Limerick

Een vuurwerkfreak te Berg en Terblijt
Was vorig jaar een kapitaal aan sierwerk kwijt.

Zijn vrouw verbood ’t sindsdien met klem
Bij iedere transaktie verheft zij haar stem.

Zo heeft hij het hele jaar door een gillende keukenmeid!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Zelfgeschreven limerickjes. Bookmark de permalink .

0 reacties op Limerick

  1. leejo zegt:

    Kan hij haar niet inruilen voor een vuurpijl?

  2. Emmelinda zegt:

    Ja of zo’n knalpot ๐Ÿ˜‰

  3. leejo zegt:

    is ze lesbisch dan?

  4. Emmelinda zegt:

    Grinnik…misschien wel. ๐Ÿ˜‰

  5. leejo zegt:

    truste meis ๐Ÿ˜‰

  6. Emmelinda zegt:

    Slaap lekker Leejo…niet over klokkenspellen of spelen dromen he? ๐Ÿ˜‰

  7. teFrรฉ zegt:

    toch vind ik dat tssss *poefffff* ooooohhh mooier dan dat iiiiiiiiieeeeeee pang hahahahaha (is het te volgen?)

  8. Gonny zegt:

    Hhahaaha, ja ik moet er iedere keer echt om lachen
    en leejo was weer de eerste he. Ik zal vrijdag es proberen de eerste te zijn ,wedstrijdje hahahahaah ๐Ÿ˜‰

  9. Insoontje zegt:

    Heb het ’n beetje druk, druk, druk…
    maak kom je toch effies een fijne dag wensen! ๐Ÿ˜€

    Liefs Insoontje

  10. Rianne zegt:

    Dan kan hij haar mooi volgend jaar buiten zetten (in een fles of zo) ๐Ÿ˜‰

  11. tycho's mama zegt:

    Jullie zijn allemaal nachtbrakers! Ik probeer niet eens meer om de eerste te zijn. Op de tijd dat jij op creatieve ideetjes komt, ben ik al van de wereld!! ๐Ÿ˜‰

  12. MIEP zegt:

    HIhihihi @ Tycho’s Mama,

    Ik heb hetzelfde probleem… Maar vind het al heel wat dat ik er nu al sta, zij met honderd reacties op 1 log… ppfffffff

    Schut nog eens een limerickje uit je mouw Emmelinda…… Dan kan ik die mooi plaatsen, ๐Ÿ˜‰

  13. Natazz zegt:

    hihihi jeetje hoe verzin je het weer!

  14. Juist zegt:

    Das ook wel weer netjes zo…
    leuk bedacht!

  15. Anne zegt:

    Haha hoe bedenke je het!

  16. Ellis zegt:

    Probleem opgelost ๐Ÿ˜€

  17. Jaap zegt:

    a screaming kitchen maid. ๐Ÿ˜ฎ ๐Ÿ˜€
    Maar na zo’n gillende keukenmeidgil volgt dacht ik vaak wel een harde klap… zover gaat de gelijkenis hopelijk niet…?

    Want dan staat de vuurwerkfanaat van de meid
    niet goed meer bekend bij de plaatselijke overheid
    in Berg & Terblijt!

    8)

  18. Vicky zegt:

    He, leuk zo’n zelfgeschreven limerick!!! Daar ben ik geen held in hoor! Jij hebt dat echter tof gedaan!
    Liefs,
    Vicky

  19. Emmelinda zegt:

    @teFrรฉ; Ja nou! Mijn idee! Hier op straat hebben ze van die flinke potten (vast uit Belgiรซ) afgestoken. Je moet er haast je vingers van in je oren stoppen. Ik kan me niet voorstellen dat je daar zo van kunt genieten. Zal wel aan mij liggen ๐Ÿ˜‰
    Leuke klikkaart heb je bij je! Jij ook een fijne dag! ๐Ÿ˜€

    @Gonny; Grinnik…dat heb ik dus bij het schrijven.Jeetje wat ben ik dan ijverig ghehehe ๐Ÿ˜‰
    Dan ben ik eens benieuwd vrijdag ๐Ÿ˜‰ En dan zul je zien…heb ik dan geen log ghehehe 8)

