de war was. Komt er nou nog een aan. Ik las gelukkig dat ze het er niet allemaal mee eens zijn, de krant protesteert al. En op tv zag ik dat een ander land ook zo’n groen boekje geboycot had. Jihaaaaa

  76. Anne zegt:

    Whahaa dat daar kun je op rekenen op het eind is echt te melig x

  77. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja goed gevonden he? Ghehehe. Vind ik altijd leuk zulke zinnen die dan lijken er iets mee te maken te hebben ofzo 😉

  78. Monique zegt:

    Hahaha.. oh daar wist ik nog niks van.. Jeetje wat mis ik toch weer allemaal. 😕 Maar het is toch zo.. Al dat gezeur van de belasting,sociale dienst,mensen van het groene boekje. Ze maak het de gewone mensen zo moeilijk.. Ze moeten allemaal is als de gewone mensen gaan leven,dan piepen ze wel anders.

    Die balke’ellende ook.. niet normaal meer in nl. Nu weer met dat stomme zorgstelsel. En we moeten weer langer werken, willen ze weer hebben
    pffff.. Zelf zitten ze de hele dag op hun reet, maar lief lachen. En het geld stroomd binnen. Maar ja.. Ach dat is het leven in vrij NL 😕 😕

  79. Emmelinda zegt:

    Ja bleergh gek word je er van. En het stomme is…we kunnen alleen toekijken en hopen dat ze niet nog meer idiote dingen gaan verzinnen. Kans is klein dat ze er gehoor aan geven want volgens mij is dat juist leuk; stomme dingen verzinnen (zie mijn weblog whaahaa)

    He bah…het is maar goed dat ik niet net zit te eten, begin jij over Bak Ellende. Bah dat is er ook zoeentje. Krijgt effies een flinke dikke auto onder zijn reet. Alsoftie niet op de fiets kan komen zeg. Oh nee dan gaat zijn haar in de war. Zou moeten want dan issie misschien een keer om aan te zien 8)

  80. Ikke zegt:

    Het is maar goed dat het aantal reacties op deze log automatisch wordt opgeteld hè. Nu snap ik ook die oude reclame van KPN/PTT Telecom (wie tot 10 kan tellen kan de hele wereld bellen). Ze proberen dus duidelijk te maken dat bellen niet moeilijk is als je maar tot 10 kan tellen. Zouden ze bij de KPN/PTT Telcom er soms vanuit gaan dat de meeste nl-ers pabo opleiding hebben? of zou hun personeelsbestand zo zijn opgebouwd. 😉 8)

  81. Als je nou eens bijles neemt Em, zou dat helpen. 😀

  82. Emmelinda zegt:

    @Ikke; Nou dat weet ik wel zeker dat dat handig is. Stel je voor dat ik het zou moeten tellen. Hmmm ik weet niet of de uitkomst dan wel zo eerlijk was. Of ik deed niks anders meer dan controleren en controleren van het controleren en tsja wanneer moet ik dan een log schrijven? 😛 8)
    Maareh…was het niet zo dat er nog een boel mensen de laan uit moesten bij de KPN?? Ik hoop dat die zich ondertussen niet rijk gerekend hebben ghehehe 8)

    @Leidse Glibber; Weet je wel wat je zegt? Weet je wat je die bijleshulp aandoet door mij bijles te laten krijgen? Ghehehe die rent hier gillend weg!! 😛 8)

  83. Ikke zegt:

    Ik hoop wel dat al die mensen die bij de PTT eruit moesten dan wel op de factureringsafdeling werkten. Krijgt men misschien eindelijke weer eens een rekening die klopt….goed is opgeteld en zo lolllll

  84. omabommel zegt:

    Lieve Emmelinda, even langs deze weg, ik wens je een heel fijn jaar met veel plezier, liefde en gezonheid!!!
    Ik heb weer met veel plezier je laatste logjes gelezen!
    mijn log is nog even dicht, er wordt aan gewerkt met behulp van Lianne (CharLi) die helpt mij met de log mooier te maken.
    Ben nog niet aan schrijven toe, zit in een dipje.
    Liefs Lia