    @Insoontje; Da’s aardig dat je dan effies tijd vrijmaakt ๐Ÿ˜‰ Fijne drukke dag vandaag dan ๐Ÿ˜‰

    @Liesbeth; Ik zal ‘m zo overzetten. Ik was ook vergeten een plaatje te zoeken. Foei Em ๐Ÿ˜•

    @Rianne; Of aan de fles. Met een beetje geluk heeft ze een vrolijke dronk ghehehe. Issie daar ook van af. 8)

    @Tycho’s mama; Grinnik…yep klopt. Ik ben dat altijd geweest en ik zie dat bij mijn meiden ook al. Dat belooft nog wat met de toekomst ๐Ÿ˜‰

    @MIEP; Hihi en toch lijkt het vaak handig; dat nachtbraken (wat ik overigens meestal wel vind want zo is de dag langer ;)) maar ik kan dus niet vroeg naar bed omdat ik dan nog geen slaap heb. Dat is wel eens vervelend ๐Ÿ˜‰
    Ik schud en ik schud maar er komt nog niks. Ik zal er zo eens even voor gaan zitten ๐Ÿ˜‰

    @Natazz; Eigenlijk dankzij een puber hier uit de buurt die nog even vuurwerk moest afsteken ๐Ÿ˜‰ hihi

    @Juist; Ja he? ๐Ÿ˜‰ Thanks! ๐Ÿ˜€

    @Anne; Dankzij een puber die zo nodig nog een restje vuurwerk weg moest knallen ๐Ÿ˜‰ Toch wel handig; die pubers ghehehe ๐Ÿ˜€

    @Ellis; Yep, zo is het ๐Ÿ˜€

    @Jaap; Zo klinkt het ineens heeeeel anders he? Net een titel voor een horrorfilm (heerlijk trouwens).
    Hahaha zo ver had ik nog niet doorgedacht inderdaad. Hmm misschien moet ik een vervolg-limerick schrijven ๐Ÿ˜‰

    @Vicky;Eens in de zoveel tijd rolt er eentje vers van de pers. Het lukt alleen niet dagelijks. Er moet ook een soort van woordspeling inzitten anders vind ik ze niet af ๐Ÿ˜‰

  20. Monique zegt:

    Zo gezellig dat je er weer bent.. Ik begon al afkick verschijnselen te krijgen ๐Ÿ˜• hahaha…

  21. Emmelinda zegt:

    Grinnik…dat moeten we maar vlug voorkomen he? ๐Ÿ˜‰
    We waren vanmorgen naar Belgiรซ gereden, nog effies van het weer genieten ๐Ÿ˜€

  22. Monique zegt:

    effies nog wel. ๐Ÿ˜• Hahaha.. Nou en was het leuk daar ? Wat kon je daar sneeuwballen gooien ?
    Ik ben vandaag thuis geweest. Heb koekjes gebakken en uhmmm….de rest van de dag bar weinig gedaan.. Moest eigenlijk nog boodschapjes doen. Maar goed morgen weer een dagje .

  23. Emmelinda zegt:

    Grinnik…ja was Marc’s schuld. Die had zin in hambo’s. Toen heb ik me maar opgeofferd en zijn we met z’n allen gegaan. Braaf van mij he? Ghehehehe
    Oh lekkuuuuhr; koekkies! Zijn ze goed gelukt? Alles al op of ben je braaf geweest?
    Het is dat we meteen boodschappen gedaan hadden want zin om nog een keer te gaan hepiknie ๐Ÿ˜‰

  24. Monique zegt:

    Hahaha.. nee ik ben super braaf geweest, geen een gegeten. Had heimwe’ naar jouw denk ๐Ÿ˜‰ hahah.. Nee ik heb er geen een op.. En ja ze zijn goed gelukt. ๐Ÿ˜€ Heb er wel eens gemaakt dat ik dacht waar ben ik aan begonnen ๐Ÿ˜• ๐Ÿ˜• Allemaal verbrand,huilend kind omdat hij de koekjes wilden. Zucht…. Maar inmiddels ๐Ÿ˜› lukken ze aardig * ff afkloppen*
    Heb je voor mij ook boodschappen gedaan ? hahahah.. scheelt weer.