  85. Emmelinda zegt:

    @Ikke; Grinnik..misschien kun nen die mensen meteen door naar UPC…daar klopt nogal eens iets niet met de rekeningen ghehehe 😉

    @Omabommel; Heeeej Omabommel! Ik wens je ook een super 2006 toe met de allerbeste wensen!
    Ja ik had laatst zien staan dat je een andere begonnen was. Als ie geopend is kom ik er graag weer kijken!
    Ik hoop dat je snel uit die vervelende dip bent!
    Liefs! 😀

  86. Nee niet echt vee moeite heb ik er mee gehad, en hoop dan ook mijn zoontje te kunnen helpen later als hij groot is.
    Met taal………..uh dat wordt een ander verhaal met al die veranderingen 😕

  87. Monique zegt:

    drie koningen 24 jaartjes jong

  88. Emmelinda zegt:

    @Pittige tante; Ja pfff ik heb al eens zitten kijken wat er dan allemaal anders moet. Het is zo onlogisch allemaal. Ik hoop dat er nog veel protest op volgt, misschien gaat het dan niet door?

    @Monique; Ahhh dat is inderdaad bijna! Wow 24…ik ben al heeeeeel oud 8) whoeehaaa

  89. Monique zegt:

    Hahaha.. We voelen ons zo jong als dat we ons zelf voor doen. 😉 voel me ook pas.. Uhmm… nou ik moet toch niet nog jonger worden dan begin ik weer opnieuw. 😕 Heb jij nog luiers ? haha

  90. Lucy zegt:

    Leuke logje, Je hebt een leuke schrijfstijl !!
    8)

  91. Emmelinda zegt:

    @Monique; Ja psies, daar ben ik het helemaal mee eens. De handleiding om volwassen te worden ligt ergens achter een kast ghehehe.
    Luiers? *deelt stapeltje uit* heerlijk! En dan lekker op bezoek je luiers vullen ghehehe 😉

    @Lucy; Dank je wel! Ik ben het helemaal met je eens ghehehe. GEINTJUH 😉

  92. Monique zegt:

    Haha.. Ohh dat zag ik liggen achter de kast, dacht dat het de pabo was.. 😛 haha Of een andere vies boekje.. was de handleiding om volwassen te worden.. Ach allemaal een pot nat.

  93. Yvonne zegt:

    Hahaha, wat een eer!
    Ik zie geen plaatje *jank*

  94. Emmelinda zegt:

    @Monique; Hahaha gooi jij de Pabo achter de kast? Zonde, daar krijg je gratis ondergoed bij ghehehe. Ik heb hier ook nog een Pabo ghehehe 😉

    @Yvonne; Hihi, staat mooi he? *applaus*
    Het plaatje komt nog *reikt zakdoek* ik ga eerst een appelflap eten. Moet van Marc. Ben zo trug 😉

  95. Monique zegt:

    Jeetje wat een scrolle hier zeg.. Hahaha.. Maare ik las jouw berichie over die curses bij de pabo ofzo iets en die dag lag er gelijk een pabo folder in me bus 😕 .. Haha werkte behoorlijk op me lach spieren. Dus wist gelijk dat ik daar niet aan moest beginnen 8) Heb hem achter de kast geflikkert. hahaha.. of miste jij je boekie al ? 😛

    Appelflap 😕 Nu nog ? Kan je daar inmiddels nog geen raam mee ingooien. 😛 haha..
    Maar goed.. Ik ga je verlaten,bericht je morgen weer.
    Weltrusten.. Ohh ja en stik niet in die appelflap. haha..

  96. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja ik moet een disclaimer maken dat je op deze log een rsi-arm kunt oplopen ghehehe 😉 Straks klagen ze me nog aan 😉

    Hahaha nee hoor, mijn boekkie heb ik braaf uitgelezen en bij het oud papier gedaan. Hebben die ophaalmensen er ook nog iets aan ghehehe. 😉

    Grinnik…we hebben vanmiddag boodschappies gedaan en Stef wilde perse appelflappen. Dus die hadden we gekocht. Waren pas gebakken dus er was niemands hersenpan mee te verbouwen 😉 mmm die was lekker….
    Slaap ze!