  25. Emmelinda zegt:

    Grinnik…dat is wel errug knap. Meestal als ik koekkies ga bakken is de helft van het deeg al ongebakken via de slokdarm richting maag ghehehe. Raar he dat er zo weinig koekjes uit zo’n pak komen. Ik begrijp er niks van 8)
    Hihi nou hier verbranden ze dan niet maar ik moet ze toch allemaal voorproeven of ze wel lang genoeg gebakken zijn? Tsja en dan staan die arme kindjes hier ook zo treurig te kijken. Terwijl ik dat gewoon service van de zaak vind. Stel je toch voor dat ze buikpijn zouden krijgen…..

  26. Monique zegt:

    whahahahah… Jij bent erggggg… Nee zover laat ik het niet komen, dan maar buikpijn. Meneertje zonder koekjes is een huis vol herrie. Nou wat zal jij kiezen ? hahaha ๐Ÿ˜› Of huisje vol herrie na het bakken van de koekjes of kind met *misschien* buikpijn. Trouwens als hij ze dan eet,eet ik ze ook wel.. Alleen nu nog niet hij is namelijk tijdens het bakken van de koekjes in slaap gevallen ๐Ÿ˜• hahahaha.. Goede kok he’ ๐Ÿ˜‰ tsjonge jonge heb ik dat…….

  27. Emmelinda zegt:

    Hahaha hier vinden ze toch wel een manier om herrie te maken. Vooral met elkaar ๐Ÿ˜‰ Ghehehe.
    Whaahaa was het koekjesbakken zo slaapverwekkend? ๐Ÿ˜‰

  28. leejo zegt:

    Aha Madam is weer in logland ( het was zo lekker rustig ๐Ÿ˜‰ )

  29. Claudia zegt:

    Heykes Emmelinda,
    ik kom je ff een fijne avond toewensen, geniet er nog van. dikke knufff
    Claudia

  30. leejo zegt:

    Die reacties kloppen toch ook niet hรฉ ik sta op 8 en moet je mijn reacties eens zien.

  31. Monique zegt:

    Geen idee.. Blijk maar weer van wel. Hij is inmiddels trouwens wakker.. Mama eten 8) Wat was dat ook alweer. 8) hahaha

  32. Yvonne zegt:

    Die Emmelinda, die kan ook limericke ๐Ÿ˜› ๐Ÿ˜‰

  33. Emmelinda zegt:

    @Leejo;Tsja lekker puh; je kunt niet alles hebben he ghehehe ๐Ÿ˜‰
    Ik zal zo eens even kijken. Vanmiddag was m’n log nog nergens te bekennen ghehehe.

    @Claudia; Heeee Claudjuhhhh; Is het vandaag beter gegaan? Ik wens je in ieder geval een fijne avond! Knuffffff

    @Monique;Grinnik…ik heb m’n wasmesjien net teruggevonden. Die piepte van blijdschap. Had een volle maag dus die moest ik effies helpen ๐Ÿ˜‰
    Ennuh…heeft ie al een koekje gehad of heb je in de tussentijd toch nog alles opgegeten? ๐Ÿ˜‰

    @Willemieke; Grinnik ๐Ÿ˜€

    @Yvonne; Ja ’n naรคper ben ik he? Ghehehe 8)

  34. Monique zegt:

    Nee niks… heb ik gegeten van de koekjes,en eerst tegen z’n zin in normaal eten.. hahaha.. helaas voor hem.. Hehehe gemeen he’ van me. ๐Ÿ˜›

    Maare als je de weg weet, ik heb hier ook nog wel wat liggen.. 8) Mijne vind ik namelijk nog steeds niet. 8)

  35. Miek zegt:

    Ze blijven erg leuk Emmelinda!!!!

  36. Annemiek zegt:

    Hij’s leuk, je limmerick

    Ik kom handen te kort als ik vuurwerk zou willen afsteken want ik durf mijn vingers niet uit mijn oren te halen ๐Ÿ˜›

  37. Emmelinda zegt:

    @Monique; Niks gegeten van de koekjes? *kijkt met respect*. Maar je hebt gelijk; eerst normaal eten. Anders lusten ze straks niks meer!

    @Miek; Dank je wel ๐Ÿ˜€

    @Annemiek; Dank je wel :D, Hahaha nou hier idem dito. Oh nee, dan moest ik eerst m’n oliebollen wegleggen en tsja dat is toch wel zonde ๐Ÿ˜‰ Ik bekijk het vuurwerk wel van achter het raam ๐Ÿ˜‰

  38. Monique zegt:

    inderdaad.. Goede voorbeeld geven he’ ๐Ÿ˜‰

  39. Emmelinda zegt:

    Ja zeker weten. De rest doen we wel als ze naar bed zijn ghehehe ๐Ÿ˜‰

  40. Aletta zegt:

    Lijkt me vreselijk, het hele jaar een gillende keukenmeid in huis!
    Heb je ‘m zelf bedacht die limerick? Knap zeg!!

  41. Emmelinda zegt:

    Hihi ja ik geloof ook niet dat ik dat lang volhield ghehehe.
    Yep die heb ik zelf bedacht. Er staan nog meer limericken hier op de log (zie rubriek ;)) en samen met Liesbeth heb ik een weblog (crazy limerick) waar nog veel meer zelfgeschreven limericks staan ๐Ÿ˜‰

  42. Lette zegt:

    Grappig. Leuk gevonden.

    Die strik van die eend op mijn logje, ik zie wat je bedoeld. Tis een vlinderdasje op haar rug nu.

  43. Emmelinda zegt:

    Thanks! ๐Ÿ˜€

    Hahaha ja he? Ik had het getypt en toen dacht ik al van ai wat doe ik nou? Meestal zie ik hele vreemde dingen. Maar gelukkig zag jij het ook ghehehe ๐Ÿ˜‰ Leuk he? Inderdaad een vlinderdasje!

  44. Monique zegt:

    Ja als ze in bed liggen alle remmen los.. hahahaha

  45. Emmelinda zegt:

    Grinnik…zeker weten. Alleen wordt het hier later en later. Tsja ze worden groot he? ๐Ÿ˜‰

  46. Monique zegt:

    Nou mijne zit ook nog op ๐Ÿ˜•

  47. Emmelinda zegt:

    Jeetje…jong geleerd…. pffff ๐Ÿ˜•

  48. Monique zegt:

    hahaha… Zeg dat… Nee hij was laat wakker van die duffe koekies maken.. ๐Ÿ˜ฆ zie hem nu maar eens in bed te krijgen… ๐Ÿ˜•

  49. Emmelinda zegt:

    Bij Mies moest ik dat ook altijd tellen. Moesten minstens 5 uur tussen zitten anders kreeg ik haar niet naar bed. Bij Stef was dat andersom. Die kreeg ik gewoon niet UIT bed ๐Ÿ˜‰ Maf he?

  50. Monique zegt:

    hahaha… Bij gio ook minsten 5 uur, dus dat word nog even spelen geblazen… zucht… ๐Ÿ˜• neem jij hem even over jij heb er toch nog twee lopen.

  51. Gonny zegt:

    Ja da denk ik ook da moet iedere dag anders wordt je ziek whahahahaha. 8)

  52. Emmelinda zegt:

    @Monique; Hahaha mijn meiden vinden dat wel effies leuk. Ik moet namelijk loggen ghehehe. Ik moet mijn verslaving op peil houden hahaha 8)

    @Gonny; Dat weet ik wel zeker ghehehe…dan voel ik me niet helemaal “je van het” ๐Ÿ˜‰

  53. Monique zegt:

    Ja…anders afkick verschijnselen.. Dat heb ik nu ook. ๐Ÿ˜› Maar ja… Zit hier met eentje die maar zegt mama winnie de pooh ? mama goofy ? Mama zeg maar hoera ,mama gaan we een liedje zingen ? hahahaha 8)

  54. Emmelinda zegt:

    Grinnik…en wat voor liedje ga je nou voor hem zingen? “Slaap kindje slaap”? Of trapt ie daar niet in?