  97. teFré zegt:

    zo hey, denk druk gewoon ff op de end knop en je log is gewoon helemaal beneden, gaat lekker hier zeg…..

    Zit nog oliebollen te eten…hihi

  98. leejo zegt:

    Moet jij niet naar bed?

  99. Emmelinda zegt:

    @teFré; Ja grinnik…we raken de bodem bijna he? Gelukkig heb ik geen laagtevrees ghehehe 😉

    @leejo; Ben ik vervelend dan? 8)

  100. teFré zegt:

    jaaa je bent er voorbij!!!!

  101. teFré zegt:

    @ Leejo Ga jij Emm nu laten denken…… 😛

  102. leejo zegt:

    ohw jij speelt onder 1 hoedje met Emm 😦

  103. Emmelinda zegt:

    @Leejo; Oooh je bedoelt dat whaahaa..is het weer zo ver? Ff kijken hoor. Meteen liep mijn weblog vast ghehehe

    Nee hoor…ik speel met niemand onder 1 hoedje. 😉

  104. leejo zegt:

    Hahahaha het is je gegund hoor ( denk ik ) 😕

  105. teFré zegt:

    ik ook niet hoor……. was eerder een plagerijtje naar Emm toe….

  106. Emmelinda zegt:

    Huh? Ik denk dat die appelflap me naar het hoofd gestegen is. Ikke niet meer snappuh

  107. teFré zegt:

    Leejo zei dat je maar ff moest denken, dus ik zeg……… enz enz.

  108. leejo zegt:

    vertel het eens wat snap jij niet meer?

  109. Emmelinda zegt:

    Maar ik denk en denk…maar weet niet wat ik moet denken????

  110. teFré zegt:

    dat weet ik dus ook niet wat je moest denken, maar was veel te bang dat er dan weer notitie blokjes gepakt worden en dan zit ik hier weer tot 3 uur hahahha
    (was dus weer lekker sarcastisch bedoelt van me…)

  111. Emmelinda zegt:

    Ik maak het vanavond…euh vannacht niet zo laat. (opes, nou staat het zwart op geel). We gaan morgen een dagje weg. Maar ja, eens een nachtraaf….. dus ik roep niet te hard. 8)

  112. Emmelinda zegt:

    opes=oeps (shit dat woord kan ik nou nooit eens zonder fouten schrijven…vreselijk!)

  113. teFré zegt:

    hahaha, nou ik wil het ook niet laat maken, maar ja ik weet hoe dat gaat 😉

  114. Emmelinda zegt:

    Ikke ook. Het is ook veel te leuk allemaal. Waar ik vandaag nog niet geweest ben….schandalig. Ik heb nog veel te bekijken vandaag hahaha…oh vandaag is bijna om. De rest van internet zal moeten wachten ghehehe

  115. Mier zegt:

    Ik zat ook eens flink op mijn kop te krabben (nee ik heb geen luis) toen ik dat nieuwe rekenstelstel op school ontdekte…Pfffff…das toch veel te omslachtig?? Nee, een kind krijgt dan inzicht DUH!!
    Mijn oudste is ook geen rekenwonder, maar is verder overal een kei in, maar dan die damned oefencito…rekenen haalt dan een heel stuk aan puntjes weg! Bijles? Ik doe het niet meer, mijn dochter kan het wel, maar snapt het niet…

  116. Emmelinda zegt:

    Ja errug he? Volgens mij was die persoon die dat verzonnen heeft dronken ofsow ghehehe. De moed zinkt je dan meteen in de schoenen. Vinden wij het gek dat die kids het niet snappen. Hmm.
    Ja psies…dat is hier dus ook het geval. Het is een soort logica die ze niet hebben, Stef niet en Mies ook niet. Misschien valt het eurootje nog wel een keer 😉

  117. Edwin Dekker zegt:

    Ik ben ook errug slecht in rekenen hoor.