  55. Philippe zegt:

    Hallo Emmelinda,
    Ik kom je vlug nog een fijne avond wensen met alles erop en eraan ๐Ÿ˜‰

    Groetjes,
    Philippe

  56. Emmelinda zegt:

    Heeej Philippe! Dank je wel ennuh…voor jou natuurlijk ook een heeeeeele fijne avond he? ๐Ÿ˜‰ Groetjes terug! ๐Ÿ˜€

  57. Monique zegt:

    Nee helaas.. Dan kan ik een klap in me gezicht krijgen… En zegt hij:heb je niks anders? hahaha Dus laat ik het niet proberen…

  58. Emmelinda zegt:

    Tjemig…hij heeft wel noten op zijn ZANG he? Euh..op jouw zang dan. En een kabouter Plop lied? Ghehehe

  59. Monique zegt:

    Help niks…. Vind hij te kinderachtig… Iets van ik hou van jou… alleen van jouw… Of zing met me mee tot morgen vroeg,hier op het plein of in de kroeg.. Hahaha maar dan gaat hij mee zingen dus dat schiet niet op.. hahaha

  60. Emmelinda zegt:

    Ha hij is een kenner! Weg met kabouter Plop. Heb jij ff geluk! ๐Ÿ˜‰ Giechel…dan moet je iets van Franske Bauer opzetten ofzo? Ik kan je helaas niks aanbevelen maar ik denk dat daar wel iets inzit van ik houvanjou blablabla ๐Ÿ˜‰

  61. Monique zegt:

    Nou dat zijn liedje van over de top * gordon en joling* fransje bauer alleen met heb je even voor mij… brace… word nou niet verliefd.. enzo.. ๐Ÿ˜› Maar goed.. allemaal niet bepaalt slaap liedjes.. hahaha..

  62. Emmelinda zegt:

    Ow ja, goed dat je het zegt! Ik was al aan het denken hoe dat plaatje ook weer heet maar inderdaad:”Heb je even voor mij” (hoe kon ik dat nou weer vergeten?? ;))
    Eens denken…wat past dan meer in zijn straatje? Kinderen voor Kinderen? ghehehe 8)

  63. lekker voordelig toch. ๐Ÿ˜€

    Ik had ook gehoord dat het eenmalig hier in Leiden is.
    Is ook veel te koud joh zo vlak naast mijn huis. ๐Ÿ˜€

  64. Emmelinda zegt:

    Ja psies…en op deze manier misschien nog goed voor het milieu ook nog ghehehe ๐Ÿ˜‰

    Yep, het was eerst hier (ik meen twee jaar achter elkaar) en toen is er iets misgegaan. Volgens mij hebben ze in de gaten dat ze inkomsten mislopen ofzo ๐Ÿ˜‰ Of het was iets met het perkeerterrein waar ze toen op stonden, kweetnietmeer psies ๐Ÿ˜‰

  65. teFrรฉ zegt:

    hahaha, je ben ff weg van het loggen en begrijp er gelijk niks meer van…*huh*

  66. Emmelinda zegt:

    Grinnik…je bedoelt dat over die inkomsten? ghehehe ja hoe kan zo’n log ineens van de hak op de tak gaan he? Heerlijk! ๐Ÿ˜€

  67. Nicky zegt:

    Over vuurwerk gesproken… wij hebben nog ’t een en ander over… Waar bewaar je zoiets???? ๐Ÿ˜‰

  68. Emmelinda zegt:

    In je koelkast. Dan blijf je tenminste bij de voornemens om te lijnen ghehehe 8)

  69. Nicky zegt:

    *haalt het vuurwerk uit de oven en legt het in de koelkast* Bedankt Emmelinda! ๐Ÿ˜€

  70. Emmelinda zegt:

    Geen dank! Altijd tot je dienst! ghehehe 8)

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