    Voor simpele sommetjes heb ik al een rekenmachine nodig.

  118. Emmelinda zegt:

    Ben je dan wel heel goed in bijv. Nederlands? Schrijven enzo?

  119. Nicky zegt:

    Aloha! Wéér terug vanuit Amsterdam! Kwam even kijken of je ‘een nieuwe’ hebt, maar ik ben te vroeg… Ik wacht geduldig af… (ps: ik heb ook nog niks nieuws…)

  120. Emmelinda zegt:

    Heeej meissie! Nee grinnik…op de limerick na niet. Er komt wel een nieuwe. Nog 8 minuutjes wachten 😉

  121. Nicky zegt:

    Grijns… net klaar met de mijne… da’s een verhaal geworden (therapeutische werking zo’n weblog)! Moet nog effe wat plaatjes bij zoeken… Kom zo weer bij je kijken! 😀

  122. Emmelinda zegt:

    Hihi dan ga ik eens effies kijken 😀
    Jaaaaa dat klopt zeker, therapeutische werking en dat zonder consult, rekening of wat dan ook ghehehe 😉

  123. Nicky zegt:

    Pfoe… Oké! Ik heb mijn plicht gedaan; mijn log(je) staat er… Ik duik mijn bedje in. Welterusten! 8)

  124. Emmelinda zegt:

    Duurde effies he? Weblog.nl deed zo vervelend, ik zag ‘m er zelfs twee keer op staan. Nou ja, de aankondiging. Ik heb de rest niet meer afgewacht…had ik vanmorgen iets leuks te lezen! 😀

  125. Nicky zegt:

    Ik had een dubbel logje maar jij hebt een dubbele Emmelinda… ’t Lijkt hier wel The Twilight Zone…. 😉

  126. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja knap he? Er ging iets fout met de router. Heb ik weer opgelost en dan verschijn ik ineens dubbel. Alsof eentje nog niet erg genoeg is ghehehe 😉

  127. Marika zegt:

    Alweer iets wat we gemeen hebben, ik kan ook niet rekenen. Nou ja ik kan niet hoofdrekenen, dan raak ik de weg gelijk kwijt. Met rekenmachine kom ik wel een heel eind.
    Ik moest een paar jaar terug een test doen en daar kwam ook rekenen in voor, breuken en staartdelingen e.d. wat een ramp, ik wist er niks meer van. En ik had geen rekenmachine….oei oei. 😕

  128. Emmelinda zegt:

    Erg he? Zo moest ik eens een rekentest doen bij de Hema. Ik kwam net van school en wilde daar gaan werken. Hmm dat ging dus niet door he 😉

    En het gekke is; ik had deze log geplaatst, kom op de log van Martijn waar een rekenvraag stond en hopla, ik zag ‘m meteen. Was zo vaag 😕

  129. Marika zegt:

    Ik gelijk gaan kijken natuurlijk… helaas ik zag het niet hoor LOL 😕 Ik heb wel eens meer van dit soort opgaves gezien en dan kwam ik daar ook niet uit, maar de oplossing werd ook nooit gegeven dus bleef ik me eeuwig afvragen hoe het nou zat. *snik huil…* Gelukkig heb jij het wel uitgelegd. ik dacht dat je de cijfers niet door elkaar heen mocht gebruiken…stom stom…

  130. Emmelinda zegt:

    Hihi leuk dat je was gaan kijken. Maf he, dat ik die wel meteen zag? Ik heb twee jaar geleden een psychologische test afgelegd waarbij er veel van die vraagstukken kwamen. Logische dingen en zulke vraagstukken. Die zag ik dus wel. Maar vraag een om 23-9 uit te rekenen en dan moet ik tellen hoor… 😉
    Hihi nou volgende keer weet je het gelukkig en dan kun je gewoon meedoen 😉 😀

  131. Emmelinda zegt:

    Pee-Es; Maar zoals Martijn het later opschreef begreep ik er weer niet veel van hahaha

  132. Marika zegt:

    Ik ook niet, jouw uitleg was beter! 8)

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

